Співпраця бібліотекаря з практичним психологом в шкільному психологічному театрі «Молодь і реальність» («МіР»)


Скачати 62.76 Kb.
Назва Співпраця бібліотекаря з практичним психологом в шкільному психологічному театрі «Молодь і реальність» («МіР»)
Дата 28.03.2013
Розмір 62.76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Співпраця бібліотекаря з практичним психологом в шкільному психологічному театрі «Молодь і реальність» («МіР»)
Сьогодні перед школою стоїть завдання - не просто дати учневі потрібні знання, а формувати людину, яка могла б адаптуватися в насиченому інформаційному світі, читача, здатного вірно формувати свої запити, ефективно здійснювати пошук необхідних джерел в усій сукупності доступних інформаційних ресурсів, вміти відбирати, оцінювати і створювати якісну нову. Співпраця з психологом школи допомагає встановити зв'язок з основними процесами вікового розвитку дітей та їх художніми смаками.

Мета співпраці – створення системи взаємодії бібліотеки та психологічної служби у процесі вивчення читацьких інтересів учня.

Із стародавніх часів відомо про позитивний вплив мистецтва на духовний і фізичний стан людини. Соціально-психологічний театр (СПТ) – це один із напрямків в профілактичної просвітницькій та корекційно – відновлювальній роботі з учнями.

Проведення профілактично-просвітницької роботи за допомогою лекцій і бесід ускладнюється критичним ставленням підлітків до дорослих і до звичних методів роботи. Акторами театру є самі учні. Вони інсценізують ті теми, які відображають близькі до них сюжети, проблеми і ситуації. Підлітками краще сприймається образна, емоційно насичена інформація у театралізованій формі, що виконана їхніми ровесниками.

Психологічний театр може показати підростаючому поколінню, яким чином впливають певні соціально-психологічні фактори на вирішення конфлікту, надати в образному вигляді ті знання, які потрібні для позитивного спілкування, для правильного поводження у цій ситуації, а також для взаємодії та реабілітації після конфлікту чи насилля.

Заняття у психологічному театрі дозволяють самим учасникам відчути той позитивний психологічний контакт у спілкування, потреба у якому штовхає багатьох молодих людей до пошуку таких небезпечних форм самоствердження, як застосування наркотиків, алкоголю, схильність до безпідставного ризику, до ранніх нерозбірливих статевих стосунків, до участі у злочинних угрупуваннях, тощо.

Мистецтво і участь у театрі допомагає учням зробити своє життя більш цікавим і щасливим, протистояти хворобам і негараздам, підвищити позитивне ставлення до самого себе.

Ідеал упевненої людини знаходимо в поезії Р. Кіплінга «Если»

(переклад С.Я.Маршака) :
О, если ты покоен, не растерян,

Когда теряют головы вокруг,

И если ты себе остался верен,

Когда в тебя не верит лучший друг,

И если ждать умеешь без волненья,

Не станешь ложью отвечать на ложь,

Не будешь злобен став для всех мишенью,

Но и святым себя не назовешь,

И если ты своей владеешь страстью,

А не тобою властвует она,

И будешь тверд в удаче и в несчастье,

Которым в сущности цена одна,

И если ты готов к тому, что слово

Твое в ловушку превращает плут,

И, потерпев крушенье,

Можешь снова-

Без прежних сил возобновить свой труд,

И если ты способен все, что стало

Тебе привычным, выложить на стол,

Все проиграть и вновь начать сначала,

Не пожалев того, что приобрел,

И если можешь сердце, нервы, жилы

Так завести, чтоб впереди нестись,

Когда с годами изменяют силы

И только воля говорит: «Держись!»

И если можешь быть в толпе собою,

При короле – с народом связь хранить

И уважая мнение любое,

Главы перед молвою не клонить,

И если будешь мерить расстояние

Секундами, пускаясь в дальний бег, -

Земля твое, мой мальчик, достоянье!

И более того, ты, - Ч Е Л О В Е К !
Тема для виступів обговорюються разом з учнями, які пропонують різні життєві ситуації і шукають шляхи їх вирішення. Кожний виступ соціально-психологічного театру пропонує учням порівняти негативні явища та позитивні шляхи їх подолання.

Притча «Все в твоїх руках…»

Впіймавши метелика і сховавши його в долонях, двоє учнів прийшли до свого вчителя і запитали: «Учителю, живий метелик чи мертвий?» А перед тим вони домовились, що коли він відповість «мертвий», то вони розкриють долоні і він вилетить, а коли скаже «живий» - непомітно зімкнуть і він загине… Мудрий учитель відповів: «Все в ваших руках…»

Пропонуємо запис виступу соціально-психологічного театру під назвою «Я –

Грань буття і небуття» , з яким театр брав участь в міському конкурсі соціально-психологічних театрів, де він зайняв І місце.


«Я – грань буття і небуття…»

Мета: Навчити підлітків аналізувати ситуацію. Розвивати вміння і навички осмислювати й оцінювати власні дії та вчинки, думати і висловлювати свої погляди, порівнювати, приймати вірні рішення в складних ситуаціях, а також зрозуміти важливість збереження та зміцнення власного здоров'я, по новому подивитися на навколишній світ. Виховувати розумне ставлення до ролі жінки - матері в сучасному суспільстві.
Головна героїня: Когда ты была во мне точкой

(отец твой еще настаивал),

Мы думали о тебе, дочка:

Оставить или не оставить

Рассыпчатые твои косы,

И твою ясную память…

И эти твои вопросы –

Оставить или не оставить…
На сцені група учнів, які танцюють на дискотеці. Учасники окремих груп імітують куріння, вживання алкоголю та наркотиків. Головні герої – закохана пара. Коли починає звучати музика герої на сцені завмирають. Ведучі читають свої слова за кулісами.

Ведуча 1: Мені страшно… страх навалюється на мене чорною хвилею, обплутує липким жахом. Він усюди - роз'їдає думки, отруює почуття, сковує волю… Я в його владі. Хто Я? Що Я? Не знаю… Ніколи не дізнаюсь. Щоб дізнатися потрібно народитися, а цього не буде. Ніколи не буде. Я приречений: засуджений до смерті. Смерть без життя. Смерть без народження… Виявляється, таке теж можливо. У цьому весь жах. Замкнуте

коло безвиході. Мені страшно…

(Всі учасники, крім головних героїв залишають сцену. Головні герої грають закоханих)
Ведуча 2. Усе дуже просто, навіть банально: Він казав, що любить. Вона вірила, тому що любила. Якійсь час Вони були щасливі, принаймні Вона. Їй здавалося, світ біля її ніг –Вона кохає і кохана.

(герої виходять з сцени, на сцені з'являється головна героїня з подружкою)

Вона зраділа мені безмежно. Кілька днів нестримного захоплення від усвідомлення того, що зародилося нове життя. Кілька днів…( на сцені головні герої) А потім усе змінилося. Не можу без дрожу згадувати ту розмову, її сльози ( як шкода, що я не можу плакати!),

Розпач. Ішов дощ… Він сказав, що Вони занадто молоді, що їм потрібно пожити для себе (!?); сказав, що Я помилка, перешкода, тягар, прикре непорозуміння; що Мене потрібно позбутися… і якомога швидше. Він говорив довго… кожне слово завдавало Мені нестерпного болю. Ішов дощ…

(головний герой залишає сцену, героїня грає розпач)

Ведуча 1. Вона погодилася. Погодилася відмовитися від Моєї першої посмішки, перших кроків… МАМО. МАТУСЮ, Ти погодилася на те ,щоб Мене ніколи не було?! Мені страшно… «Усі люди народжуються вільними і рівними…» Народжуються… Щоб бути вільними і рівними, потрібно народитися – у цьому вся справа (прошу Вас, дайте мені кілька місяців! Усього кілька місяців!), а поки що… Всім байдуже, чи з'явлюсь Я на світ.

Тому мене можна беззаконно труїти сигаретним димом і алкоголем, накачувати наркотиками. Убивати…

(на сцені лікар-гінеколог та головна героїня)

Ведуча 2. Це станеться сьогодні. Усе готово. Лікарю заплачено.

Лікар, огидно посміхаючись, поспішив її заспокоїти (Він навіть не намагався її відмовити): Операція проходить під наркозом, а тому безболісно. Пожартував: Це ж так просто, як вирвати гнилий зуб…Я оцінив поезію порівняння. ЇЇ нудило…

Мені залишилося кілька годин…

Цікаво, що зроблять зі Мною, точніше з тим, що Колись було Мною?

Сонце на заході перетворюється на вітер. Людина після смерті стає землею…

А чим буду Я? Сировиною для медикаментів? Мене використають у косметології? Спустять у каналізацію? Мене , що так хоче жити! Краще не думати про це. Я вже й так на межі божевілля. Мені страшно…

(Лікар і героїня виходять зі сцени)

Ведуча 1. МАМО, мила, я хочу, щоб Ти знала - Я прощаю тебе…, «Не судите, і не осуджені будете…». Я вірю, що Ти не можеш інакше… Я прощаю Тебе, а Ти прости Мене… Бачить Бог, Я хотів зробити Тебе щасливою, а завдав лише болю, сліз, горя. Прости, якщо Для Твого щастя необхідна Моя смерть, що ж, Я готовий… але чи зробить це тебе щасливою?

Це про Мене… Запах ліків і болю… Білі халати, біля стеля, білі стіни… Хто сказав, що колір смерті – чорний? Мені страшно… Скоріше б усе скінчилося…

Якій біль! Чому Я повинен його терпіти? Зробіть мені наркоз! Я теж хочу наркоз…

МАМО, МАТУСЮ, нехай святиться ім'я Твоє… Я все одно Тебе люблю… Любив…
На сцену виходять всі учасники театру з плакатами.

«ЗУПИНИТЬСЯ», «ЗВАЖТЕ», «ЗАДУМАЙТЕСЬ».

Лікар зачитує дані статистики:

«За даними статистики, в Україні щорічно робиться 600 тисяч абортів.

Сучасній науці невідомо, з якого саме моменту зародок стає людською особистістю… Останні дослідження засвідчують, що вже на шостому тижні внутрішньоутробного розвитку ембріон здатний уловлювати настрій матері, відчувати біль…».

Схожі:

І. Передмова
Дані матеріали підготовлені практичним психологом Лисянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2. Робота складається з розділів, які містять описи психологічних...
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ БІБЛІОТЕКАРЯ
Призначення на посаду бібліотекаря та звільнення з неї здійснюється наказом директора навчального закладу (далі НЗ) за поданням завідувача...
1. Кількість та назва зарубіжних інституцій, з якими здійснюється співпраця
Франція,Університет прикладної лінгвістики у м. Безансон, (співпраця з консулом України у Франції Жаклін Браїк)
ДІЯЛЬНІСТЬ МІЖНАРОДНИХ БУХГАЛТЕРСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ Богданова Ж. А.,...
Від того як налагоджена міжнародна співпраця залежить економічний стан в державі. Нині співіснування і співпраця держав реалізується...
ПРОГРАМА “МОЛОДЬ в ДІЇ” Можливості співпраці з Східною Європою і Кавказом
Молодь в дії” – це нова молодіжна програма Європейської Комісії, що є наступницею
Соціально-педагогічна робота навчального закладу
Діти таких сімей, як, правило, перебувають у складному матеріальному, моральному, психологічному і емоційному стані
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Молодь України» на 2009-2015 роки», районної комплексної програми «Молодь Прикарпаття», затвердженої рішенням районної ради від...
Зал прибрано, як ярмаркову площу: поділено на торгові лавки “Рахункова”,...
Зал прибрано, як ярмаркову площу: поділено на торгові лавки “Рахункова”, “Ігрова”, “Числова”, “Жартівлива”, «Народних мір»,які прикрашено...
Що краще в рідній стороні?
Вступне слово бібліотекаря( Використовувати оповідання О. Копиленка “Здрастуй, весно” і “Місяць перших квітів” )
Що краще в рідній стороні?
Вступне слово бібліотекаря( Використовувати оповідання О. Копиленка “Здрастуй, весно” і “Місяць перших квітів” )
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка