Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» найвизначніший сценічний твір І. Франка. Мета


Скачати 29.46 Kb.
Назва Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» найвизначніший сценічний твір І. Франка. Мета
Дата 31.03.2013
Розмір 29.46 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» - найвизначніший сценічний твір І. Франка.

Мета: поглибити знання учнів про жанр драми, ознайомити з історією сценічного життя драми; розкрити соціально-психологічний конфлікт між героями та композиційні елементи п’єси ; формувати навички самостійно висловлювати власні думки, обирати аргументи на їх захист, вести дискусію; виховувати відповідальність за власні вчинки; розвивати логічне мислення.
Тип уроку: урок-дослідження.
Обладнання: мультимедійна дошка, таблиця результатів, тестові завдання , фільм «Украдене щастя».
Хід уроку.
Епіграф

«Мої п’єси – то мій смуток»

Іван Франко
І. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація діяльності.

Свій урок я б хотіла розпочати словами Максима Рильського: «В історії світової культури мало людей з такою різносторонністю інтересів, з таким багатством виявів свого духовного «я», як Франко. Ми говоримо про поета і бачимо в його книжках і гостро суб’єктивну лірику , і зовні спокійні, хоча внутрішньо напружені епічні картини…

Ми згадуємо прозаїка, і перед нами грає барвами ціле море епох, подій, суспільних явищ, пейзажів, характерів у їх суперечностях і колізіях, типів, індивідуальностей.

Ми думаємо про драматурга - і перед очима встають постаті сучасного поетові забитого, затурканого села, отруєного владою землі і повного жадоби щастя – «Украденого щастя»»

І сьогодні ми познайомимося з Франком-драматургом



Епіграфом до нашого уроку до нашого уроку я обрала слова самого Івана Франка: «Мої п’єси – то мій смуток». Чому саме так висловився Франко про свої драми – ми зробимо висновки, проаналізувавши весь твір.

А перед тим , як приступити до аналізу п’єси, перевіримо, як ви знаєте зміст твору, адже це найважливіша складова для аналізу дій персонажів.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Виконання тестових завдань на комп’ютерах . А результати внесіть в таблицю оцінювання.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Літературна розминка.

  • Назвіть три роди літератури: епос, лірика, драма.

  • Драма це : зображення людини в дії, в конфлікті, в розмові.

  • За жанрами драми поділяються на : побутові; історичні; психологічні; мелодрами.

  • За жанром п’єса Івана Франка «Украдене щастя» - соціально – психологічна драма.




  1. Презентація історії створення драми та її сценічної історії.


Поштовхом до створення драми стала «Пісня про шандаря», записана сестрою Ольги Рошкевич у Лолині.

Показ відео фрагменту «Пісня».

Захист презентації групою учнів.





Чи можемо ми вже зараз дати відповідь на це запитання?

Ні. Для цього слід проаналізувати конфлікт твору.


  1. Конфлікт твору .

Зараз я пропоную вашій увазі відео фрагмент, що найповніше відтворює конфлікт твору.

Перегляд епізоду 6. 2.




  1. Проблеми:




  1. Виконання завдання на встановлення відповідності.

Композиційні елементи драми. Робота з мультимедійною дошкою.




7. Характеристика образів героїв твору.

Презентація образу Анни.




Характеристика образу Михайла. Робота з мультимедійною дошкою.







8. Психологічне дослідження образу Миколи.

ІV. Закріплення матеріалу.

Складання структурно-логічної схеми – моделі , яка б показала руйнівну дію зла на людські душі.
V. Підсумок уроку.

Хто ж украв щастя у героїв твору?
VІ. Самооцінювання . Внесення результатів до таблиці.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Прочитати повість “Перехресні стежки”;

  • написати твір-мініатюру на тему: “Через які моральні засади переступила Анна?” або “У чому согрішив Микола?”;

  • опрацювати матеріал підручника П. Хропко “Українська література” ст.149-152

Схожі:

Урок української літератури. 10 клас Тема уроку. Драматургічна творчість...
Тема уроку. Драматургічна творчість І. Я. Франка. Соціально-психологічна драма „Украдене щастя”
Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»–...
Алізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя; допомогти осмислити...
Маршрут вивчення теми «Світ української поезії. Творчість Івана Франка, Лесі Українки»

Львівський національний університет імені Івана Франка
Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького та юридичному факультеті Львівського національного університету...
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗВАННЯ “ПОЧЕСНИЙ ДОКТОР ДРОГОБИЦЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО...
Ний доктор Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка” (HONORIS CAUSA) присвоюється відповідно до закону...
29 серпня 1 вересня 2013 р на базі спортивно-оздоровчого табору «Карпати»...
«Карпати» Львівського національного університету імені Івана Франка (смт. Чинадієво Закарпатської обл.) буде проведено V науково-практичну...
КА ЛЮДИНОЗНАВЧI СТУДII ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка