|
Скачати 331.5 Kb.
|
ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ „ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА" Тема 1. Вступ до психолого-педагогічної підготовки 1. Предмет психології:
2. Напрям психології, предметом вивчення та дослідження якого є поведінка:
3. Напрям психології, предметом вивчення якого є особистість як унікальна цілісна система, здатна до самоактуалізації:
4. Напрям психології, предметом вивчення та дослідження якого є вроджені сексуальні та агресивні потяги:
5. Засновник психоаналізу:
6. Один із авторів гуманістичної психології:
7. Основоположник біхевіоризму:
8. Галузь теоретичної психології, що вивчає психічні явища у процесі взаємодії людей в соціальних групах:
9. Галузь науково-прикладної психології, що досліджує психологічні закономірності трудової діяльності людини:
5) психологія управління та менеджменту 10. Метод збору психологічної інформації, при якому дослідник фіксує зовнішні прояви певних психологічних властивостей, поведінку людей, не втручаючись у ситуацію:
11. Метод психології, за допомогою якого вивчаються психічні явища в точно визначених умовах, відслідковується процес їх протікання, робляться досить точні виміри, які при необхідності можна легко повторити:
12. Предмет педагогіки у сучасному розумінні:
13. Галузь педагогіки, що вивчає особливості навчання і виховання учнів з фізичними чи психічними порушеннями:
14. Галузь педагогіки, яка вивчає і формулює принципи, форми і методи навчання й виховання, які підходять для всіх вікових груп і навчально-виховних закладів:
Тема 2. Нервова система та психіка 15. Форма відображення об'єктивної реальності у суб'єктивних образах, відчуттях, думках:
16. Явища психічного життя, що розглядають в динаміці, які мають початок, протікання та кінець:
17. Мозкова структура, яка є генератором енергії та підтримує тонус головного мозку:
18. Вроджені форми поведінки живої істоти, що базуються на безумовних рефлексах:
19. Набута форма поведінки, яка проявляється в автоматизованому способі виконання дій, ґрунтується на умовних зв'язках і формується в індивідуальному досвіді у процесі вправ:
20. Складна форма поведінки живої істоти, що забезпечується відображенням міжпредметних зв'язків та характеризується рішенням двофазних задач, знаходженнямнових способів рішення, використанням зовнішніх предметів як знарядь, доланням перешкод, явищем інсайту:
21. Нервова клітина:
22. Відділ головного мозку людини, у якому знаходяться центри слуху та мови:
23. Відділ головного мозку людини, який відповідає за сприйняття та переробку сенсорної інформації, що надходить від шкіри:
24. Складова частина центральної нервової системи:
25. Функція лівої півкулі головного мозку людини:
26. Функція правої півкулі головного мозку людини:
27. Форма поведінки, яка проявляється в тому, що бджола будує досконалі стільники:
28. Потиличні частки великих півкуль головного мозку людини відповідають за:
29. Друга сигнальна система вищої нервової діяльності:
30. Стадія сну, під час якої інформація переводиться у довготривалу пам'ять:
31. Стан фізичного і психічного благополуччя, при якому людина здатна адекватно вирішувати професійні, сімейні і особисті проблеми:
32. Найвагоміший фактор здоров'я людини:
Тема 3. Свідомість та підсвідомість 33. Сукупність психічних явищ, станів і дій, що лежать поза сферою усвідомлення, непідзвітні їй і принаймні в даний момент не піддаються контролю:
34. Ознака "несвідомого":
35. Вчений, який виділив такі структурні елементи психіки: "Над-Я" (Супер-Его), "Я" (Его), "Воно" (Ід):
36. Вчений, який виділив такі структурні елементи психіки: "Дитина", "Дорослий", "Батько”: 1)Дж.Уотсон 2) З.Фройд.
37. Дослідник, який виділив колективне несвідоме у структурі психіки:
38. Уявлення особистості про свою особу, що відображаються у її ставленні до себе:
39. Психологічні механізми, що спрямовані на усунення або ослаблення дезорганізуючих емоційних переживань та збереження самоповаги:
40. Психологічний захист, що характеризується поверненням на попередній, більш ранній рівень поведінки та мислення: 1)витіснення 2)проекція 3) регресія + 4)сублімація 5)заперечення 41. Психологічний захист, що характеризується трансформацією біологічних імпульсів (сексуальних та агресивних) у соціально прийнятні форми активності (мистецтво, наукова діяльність, будь-які види творчості):
42. Рівень відображення дійсності, який включає знання про навколишній світ, ставлення до нього, прагнення до перетворення дійсності:
43. Психологічний захист, що діє в такій ситуації: „У ході тривалої перестрілки під час бойових дій психіка солдата, захищаючись від стресу, може „забути" про небезпеку стати мішенню для ворога": :
44. Психологічний захист, що діє в такій ситуації: „Визнавши, що всі інші ліниві чи брехливі, ми не помічаємо цих якостей у себе і перестаємо страждати від їх прояву в своїй поведінці": 1)заперечення 2)придушення 3)націоналізація 4)витіснення 5) проекція + 45. Психологічний захист, що діє в такій ситуації: „Курець часто занижує шкоду від паління, щоб виправдати своє самоотруєння та отруєння оточуючих":
46. Психологічний захист, що діє в такій ситуації: „Деякі жінки під час війни, отримавши звістку про загибель сина чи чоловіка, не вірили цьому і продовжували чекати їх ще багато років":
47. Психічний процес узагальненого, опосередкованого відображення оточуючого світу через встановлення зв'язків і відношень між предметами і явищами: 1) відчуття 2) сприйняття 3) увага 4)пам'ять 5) мислення + 48. Психічний процес, що полягає у створенні нових образів на основі попереднього досвіду: 1) уява + 2)емоції 3)воля 4)пам`ять 5) мислення 49. Психічний процес відображення особистісної значущості і оцінки зовнішніх і внутрішніх ситуацій для життєдіяльності людини у формі переживань: 1) уява 2) емоції + 3) воля 4) пам'ять 5) мислення 50. Здатність людини до вибору дій, що пов'язана з доланням внутрішніх та зовнішніх перешкод: 1)уявлення 2)емоції 3)воля+ 4)пам'ять 5) мислення 51. Вид уваги, що привертається незалежно від свідомості людини, дією якогось сильного, контрастного або нового, неочікуваного подразника, а також об'єкта, здатного задовольнити актуальні потреби: 1) довільна 2) задовільна 3) мимовільна + 4) незадовільна 5) післядовільна . 52. Середня кількість хвилин, коли людина може тримати довільну увагу: 1) 5 годин 2) 10 годин 3) 20 годин 4) 30 годин 5) 1 година 53. Хибне, викривлене, спотворене сприйняття: 1)закономірність 2) ілюзія + 3)процес 4) галюцинація 54. Вид пам'яті, що забезпечує передачу від одного покоління до іншого життєво необхідного мінімуму біологічних, психологічних і поведінкових властивостей: 1) довгочасна 2) прижиттєва 3) генетична + 4) емоційна 5) логічна 55. Обсяг короткочасної пам'яті: 1) 5±2 2) 7±2 + 3) 9±2 4) 12±2 5) 14±2 56. Операція мислення, що полягає у розподілі цілого на частини з метою виявлення окремих ознак, сторін: 1) аналіз + 2) синтез 3) порівняння 4)конкретизація 5) узагальнення 57. Процес співчуття, включення в емоційний стан іншої людини, здатність розуміти її переживання: 1) атракція 2) атрибуція 3) емпатія + 4) рефлексія 5) симпатія 58. Амбівалентність емоцій: 1)домінування позитивних емоцій над негативними 2)домінування негативних емоцій над позитивними 3)одночасне переживання протилежних емоцій + 4)пригнічений настрій з одночасною загальмованістю рухів 5)піднесений настрій чи натхнення 59. Вольова якість, що означає здатність довести до кінця прийняте рішення, не зважаючи на додаткові труднощі і перепетії: 1) сила волі 2) рішучість 3) наполегливість + 4) сміливість 5) витримка 60. Психічний стан людини, що характеризується як своєрідна напруга, підйом її творчих сил: 1)працездатність 2)монотонія 3)натхнення+ 4)афект 5) стрес 61. Особливий вид утоми, що виникає при виконанні одноманітної роботи, незмін-них умовах праці: 1) стомлення 2) виснаження 3) знесилення 4) фрустрація 5) монотонія + 62. Емоційний стан людини, що охоплює психіку в цілому, є стрімким та бурхливим і малокерованим: 1) афект + 2) почуття 3) настрій 4) стрес 5) фрустрація 63. Емоційний стан, що відображає стійке емоційне ставлення людини до певних об'єктів (реальних чи уявних): 1) афект 2) почуття + 3) настрій 4) стрес 5) фрустрація 64. Загальний емоційний стан, що забарвлює всю поведінку людини: 1) афект 2) почуття 3) настрій + 4) стрес 5) фрустрація 65. Психічний стан, що виникає під впливом значних за силою та тривалістю негативних подразників: 1)афект 2) почуття 3)стрес+ 4) фрустрація 66. Психічний стан, пов'язаний з появою несподіваних, непередбачених труднощів на шляху досягнення мети: 1)депресія 2)фрустрація+ 3)афект 4)невроз 5) істерія 67. Психічний стан, що проявляється як тривале, часто безпричинне домінування негативних емоцій: сум, туга, покинутість, нещастя, безрадісність, пригніченість: 1) неврастенія 2) невроз 3) фобія 4) депресія + 5) істерія 68. Методика психічної саморегуляції, що полягає у концентрації, внутрішній зосередженості та зміненому стані свідомості: 1) гіпноз 2)релаксація 3)медитація+ 4)адаптація 5) аутотренінг 69. Методика психічної саморегуляції, що полягає у цілеспрямованому самонавіюванні: 1) гіпноз 2) релаксація 3) медитація 4) адаптація 5) аутотренінг + 70. Методика психічної саморегуляції, що полягає у послідовному розслабленні м'язів: 1) гіпноз 2) релаксація + 3) медитація 4) адаптація 5) аутотренінг |
Лозниця В. С. Психологія і педагогіка: основні положення: Навч посібник... Тема Цілі та завдання психолого-педагогічної підготовки фахівця. Психологія та педагогіка як науки |
Ярощук ІСТОРІЯ ПЕДАГОГІКИ Навчально-методичний комплекс для студентів... Рекомендовано до друку вченою радою Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв (протокол № від 2013 року) |
Методичні рекомендації з дисципліни ... |
Модель психолого-педагогічної компетентності класного керівника Блок знань Знання нормативно-правових актів, що регламентують функціонування освітньої системи |
Т. Р. Столярчук завідувач Шепетівською районною ... |
Скільки років працює вчителем ваш стажист? ... |
НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ПРОБЛЕМИ, НАД ЯКИМИ ПРАЦЮЮТЬ МЕТОДИЧНІ СЛУЖБИ ОБЛАСТІ Канівський ММК «Шляхи підвищення професійного рівня педагогічних працівників через моніторинг освітньої діяльності на основі впровадження... |
Теорія і практика психолого-педагогічної допомоги дитині, яка переживає втрату Третина осіб, що пережили психічну травму, видужують спонтанно, дві третини страждають на вищезазначені розлади психічної діяльності,... |
ВСТУП Діяльність уповноважених з прав дітей як ефективна форма соціально-педагогічної роботи в сучасній школі |
Системне дослідження статусу учнів 3(7)-А, 3(7)-Б класів за сукупністю... Системне дослідження статусу учнів 3(7)-А, 3(7)-Б класів за сукупністю психолого-педагогічних вимог(підсумкова робота творчої групи... |