Кількісний склад спеціалістів психологічної служби Черкаської області


Скачати 233.15 Kb.
Назва Кількісний склад спеціалістів психологічної служби Черкаської області
Дата 27.03.2013
Розмір 233.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Л.В.Жеребньова, завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи

Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

Т.Б. Артеменко, методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи

Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

СИСТЕМИ ОСВІТИ ЧЕРКАЩИНИ




Відповідно до «Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року» (дод.1 до наказу МОН № 554 від 19.06.2008 р.) основною метою діяльності психологічної служби області на 2010-2011 н.р. залишається підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології та соціальної роботи. Практичні психологи та соціальні педагоги, згідно з «Концепцією…», є головною ланкою системи соціального та психологічного забезпечення на рівні навчального закладу, діяльність яких має бути спрямована на створення умов комфортного освітнього середовища.

Протягом останніх років слід відзначити деякі позитивні тенденції у розвитку психологічної служби області. Як свідчать дані статистичних та аналітичних звітів, поступово зростає кількість працівників психологічної служби. На сьогодні в області працюють 402 соціальні педагоги та 380 практичних психологів. Така кількість працівників є підтвердженням зростаючої потреби закладів освіти у якісному соціально-психологічному супроводі.

Кількісний склад спеціалістів психологічної служби Черкаської області

№ п/п

 

Назва району, міста

Всього по області

Спеціалісти служби

ПП

СП

методистів

всього

380 посад

(370 осіб)

412 посад

(402 особи)

30

822

1

м.Черкаси

96

40

2

138

2

м.Сміла

23

15

1

39

3

м.Умань

17

22

2

40

4

м.Канів

13

6

1

20

5

м.Ватутіне

7

5

1

13

6

м.Золотоноша

14

8

1

23

7

Городищенський район

8

15

3

27

8

Драбівський район

9

12

1

22

9

Жашківський район

12

11

1

24

10

Звенигородський район

11

37

0

49

11

Золотоніський район

5

9

1

15

12

Кам’янський район

6

21

1

28

13

Канівський район

4

7

1

12

14

Катеринопільський район

9

10

1

20

15

Корсунь-Шевченківський район

5

9

1

14

16

Лисянський район

18

18

1

36

17

Маньківський район

7

11

1

19

18

Монастирищенський район

10

15

1

26

19

Смілянський район

7

3

2

11

20

Тальнівський район

14

20

1

35

21

Уманський район

15

39

1

55

22

Христинівський район

7

11

1

19

23

Черкаський район

30

28

1

59

24

Чигиринський район

10

13

1

24

25

Чорнобаївський район

16

21

2

39

26

Шполянський район

7

6

1

14

У Черкаській області існують наступні формати (моделі) районних (міських) психологічних служб:

1. Психологічною службою району (міста) керує методист з психологічної служби, спеціалісти психологічної служби є співробітниками навчальних закладів (в м.Умані, м.Каневі, м.Золотоноші, Драбівському, Звенигородському, Золотоніському, Кам’янському, Канівському, Катеринопільському, Корсунь-Шевченківському, Маньківському, Монастирищенському, Тальнівському, Уманському, Черкаському, Чигиринському, Чорнобаївському, Шполянському районах).

У м.Умані та Чорнобаївському районі роботою практичних психологів та соціальних педагогів опікуються окремі методисти, які не є фахівцями. 7 осіб з числа керівників психологічної служби районного та міського рівня не мають фахової освіти. Серед них найкраще організована робота у м.Каневі (це той випадок, коли методист без фахової освіти працює високоефективно). Покращення роботи служби потребують м.Золотоноша, Корсунь-Шевченківський і особливо Чорнобаївський райони, де стало звичним призначення на посади спеціалістів без фахової освіти. Розвантаження особливо потребують методисти м.Умані та Шполянського району, кожен з яких відповідає за 8 напрямків роботи.

2. Психологічною службою району (міста) керує практичний психолог, який працює при методичному кабінеті відділу освіти району (міста) та обслуговує кілька освітніх закладів району (міста). Інші спеціалісти психологічної служби є працівниками навчальних закладів. Так працюють спеціалісти Жашківського та Христинівського районів.

3. За роботу психологічної служби району відповідає практичний психолог, який є співробітником навчального закладу за основним місцем роботи (модель Лисянського та Тальнівського районів). У цих районах існує практика призначення на посади спеціалістів без фахової освіти.

4. Районний (міський) навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти, що функціонує як структурний підрозділ районного (міського) методичних кабінету або як юридична особа. Спеціалісти психологічної служби є співробітниками навчальних закладів. За такою моделлю працюють служби м. Черкас, м. Сміли та Городищенського району (ГРУМЦПП не відповідає за роботу соціальних педагогів району, хоча вони залучаються до спільної діяльності, організованої центром). Результативність роботи цих центрів є високою та заслуговує на впровадження серед спеціалістів служби області.

5. Районний (міський) центр, до складу якого входять усі практичні психологи району (міста). За кожним із працівників центру закріплено один або кілька навчальних закладів, у яких вони здійснюють роботу за графіком. Так працюють центри у м.Ватутіне та у Смілянському районі. Соціальні педагоги не входять до складу центрів, хоча центр у м.Ватутіне опікується їхньою роботою.

Як видно з наведеного аналізу, на ефективність та результативність роботи психологічних служб значним чином впливають організаційна модель роботи служби та наявність чи відсутність фахової освіти у керівників служби та спеціалістів у закладах.

Актуальним залишається питання створення оптимальної моделі організації психологічної служби на місцях. У додатку 2 наводимо алгоритм оптимізації організаційної моделі психологічної служби району (міста).

Стан матеріально-технічного забезпечення діяльності спеціалістів (зокрема, керівників) часто не відповідає функціональним потребам спеціалістів, зокрема, у м.Черкасах, м.Смілі, Смілянському районі, де центри не можуть функціонувати на повну свою потужність через брак місця. Також питанням, яке потребує вирішення, залишається забезпеченість працівників психологічної служби закладів освіти окремими робочими місцями у відповідності до законодавства. Це особливо важливо задля дотримання етичного кодексу працівника психологічної служби, який вимагає від практичного психолога та соціального педагога дотримання правил конфіденційності, встановлення стосунків довіри та безпеки у спілкуванні з учасниками навчально-виховного процесу.

Питанням, яке потребує вирішення, залишається освітній рівень переважної більшості соціальних педагогів, лише 29 з яких є фахівцями, та освітній рівень деяких психологів, які призначені на посаду без фахової освіти. Слід особливо відзначити, що на посаду практичного психолога категорично не допускається призначення працівника без фахової освіти, адже це унеможливлює виконання ним консультативної, психокорекційної, психодіагностичної та особливо тренінгової роботи на належному рівні. Для часткового вирішення даної проблеми пропонуємо при можливості направляти працівників психологічної служби, які не мають фахової освіти, для проходження курсів з організації та проведення тренінгів профілактичного спрямування на базі ЧОІПОПП.

Атестація працівників психологічної служби здійснюється на основі чинного Положення про атестацію. Атестацію практичних психологів та соціальних педагогів здійснюють районні (міські) методичні осередки на основі атестаційної характеристики, яка складається у навчальному закладі. Звертаємо увагу, що для оптимізації процедури атестації спеціалістів служби працівникам психологічної служби потрібно подбати про дотримання наступних умов:

  • вчасно (протягом вересня) подавати заяву про атестацію атестаційній комісії закладу освіти та методисту (в центр) з психологічної служби (на вищу категорію – документи в ОЦППСР);

  • подавати разом із заявою завірені копії диплому про фахову освіту та копію трудової книжки для підтвердження стажу на даній посаді;

  • подавати копію посвідчення про проходження курсів підвищення кваліфікації. Проходження атестації без вчасно пройдених курсів підвищення кваліфікації не допускається. Методистам слід звернути особливу увагу на строки проходження курсової підготовки спеціалістами та вчасно подавати заявки на ЧОІПОПП. Соціальним педагогам закладів освіти, які не мають фахової освіти, в обов’язковому порядку необхідно проходити стаціонарні курси соціальних педагогів незалежно від суміщення посади з посадою учителя-предметника.

Згідно з Положенням про психологічну службу системи освіти України (затв. Наказом Міністерства освіти України 03.05.99 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 №616) при прийомі на роботу практичних психологів та соціальних педагогів керівникам закладів освіти необхідно обов’язково погоджувати кандидатуру фахівця з методичним осередком психологічної служби у місті (районі).

Значну проблему становить на сьогодні рівень поінформованості учасників навчально-виховного процесу про коло обов’язків та повноважень працівників психологічної служби. Нерідко практичного психолога закладу освіти помилково сприймають як лікаря, священника, мага-цілителя (екстрасенса), міліціонера, спеціаліста, який може загіпнотизувати дитину, «зробити так, щоб вона змінилася». Насправді функція психолога в навчальному закладі – сприяти збереженню психологічного здоров’я дитини через організацію просвіти з питань навчання і виховання для педагогів, батьків, проведення індивідуальних консультацій, корекційних індивідуальних та групових занять з дітьми. Практичний психолог у закладі освіти не може і не повинен вдаватися до насильницьких методів «перевиховання» важковиховуваних дітей на Радах профілактики, які інколи виглядають як публічна екзекуція для дитини та приниження для батьків. Неправомірним є також залучення психолога та соціального педагога до того, щоб примусити дітей носити шкільну форму тощо. Основна задача практичного психолога по відношенню до учасників освітнього процесу – на основі довіри та поваги до особистості допомогти дитині, батькам чи педагогам усвідомити власні позитивні сторони та невикористані ресурси. У профілактичній роботи від психологів та соціальних педагогів нерідко чекають моментального результату, звинувачуючи працівників психологічної служби у бездіяльності. Тут слід відмітити, що завдання психологів та соціальних педагогів у напрямку профілактики полягає у навчанні дітей навичок продуктивної поведінки, а не в залякуванні наслідками асоціальних дій.

При здійсненні профілактичної роботи з подолання шкідливих звичок, асоціальної поведінки, негативних явищ у дитячому середовищі спеціалісти служби та педпрацівники нерідко вдаються до публічних заходів, під час яких використовують дитячі малюнки на профілактичну тематику. Слід відмітити, що наочність є ефективною не тоді, коли демонструє негативні зразки (часто на малюнках зображуються перекреслені шприци, цигарки, пляшки тощо), а показує альтернативи. Таким чином, у глядача залишається у пам’яті образ-зразок для наслідування, а не зліпок негативного забарвлення. Рекомендуємо уникати практики «прикрашати» стіни школи та позашкільних закладів плакатами негативного змісту, замінивши їх зразками для наслідування.

Особливу увагу слід також звернути на діяльність соціально-психологічних театрів. Це цікава і дієва форма роботи, але даний різновид театру є не просто видовищем, а спеціальною психокорекційною методикою, здійснювати яку має право лише фаховий спеціаліст. У випадках, коли режисерами соціально-психологічного театру виступають нефахівці, може мати місце демонстрація деструктивних форм поведінки та некоректний психологічний вплив на аудиторію.

Діяльність соціального педагога в закладі освіти нерідко підміняється функціями соціального працівника, що створює додаткове навантаження його посадовими обов’язками, невластивими для фахівця. Поширеною є практика, коли соціального педагога примушують відповідати за харчування усіх дітей у школі, зводити дані мікрорайону (а нерідко і самому збирати ці дані), виконувати функції чергового адміністратора, складати численну кількість звітів, які не входять у перелік документації спеціаліста служби. Найголовніша функція соціального педагога – робота з дітьми, батьками, педагогами та громадськістю по створенню сприятливого соціального середовища для розвитку кожної дитини.

Для оптимізації діяльності соціального педагога в закладі освіти рекомендуємо затвердити з початку навчального року посадову інструкцію соціального педагога закладу освіти (на основі типової онструкції, яка наводиться у додатку 1).

Нагадаємо, що робочий час соціального педагога та практичного психолога з розрахунку на одну ставку – 40 годин на тиждень, з яких 20 годин становить не перебування в закладі, а активна робота з учасниками навчально-виховного процесу, а 20 годин – організаційно-методична робота (підготовка до проведення заходів, обробка діагностики, самоосвіта, участь у методичних заходах, зв’язки з громадськістю тощо), яка може здійснюватися спеціалістом за межами навчального закладу. Кожен працівник психологічної служби у навчальному закладі має погодити з методистом та затвердити у керівника закладу тижневий графік роботи.

Особливу увагу слід приділити підвищенню фахового рівня спеціалістів у міжкурсовий період. У кожному районі (місті) мають бути створені умови для професійного зростання спеціалістів психологічної служби. Особливо потребують впровадження активні форми роботи: семінари, тренінги, творчі групи, а також інтервізійні групи для практичних психологів закладів освіти. З цією метою у кожного спеціаліста служби має бути встановлений методичний день для здійснення організаційно-методичної роботи, погоджений з керівником навчального закладу та зазначений у тижневому графіку роботи.

З метою надання ефективної методичної допомоги практичним психологам та у відповідь на запити з районів та міст області ОЦППСР ЧОІПОПП пропонує у 2010-2011н.р., починаючи з вересня, єдиний методичний день – кожен третій вівторок місяця (окрім тих заходів, які зазначені в річному плані ОІПОПП).

Основними завданнями психологічної служби області на 2001-2011 н.р. є такі:

  • сприяння розвитку психологічної служби області, збереження посад працівників служби та при наявності кваліфікованих кадрів введення посад у закладах освіти відповідно до нормативів чисельності;

  • удосконалення професійного рівня практичних психологів та соціальних педагогів, безперервна освіта, самоосвіта та самовдосконалення;

  • підвищення професійних вмінь працівників служби з питань здійснення психологічного консультування дітей, батьків, педагогів та соціального-правового захисту дітей;

  • продовження просвітницької роботи, спрямованої на розвиток гуманістичного мислення, підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу, сприяння саморозвитку особистості;

  • використання і розробка ефективних форм і методів роботи щодо подолання негативних явищ у дитячому середовищі: проявів насилля, агресії, девіантної та делінквентної поведінки;

  • надання соціально-психологічної допомоги дітям вразливих категорій: тим, хто виховується у неблагополучних, кризових, дистанційних сім’ях, схильним до протиправної поведінки, до суїциду, проявів жорстокості та насилля, дітям, які потрапили у складні життєві обставини, пережили чи переживають втрати, стреси, дітям, які стали жертвами насилля з боку батьків, інших дорослих чи однолітків;

  • вивчення та врахування в роботі індивідуальних соціально-психологічних особливостей дітей у закладі, де працює спеціаліст;

  • попередження бродяжництва та жебрацтва серед неповнолітніх;

  • психологічний супровід та соціальна адаптація, сприяння розвитку творчих здібностей дітей;

  • соціально-психологічна підтримка дитини, розвиток навичок ведення конструктивних переговорів та посередництво під час виникнення конфліктних ситуацій;

  • залучення працівників психологічної служби до проектування діяльності освітніх закладів (система психологічних, педагогічних, соціальних дій щодо створення розвивального освітнього середовища) та психологічної експертизи освітніх інновацій (оцінка відповідності освіти поставленим завданням та віковим і психологічним можливостям учнів);

  • соціально-психологічний супровід профільного навчання, професійної орієнтації та зовнішнього незалежного оцінювання у загальноосвітніх навчальних закладах;

  • моніторинг та оцінка ефективності діяльності усіх ланок психологічної служби.


ДОДАТОК 1

«Погоджено»

Голова ПК

_______________ (ініціали, прізвище




«Затверджую»

наказ від ___.___.____№ ___

Директор навчального закладу

_______________ (ініціали, прізвище)

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

соціального педагога

_____________________________________________________________________

(повна назва навчального закладу)

_________________________________________________________________________

(ПІБ соціального педагога, кваліфікація)

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція розроблена на основі законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про психологічну службу в системі освіти України, (наказ МО України від 03.05.1999 р. № 127, із змінами у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616), кваліфікаційної характеристики соціального педагога (додаток до наказу МОН України від 28.12.2006 № 864), згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України (наказ МО України від 20.08.1993 р. № 310, зі змінами та доповненнями у редакції наказу МО України від 01.12.1998р. № 419) та інших нормативних документів.

1.2. Соціальний педагог призначається та звільняється з посади директором навчального закладу за погодженням з районним (міським) навчально-методичним кабінетом (центром) психологічної служби системи освіти або з методистом з психологічної служби районного (міського) методичного кабінету.

1.3. Соціальний педагог повинен мати вищу або середню освіту зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота».

1.4. За своїм статусом соціальний педагог належить до педагогічних працівників і відповідно до чинного законодавства користується всіма правами і гарантіями, передбаченими для них законодавством.

1.5. У своїй діяльності соціальний педагог керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про психологічну службу в системі освіти України, Положенням про охорону праці в навчально-виховних закладах, Етичним кодексом Товариства практичних психологів України, а також Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку школи, цією Інструкцією. Соціальний педагог дотримується Конвенції про права дитини.

1.6. Працює за графіком, складеним ним, виходячи із 40-годинного робочого тижня з розрахунку на одну ставку відповідно до навантаження та згідно з нормативами часу на основні види соціально-педагогічної діяльності, і затвердженим директором школи.

2. Функції

Соціальний педагог виконує такі функції: діагностичну; прогностичну; консультативну; захисну; профілактичну; соціально-перетворювальну; організаційну.
3. Посадові обов'язки:

3.1. Забезпечує соціально-педагогічний супровід дітей та підлітків в системі освіти.

3.2. Сприяє взаємодії навчальних закладів, сім'ї, служб у справах дітей, соціального захисту, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, кримінальної міліції та інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, неурядових та громадських організацій з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і створення умов для її сприятливого розвитку.

3.3. Вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому, досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу соціального середовища та джерела негативного впливу на учнів; проводить соціально-педагогічні дослідження, надає консультативну допомогу дітям, батькам або особам, які їх замінюють, вчителям та іншим працівникам школи.

3.4. Прогнозує на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.

3.5. Дає рекомендації учням, батькам або особам, які їх замінюють, вчителям та іншим працівникам школи з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу учням школи, зокрема дітям, підліткам, які потребують піклування, учням інших категорій, які потребують соціально-педагогічного супроводу; батькам з багатодітних, неповних, проблемних сімей та сімей, які потрапили у складні життєві обставини.

3.6. Забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо).

3.7. Бере участь у формуванні навичок дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі, в т.ч. запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам.

(Примітка. Прописати конкретні форми роботи соціального педагога)

3.8. Надає соціально-педагогічні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді у соціалізації; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, учнів з числа сиріт та позбавлених батьківського піклування, учнів з прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, з багатодітних, дистанційних, неповних, малозабезпечених та проблемних сімей; дітей з особливими потребами, інших категорій дітей, що потребують соціально-педагогічного супроводу; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді.

(Примітка. Прописати конкретні форми роботи соціального педагога)

3.9. Координує діяльність й взаємодію усіх суб'єктів навчально-виховного процесу.

3.10. Сприяє соціально корисній діяльності дітей і підлітків; формує демократичну систему взаємостосунків в учнівському середовищі, а також серед дітей і дорослих.

3.11. Сприяє розкриттю здібностей, талантів, обдарувань вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній творчості.

3.12. Залучає громадські організації, творчі спілки, окремих громадян тощо до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів роботи.

3.13. Займається профілактикою правопорушень в учнівському середовищі, сприяє подоланню особистісних, міжособистісних, внутрішньосімейних конфліктів.

(Примітка. Прописати конкретні форми профілактичної роботи соціального педагога)

3.14. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних цінностей, духовних, історичних цінностей України.

3.15. Дотримується педагогічної та професійної етики.

3.16. Поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, забезпечує дотримання законодавства щодо захисту прав дитини.

(Примітка. Прописати конкретні форми захисної та соціально-перетворювальної роботи соціального педагога)

3.17. Зберігає професійну таємницю, не поширює відомостей, отриманих в процесі діагностики, якщо це може завдати шкоди дитині, підлітку чи їх оточенню (за винятком випадків, передбачених законом).

3.18. Будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

3.19. Знає програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями і перспективи розвитку освіти, соціально-педагогічної науки.

3.20. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Бере участь в методичних семінарах, заняттях методичних об’єднаннях соціальних педагогів, вчителів, інших навчально-методичних заходах, де ставиться питання про захист інтересів дітей і підлітків.

3.21. Знає функції, права державних установ, громадських, релігійних організацій в системі освіти, Конвенцію про права дитини, інші законодавчі, нормативно-правові акти та документи з питань навчання, виховання, захисту прав дитини, основи трудового законодавства.

4. Права

Соціальний педагог має право на:

4.1. Самостійний вибір пріоритетних напрямків роботи, вільний вибір форм, методів, засобів соціально-педагогічної діяльності, виявлення педагогічної ініціативи; співвідношення різних видів робіт з огляду на потреби школи;

4.2. Спеціальні окремі робочі приміщення (кабінети), забезпечені методичним, матеріальним обладнанням згідно з Положенням про психологічний кабінет затверджений Міністерством освіти і науки України, для проведення діагностичної, навчальної, тренінгової, консультативної, розвивальної і корекційної роботи.

4.3. Захист професійної честі і гідності.

4.4. Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, надання щодо них пояснень.

4.5. Захист своїх інтересів самостійно і/чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.

4.6. Конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.

4.7. Підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання, навчальних закладів, установ та організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку.

4.8. Проходження атестації на відповідну кваліфікаційну категорію, не рідше одного разу в 5 років.

4.9. Відмову від виконання розпоряджень адміністрації в тих випадках, коли ці розпорядження протирічать професійно-етичним принципам чи функціональним обов’язкам, а також від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, що відволікають його від виконання професійних обов'язків.

5. Відповідальність

Соціальний педагог несе відповідальність:

5.1. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього розпорядку школи, інших локальних актів, законних розпоряджень адміністрації, посадових обов’язків, встановлених цією інструкцією, соціальний педагог несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.

5.2. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із фізичним чи моральним насиллям над учнем, скоєння іншого аморального вчинку, соціальний педагог може бути звільнений з посади, яку він обіймає, відповідно до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».

5.3. За незбереження професійної таємниці та розповсюдження відомостей, що отримані в процесі діагностичної, консультативної роботи, якщо це може завдати шкоди учневі та його оточенню несе адміністративну відповідальність у порядку та в межах, встановлених законодавством.

5.4. За завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки соціальний педагог несе матеріальну відповідальність у порядку та в межах, встановлених трудовим і/чи цивільним законодавством.

5.5. Розглядати питання і приймати рішення тільки в межах своєї компетенції.

6. Взаємовідносини (зв’язки за посадою)

Соціальний педагог:

6.1. Працює в тісному контакті з практичним психологом школи, педагогічним колективом; батьками учнів або особами, які їх замінюють.

6.2. Адміністративно підпорядкований безпосередньо директору школи, методично – районному (міському) навчально-методичному кабінету (центру) психологічної служби системи освіти або методисту з психологічної служби районного (міського) методичного кабінету.

6.3. Подає директору і до районного (міського) навчально-методичного кабінету (центру) психологічної служби системи освіти або психологічної служби районного (міського) методичного кабінету звіт про роботу за навчальний рік.

6.4. Отримує від адміністрації школи інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється під розписку з відповідними документами.

6.5 У разі одержання завдання безпосередньо від інших працівників або посадових осіб інформує про це директора школи.

7. Кваліфікаційні вимоги до категорій

7.1. Соціальний педагог вищої категорії має вищу освіту зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», дотримується вимог Етичного кодексу, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативу, досконало володіє ефективними формами, методами організації педагогічної роботи серед дітей, молоді, батьків, забезпечує високу якість своєї праці, має власні методичні розробки, відзначається загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування. Стаж роботи на посаді соціального педагога – не менше 8 років.


7.2. Соціальний педагог І категорії має вищу освіту зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», дотримується вимог Етичного кодексу, виявляє високий рівень професійної компетентності, використовує сучасні форми, методи навчально-виховної роботи, досяг значного рівня соціально-педагогічної діяльності, відзначається загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування. Стаж роботи на посаді соціального педагога – не менше 5 років.

7.3. Соціальний педагог II категорії має вищу освіту зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», дотримується вимог Етичного кодексу, достатній рівень професіоналізму, використовує сучасні форми, методи виховання, відзначається загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування. Стаж роботи на посаді соціального педагога – не менше З років.

7.4. Соціальний педагог має вищу або середню освіту зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», дотримується вимог Етичного кодексу, професійно компетентний, забезпечує нормативні вимоги до рівня навчально-виховної роботи у соціальному середовищі, відповідає загальним етичним та культурним вимогам до педагогічних працівникі

Схожі:

Працівників психологічної служби системи освіти Черкаської області
Робота соціального педагога по попередженню суїцидальної поведінки у дітей та підлітків
Про підсумки діяльності психологічної служби системи освіти
України за період з 2008 по 2012 р та з метою підведення підсумків роботи психологічної служби системи освіти за 2011/2012 навчальний...
План інструктивно-методичної наради-семінару методистів РМК(ММК),...
«Основні завдання діяльності психологічної служби системи освіти Чернівецької області у 2013/2014 н р.»
Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної...
Одеським обласним центром практичної психології і соціальної роботи ООІУВ було опрацьовано інформації про стан розвитку психологічної...
ГОЛОВНІ ЕТАПИ СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ...
Рекомендовано до друку вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників (протокол №2 від...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
С.І. Черніков ГУ МНС в Миколаївській області майор вн служби
Тема Основні вимоги “Статуту служби Державної пожежної охорони МНС України” Наказ №188-95р. Завдання гарнізонної та караульної служби,...
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка