Використання інтерактивних технологій у методичній роботі


Скачати 47.14 Kb.
НазваВикористання інтерактивних технологій у методичній роботі
Дата21.11.2013
Розмір47.14 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Використання інтерактивних технологій у методичній роботі
Для оптимізації методичної роботи в нашому дошкільному закладі впроваджуємо у практику інтерактивні форми роботи з вихователями. Власна педагогічна практика свідчить, що організація інтерактивної взаємодії здатна подолати такі недоліки методичної роботи, як низький рівень активності вихователів, відсутність самостійності та проявів творчості в учасників методичних заходів. Важливо, що під час інтерактивної взаємодії не лише накопичуються знання, але й формується механізм самореалізації вихователя. Слід зазначити, що інтеграція традиційних та інтерактивних методів значно підвищує ефективність методичної роботи. Інтерактивні заходи не лише насичують зміст методичної роботи, вдосконалюють її форми, а й впливають на якість безпосередньої роботи з дітьми.

Інтерактивні форми надають привабливості методичній роботі, полегшують процес набуття педагогами нового досвіду, поліпшують емоційний фон спілкування, сприяють розвитку творчого потенціалу.

У роботі з педагогами використовуємо такі інтерактивні форми методичної роботи, як психолого-педагогічні тренінги, ділові ігри, різноманітні ігрові вправи, диспути, вікторини, методичні мости.

Такі форми роботи цікаві для педагогів, вони вносять в освітній процес свіжі думки, нові ідеї, сприяють згуртуванню колективу, мають значні переваги перед традиційними формами роботи, їхня оригінальність, новизна викликають інтерес, використання ігрових методів допомагає зняти суб'єктивні бар'єри в спілкуванні (побоювання помилитися, прийняти неправильне рішення тощо). Традиційне навчання більше орієнтоване на правильну відповідь, і за своєю сутністю є формою передачі інформації та засвоєння знань. Натомість інтерактивні форми орієнтовані на запитання і пошук відповіді. Вони охоплюють весь потенціал людини: рівень та обсяг її компетентності (соціальної, емоційної та інтелектуальної), самостійність, здатність до прийняття рішень, взаємодії.

Інтерактивне навчання має такі переваги:

  • нестандартний підхід до організації навчання;

  • підвищення пізнавальної активності;

  • активна міжособистісна взаємодія;

  • система оцінювання процесу та результатів спільної діяльності;

  • розвиток навичок спілкування та взаємодії в групі: керівник — група, педагог — учасник, учасник — група, учасник — учасник;

  • розвиток самоаналізу й аналізу інших у процесі групової роботи.

Найчастіше інтерактивні форми роботи використовуюємо під час проведення педрад, семінарів, семінарів-практикумів, педгодин. Наприклад, педради проводимо частіше у вигляді ділової гри або з використанням ігрових вправ, вікторин.

Дуже вдалою формою роботи є психолого-педагогічні тренінги, під час яких в ігровій формі, невимушеній, приємній психологічній атмосфері педагоги закріплюють знання, набувають нового практичного досвіду, спілкуються з колегами. Термін "тренінг" має ряд значень: "виховання", "навчання", "підготовка", "тренування". Це також цікавий процес пізнання себе та інших; спілкування; ефективна форма набуття знань, умінь і навичок; розширення досвіду.

На психолого-педагогічних тренінгах використовуємо кілька видів вправ:

  • Знайомство (така вправа допомагає згуртувати групу учасників. Вона допомагають людям розкритися, більше дізнатися одне про одного);

  • Очікування (для з'ясування очікувань учасників);

  • Що в нас спільного (для сприяння міжособистісному спілкуванню, стимулювання взаємодії та формування команди);

  • Маю свою думку (для підвищення активності учасників);

  • Маю плоди (для сприяння засвоєнню знань — аналіз основних моментів проведеного заняття);

  • Рухавки (це — обов'язкова частина будь-якого тренінгу, адже вони активізують учасників, підвищують їхню увагу, сприяють створенню невимушеної атмосфери);

  • Збір врожаю (вправи завершальної частини).

Групова робота під час тренінгу допомагає змінити неконструктивне ставлення до колег на ефективну модель співробітництва.

Досягти потрібного рівня підготовки педагогів можливо за умов використання сучасних технологій, побудованих на інтерактивних формах роботи, що розвивають творчі й дослідницькі навички. Знання, набуті в досвіді, є власним надбанням людини, і надалі їх легко застосовувати на практиці.


Вправа: «Знайомство».dsc_0742.jpg

Мета: згуртувати учасників групи, допомогти педагогам розкритися, більше дізнатися одне про одного.

- Для того, щоб нам було приємно спілкуватися, кожен з вас назве своє ім’я і на першу букву свого імені назве рису або якість, притаманну йому.


dsc_0628.jpg


Вправа: «Очікування».

Мета: з'ясувати очікування учасників від засідання.

- Зараз ми з вами на стікерах – листочках напишемо очікування від сьогоднішнього заняття і прикріпимо до нашого дерева знань.

Вправа: «Що в нас спільного?»dsc_0598.jpg

Мета: сприяти міжособистісному спілкуванню, стимулювання взаємодії та формування команди.

  • Будь ласка, уважно подивіться на своїх сусідів. Які в вас є спільні риси? Назвіть їх та спробуйте створити команду за якоюсь спільною ознакою.


dsc_0759.jpg


Вправа: «Рухавки»

Мета: активізувати учасників, підвищити їхню увагу, сприяти створенню невимушеної атмосфери.

  • виконуємо будь – яку рухливу гру чи фізхвилинку.



Вправа: «Збір врожаю»dsc_0771.jpg

Мета: підвести підсумки, з’ясувати чи виправдалися очікування педагогів від засідання.

  • На стікерах - «плодах» записати найважливіші моменти засідання, що дізналися нового… та прикріпити до нашого дерева. Якщо сподівання виправдалися – замінюємо листочок на плід, а якщо ні - прикріплюємо поряд.



Ці вправи можна використовувати на будь-яких методичних заходах.

(Використані матеріали з засідання методичного об’єднання вихователів груп раннього віку м.Ізмаїл Одеської області. Керівник МО вихователь-методист ДНЗ №34 «Дельфінятко» Димитрова Ольга Костянтинівна)

Схожі:

Використання інтерактивних та мультимедійних технологій на уроках...
Хочу звернути увагу на використання інноваційних технологій на уроках світової літератури
Використання інтерактивних та мультимедійних технологій на уроках...
Хочу звернути увагу на використання інноваційних технологій на уроках світової літератури
«Використання інтерактивних технологій у викладанні історії»
Розділ Науково-теоретичний аналіз проблеми розвитку сучасних технологій навчання у викладанні історії
ВИКОРИСТАННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ У МЕТОДИЧНІЙ РОБОТІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
А.Є. Чепюк, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Розвиток творчих компетентностей учнів через використання інтерактивних...
Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа №4 з класами вечірньої очної форми навчання м. Тернівки»
Використання проектної технології в методичній роботі Валентина Попова,...
Організовано роботу творчої групи, яка здійснювала відбір запропонованих методичних проектів.  Були проведені методичні консультації...
Психолого-педагогічні основи використання інтерактивних технологій...
Всі погодяться з думкою, що ті зміни, які ми спостерігаємо в різних сферах життєдіяльності людини і суспільства, вимагають від системи...
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ СЛАБОЗОРИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
Анотація. В статті висвітлюється особистісно-зорієнтовані інноваційні освітні технології у роботі зі слабозорими дошкільниками
: 004. 9 Дунаєвська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних...
Постановка проблеми. Характерним для майбутнього суспільства є широке використання інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ),...
УРОК З БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ НА ТЕМУ: «Облік розрахунків з підзвітними особами»
Методи уроку: словесні, наочні, практичні (використання інтерактивних та комп’ютерних технологій, робота в групах, перехресне опитування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка