Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя?


Скачати 76.15 Kb.
Назва Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя?
Дата 03.01.2014
Розмір 76.15 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Математика > Вопрос
Тренінгове заняття для вчителів:

«Дозволь бути собі щасливим»

Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді питання №2: «Як часто ми ДОЗВОЛЯЄМО собі бути щасливими?» Замислились? Про щастя треба не мріяти, щасливим треба бути… І нехай весь світ зачекає.

Анастасія Фадєєва,

практичний психолог ІІ категорії

Мішково-Погорілівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Жовтневої районної ради

Миколаївської області

Мета: розкрити глибину розуміння поняття щастя кожного з учасників, допомогти учителям глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Завдання:

  • розвивати в учителів уміння короткої самопрезентації;

  • сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини;

  • формувати уміння працювати в команді;

  • розвивати рефлексивні навички;

Обладнання: мультимедійна установка, ноутбук, презентація, вислови про щастя, записані на ватмані, ватмани для вправ, стікери, маркери.

Епіграф заняття: «Щасливий той, хто вважає себе щасливим» Г.Філдінг

Хід заняття

1. Вступне слово психолога.

Мета: ознайомити учасників з темою та метою тренінгу.

Тема нашої сьогоднішньої зустрічі — «Дозволь собі бути щасливим».

Отже, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя – це щось своє, щось, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко і боляче.

В книзі „Алхімік” Пауло Коельо є епізод, яким можна проілюструвати одне із розуміннь щастя:

«В одній країні правив цар-мудрець і всі з’їжджалися до нього за порадою – як стати щасливим. Один юнак теж приїхав за такою порадою. Проте цар, замість того, щоб відкрити хлопцю рецепт щастя, сказав: „Набери в ложку соняшникової олії і обійди з цією ложкою всі палати мого замку, не проливши ні краплі”. Коли юнак повернувся, цар спитав: „Чи сподобались тобі картини в моїй галереї? Чи зацікавили тебе книги в бібліотеці? Які в тебе враження від персидських килимів, грецьких ваз, дивовижних квітів і освіжаючих водоспадів?” Проте юнак не помітив нічого, бо стежив за своєю ложкою олії. Тоді цар наказав йому знову пройти всюди з ложкою олії і розповісти про все, що захопить молодика. Той знову обійшов замок і був вражений витворами мистецтва і дарами природи, проте він розлив олію. Так ось, щастя – це бачити всю красу навколишнього світу( природи, мистецтва, людської душі) і не забувати про свою „ложку олії”.

Що ж, ми всі хочемо бути щасливими. А що таке — щастя? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому занятті.

  1. Знайомство «Моя улюблена іграшка»

Мета: вправа налаштовує на невимушену атмосферу в колективі, доброзичливе ставлення одне до одного.

У кожної людини в дитинстві була улюблена іграшка. А чи пам’ятаєте ви свою? Що це було? Розкажіть колегам про почуття, які викликають спогади про неї.

3. Вправа «Скарбничка правил роботи»

Мета: визначити правила для продуктивної роботи під час заняття, створити сприятливий психологічний клімат для активної роботи.

Учасники самостійно визначають правила. Потім об’єднуються в групи і виробляють загальні для своєї підгрупи правила з огляду на думку кожного. Стікери кожної з груп демонструють напрацювання команди.

Правила роботи в групі:

  • активність;

  • правило «піднятої руки»;

  • говори «тут і зараз»;

  • доброзичлива, відкрита атмосфера;

  • не критикуй!

  • вимкнений мобільний телефон.

4. Очікування учасників. Вправа «Берег надій»

Мета: виявити сподівання учасників від роботи в групі й одержати зворотній зв'язок.

Учасники пишуть на стікерах овальної форми (човники) свої очікування від заняття та прикріплюють їх внизу біля Острова надій, зображеного на ватмані.

5. Мозковий штурм «Щастя—це…»

Мета: розкрити глибину поняття щастя кожного з учасників та в процесі обговорення сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Учасник групи об’єднується в 3 підгрупи «Віра», «Надія», «Любов».

Психолог дає завдання кожній команді дописати вислів на ватмані «Щастя—це…».

Після виконання завдання ватмани з прописаними ідеями клеються на дошку і починається обговорення.

Обговорення:

-- Чому для нас щастя—це…?

-- Від чого залежить щастя?

-- Якою має бути щаслива людина?

6. Інформаційне повідомлення «Що таке щастя»

На запитання, що таке щастя, пробували відповідати історики, письменники і філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок. «Прагнення до щастя—це прагнення прагнень», - писав Л.Фейєрбах.

Існують формули щастя.

1 формула—найщасливіша та людина, яка потрібна всім.

2 формула—щастя у праці.

3 формула—щастя, коли маєш багато грошей.

4 формула—щастя в коханні.

5 формула—щастя—у подоланні себе, у самовдосконаленні.

6 формула—щастя в дітях.

7 формула—якщо хочеш бути щасливим—будь ним.

Щастя—це відчуття цілковитого задоволення життям, глибокого вдоволення і безмежної радості, яких зазнає хто-небудь.

7. Колаж «Формула щастя»

Мета: на основі малюнка, стимулюючи уяву, більше розкрити та закріпити глибину розуміння поняття щастя.

За порами року (зима, весна, літо, осінь) психолог об’єднує учасників в чотири групи та дає завдання: за допомогою вирізок із журналу, висловів відомих людей, малюнку створити колаж «Формула щастя».

  • Група «Зима» — отримує ватман із базовим малюнком «океан»;

  • група «Весна» - ватман із із базовим малюнком «травичка»;

  • група «Літо» — ватман із із базовим малюнком «сонце»;

  • група «Осінь» — ватман із із базовим малюнком «небо».

Групи захищають свої колажі. Обговорюють роботи, знаходять спільні та відмінні риси на презентації кожної команди.

8. Релаксаційна вправа «Визначення рівня щастя»

Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше психофізіологічне здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, охопленої доброти, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.

Зараз я пропоную вправу, яка допоможе вам.

  1. Сядьте зручно. Розслабтеся. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте в спогадах той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте знову пережити цей стан щастя. А в чому він виражається особисто для вас? У відсутності тривог, сумнівів? У відчутті удачі, подоланні всіх перешкод? В усвідомленні власної унікальності, неповторності, упевненості у собі? У впевненості в любові і дружбі оточуючих?

  2. Спробуйте визначити свій рівень щастя на сьогоднішній день. Що вам заважає насолодитися щастям на всі 100%? Ви тривожитеся про майбутнє? Вас тривожить щось у минулому? Ви порівнюєте себе з кимось? Ви відчуваєте, що вас хтось несправедливо скривдив? Ви хочете помститися комусь? Ви відчуваєте, що все марно і безнадійно?

  3. Складіть перелік усього того, за що ви можете бути вдячні долі в цей момент. Простежте, щоб до вашого переліку було включено все, що варте подяки: сонячний день, ваше здоров’я, здоров’я членів родини, несподівана радість, цікавий епізод із життя, житло, їжа, краса, любов, мир. Не впадайте в сумніви, скепсис, іронію. Ви фіксуєте факт, що у вашому житті чимало досить позитивних моментів.

  4. Зафіксуйте в собі стан волі, внутрішньої незалежності, віддаленості від тривог, сумнівів у собі, страхів, сліпого підкорення, звички до товариства, змагальної боротьби, упадання перед авторитетами і заздрості до інших людей. Усвідомте, що щастя – це те, що є, а не погоня за майбутніми досягненнями.

9. Очікування учасників «Берег здійснених мрій»

Мета: з’ясувати наскільки справдилися сподівання учасників, вияснити з яким настроєм закінчують заняття.

Учасникам пропонується підійти до намальованого «берега надій» і озвучити, чи збулися їхні очікування. Якщо так, то переклеїти стікер на Берег здійснених надій.

10. Підбиття підсумків.

Мета: усвідомлення учасниками отриманого на занятті досвіду.

Наше заняття завершується. Сьогодні ми шукали відповіді на запитання про щастя, шукали способів володіння ним.

Що корисного ви дізналися?

Які завдання було важко виконувати?

Що б ви хотіли побажати одне одному?

Наприкінці хотілося б лише додати - Я щаслива людина. І ви теж. Ми з вами красиві, здорові, розумні і добрі люди. Ми маємо свою мету, до якої прямуємо. І кожен несе в своєму серці мрію...

Ти щасливий тому, що:

нині вранці ти прокинувся здоровим, отже ти щасливіший за 1 млн. людей на цій планеті, які не доживуть до наступного тижня;

ти ніколи не переживав війну, самотність ув’язнення, агонію катування або голод – ти щасливіший, ніж 500 млн. чоловік у цьому світі;

ти можеш піти до церкви без страху і загрози ув’язнення або смерті, значить, ти щасливіший ніж 300 млн. осіб у світі;

у твоєму холодильнику є їжа, ти одягнений, маєш дах над головою і постіль – ти багатший за 75 % людей, які цього позбавлені;

якщо ти читаєш це, то ти не належиш до тих 2 млрд., які не вміють читати;

ти маєш можливість щодня бачити, чути і обіймати своїх рідних, а хтось такої можливості не має.

Якщо подивитись на світ і на свої проблеми з такої точки зору, стає зрозумілим, що ми щасливі люди, просто не завжди вміємо помічати і цінувати щастя, яке в нас є.

Тому сьогоднішню нашу зустріч мені б хотілося завершити словами славетного поета, легендарного витязя української літератури Василя Симоненка:

«Як мені даровано багато,

Скільки в мене щастя, чорт візьми! -

На землі сміятись і страждати,

Жити і любить поміж людьми!»


Схожі:

Урок №36 7 клас Тема. Богдан Лепкий. «Цвіт щастя». Прагнення кожної людини бути щасливою Мета
«Легендою про щастя», формувати світогляд, кругозір, висловлювати власні роздуми про щастя людини; розвивати творчу уяву учнів, прищеплювати...
Тема. ДЕ ХОВАЄТЬСЯ ЩАСТЯ?
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», знайти справжні життєві цінності; довести, що дійсне щастя...
Щастя. Як його досягти?
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Тема: Щастя. Як його досягти? 
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
«Щастя. Як його досягти?» Мета
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Інформація, для проведення бесіди з особовим складом караулу щодо...
Відповідно до ч. 3 статті 38 КУпАП «Строки накладення адміністративного стягнення»: Адміністративне стягнення за вчинення корупційного...
Вчитель значить, вічно молодий і одночасно утаємничений у мудрість...
Вчитель – значить, вічно молодий і одночасно утаємничений у мудрість сотень поколінь, та ще й знавець у якійсь конкретній галузі...
Розчини
Видатний український філософ Г. Сковорода, говорячи про людей, уражених хворобою, у «Розмові п’яти подорожніх про істини щастя в...
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА адміністративної послуги
Під час прийому відвідувачів (поштою або в електронній формі протягом робочого дня)
Вимоги: вища педагогічна освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем...
Документи на участь у конкурсі приймаються протягом 30-ти календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка