|
Скачати 160.2 Kb.
|
У вихорі вальсу… Бінарний виховний захід для старшокласників Мета: формувати естетичні смаки в учнів, ознайомити з історією вальсу ,видатними композиторами, прививати культуру в організації дозвілля, виховувати любов до прекрасного. Ніщо так сильно не змінює душу і звичай людей, як музика. Джу Шин VIст.до Р.Хр. Звучить мелодія вальсу, пара танцює 1-й ведучий: Доброго дня всім тим, хто завітав до нас на відпочинок! До цих пір людство не придумало нічого кращого для відпочинку, ніж танець. Сучасні ритми й старовинні танцювальні мелодії, які гармонійно об’єднуються в наш бурхливий комп’ютерний вік. Іноді так хочеться „окунутися” в чіткі ритми аргентинського танго, станцювати ча-ча-ча або полинути у нестримному вихрі вальсу... Іще з давніх-давен люди знали, що ніжна мелодія впливає на настрій людини. Музика – одна із найнатхненіших форм мистецтва. Своїм ритмом, мелодією, гармонією звуків, динамікою, різноманітністю нюансів передає гамму почуттів і настроїв. Її сила заключається в тому, що обминувши розум, вона проникає в душу, в підсвідомість і складає настрій людини. Ніщо так не хвилює душу, не говорить про потаємне, як музика. 2-й ведучий: Чарівні струни ніжної душі, Плач скрипки, гітари звуки, Похідний клич армійської труби, Громоподібний дріб литаврів. Усе це музика чарівна, наче сон Супровід людського життя і неспокою. Щасливим будеш ти, коли Прекрасна музика з тобою! 1-й ведучий Мова справжньої музики не проста. Вона досяжна лише тому, хто навчився уважно слухати, зосереджено думати, серйозно аналізувати. Адже музика немає окремих слів, з якими пов’язані окремі поняття. Мова музики ширша. Виступ психолога Кожна людина має як позитивні, так і негативні емоції, періодично переживає стресові стани, і це закономірно. В нашей жизни необходимо их разнообразие. У нашому житті необхідно їх різноманітність. Все дело в количественных характеристиках. Не секрет, что в последнее время преобладают отрицательные (страх, злость, напряженность, подавленность, печаль и др.). Вся справа в кількісних характеристиках. Не секрет, що останнім часом переважають негативні (страх, злість, напруженість, пригніченість, печаль та ін.) В целом, психическое состояние современного российского общества оставляет желать лучшего. В цілому, психічний стан сучасного суспільства залишає бажати кращого. Юревич, используя количественную оценку динамики психологического состояния нашего общества сделал вывод, что радикальные социально- экономические реформы, приведшие к лишению социальной защищенности, потере позитивной жизненной цели явились важнейшим стресс фактором, приведшим к изменениям психического состояния большинства населения. Сучасні психологи, використовуючи кількісну оцінку динаміки психологічного стану нашого суспільства зробили висновок, що радикальні соціально-економічні реформи, що призвели до позбавлення соціальної захищеності, втрати позитивної життєвої мети привіз вели до змін психічного стану більшості населення. Начиная с 1991 года оно постоянно ухудшалось и в настоящее время является весьма плачевным не только по сравнению с Западными странами, но и Украиной, Белоруссией и другими странами СНГ. 1 Помимо социальных факторов, свою лепту внесла и массовая культура, а точнее ее худший вариант, внедряемый зачастую насильственно. Крім соціальних факторів, свою лепту внесла і масова культура, а точніше її найгірший варіант, впроваджуваний часто насильно. Не секрет, что контрольный пакет акций большинства крупных телекомпаний и других средств массовой информации принадлежит западным партнерам. Целью данного сообщения не является анализ всех компонентов массовой культуры. Метою мого повідомлення не є аналіз усіх компонентів масової культури. Остановимся только на одном факторе, влияющем на нашу нервную систему - современное музыкальное искусство. Зупинюсь тільки на чиннику, що впливає на нашу нервову систему - сучасне музичне мистецтво. Известно, что именно музыка может сублимировать эмоции, чувства, душевные состояния человека, включая такой широкий спектр положительных эмоций как радость, ощущение чистоты, гармонии, покоя. Відомо, що саме музика може сублімувати емоції, почуття, душевні стани людини, включаючи такий широкий спектр позитивних емоцій як радість, відчуття чистоти, гармонії, спокою. Вместе с тем, она может вызывать истерию, депрессию и другие психические расстройства. Разом з тим, вона може викликати істерію, депресію та інші психічні розлади. Способность музыки влиять на душевное состояние человека была замечена еще в древности. Всем известен миф об Орфее, силой своего искусства творившего чудеса. Пифагорейцы определили качество звуков и тонов и этим установили математические принципы гармонии в музыке. Здатність музики впливати на душевний стан людини була помічена ще в давнину. Усім відомий міф про Орфея, силою свого мистецтва творив чудеса. Піфагорійці визначили якість звуків і тонів і цим встановили математичні принципи гармонії в музиці. Они же рекомендовали врачевать душевные и телесные раны с помощью соответствующей музыки. Вони ж рекомендували лікувати душевні і тілесні рани за допомогою відповідної музики. В древности музыку в качестве лечебного средства использовали в Индии. В давнину музику як лікувальний засіб використовували в Індії. В Китае помимо лечебного средства она использовалась для сохранения общественного порядка и благополучия в стране. У Китаї крім лікарського засобу вона використовувалася для збереження громадського порядку і благополуччя в країні. С другой стороны, для погружения общества в хаос, как они считали, также нужна соответствующая музыка. З іншого боку, для занурення суспільства в хаос, як вони вважали, також потрібна відповідна музика. В настоящее время влияние музыки на психику и социальное развитие личности изучено достаточно хорошо. В даний час вплив музики на психіку і соціальний розвиток особистості вивчено досить добре. Среди наиболее известных авторов, занимающихся этой проблемой, можно назвать Г.С. В современном мире музыка используется как в благих целях (психотерапевтические сеансы, релаксация), так и с целью увеличения прибыли (музыка в рекламе, музыка, звучащая в супермаркетах для увеличения продаж и даже при заключении финансовых сделок). У сучасному світі музика використовується як в благих цілях (психотерапевтичні сеанси, релаксація), так і з метою збільшення прибутку (музика в рекламі, музика, яка звучить в супермаркетах для збільшення продажів і навіть у разі укладення фінансових угод). С помощью музыки человека можно ввести в соответствующее психическое состояние, усиливающее возможность манипулировать его сознанием. За допомогою музики людини можна ввести у відповідний психічний стан, що підсилює можливість маніпулювати його свідомістю. К сожалению, возможность слушать музыку, положительно влияющую на психику, весьма ограничена. На жаль, можливість слухати музику, позитивно впливає на психіку, дуже обмежена. Большинство музыкальных произведений обрушивающих на нас радио, телевидением, маршрутными такси, сотовыми телефонами, вызывают в нас гамму чувств от нейтральных до тоски, раздражения, сверх - возбуждения (при массовом прослушивании доводящих до состояния аффекта, агрессии). Більшість музичних творів виливають на нас радіо, телебачення, маршрутні таксі, стільникові телефони, викликають у нас гаму почуттів від нейтральних до туги, роздратування, понад - збудження (при масовому прослуховуванні доводять до стану афекту, агресії). Таким образом, музыка несет на себе определенные социальные функции, оказывая воздействие на социальные процессы развития человека, а значит и человечества. Таким чином, музика несе на собі певні соціальні функції, надаючи вплив на соціальні процеси розвитку людини, а значить і людства. В.И Петрушин писал, что «старинная легенда о гамельнском крысолове, за звуками дудочки которого пошли и ушли дети незабвенного города, в наше время наполняется новым смыслом. В.И Петрушин писав, що «стародавня легенда про гамельнского щуролова, за звуками дудочки якого пішли щури до незабутнього міста, у наш час наповнюється новим змістом. В самом деле, то, за какой музыкой пойдут молодые поколения, во многом определит не только музыкальную, но и всю духовную культуру общества XXI века». 2 Справді, те, за якою музикою підуть молоді покоління, багато в чому визначить не лише музичну, але і всю духовну культуру суспільства XXI століття ». Куда же идет наше молодое поколение? В данном сообщении нет возможности рассмотреть влияние на психику всех музыкальных жанров. Прежде всего, рассмотрим самое популярное – «рок», занявший первое место. У цьому повідомленні немає можливості розглянути вплив на психіку всіх музичних жанрів. Перш за все, розглянемо найпопулярніше - «рок», що зайняв перше місце. Как он воздействует на психику? Як він впливає на психіку? Главное влияние оказывает ритм. Головне вплив робить ритм. В коре головного мозга регистрируются четыре основных биоритма: У корі головного мозку реєструються чотири основних біоритму: дельта - ритм…….2 – 3 колебаний в секунду, дельта - ритм ... ... .2 - 3 коливань у секунду, тэта - ритм……….4 – 7 колебаний в секунду, тета - ритм ... ... ... .4 - 7 коливань у секунду, альфа – ритм…….8 – 12 колебаний в секунду, альфа - ритм ... ... .8 - 12 коливань у секунду, бета – ритм.…… 13 - 30 колебаний в секунду. бета - ритм. ... ... 13 - 30 коливань у секунду. . В отличие от классики, «рок» задает «жесткий» ритм, захватывающий двигательный центр мозга, и заставляющий нас непроизвольно двигаться, «заводиться», как выражаются наши студенты. Этот ритм приобретает наркотические свойства при сочетании со сверхнизкими (50-30 герц) и сверх высокими (80000 герц) частотами. На відміну від класики, «рок» задає «жорсткий» ритм, захоплюючий руховий центр мозку, і що змушує нас мимоволі рухатися, «заводиться», як висловлюються наші студенти. Цей ритм набуває наркотичні властивості при поєднанні з наднизьким (50-30 герц) і понад високими (80000 герц) частотами. Если ритм кратен полутора ударам в секунду и сопровождается мощным давлением сверхнизких частот, то он способен вызвать у человека экстаз, а при ритме, равном двум ударам в секунду, на тех же частотах, происходит впадение в транс. Это можно наблюдать на концертах рок – музыки, когда публика, дойдя до аффективного состояния, при котором происходит затемнение сознания, беснуется, визжит, рыдает, ведет себя неадекватно. Якщо ритм кратний півтора ударів в секунду і супроводжується потужним тиском наднизьких частот, то він здатний викликати в людини екстаз, а при ритмі, що дорівнює двом ударам на секунду, на тих же частотах, відбувається впадіння в транс. Це можна спостерігати на концертах рок - музики , коли публіка, дійшовши до афективного стану, при якому відбувається затемнення свідомості, біснується, верещить, ридає, веде себе неадекватно. Отрицательное влияние оказывает и громкость звука. Негативний вплив робить і гучність звуку. Если учесть, что наше ухо настроено на восприятие 55 – 60 децибел, а средняя величина плеера с наушниками составляет 80-100, не говоря о концертных площадках, где громкость звука достигает 120 – 160 децибел. Якщо врахувати, що наше вухо налаштоване на сприйняття 55 - 60 децибел, а середня величина плеєра з навушниками становить 80-100, не кажучи про концертних майданчиках, де гучність звуку досягає 120 - 160 децибел. При этом выделение адреналина, как при сильнейшем стрессе, является не самым худшим последствием, хотя частое перепроизводство адреналина ведет к умственной деградации, а частичный распад адреналина на адренохром, воздействующий на организм как наркотик, меняет сознание, расстраивает психику. При цьому виділення адреналіну, як при сильному стресі, є не найгіршим наслідком, хоча часте перевиробництво адреналіну веде до розумової деградації, а частковий розпад адреналіну на адренохром, що впливає на організм як наркотик, змінює свідомість, розчаровує психіку. Возникает синдром музыкальной зависимости. Виникає синдром музичної залежності. Нередки случаи физического разрушения организма под воздействием больших децибел (прободение язвы, сердечные приступы, гипертонический криз). Непоодинокі випадки фізичного руйнування організму під впливом великих децибел (прорив виразки, серцеві напади, гіпертонічний криз). Звуком можно просто убить. Звуком можна просто вбити. А каково влияние музыкальных жанров, занявших последние места в рейтинге студентов? Классические произведения и песни бардов, народная музыка, в основном, соотносятся с естественными ритмами нашего организма, например с ритмом работы сердца (60 – 70) ударов в минуту и вышеприведенными ритмами головного мозга.Класичні твори і пісні бардів, народна музика, в основному, співвідносяться з природними ритмами нашого організму, наприклад з ритмом роботи серця (60 - 70) ударів у хвилину і вищенаведеними ритмами головного мозку. К примеру, ритмическая пульсация со скоростью 8 звуков в секунду будет напоминать альфа – ритм, именно такой ритм мы воспринимаем, слушая финал Третьего концерта для фортепиано Бетховена или военные марши. Наприклад, ритмічна пульсація зі швидкістю 8 звуків на секунду буде нагадувати альфа - ритм, саме такий ритм ми сприймаємо, слухаючи фінал Третього концерту для фортепіано Бетховена або військові марші. Бета – ритму соответствуют виртуозные пьесы – этюды Шопена, Листа, Паганини. Бета - ритму відповідають віртуозні п'єси - етюди Шопена, Ліста, Паганіні. Ритмы «Лунной сонаты» Бетховена и ноктюрнов Шопена сходны с дельта – ритмом. 4 Исследования показали, что классическая музыка оказывает положительное влияние на весь организм человека. Ритми «Місячної сонати» Бетховена і ноктюрнів Шопена схожі з дельта - ритмом. Дослідження показали, що класична музика робить позитивний вплив на весь організм людини. Терапевтический эффект этой методики базируется на частотном колебании музыкальных звуков, резонирующих с отдельными органами, системами или всем организмом в целом. Терапевтичний ефект цієї методики базується на частотному коливанні музичних звуків, резонують з окремими органами, системами або всім організмом в цілому. Музыкальные вибрации как бы массируют внутренние органы, ускоряя заживление ран, нормализуя содержание сахара в крови, положительно влияя на состояние сердечно- сосудистой системы, костную структуру, щитовидную железу. Доказано, что народные колыбельные песни являются лучшим снотворным, чем медикаментозные. Музичні вібрації як би масажують внутрішні органи, прискорюючи загоєння ран, нормалізує вміст цукру в крові, позитивно впливаючи на стан серцево-судинної системи, кісткову структуру, щитовидну залозу. Доведено, що народні колискові пісні є найкращим снодійним, ніж медикаментозні. Данная музыка улучшает не только физическое состояние человека, как известно, ее используют и для лечения душевных травм. Механизмами ее психотерапевтического действия являются катарсис, эмоциональная разрядка, регулирование эмоционального состояния, повышение социальной активности и др. Еще библейский пророк Давид использовал пение и игру на кифаре для лечения царя Саула от уныния и тоски. Ця музика покращує не тільки фізичний стан людини, як відомо, її використовують і для лікування душевних травм. Механізмами її психотерапевтичної дії є катарсис, емоційна розрядка, регулювання емоційного стану, підвищення соціальної активності та ін Ще біблійний пророк Давид використовував спів і гру на кіфарі для лікування царя Саула від смутку і туги. Доказано, что такие произведения, как «Маленькая ночная серенада» Моцарта, «Вечное движение» Вебера, «Итальянское каприччио» Чайковского, «Праздничная увертюра» Шостаковича, вальсы Штрауса и ряд других классических произведений поднимают уровень оптимизма и активности. Доведено, що такі твори, як «Маленька нічна серенада» Моцарта, «Вічний рух» Вебера, "Італійське капричіо» Чайковського, «Святкова увертюра» Шостаковича, вальси Штрауса і ряд інших класичних творів піднімають рівень оптимізму та активності. А концерты для фортепиано Щедрина, симфонии № 1 и № 4 Шнитке, «Искусство фуги» Баха повышают способность к социальным контактам. 5 А концерти для фортепіано Щедріна, симфонії № 1 і № 4 Шнітке, «Мистецтво фуги» Баха підвищують здатність до соціальних контактів. В настоящее время музыка широко используется во время психотерапевтических сеансов. В даний час музика широко використовується під час психотерапевтичних сеансів. Но далеко не все и не всегда в состоянии их посещать. Але далеко не всі і не завжди в змозі їх відвідувати. Психотерапевтическое же влияние музыки в быту весьма ограничено. Психотерапевтичне же вплив музики в побуті досить обмежена. Чтобы воспринимать классическую и народную музыку, необходимо соответствующее воспитание, нужны время и возможность. Щоб сприймати класичну та народну музику, необхідно відповідне виховання, потрібні час і можливість. А часто ли мы имеем эту возможность? Посмотрите, какую музыку транслируют, продают, тиражируют. А чи часто ми маємо цю можливість? Подивіться, яку музику транслюють, продають, тиражують. К ней привыкают. До неї звикають. В сознании слушателей формируется цепь нейронов, в которых кодируются признаки получаемых слуховых впечатлений. У свідомості слухачів формується ланцюг нейронів, в яких кодуються ознаки одержуваних слухових вражень. Если происходит сильное расхождение между воспринимаемой в настоящий момент музыкой и накопленным опытом, музыка раздражает. Якщо відбувається сильна розбіжність між сприймається зараз музикою і накопиченим досвідом, музика дратує. Кроме того, восприятие серьезной музыки требует сосредоточенности, углубленности, интровертированности, душевных затрат. Крім того, сприйняття серйозної музики вимагає зосередженості, заглибленості, інтровертірованності, душевних витрат. Поэтому попытка приучить студентов к классической музыке путем бесплатных концертов не в состоянии дать 100% результат. Из 100% опрошенных, 68% призналось, что не ходило бы на них добровольно. Теперь, хотя бы приблизительно, мы можем ответить на вопрос, за какой музыкой пойдет молодое поколение, и какая музыка будет определяющей в духовной культуре XXI века. 1-й ведучий. Давно зрозуміло, що мода капризна і непостійна. Сьогодні модне одне, а завтра – зовсім інше. І часто кожній новій течії в моді відповідає напрям у музиці. Але вже на протязі декількох століть крокує по планеті танець, який не залишає байдужим нікого. Кожен з нас хоча б раз поринав у вихор чарівного вальсу! 2-й ведучий: Вальс... Вічно юний і прекрасний. Майже століття вальс утримував першість у всіх танцювальних залах світу. І ні один із існуючих тоді танців не міг перевершити його за популярністю. Хоча, на початку XX ст. з ним конкурували танго і фокстрот. Але і вони відійшли в тінь. Саме вальс називають „танцем закоханих”. Скільки в ньому ніжності і грації... Скільки оптимізму, життєрадісності, мелодійності, любові...Вальс не підвладен часу. І тому не випадково про нього так захоплено писали і Пушкін, і Рильський, А.Малишко і сучасні поети. 1- й ведучий Читець: (на фоні музики) Чарівний вальс, мов шлях в незабуття, Несе, кружляє, в небо підіймає!.. Жаль, авторів мелодій тих Ніхто уже не пам’ятає. А варто Штрауса всім знать, Чайковського вальсочки милі. Бути закоханим навік В Шопена вальсів дивну силу! Не важко відчувати вальс, Коли душа вогнями світить. Ми помремо, забудуть нас, А вальси будуть вічно жити! Слово вчителя ХК А яка дивовижна історія створення вальсу! Свій родовід він веде від селянського танцю лендлер, який був поширений в Південній Німеччині та Австрії. Але у вальсі є загальні риси і французької вольти, і чеського фуріанту, і польського куявяка. І цілком ймовірно, що він синтезував елементи різних європейських танців, бо він так впевнено почуває себе в різних країнах світу. Вальс перекладається з німецької як – «Кружляти в танку». Дослідники відносять народження вальсу на кінець XVIII ст. Він буквально влітає в бальні зали і зустрічає шалений опір аристократичних салонів. Стрімке кружляння замість плавних кроків менуету? Сором! Ганьба! І вальсу оголошують справжню війну. Основні суперечки викликають дві версії походження танцю – німецька і французько-італійська. А в XIX ст. вальс отримав повне визнання і досяг всесвітньої популярності. 2-й ведучий Читець на фоні «Віденського вальсу» Кружляє весело під небесами Відень, Його, мабуть, ніхто вже не впізна. Камінні стіни золотом блищать, Всі віденці вітаються до вас. Дахи, дерева, квіти і птахи – Усі танцюють дивний танець – вальс. Неначе фантастичний феєрверк Цей танець, коли глянути згори. Лиш пари, мов птахи, летять, І диригент рахує: „Раз, два, три...” Слово вчителя ХК Фрагмент танцю Хто із вас не чув віденського вальсу? Хто не зуміє визначити його серед інших? Відень! Місто, яке з повним правом називають батьківщиною цього танцю. З ним пов’язана найкраща із сторінок історії вальсу. Але перші пам’ятки про танок «Віденський вальс» відносяться до 12-13ст., коли в Баварії танцювали «Nachtanz». Віденський вальс точно не з Австрії, а називають його так, оскільки пік популярності він пережив на початку 19-го століття у Відні під музику Штрауса. Заради «Віденського вальсу» відкривались великі танцювальні зали, такі як «Sperl» «Apollo», в яких могли танцювати за раз - до 300 пар!! Прекрасні мелодії вальсів, що зачарували весь світ. У різних країнах він набув тих чи інших національних рис. У 1812 р. він з’являється в Англії, досягнувши найбільшої популярності в 1816р. Музичний блок Вальси бувають найрізноманітніші – повільні й швидкі, спокійні та бентежні… Скільки композиторів у своїй творчості зверталися до вальсу? Всіх не згадаєш. Круговертю в памяті пропливають імена Штраус, Шопен, Шуберт Чайковський Глинка Прокофєв Але частіше слово „ вальс” асоціюється з іменами Йоганнів Штраусів – батька і сина – своєрідною „вальсовою династією”. Старший Йозеф Ланнер Штраус – родоначальник вальсу, не маючи 20 років, організував оркестр, який грав на танцювальних вечорах, зокрема виконував вальси, галопи, кадрилі. Його яскраві темпераментні вальси вирвалися за межі Австрії і, як вихор, пролетіли по країнах Європи. Але син композитора – Йоган Штраус – досяг набагато більшого, перевершив батька: він не тільки створив власний оркестр у досить молоді роки, як і батько,а й став автором близько 500 творів, серед яких знамениті вальси „Казки віденського лісу”, „ На прекрасному блакитному Дунаї”, „Весняні гори”, „Прощання з Петербургом”, а також опери „Летюча миша” і „Циганський барон”. У його творчості вальс досягає вершин, набуває рис романтичної „симфонічної поеми”. Саме його назвали „королем вальсу”. Життєлюбні, ліричні, чарівні мелодії Йогана Штрауса і сьогодні сповнюють серця людей світлим і радісним світовідчуттям! (Звучать вальс Й.Штрауса «На прекрасному блакитному Дунаю») 1-й ведучий: А в цей час в іншій країні над створенням нових шедеврів працює інший музичний геній, якому 22 лютого (за старим стилем) виповнилося 200 років з дня народження. Уривок фільму і презентація 1. ( 11 клас. Воропаєва). Шопена вальс... Ну хто не грав його І хто не слухав? На чиїх устах Не виникала усмішка примхлива, В чиїх очах не заблищала іскра Напівкохання чи напівжурби Від звуків тих кокетно-своєвільних, Сумних, як вечір золотого дня, Жагучих, як нескінчеиий цілунок? 2-й ведучий Вальс у творчості Шопена , поряд з полонезами й мазурками, носив концертний характер. Він складався з трьох частин, у кожної з яких був різний темп. Із 17 вальсів композитора Вальс «До дієз мінор» найвідоміший. Його інколи називають вальсом-фантазією. (звучить вальс) 1-й ведучий У результаті розвитку нових музичних форм вальсу у 20-х XXст. в Англії з’явились нові танці: вальс-бостон і повільний вальс. Вони і стали прородичами сучасного повільного вальсуУ 1926 – 1927 роках вальс був удосконалений і урізноманітнений. 2-й ведучий: До цього часу світ не перестає захоплюватися дивною прозорою музикою вальсу. Він хвилює і старше покоління, і молоде покоління, і буде хвилювати майбутні покоління, бо цей танець вічний. Вальс – це і спогад про прекрасну пору дитинства і юності, про перше кохання і про трагічні роки Великої Вітчизняної війни. Вальс – це таємничий танець... Таємниця його в тому, що він наповнений самим життям і невіддільний від його радощів і смутків. І саме в цьому його довголіття, нев’януча любов до нього людей різного віку. Слово вчителя ХК Вальс на сучасному етапі переживає піднесення. Його танцюють на різноманітних шоу-програмах: «Танці з зірками», «Танцюю для всіх», він є обов’язковим на Міжнародних конкурсах бальних танців, введено Бали не лише в Відені, а й в великих містах різних країн і в нас на Україні: Києві, у Львові, на Галичині, Буковині. І у вашому житті обов’язково, хоч двічі буде звучати цей чудовий і неперевершений танець. Це прощальний вальс у школі і перший вальс у вашому сімейному житті під час укладання шлюбу. Вальс... Скільки в ньому спогадів, мрій і сподівань, радості і смутку, світлої печалі... Які щемливо-ніжні почуття охоплюють душу! Танцюйте вальс! Це – як серце коханої, що тремтить та відстукує свій ритм життя – у ваших долонях….!!! |
Уроки сталого розвитку Позакласний виховний захід на тему «Вода джерело життя» Позакласний виховний захід на тему «Вода – джерело життя». 6 клас Преображенської ЗОШ І –ІІІ ступенів |
Виховний захід «Мандрівка казковими стежинами» Мета Мета: пробуджувати бажання читати і знати якомога більше казок; розвивати кмітливість, допитливість, артистичні здібності |
Вклонімося і мертвим, і живим. Мета Виховний захід, присвячений Дню визволення Запорізького краю від німецько-фашистських загарбників! |
Виховний захід «Ми за здоровий спосіб життя» Мета: закріпити знання учнів про те, що найбільше багатство людини – це здоров’я; викликати бажання виховувати здорові звички – займатися... |
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних... |
«Тютюнокуріння – ворог здоров’я!» Виховний захід для підлітків, присвячений всесвітньому дню відмови від тютюнокуріння |
Виховний захід на тему: «Подорож океаном комп’ютерних знань» Етап планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань, завдань для заходу, місця і часу проведення |
Тема: "Прапор вільної держави" Виховний захід побудований на використанні творчої спадщини В. Сухомлинського "Є на світі Україна!" |
Виховний захід на тему Україну; формувати в дітей почуття обов’язку перед батьками, своїм народом, своєю Батьківщиною |
Хімія і наше життя Разом з тим проводиться пропаганда здорового способу життя, що є найактуальнішою темою для сучасної молоді. Цей виховний захід проводиться... |