|
Скачати 238.95 Kb.
|
Мета: допомогти старшокласникам у визначенні цілей на майбутнє; мотивувати їхню подальшу навчальну діяльність при виборі професії; розширити знання учнів про професії, які мають сталий попит на ринку праці; надати допомогу у виборі професії до душі; як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії; з’ясувати зміст мотивів вибору професії і сприяти розвитку зосередженості, щоб не розгубитися в різноманітності; розвивати ділові якості, критичне ставлення до себе, до своїх можливостей, до дійсності; виховувати бажання працювати, не лінуватися, виховувати шанобливе ставлення до будь-якої професії. Cлайд 2 Обладнання: буклети з міського центру зайнятості; різноманітні діагностичні анкети, вправи для старшокласників; на дошці гасло: «Хочу — Можу — Треба!»; репродукції картин, які відображають процес праці. Хід заняття Епіграф до виховної години Необхідно збудити думку дитини до ремесла. Таким чином, у праці зростатиме душа, і людина стане майстром своєї справи (К. Ушинський). Cлайд 3 I. Організаційний момент II. Вступне слово класного керівника Ведучий 1. Доброго дня! Запрошуємо Вас на виховну годину «У світі професій». Як допомогти дитині обрати професію, що зробить її щасливою? Як зрозуміти, яка діяльність їй найбільше підходить? Один у другого питає, Нащо нас мати привела? Чи для добра? Чи то для зла? Нащо живем? Чого бажаєм? (Т. Шевченко) Пояснення вчителя! III. Мотивація 3. ТРЕБА! 2. МОЖУ! 1. ХОЧУ! (Пояснення вчителем змісту гасла — епіграфа: це етапи до прийняття рішення при виборі майбутньої професії) Слайд 4 Учитель. А що таке професія? (Діти висловлююють свої міркування) Слайд 5 Ведучий 2. Маєм вам ми розказать, Маяковського згадать. Як швидко роки наші пролетять, Буде і сімнадцять. Ведучий 1. Спитай у тата чи у мами, Які професії у них — Професій в світі є чимало, Сповна їх вистачить на всіх. Ведучий 2. Та є одна поміж професій, Якої вчаться всі в житті, Яка для кожного — найперша. Якої набудеш ти. Ведучий 1. Учитель, лікар чи геолог, Письменник, слюсар чи кресляр, Всі називають головною Одну професію: школяр. Ведучий 2. Бо всім відомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть. Не станеш у житті ніколи яшм. Ким з дитинства мрієш буть. МОНОЛОГ Як мені все набридло, і язик вам не болить. І кому яке з вас діло, як я буду далі жить ? Атестат мені вручили, і освіта в мене є, Хватить, вже мене навчили, знаю я тепер своє. Розум щоб не розтрусити, сяду нишком на печі. Буду спати, буду пити, буду їсти калачі. А як сили наберуся, відпочину від цих слів, Може, навіть, оженюся, бо ще зараз не дозрів. І візьму собі дружину, щоб варила борщ, супи. Не дурний я гнути спину, бо я — тей, не для сапи. В мене все ж таки освіта, хоч середня, але є. Хочу ще побачить світла, а у батька гроші є. "Географію, природу треба знати ", - хтось верзе. Мене батько й на машині до базару довезе. Ну, а там з усього світу — і для тіла, й для душі, Нащо вам, дурним, освіта? Нащо голову сушить? От я зовсім не журюся і нічого не боюся... От від'їмся, відісплюсь, і, напевно, оженюся. Як то добре, що вже школу накінець закінчив у строк. Батьки вже мене ніколи не вестимуть на урок. І не будуть мене бити, що не хочу я читать, Буду я спокійно жити, до обіду буду спать. Ну, а ви собі дерзайте, і працюйте, і творіть. Жили, нерви надривайте, і летіть собі, летіть. Я ж не хочу того знати, також: мову завели. Он мене вже кличуть мати, може, жінку привели. А, можливо, кличуть їсти, я вже знову зголоднів. Ой, скоріш до столу сісти. От би я вже попоїв! "Відтягнутися" — не штука, Але тут такая мука В голові засіла "фішка ": Як водночас "кайф" зловити І нічого не робити. Та урветься ця "житуха", Ну, чого така "непруха", Скоро йти вже межи люди, Там — що треба роздобуду, Там — що треба розшукаю, Бо я виходу не маю. Хочу "хакером" я стати, Людям буду помагати: Гроші мільйонера дам пенсіонеру. А ще класно в шоу-бізнес, Щоб відкрився новий Вітас, А, можливо, з Децлом заспіваєм весело. Може б, я знімав кіно — В нас це кожному дано. І тоді б сіяли на екрані Не тільки "Бідні Насті", а і Вані. Книжки можу ще писати, І оцінку всім давати, І не гірше Бузини Про Шевченка розказати, Що, мовляв, такий-сякий, А я кращий — не такий. А податковий інспектор — Чим погане ремесло. Як подамся я туди — Загуде усе село. "Відтягнувся" б у "бригадирах". Я як Бєлий Саша, Та не дружить щось з "ментами" Вся бригада наша. А якщо серйозно, то... Професій безліч є цікавих, Але свою обрати як, Щоб добре діло й добра слава, І я собі міркую так: Потрібно лікувать хвороби, Водить у космос кораблі, Та я із роду хліборобів, І родовід мій — від землі/ Знайти своє — щоб серце стисло, Щоб зрозумів — отут я весь. Ми "відриватися" не звикли, Далекий нам такий прогрес. Всім — жити чесно, З правдою усюди не розминатись, а дружить, А ремесло, як кажуть люди, Нам за плечима не носить. Виступ психолога Обираючи професію, треба пам'ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси. Ведучий 2. Звучить пісня «Молюсь за тебе, Україно!» у виконанні учня 8 –В класу Тараса Павлика. IV. Евристична бесіда • Коли житття в Україні стане кращим? • Чи потрібно сьогодні чесно, сумлінно працювати? • Навіщо вчитися, якщо і без цього можна прекрасно влаштуватися після школи? • У чому ви вбачаєте сенс життя? • Як поєднується ваша мрія з іншими бажаннями непрофесійної сфери (вільний час, родина, особисті бажання)? Ведучий 1. І щоб вибрати те хороше діло, професію до душі, ми сьогодні помандруємо у світ професій. А як ви думаєте, чи можна прожити без професії? (Думки учнів) 1-й учень. Я вважаю, що без професії людині прожити не можна, людині, яка поважає себе, бо в усі часи славилися хороші майстри своєї справи. 2-й учень. Я теж думаю, що не можна, бо улюблена праця звеличує людину. 3-й учень. А на мою думку, без професії, без улюбленої справи, людина існує, а не живе. Учитель. 1) «ХОЧУ» (слайд 6) (Старшокласникам роздаються картки, на яких указані деякі цінності. Пропонується обрати серед перелічених 5 пріоритетних) Приклади особистих цінностей (слайд 7) 1. Різноманітні задоволення. 2. Сімейний добробут. 3. Соціальна справедливість. 4. Вірність. 5. Популярність. 6. Вдалий шлюб. 7. Благополучна родина. 8. Доброзичливість. 9. Влада. 10. Слухняні діти. 11. Допомога людям, які потребують її. 12. Безпека. 13. Спокійна старість. 14. Взаємодопомога. 15.Взаєморозуміння. 16.Гармонія з природою. Приклади професійних цінностей: (слайд8) 1. Користь суспільству. 2. Можливість зміцнювати мир і стабільність на Землі. 3. Можливість бути в колективі, брати участь у його справах. 4. Можливість удосконалювати свій духовний світ. 5. Відчуття радості від праці. 6. Усвідомлення краси праці. 7. Можливість використовувати всі свої здібності. 8. Можливість постійно вдосконалюватися. 9. Великі можливості для творчості. 10. Можливість бути оригінальним у роботі. 11. Велике розумове навантаження. 12. Велике фізичне навантаження. 13. Матеріальна незалежність. 14. Стабільне майбутнє. 15. Престиж серед друзів і знайомих. 16. Швидке підвищення кваліфікації і професійне зростання. 17. Можливість працювати серед людей. 18. Можливість працювати на відкритому повітрі, бути в постійному русі. (Через певний час учитель запитує, чи можуть учні проаналізувати свій вибір (цінності), далі пропонує на тих самих картках зазначити поруч цінності, які є важливими при виборі професії (тобто ті, якими слід володіти у професійній діяльності). Учні мають проаналізувати свої пріоритети, порівнявши бажане і реальне.) 2) «МОЖУ» (слайд 9) а) вправа «Мої сильні і слабкі сторони» (слайд 10) Кожному пропонується заповнити анкету — аналіз власних вад і позитивних якостей (це дає можливість дитині ще раз поринути у власний світ, проаналізувати свої сильні і слабкі сторони, перш ніж прийняти важливе рішення щодо вибору професії. Мені добре вдається … Мені погано вдається … Мені не подобається … Мені цікаво … Мені нудно … Я горджуся … Я хотів би бути більш … Я хотів би бути менш … Найбільшим стимулом для мене є… Люди вважають, що мої переваги — це … Люди вважають, що мої недоліки — це … б) робота в парах (слайд11) Учням пропонується скласти список проблем, з якими можна зіткнутися у світі професій. Проблеми обговорюють у парах (за партою), обирають три найважливіші, а потім виголошують їх у класі, дискутують у колі однокласників. 3) «ТРЕБА» (слайд12) Ведучий 2. Для того, щоб із вами не сталося прикрих ситуацій, пов'язаних з вибором професії, необхідно добре володіти інформацією про ринок праці. Виступ головного спеціаліста відділу надання соціальних послуг Хорольського районного центру зайнятості Молько Інни Василівни. (Демонстрація літератури) Ведучий 1. Світ професій дуже великий, їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділено на п’ять груп: (слайд13) I – людина – природа; II – людина – техніка; III – людина – людина; IV – людина – знакова система; V – художній образ. “Презентація професій” «Усі професії важливі – вибирай на смак» (слайд14) (Учні по черзі розповідають про одну із ТОП – 10 професій)
Лікар — медичний фахівець із повною вищою медичною освітою, який професійно займається підтримкою або відновленням людського здоров'я, через запобігання (профілактика), розпізнавання (діагностика) та лікування захворювань і травм. Це можливо завдяки ґрунтовним знанням з анатомії, фізіології, хвороб і лікування, науки медицини, його досвіду та практики — мистецтва медицини. Першою професійною клятвою лікаря стала клятва Гіппократа. Професія лікаря швидкої допомоги не менш складна і відповідальна, ніж інші професії сфери «Лікарі, медсестри, ветеринари». Адже лікар швидкої допомоги повинен відмінно знати не тільки теорію своєї роботи, але і бути чудовим практиком. У лікаря швидкої допомоги всього декілька хвилин, щоб надати допомогу. Немає часу на ретельне обстеження, консультації з колегами і аналізи. Потрібно знати: неврологію, терапію, хірургію, акушеро-гінекологію. Робота на швидкій - певна школа, де можна швидко стати професіоналом, який здатний в будь-якій ситуації діяти швидко, упевнено, рішуче. Особисті якост лікаріві: схильність до природних наук гарне здоров'я стресостійкість бажання допомагати людям готовність до виправданого ризику відповідальність Ця людина - подвижник. Вона веде постійну війну за здоров'я людей. Халати білі - В темних плямах йоду, Годинник лічить пульс безсонних діб, Тут камфора потрібніша за воду І строфантін Потрібніший за хліб. (В. Коротич, "Лікарня"). Ведучий 2. Медики. Вони призвані клятву давати В будні і свята, На варті здоров'я стояти Життя і здоров'я наше В їхніх руках.
Журналіст як суб'єкт масово-інформаційної діяльності . Привабливі сторони журналістики: можливість самореалізуватися; мати творчу характером роботу; доносити до людей правду, примножувати у світі добро, боротися за справедливість; впливати на формування суспільної свідомості, громадської думки; спілкуватися з видатними людьми, прожити цікаве життя; першим опинятися в гущині подій, осягати глибинний зміст явищ, причини і наслідки, витлумачувати їх для загалу; стати знаменитим, мати гарні заробітки, посідати престижне місце в структурі суспільства. Труднощі спеціальності: стресовість, потреба таланту, необхідність безкінечного самовдосконалення, моральна відповідальність за кожен журналістський твір, мистецтво постійного спілкування, налаштованість на універсальність. Професія журналіста сьогодні приваблює багатьох молодих людей численними перевагами, широкими можливостями. Серед найважливіших слід вказати на такі. 1. Здійснюючи свою професійну діяльність, журналіст виступає під час інтерв'ю в ролі психолога, він мусить бути гарним комунікатором і вміти "розговорити" співбесідника. 2.Збираючи інформацію, він повинен виявити неабиякі акторські здібності, зуміти, де це потрібно, залишитися непоміченим, спрацювати у ролі стороннього спостерігача, а в іншому місці зіграти важливу персону, домогтися довіри, схилити співрозмовника на свій бік і обов'язково сподобатися йому, адже тільки за умов цілковитої довіри можливе розкриття інформаційної скрині Пандори, якою, безумовно, є кожна людина. 3.Спілкуючись щодня з численними співрозмовниками й читацькою аудиторією, журналіст здійснює функції педагога, щонайменше в двох аспектах: по-перше, відкриваючи людям шлях до нових знань, і по-друге, навчаючи їх жити. Він вислуховує й дає корисні поради. У нашому суспільстві журналіст — це не просто професія, а певне звання, її представники наділені великим суспільним авторитетом, до них звертається пересічний громадянин у скрутні моменти свого життя, шукаючи поради й підтримки. Тому в професійній діяльності журналістові часто доводиться здійснювати й лікарські функції. 4.Макетуючи номер газети чи журналу, готуючи до виходу в ефір радіо чи телепередачу, журналіст виступає в ролі режисера, адже йому доводиться упорядковувати роботу численного коллективу. 5.Нарешті, його робота пов'язана з безперервним створенням текстів. Це завершальний етап його діяльності. У даному випадку журналіст виступає в ролі письменника. 6. Важливою перевагою журналіста є те, що його професійні обов'язки дають йому можливість подорожувати. Перелічені аспекти складають парадигму творчої діяльності кожного журналіста. Професія журналіста — це безкінечне самовдосконалення.Журналістика — це мистецтво спілкування, і якщо ви не володієте ним, якщо ви людина замкнута, самозаглиблена, слід подумати про іншу спеціальність
Ведучий 1. Учитель діткам — батько й мати У серці теплі почуття, Готовий їм завжди віддати Свойого часточку життя. В очах дитячих іскри грають, Співучий прозвучав дзвінок. Їх вчитель в класі зустрічає І починає свій урок. Бо слово вчителя, як мрія, Любов у ньому і краса. Воно добро у серці сіє, Воно ж бо чисте, як роса. Ведучий 2. Знання і вміння дарувати дітям, Нести сердечне світло доброти – Найдивовижніше покликання на світі, Й прекраснішої долі не знайти. Хай слово «вчитель» буде завжди Святим на всій оцій землі. Нехай до нього, як до правди, Ідуть дорослі і малі. Педагог, учитель, вихователь – довірена особа суспільства, якій вона ввіряє найдорожче і найцінніше – дітей, свою надію, своє майбутнє. Доля дітей в руках педагога, в його золотому серці, він має бути джерелом радісного пізнавального і морального зростання своїх вихованців. Жодна інша професія не ставить таких вимог до людини. Педагог забов”язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнодюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури. Варто акцентувати увагу на таких функціях учителя-вихователя. 1. Виховна функція: передбачає необхідність здійснювати цілеспрямований вплив на особистість з метою створення оптимальних умов для її всебічного гармонійного розвитку. 2. Навчальна функція: виявляється в організації учнів з метою оволодіння знаннями, вміннями і навичками з основ наук, забезпеченні умов для інтелектуального розвитку учня, озброєння їх методами самостійної пізнавальної діяльності. Учитель має виступати не інформатором, а організатором навчально-виховного процесу. 3. Організаторська функція: полягає у необхідності організації дитячих колективів цілеспрямованого керівництва різними видами дитячої діяльності безпосередньо в навчально-виховних закладах і поза їх межами. 4. Оберігаюча функція: учитель має бути хранителем загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей, розумно будувати гуманістичну систему виховання. 5. Інформуюча функція: передбачає поширення педагогічних знань серед батьків, працівників соціальної виробничої сфер. Усі функції учителя-вихователя тісно взаємопов’язані між собою і взаємно обумовлені.
Поєднуючи красу, пластику і функціональність, дизайнер створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів. Cпецифіка роботи дизайнером-модельєром: Плюси професії: Захоплююча і творча робота. Мінуси професії: Для того, щоб брати участь в елітних показах, за правилами "от кутюр", потрібно представити від 4 до 60 ансамблів, причому будь-який виріб на 50-80% повинно бути зроблено руками. Одна сукня шиється мінімум місяць, а особливо складні і до півроку ... Виживають тільки фанати, що не уявляють себе поза професією, готові розробляти нові ідеї, не боячись сміливих експериментів та довгих, безсонних ночей, проведених за роботою. Особисті якості: Креативність, Терпіння, Художні здібності, Комунікабельність.
Педагог-хореограф працює в танцювальних колективах різних жанрів - ансамблях народного танцю, студіях бальних танців, народних театрах балету, студіях естрадних танців, класичної хореографії і т.д. З'єднує у своїй роботі функції педагога, балетмейстера і репетитора. Проводить заняття, навчає учасників основам хореографії, підвищує рівень їхніх знань, показує рухи, сприяє нарощуванню техніки й умінь. Займається постановкою танцю - створює художній задум, композицію і малюнок, підбирає музику і костюми. Відпрацьовує елементи танцю, комбінації рухів, виразні засоби, виконавську майстерність учасників. Забезпечує виступ колективу на концертах, оглядах, фестивалях. Сполучає творчу художню роботу з виховною, дуже впливає на загальний розвиток учасників колективу. Педагог-хореограф повинен мати гарну підготовку в області хореографії, знати теорію й історію музики, сценографії, костюма, розбиратися в питаннях педагогіки, психології, анатомії, фізіології, бути ерудованим по широкому колу питань. Умови праці. Робота проходить у вечірні години, у вихідні і святкові дні в умовах великого рухового й емоційного навантаження. Спілкування в праці інтенсивне. Області застосування. Педагоги-хореографи працюють у школах мистецтв, дитячих будинках творчості, будинках і палацах культури, центрах дозвілля, освітніх установах, самодіяльних колективах різних організацій. Необхідні якості. Педагог-хореограф повинен бути артистичним, енергійним, вольовим, мати організаторські здібності і художній смак, підтримувати на належному рівні власну фізичну форму. Для успішного виконання обов'язків необхідна товариськість, доброзичливість, спостережливість, емоційність, терпіння, самоконтроль, здатність розуміти поводження й індивідуальні особливості інших людей, уміння аналізувати їхні можливості і недоліки. Перешкоджають виконанню роботи дратівливість, нестриманість, низька комунікативна культура. Професію педагога-хореографа можна одержати тільки за умови ранньої допрофесійної підготовки - навчанні в спеціалізованих хореографічних школах, школах мистецтв, тривалої успішної підготовки в студіях танцю. Одержати середню професійну освіту можна в хореографічному училищі. Навантаження у вищих навчальних закладах культури і мистецтва можливе тільки за умови проходження творчого конкурсу. Професію педагог-репетитор, балетмейстер, режисер хореографії можна одержати після одержання середньої професійної освіти і досвіду роботи в професійних балетних трупах. Ведучий 1. Танець «Самба» виконують учні 8 –Б класу Лимарь Святослав та Мельник Альбіна.
Фармацевт – робота, пов’язана з медициною. Основні функціональні обов’язки фармацевта – продаж лікарських препаратів, їх виготовлення за рецептами лікарів, контроль термінів придатності, умов зберігання та реалізації ліків, консультації покупцям щодо питань дії, дози, побічних дій та протипоказань того чи іншого препарату. Основні запити роботодавців такі: знання асортименту і фармакологічних груп(наприклад,спеціаліст зобов’язаний, якщо в асортименті нема препарату, який бажає покупець,запропонувати йому альтернативу), навики володіння комп’ютером. Профіль діяльності потребує знань з певних дисциплін– медицин, хімії, біології. Крім того, важливо розуміть, наскільки в даній галузі важливий принцип «учиться, учиться і ще раз учиться», бо постійно з’являються нові препарати, знать про які– священний обов’язок фармацевта. Хоча фармацевт, на відміну від лікаря, не ставить діагнози, він також повинен пам’ятати заповідь«Не навреди». Тому охайність, відповідальність,точність,увага йому необхідні–як у роботі з людьми, так і при веденні документації і звіту.
Професія юриста є однією з найдинамічніших. Це — шлях постійного пошуку, оновлення та систематизації знань.. Виявляється, що юридичну діяльність можна охарактеризувати не тільки як особливий вид соціальної діяльності, але й як певну професію. Виходячи з особливої відповідальності, складності юридичної процедури, значущості правових наслідків, юридична робота повинна здійснюватись кваліфіковано і на професійній основі. Це, в свою чергу, вимагає спеціальної підготовки фахівців різного профілю правової роботи, формування цілісної системи професійних знань, а значить і установ, які б виробляли та розповсюджували ці знання, готували висококласних спеціалістів певного профілю — юристів-професіоналів. Юрист — це професіонал, який має фундаментальні та спеціальні правові знання, глибоко переконаний у винятковому призначенні права і законності для суспільства, кваліфіковано користується юридичним інструментарієм при розв'язанні юридичних проблем в ім'я захисту прав і законних інтересів громадян. Таким чином, юридичну професію можна охарактеризувати такими рисами. 1. Масовість юридичної професії. Юридичну роботу здійснюють на сьогоднішній день тисячі уповноважених на те спеціалістів (прокурори, адвокати, судді, слідчі...), які виконують значну кількість юридично значущих дій, вирішують щоденно десятки та сотні тисяч юридичних справ. Це не просто величезна армія спеціалістів, це окрема сфера соціальної діяльності, в якій вирішуються життєво важливі інтереси, задовольняються потреби. 2. Елітність. З іншої точки зору, юридичну роботу виконують не всі, хто бажає, а лише уповноважені особи, які володіють відповідними знаннями та навичками. 3.Особлива відповідальність. Від поради або рішення юриста багато в чому залежить доля людини, добробут сім'ї, її майновий стан, економічний розвиток суспільства. Таким чином, помилки в роботі юриста - це пряма загроза суспільним інтересам, які охороняються правом. За свої помилки кожний юрист несе особисту відповідальність. 4 Конфліктність. Юридична діяльність дуже часто відбувається на стику протилежних інтересів в умовах протидії або відкритої боротьби: позивач - відповідач, обвинувачений -потерпілий, правопорушник — співробітник правоохоронного органу тощо. Наявність подібних суперечностей у професійній діяльності юристів обумовлена протилежністю індивідуальних потреб та інтересів. Тому у більшості випадків юридична діяльність здійснюється на основі компромісу із суспільством та його представниками. 5. Інтелектуальна привабливість. Будь-яка кваліфікована робота вимагає від свого виконавця наявності певного рівня інтелекту (професійних знань, оціночних критеріїв,*почуттів, професійного етикету). .
Професія економіста не менш складна і відповідальна, ніж інші професії сфери «Бухгалтери, фінансисти, аудитори». Економіст здійснює економічний аналіз господарської діяльності організації, розробляє заходи щодо забезпечення режиму економії, підвищення ефективності робіт, виявлення резервів, попередження втрат і непродуктивних витрат, більш раціонального використання всіх видів ресурсів. Виконує розрахунки з матеріальних, трудових і фінансових витрат, необхідних для проведення робіт (послуг), досліджень і розробок в освоєнні нової техніки і технології. Специфіка професії економіста: Плюси професії: Економісти були і залишаються найбільш популярними фахівцями на ринку праці. Висока заробітна плата. Від $ 400 до 1500 і вище. Мінуси професії: Одне з основних вимог роботодавця до кандидатів - досвід роботи на аналогічних посадах. Перш ніж ви станете висококласним фахівцем, здатним давати точні прогнози і ефективні рекомендації, пройде не один рік За статистикою, близько 50% випускників віддають перевагу банкам або консалтинговим компаніям. Особисті якості: - Вміння аналізувати великий обсяг інформації, - Гарна пам'ять, - Висока концентрація уваги, - Терпіння, - Комунікабельність, - Організаторські здібності.
Професія еколог У всьому світі йде активна боротьба за охорону навколишнього середовища. Вводяться нові закони про захист природи, затверджуються жорсткі екологічні стандарти, будуються очисні споруди на підприємствах. Екологи - це ті фахівці, які намагаються пояснити, чому висихають річки, гине риба або літом випадає сніг. Вони вивчають стан води, землі, повітря, вплив промислових відходів на рослини, тварин і людину. Якщо зміст шкідливих речовин вище критичного рівня, виявляють причини, складають прогноз розвитку ситуації. Фахівці вивчають наслідки запуску космічних ракет, контролюють діяльність шкідливих виробництв, стежать за утилізацією радіоактивних відходів. Вони з'ясовують причини природних катаклізмів і розробляють шляхи найменшої дії людей на природу. Cпецифіка роботи екологом: Плюси професії: Якщо пощастить, часті відрядження по країні, Моральне задоволення від свідомості того, що в черговий раз вдалося запобігти забрудненню навколишнього середовища, Цю працю не можна назвати такою, що виснажує. Мінуси професії: Природоохоронні організації дуже сильно залежать від фінансування, а це позначається на рівні зарплат і наявність роботи, Нерідко доводиться працювати в екстремальних умовах, Може бути небезпечна для здоров'я, так іноді доводиться мати справу з отруйними речовинами. Особисті якості: Ця професія для потенційних борців, що володіють аналітичним складом розуму, здатних довгі роки пробивати стіну нерозуміння. Ще одна необхідна якість - креативність. Вона допомагає вибрати потрібну форму спілкування із ЗМІ. А гнучкість, дипломатичність, стресостійкість знадобляться при конфліктах (які трапляються досить часто) з держструктурами і органами влади.
Професія програміста не менш складна і відповідальна. Адже програміст повинен відмінно знати не тільки теорію своєї роботи, але і бути чудовим практиком. Тим більше, кваліфікація програміста важлива з погляду кар'єрного зростання. Погодьтесь, навряд чи директор підвищить некомпетентного програміста і дасть зелене світло в подальшому просуванні в роботі. Що стосується фінансового питання роботи програмістом, то тут, як і в багатьох інших спеціальностях, зарплата залежить в першу чергу від регіону мешкання програміста, специфіки установи, в якій працює програміст і політики підприємства відносно рівня заробітної плати для співробітників. Чим займається програміст? Програмістами узагальнено називають категорію людей, що займаються розробкою алгоритмів та програм на основі математичних моделей. Специфіка професії програміста: Плюси професії: Постійне професійне самовдосконалення, Високий попит на ринку, Висока заробітна плата, Переважно творча професія. Мінуси професії:
Особисті якості: Перш за все, програміст повинен володіти терпінням і витримкою. Це абсолютно незамінні якості в його роботі. Потрібно вміти швидко адаптуватися і постійно вивчати щось нове. Інакше через кілька років ваша цінність як фахівця може помітно знизитися. Вміння об'єктивно оцінювати можливості технологій та їх використання в кожному конкретному випадку. Ведучий 2. Є професії, які говорять самі за себе, є професії, про які ми нічого не знаємо, тому звернемось до словничка нових слів.(слайд 25) 1. Майстер із виготовлення гобеленів - це майї тер із ручного виготовлення килимових виробів. 2. Кесонник — працівник, який веде роботи закритому від зовнішнього повітря колодязі. 3. Такелажник — робітник, який обслуговує установки, в яких відбувається процес електролізу, тобто покриття деталей іншими металами чи сплавами Учитель поділяє учнів на кілька груп і розподіляє між ними різні професії. Наприклад, одна група — лікарі, інша — учителі, третя — будівельники, четверта — художники. Написати девіз цієї професії (чотири рядки) або скласти сенкан. Читання учнями найкращих міні – творів на тему «Моя майбутня професія» VI. Підсумки Епіграфи: (слайд 26) «Кожна людина народжується для якогось діла». (Е. Хемінгуей.) «І труд, і піт благословен...». (М. Рильський.) «Все, що в силі чинити рука твоя, теє роби». (Старий Завіт, Еклез. 9.10.) «Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця». (Г. Сковорода.) «Нехай кожний займається тією справою, яку він знає». (Давньогрецьке прислів 'я.) Ведучий 1. Вибір професії — це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважуючи на те, що почули, я впевнений, що виберете собі професію по душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми. Ведучий 2. Хай ваша майбутня професія принесе радість, моральне й духовне задоволення, і пам’ятайте: гарна професія – ключ до успіху. (слайд 27) Звучить пісня «Давайте, браття, заспіваймо!» у виконанні учениці 8 – Б класу Яцун Наталії. Дякуємо за увагу! До нових зустрічей! Виховну годину на тему «У світі професій» підготували учителі української мови та літератури Манжос Вікторія Миколаївна та Колісник Марина Володимирівна |
Лиш праця світ таким, як є, створила Мета: довести думку, що людині необхідно уміти працювати, що навчання – це копітка праця, розвивати творче начало, виховувати в учнів... |
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати... |
План-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: |
Батьківські збори Ви покликані облагородити серце своєї дитини, одухотворити його поривання і бажання вищою людською красою — чуйністю, співчутливістю.... |
Одним із найбільш розповсюджених вірувань первісної людини був анімізм... Таким чином, анімізм у його повному розвитку включає вірування в “керівні” божества і підлеглих їм духів, у душу й майбутнє життя,... |
«Представництво в суді» У судовому засiданнi вiдповiдач просив перенести слухання справи у зв’язку з тим, що вiн належним чином делегував власнi повноваження... |
ДОКАЗУВАННЯ В ЦИВІЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ Таким чином, судове доказування це процесуальна діяльність сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, яка за своєю суттю зводиться... |
Л. П. Дем’яненко заступник директора з виховної роботи Виховання найкращих моральних заповідей для того, щоб із дитини виробилася людина в найкращому значенні слова, найкраще фізично й... |
Управління персоналом як часткова функція менеджменту Широке поширення одержали різні форми участі працівників у процесах організації праці на підприємстві. Таким чином, людський фактор... |
План-конспект виховної години на тему: "ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВА НАД ДІДЬМИ" Мета: ознайомити учнів з основними правовими документами, що захищають дитину від жорстокої поведінки, зокрема концепція ООН про... |