Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Миколаївській області


Скачати 210.69 Kb.
Назва Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Миколаївській області
Дата 22.02.2016
Розмір 210.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи


Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти

у Миколаївській області
2014

Організація роботи зі здібними учнями


м. ВОЗНЕСЕНСЬК



Укладач: Ларіонова Ольга Миколаївна, викладач математики,

спеціаліст вищої категорії,

старший викладач

Дуже актуальною є проблема виявлення, розвитку та педагогічної підтримки здібних учнів, розкриття їх потенціалу. Кожен здібний учень – індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Найважливішим в організації роботи зі здібними учнями є створення загального „поля креативності”, яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, викладачів, майстрів виробничого навчання.


          Не ганьба, а горе тому вчителеві,

який не бачить у своїх учнях

особистостей і кожним своїм кроком

не здійснює індивідуальний підхід.
С. Максименко

ТВОРЧІ МЕТОДИ, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЕФЕКТИВНІЙ РОБОТІ ЗІ ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ


  • Вільний вибір методів самостійної, інтелектуально-творчої діяльності.

  • Використання різних стратегій навчання та впровадження гуманістич-

них моделей і технологій спілкування, навчання, виховання.

  • Повага до прагнення учнів працювати самостійно.

  • Надання учню свободи вибору сфери застосування своїх здібностей.

  • Індивідуальне    застосування    навчальної    програми    з урахуванням

особливостей кожного учня.

  • Заохочення учнів до роботи над власними проектами.

  • Уникнення будь-якого тиску на дітей, створення доброзичливої

атмосфери.

  • Схвалення результатів діяльності в певній галузі для стимулювання

бажання випробувати себе в інших галузях діяльності.

  • Наголошення на позитивному значенні індивідуальних здібностей.

  • Вилучення максимальної користі з хобі, конкретних захоплень та

індивідуальних нахилів учнів.

  • Толерантне ставлення до можливого безладдя.

  • Сприяння зацікавленості у спільній діяльності, формування в учня

позитивної самооцінки.

  • Забезпечення зворотного зв’язку з учнями.

  • Переконання учнів у тому, що викладач є однодумцем, а не ворогом.

  • Стимулювання творчості та уяви, розвиток розумових процесів вищого

рівня.

  • Створення ситуації успіху.

ПОРАДИ ВИКЛАДАЧУ, МАЙСТРУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ ЩОДО РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ


  • Допомагайте здібним учням виробити адекватну самооцінку.

  • Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу.

  • Скеровуйте енергію і творчість здібних учнів у потрібне русло, щоб праця приносила їм користь та задоволення.

  • Використовуйте тактику не кількісного збільшення завдань, а їх якісної зміни. 

  • Розвивайте здібності учнів, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

  • Привчайте здібних учнів працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.

  • Створюйте психологічну атмосферу загального інтересу до предмета.

  • Використовуйте дослідницький метод, а також методи, які стимулюють самостійну роботу учнів, складні пізнавальні процеси: узагальнення, поглиблений аналіз проблем, оцінку інформації.

  • Заохочуйте учнів, це стимулює їх.

  • Створюйте психологічну ситуацію, коли учні стають  менш залежними від викладача.

  • Дотримуйтеся порядку й дисципліни.

  • Не займайтесь навчанням: допомагайте дітям діяти незалежно.

  • Не робіть швидких висновків, а на основі реальних спостережень і оцінки визначайте сильні та слабкі сторони учнів.

  • Навчіть учнів простежувати міжпредметні зв’язки.

  • Привчайте дітей до навичок самостійного вирішення проблем, аналізу

та дослідження ситуації.

  • Підходьте до всього творчо!

  • Підсилюйте інтерес учнів до нового.

  • Навчайте учнів систематично оцінювати кожну думку.

  • Підхоплюйте думки учнів та оцінюйте їх, підкреслюючи їх важливість,

оригінальність тощо.

  • Навчайте учнів цінувати свої та чужі думки, фіксувати їх.

  • Виробляйте в учнів терпиме ставлення до нових понять, знань.

  • Не вимагайте запам'ятовувати схеми, таблиці, формули, стандартний

розв’язок, де є багатоваріантні способи розв’язування завдань.

  • Пропонуйте цікаві факти, події, ідеї.

  • Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте

завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу,

самооцінки, самопізнання.

  • Культивуйте творчу атмосферу – учні повинні знати, що творчі

пропозиції та думки група зустрічає з розумінням, приймає їх і

використовує в процесі роботи.

  • Залучайте до роботи з розробки та впровадження власних творчих

задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору та відпові-

дальності за вибране рішення. 

  • Навчайте доводити почате до логічного завершення.

  • Розвивайте критичне сприйняття дійсності. 

  • Під час опрацювання програмного матеріалу залучайте до творчої

пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань,

створюйте розвиваючі ситуації. 

  • Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте

активність, ініціативу, пошук. 

  • Пропонуйте теми проектів, які можуть учнів зацікавити.

  • Створюйте проблемні ситуації, що потребують альтернативи1, уяви,

прогнозування.

  • Розсіюйте страх.

  • Впливайте особистим прикладом.

  • Іноді однолітки ставляться до здібних учнів агресивно. Необхідно не

усувати проблему, а запобігти їй. Найкраще здібному учневі пояснити,

що це характерно, і розвивати в ньому терпимість і впевненість.

  • Створюйте у навчальному закладі періоди творчої активності.

  • Використовуйте творчу діяльність учнів при проведенні різних видів

масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. 

  • Активно залучайте до участі в районних, обласних, Всеукраїнських

конкурсах, змаганнях, виставках. 

  • Тісно співпрацюйте з батьками.

  • Пам'ятайте, що учень "...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський). 


http://pedvistavka.at.ua/picture/filologiya.jpg


ПРОФЕСІЙНОМУ ВДОСКОНАЛЕННЮ І ТВОРЧІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА СПРИЯЮТЬ ТАКІ ЧИННИКИ:
1. Інтерес до змісту діяльності.

2. Суб'єктивна привабливість спілкування з дітьми.

3. Високий рейтинг професіоналізму в структурі цінностей особистості.

4. Достатньо високий рівень самооцінювання.

5. Можливості для самореалізації.

6. Престиж педагогічної діяльності.

7. Гідні умови праці.

8. Перспектива професійного зростання.

9. Позитивне стимулювання діяльності.
НЕСТАНДАРТНИЙ ВИКЛАДАЧ
(тест)
Позначте знаком «+» якості, які Вам подобаються в учнів, а знаком «-» ті, що не подобаються.


  1. Дисциплінований.

  2. Організований.

  3. Вибивається із загального темпу.

  4. Ерудований.

  5. Дивно поводиться, незрозумілий.

  6. Уміє підтримати загальну справу.

  7. Викрикує на уроці недоречні зауваження.

  8. Стабільно встигає (завжди добре вчиться).

9. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст).

  1. Швидко все сприймає.

  2. Не вміє спілкуватися, конфліктний.

  3. Охоче спілкується, приємний у спілкуванні.

  4. Іноді тугодум, не може зрозуміти очевидного.

  5. Ясно і зрозуміло для всіх висловлює свої думки.

  6. Не завжди бажає підкорятися більшості чи офіційному керівнику.


Яких «+» у Вас більше: на парних номерах чи непарних? Якщо на парних—вітаємо Вас — Ви «нестандартний учитель», які трапляються рідко.

ДЛЯ УСПІШНОЇ РОБОТИ ЗІ ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ ВИКЛАДАЧІ МАЮТЬ ВИЯВЛЯТИ ТАКІ ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ:

-           емоційну стабільність, особистісну зрілість і соціальну

відповідальність;

-           впевненість в собі, життєрадісність;

-           здатність виявляти теплоту та інтерес у спілкуванні з учнями;

-           адекватно сприймати навколишню дійсність;

-           бути цілеспрямованим і наполегливим;

-           вміти надати викладанню особистісного забарвлення;

-           виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до

постійного самовдосконалення;

-           володіти стилем неформального спілкування, надавати перевагу

усним, а не письмовим контактам;

-           імпровізувати, вміти враховувати найменші зміни в психолого-

педагогічній ситуації і відповідно змінювати свою поведінку;

-           підтримувати психологічну атмосферу теплоти, невимушеності,

взаємної довіри;

  • мати високий рівень інтелектуального розвитку та широке коло

інтересів.

ТИПИ ЗДІБНИХ УЧНІВ


  1. Найкращий учень: усі його люблять. робить те, що йому кажуть і як; любить подобатися.

  2. Бунтівник: сперечається, з ним важко спілкуватися, часто в нього виникає стан емоційно вольового напруження, коли щось загрожує досягненню його мети.

  3. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не показувати свої здібності, а бути як усі.

  4. Втікач: випадає з ліцейної системи, не може адаптуватися до вимог ліцею, викладачів, майстрів виробничого навчання.

  5. Двобічний: відстає або має вади фізичні; його розглядають як слабкого, не помічають його здібностей.

  6. Цілеспрямований: незалежний, автономний, знає собі ціну, знає, чого хоче. Найкращий тип для розробки індивідуальної програми.





У кожного з цих типів свій стиль поведінки, свої потреби, своя система взаємин, свій емоційно-вольовий статус. Ось чому до кожного має бути індивідуальний підхід, як у ліцеї, так і в сім'ї.

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

ІV етап

Підготовчий

Продуктивно-

творчий

Оперативний

Репродуктивно-

діяльний
Мета: ознайомити учнів з мисленнєвими   засобами творчості, формування вміння їх застосування.

.

Мета: забезпечити навчально-виховний процес необхідним експериментальним матеріалом; занурення учнів в атмосферу,що стимулює їх бажання працювати.

Мета: навчити учнів застосовувати мисленнєві засоби у вирішенні поставлених завдань

Мета: навчити створювати самостійні творчі висловлювання та розв'язки на основні отриманих знань.

Аналіз готових завдань

Робота над прийомами стимулювання

Самостійна робота над завданнями

Нестандартні уроки

Позаурочна робота

Робота на різних етапах уроку

РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ

АЛГОРИТМ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ

ЗІ ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ



п/п

Заходи

Термін

1

Збір первинної інформації про учнів, які

можуть бути рекомендовані для внесен-

ня в резерв ліцейного банку здібних учнів.

поточний — протягом навчального року,

актуальний — вересень.


2

Моніторинг психологічного стану здібних учнів.

стартовий - вересень,

регулярний — протягом навчального року.


3

Коректування бази даних на здібних учнів ліцею:

- уточнення якісного складу банку даних;

- введення претендентів у базу даних;

- відмітка про здібних учнів, які вибули з

навчального закладу;

- оновлення та правка даних про резуль-

тативність діяльності здібних учнів.


вересень

4

Визначення мети, завдань, пріоритетів, напрямків роботи зі здібними учнями в ліцеї.


вересень - жовтень

5

Науково-методичне забезпечення роботи зі здібними дітьми.


протягом навчального року

6

Організація роботи гуртків,консультацій, індивідуальних занять.


протягом навчального року

7

Забезпечення соціально-правових гарантій здібних дітей.


протягом навчального року


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЗІ ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ
1. Попередні заходи щодо пошуку й відбору обдарованих учнів проводяться психологом, класними керівниками та заступниками директора з навчально-методичної та виховної роботи:   

  • психолог проводить попереднє дослідження першокурсників ( спеці-альне тестування, що дозволяє охарактеризувати особистість дитини, виявити її інтелектуальний або фізичний розвиток, естетичне чуття, нестандартне творче мислення);

  • класні керівники збирають первинну інформацію про дітей із здібно-стями, рекомендують їх для внесення в ліцейний банк здібних дітей;

  • заступник директора з виховної роботи надає допомогу в соціальній адаптації здібних дітей, спостерігає за позакласною діяльністю цієї категорії учнів, залучає їх до участі в різних загальноліцейних заходах, до роботи в громадській організації.

2. На підставі отриманих відомостей створюється ліцейний банк здібних учнів, до якого входять учні, що мають здібності й потенційні можливості

в досягненні певних результатів.

3. Протягом року необхідно вести облік кількості здібних учнів, фіксувати можливі зміни в ліцейному банку.

5. Необхідно регулярно відслідковувати за допомогою класних керівників, психолога та заступників директора з навчально-методичної та виховної роботи результативність діяльності здібних учнів, поповнювати банк даних, вносити зміни в індивідуальну картку, фіксувати участь учня в усіх заходах.

6. Психолог здійснює постійний супровід учнів, занесених у ліцейний

банк даних (тестування, співбесіди, консультації, тренінги тощо)


ЦИКЛОГРАМА ВИКОНАННЯ

НАУКОВО - ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ



п/п

Етапи виконання роботи

Термін виконання

Примітка
Обґрунтування теми. Добір та аналіз літератури. Розробка програми дослідження.

1
Засідання творчої групи. «Модель науково-дослідницької роботи. План та етапи основних заходів».


2

Вибір теми роботи.
3
Перша консультація з науковим керівником:

  • обґрунтування теми;

  • вибір об’єкта, предмета дослідження;

  • визначення мети дослідження.

4

Пошук наукової літератури, матеріалів в Інтернеті.
5
Друга консультація з науковим керівником:
- визначення завдання дослідження на основі
проведення огляду стану проблеми;
- розробка гіпотези.

6
Складання плану та структури роботи:
- розробка програми дослідження;
- складання списку використаної літератури.

7
Самостійна робота над науково - дослідницьким проектом (І варіант роботи).
Узагальнення результатів дослідження. Літературно-стилістичне оформлення.
8

Інструктаж про вимоги до оформлення науково- дослідницької роботи.

9

Індивідуальні консультації з науковим керівником.


10
Перевірка та доопрацювання всіх розділів науково-дослідницької роботи.

11






Засідання творчої групи «Методика ораторської та психологічної підготовки до публічного виступу».






Рецензування наукової роботи. Захист одержаних результатів.

12
Попередній захист роботи.

13
Подання перевіреного варіанта науково-дослідницької роботи заступнику директора з навчально-методичної роботи.

14
Індивідуальні консультації з науковим керівником.

15
Захист науково - дослідницької роботи на практичній конференції ліцею.

16
Участь переможців ліцею у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.

АНКЕТА ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ


  1. Якого учня Ви вважаєте здібним?

  2. Як на уроках ви допомагаєте розкрити та розвивати в дитині її здібності?

  3. Які форми роботи зі здібними учнями Ви вважаєте найбільш дієвими?

  4. Як у позаурочний час Ви сприяєте розвитку здібностей учнів?

  5. Які форми роботи ліцею, на Вашу думку, краще забезпечують розвиток здібностей учнів?

  6. Дайте оцінку ефективності реалізації в ліцеї існуючих методів і форм забезпечення розвитку здібностей учнів.



https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrqwynqknmxdlwvufomp6e0bljvlqf9vy391rh8-ai6dbbwh6v0ca

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Шановні батьки! Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Ваші відповіді допоможуть надати додаткову інформацію щодо оцінки організації роботи ліцею зі здібними учнями. При відповіді на запитання відмітьте обрану Вами відповідь, обвівши букву кружечком, або запишіть її у відведеному для цього місці.

1. Чи відвідує Ваша дитина позаурочні заняття, які саме:

А) гурток;

Б) спортивна секція;

В) індивідуальні заняття з навчального предмету;

Г) ні, не відвідує.
2. Які, на Вашу думку, у Вашої дитини є здібності:

А) науково-дослідницькі;

Б) музичні;

В) спортивні;

Г) творчі.

Д) літературні;

Є) образотворчі.
3. З ким із викладачів ви консультувалися з питання наявності та розвитку здібностей вашої дитини:

А) з викладачем - предметником;

Б) з класним керівником;

В) з психологом;

Г) ваш варіант __________________________________________________________________;

Д) ні з ким не консультувалися.
4. Як Ваша дитина реалізовує свої здібності в межах ліцею:

А) робота в учнівському самоврядуванні;

Б) участь в групових і позаурочних заходах;

В) робота в гуртках, секціях;

Г) участь у мистецьких, творчих виставках;

Д) дослідницька робота з певного предмету, презентація діяльності;

Ж) інше ____________________________________________________________________________________________________________________________________;

І) не має такої можливості, тому що ____________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. В яких предметних олімпіадах приймала участь ваша дитина?

__________________________________________________________________

6.В яких конкурсах приймала участь ваша дитина?
__________________________________________________________________.

7. Які можливості має ваша дитина для розвитку своїх здібностей під час уроків :

А) виступи з доповідями та повідомленнями;

Б) захист рефератів, проектів;

В) презентація малюнків, моделей, саморобок тощо;

Г) написання власних художніх творів;

Д) інсценізація;

Є) робота в групах;

Ж) інше __________________________________________________________________;

І) не має такої можливості.
8. Дайте оцінку педагогічному колективу ліцею з розвитку здібностей Вашої дитини:

А) відмінно;

Б) добре;

В) задовільно;

Г) незадовільно;

Д) педагоги взагалі не знають здібностей моєї дитини.
9. Назвіть форми роботи, які б найбільше сприяли, на Вашу думку, розвитку здібностей Вашої дитини в ліцеї:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дякуємо за співпрацю!


АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ
Шановні учні! Просимо Вас відповісти на запитання анкети. При відповіді на запитання відмітьте обрану Вами відповідь, обвівши букву кружечком, або запишіть її у відведеному для цього місці.

1. В якій групі Ви навчаєтесь?

у ___________ .
2. Чи відвідуєте позаурочні заняття, які саме:

А) гурток;

Б) спортивна секція;

В) індивідуальні заняття з навчального предмету;

Г) ні, не відвідую.
3. Які заняття Вас найбільше приваблюють?:

А) науково-дослідницькі;

Б) музичні;

В) спортивні;

Г) комунікативні;

Д) літературні;

Є) образотворчі;

Ж) творчі;

З) інше __________________________________________________________________.
4. Хто з педагогів говорив Вам, що у Вас є певні здібності і їх потрібно розвивати:

А) викладач - предметник;

Б) класний керівник;

В) психолог;

Г) ваш варіант ____________________________________________________________;

Д) ніхто не говорив.
5. Які можливості Ви маєте, щоб реалізовувати свої здібності в межах ліцею:

А) робота в учнівському самоврядуванні;

Б) співробітництво з засобами масової інформації;

В) робота в гуртках, секціях;

Г) участь у мистецьких, творчих виставках;

Д) участь в групових і позакласних заходах;

Є) дослідницька робота з певного предмету, презентація діяльності;

Ж) інше __________________________________________________________________;

З) не має такої можливості, тому що ____________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. В яких предметних олімпіадах та конкурсах приймали участь?

____________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Які можливості під час уроків Ви маєте, щоб розвивати свої здібності:

А) виступи з доповідями та повідомленнями;

Б) захист рефератів, проектів;

В) презентація малюнків, моделей, саморобок тощо;

Г) написання власних художніх творів;

Д) інсценізація;

Є) виконання та інтерпретація музичних творів;

Ж) робота в групах;

З) інше __________________________________________________________________;

І) не має такої можливості.
8. Дайте оцінку роботі з розвитку ваших здібностей викладачами та майстрами виробничого навчання ліцею:

А) відмінно;

Б) добре;

В) задовільно;

Г) незадовільно;

Д) взагалі не знають моїх здібностей.
9. Назвіть форми роботи, які б найбільше сприяли, на Вашу думку, розвитку Ваших здібностей в ліцеї:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дякуємо за співпрацю!
СХЕМА ПОШУКУ ЗДІБНИХ УЧНІВ

Схема пошуку Критерії, за якими здійснюється пошук

Самореалізація учня

Пошук здібних учнів

Діагностика

Організація та забезпечення творчих потреб учнів

Визначення коефіцієнта самореалізації

Класні керівники, майстри виробничого навчання

Викладачі

Спорт

Мистецтво

Академічні досягнення

Адміністрація

Виявлення особистих нахилів

Визначення рівня інтелектуального розвитку

Сім’я

Методичні комісії

Конкурси, олімпіади

МАН

Учнівське самоврядування

Психолог

Загальна академічна успішність

Навчання у ВНЗ




Блоки

Освітній

Науково-дослідницький

Форми учнівської
взаємодії


Супроводу і
підтримки


Моніторинг

Співробітництво

Індивідуальне навчання
Додаткова освіта
- факультативи;

- курси за вибором;

- гуртки.
Самоосвіта

Дослідницькі та пошукові експедиції

Наукові екскурсії, практика

Наукові учнівські товариства

Наукові змагання,

конференції

Конкурси

Турніри

Олімпіади

Заохочення
переможців


Методичне,

ресурсно-інформаційне і матеріально-технічне забезпечення

Психолого-педагогічна
підтримка учнів


Якість результатів освітнього процесу

- навчальних досягнень учнів
( реалізація творчого потенціалу);

- володіння процедурами творчої діяльності;

- вихованості;

- розвитку особистості

Якість реалізації освітнього процесу

- зміст освітнього процесу;

- стан викладання;

- навчальна діяльність,

- науково-дослідницька діяльність учнів.

Якість основних умов освітнього процесу

- управління ;

- науково-методичної роботи;

- кадрового забезпечення;

- матеріального забезпечення;

- діагностика особистісних параметрів

- стану здоров’я учнів.

З громадськими організаціями

З культурно-просвітницькими
закладами


З промисловими
підприємствами


З вищими навчальними закладами

Групові форми роботи

Модель роботи навчального закладу
зі здібними учнями




Схожі:

2014 Збірка олімпіадних завдань з математики
Навчально – методичний центр професійно – технічної освіти у Миколаївській області
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент професійно-технічної освіти
Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських...
Державний стандарт професійно-технічної освіти
Слічний Ю. О. методист навчально методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної...
Формування позитивного психологічного мікроклімату в учнівському та педагогічному колективах
ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ, КРАЄЗНАВСТВА ТА ЕКСКУРСІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Начальнику управління освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації Мельніченку В. В
Регіональні Навчально(науково)-методичні центри (кабінети) професійно-технічної освіти
Науково-методична робота професійно-технічної освіти у регіоні координується регіональним Навчально(науково)-методичним центром (кабінетом)...
Психолого-педагогічні аспекти формування громадянського самовизначення...
Сахневич Ірина Дем’янівна, навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Житомирській області
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки, молоді та спорту
«Про курс за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів «Фінансова грамотність» Департамент освіти і науки, молоді та спорту...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр в березні-травні 2013 року проводить природоохоронну акцію «Первоцвіти...
Державний стандарт професійно-технічної освіти
Шевчук Л.І., директор Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка