Сергій Гула Шлях успіху та виклики сучасної освіти


Скачати 41.93 Kb.
Назва Сергій Гула Шлях успіху та виклики сучасної освіти
Дата 07.01.2014
Розмір 41.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Сергій Гула

Шлях успіху та виклики сучасної освіти
Важко заперечити ту велику відповідальність, що криється в словах «учитель», «викладач», «педагог», «вихователь». У Стародавній Греції в обов’язки педагога, звідки походить значення слова як того, хто направляє та веде дитину, найперше, входило охороняти вихованця від фізичних та моральних небезпек. Робота вчителя — це робота з душею особистості, яка є унікальним Божим творінням. На шляху вчителя, як людини, що має одночасно і тягар, і привілей відповідальності перед Богом, зустрічається багато небезпек і загроз, особливо, в сучасному освітньому просторі. Як сказано в Божому Слові: «Браття мої! Не всі ставайте учителями, відаючи, що зазнаємо більшого осуду» (Як. 3:1). Усвідомлення всієї складності благородної професії вихователя душ людських часто викликає почуття сумніву в успішності своєї діяльності та, навіть, страху. І дійсно так, адже деякі плоди своєї роботи вчитель може побачити не відразу, а лише згодом, через багато років, спостерігаючи за життям і розвитком свого вихованця.

То де черпати ту силу, що допоможе встояти проти всіх спокус та негараздів, проти втрати натх­нення продовжувати свою нелегку працю вчителя, проти бажання опустити руки саме в той момент, коли в критичних ситуаціях наші вихованці потребують найбільшої підтримки? Ми, як віруючі люди, завжди можемо знайти цю силу й відповіді в Того, Хто є Творцем усього і Хто найкраще розуміє нас, бо Сам, ставши Людиною, витримав усі спокуси цього життя, не відступивши від поставленої мети.

Господь у Святому Письмі залишив нам прекрасний приклад для підбадьорення — приклад Неемії, як того, хто здійснив велику роботу, виконав велике доручення та завдання від Господа. Неемія відбудував стіни Єрусалима, що було колосальною та дуже складною роботою. Неемія був у цьому ділі успішним. У чому ж секрет успіху Господнього служителя, секрет того, хто прагне бути ефективним у виконанні своєї діяльності вчителя?

Просіть Божого благословення

Коли Неемія почув, що стіни Єрусалима зруйновані, він не просто засмутився і звернув усю вину на владу чи народ, а звернувся до Господа з молитвами та постом. Неемія переживав і вболівав серцем, він не прос­то пішов до царя, щоб той допоміг, ні, насамперед, він звернувся до Господа — Царя царів і Бога богів.

Найпершою його молитвою була молитва покаяння за всі переступи Ізраїлю, оскільки він розумів, що без прощення немає і подальшої дії та благословень від Господа.

Наступна його молитва — це молитва про отримання успіху перед лицем царя, щоб той сприяв йому. І що найголовніше, Біблія засвідчує, що Бог не просто почув Неемію, а Він виконав усе, про що той просив у Нього.

Коли Неемія став перед царем (помолившись перед тим Богу) та висловив своє бажання відбудувати Єрусалим, то цареві це сподобалось і він відпустив Неемію з супровідними листами. І не просто з листами, а ще й забезпечив відповідними матеріалами та охороною. Оце благословення від Господа!

Зверніть увагу, що Неемія не соромився попросити царя про забезпечення, і той дав більше! Не треба соромитись просити в Бога про благословення та підтримку для здійснення своєї прекрасної роботи вчителя, бо це Божа справа. Просіть, і буде вам дано!

Мотивуйте людей до праці

Коли Неемія почав Божу роботу, то знайшлися люди, які були проти, які розгнівались, що він робить Божу справу, люди, які сміялися з нього, люди, які піддавали сумніву те, чи зробить Неемія цю справу. Але Неемія не з’ясовував з ними стосунків, він молився до Господа й діяв.

Завжди знайдуться супротивники Божої справи. Але Неемію це не зупиняло, він вийшов уночі й докладно вивчив стан Єрусалимського муру. Він не просто заходився працювати, але ретельно вивчив ситуацію. Він був переконаний, що Небесний Батько дає успіх (Неем. 2:20). Маючи проблему в роботі, не відкладаймо її на потім, а помолившись Богу про її розв’язання та проаналізувавши її складність і можливості вирішення, приступаймо до роботи!

Наступним кроком Неемії було знаходження і звернення до зацікавлених людей і до старійшин Єрусалима. Самим нам складно робити Божу справу, потрібно шукати людей, які готові сприяти нам у цьому. Мотивуймо наших колег і друзів до спільної творчої діяльності, до колегіального обговорення та розв’язання проблем, що виникають на нашому освітньому шляху та чинять перепони.

Неемії також потрібно було мотивувати людей, щоб кожен почав виконувати свою ділянку роботи, ревно пильнуючи своє завдання (Неем. 3). Народ наполегливо будував стіну, їхні серця палали та були повністю віддані цій справі. Це, безперечно, Боже благословення, за яке потрібно молитись.

Не опускайте рук!

Ворог, бачачи таку успішну роботу, намагався зробити все, щоб зупинити її хід, але Неемія молився та виставив нічну й денну варту, щоб бути пильним. Неемія не просто виставив сторожу, а постійно мотивував людей та закликав їх, щоб вони пам’ятали, Хто такий Господь, і знали, що Він за них!

Будуть і ті вороги, які діятимуть підступом. Вони намагатимуться домовитись, підкупити, надати якесь благо (Неем. 6:2). Після першої відмови вони, найчастіше, проситимуть про повторну зустріч, наполегливо спонукуючи до неї. Однак ми повинні бути непохитними у своєму рішенні, знаючи, що ворожі перепони не можуть зупинити нас (Неем. 6:4)!

Будуть і ті, хто відверто говоритиме неправду про нас і наші наміри (Неем. 6:7–8). Проте продовжуймо свою роботу, не зупиняймося і гідно спростовуймо.

Будуть і ті, хто оманливо пророкуватиме проти Божої справи (Неем. 6:12–14). Молімось та постімось, щоб розпізнавати кожен дух, чи від Бога він.

Над кожною частиною роботи Неемія ставив відповідальних людей, які знали Бога та були праведними перед Ним (Неем. 7:2).

А найголовніше, Неемія був непохитним у своїх намірах зробити Божу справу, незважаючи на всякі перепони, які були і будуть у тих, хто виконує волю Господню.

І чим серйознішим буде рівень виконання Божої справи, прекрасного Господнього покликання бути вчителем, тим сильнішим буде супротив того, хто зветься ворогом людським, який воює проти реалізації Божої волі. Ми повинні бути готовими до цього духовно, психологічно, розумово, фізично, стратегічно!

Тому, не опускаймо рук, а підносьмо їх до Господа, Який має силу та владу допомогти нам, молімося за наших дітей і вихованців, просімо допомоги у тих, хто бажає і може допомогти на складному, але й прекрасному шляху виховання творінь Божих.

Хай допоможе нам Господь у виконанні Його справи!

Схожі:

Записана на дошці
Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів...
28. «Моя майбутня професія: шлях до успіху» курс за вибором для учнів 10 (11)-х класів
«Моя майбутня професія: шлях до успіху» курс за вибором для учнів 10 (11)-х класів
Великосербулівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Однією із актуальних проблем сучасної освіти в Україні є виховання в учнів патріотизму, почуття національної гідності і саме через...
Література рідного краю. Інсценізація твору письменника територіальної...
Навчальна мета: розглянути життєвий шлях С. Носаня та його творчість; розширити знання учнів про митців рідного краю (Черкащини)
2. Сутність менеджменту персоналу й напрями його розвитку
Звичайно, якщо методи адекватні досліджуваній проблематиці — це ще не гарантує успіху, але збільшує шанси дослідника вийти на позитивний...
Сергій Ларін: Президент України особливу увагу приділяє реформуванню соціальної сфери
Сьогодні, під час апаратної наради, голова облдержадміністрації Сергій Ларін нагадав про засідання Кабінету Міністрів України, що...
Уроку
Тема уроку: «На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки
Викладання хімії в умовах реалізації актуальних задач розвитку природничої освіти
Пріоритетними завданнями модернізації освіти є досягнення нової сучасної якості і ефективності освіти. Для цього учні не просто засвоюють...
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було...
Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше...
Створення ситуації успіху в навчанні географії
«Він може!» повинен нагадувати колектив. «Я —. можу!» повинен повірити в себе учень». Отже, успіх в навчанні єдине джерело внутрішніх...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка