Соціально-педагогічна робота навчального закладу


Скачати 75.65 Kb.
Назва Соціально-педагогічна робота навчального закладу
Дата 02.11.2013
Розмір 75.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Твори добро, бо ти людина

(соціально-педагогічна робота навчального закладу)
Економічна криза, в якій перебуває українське суспільство, зумовлює появу нових, яких раніше не було і значне збільшення існуючих соціально незахищених груп населення, які потребують допомоги від суспільства у вирішенні своїх проблем. Діти таких сімей, як, правило, перебувають у складному матеріальному, моральному, психологічному і емоційному стані.

Це також стало однією з причин, що девізом нашої школи, який ми прописали на титульній сторінці учнівського щоденника „Твори добро, бо ти – людина”.

На перший погляд мені здавалося,що ця тема буде цікава лише загальноосвітнім навчальним закладам, які відповідно до Закону України про освіту та Інструкції по обліку дітей шкільного віку навчають всіх дітей мікрорайону. Саме в таких школах багато соціально незахищених категорій дітей. Але чим більше опрацювала матеріалу, знайомилася із соціологічними дослідженнями, прийшла до висновку, що для шкіл нового типу ця тема теж актуальна, оскільки неблагополуччя родин, ведення асоціального способу життя, а це не тільки пияцтво, наркоманія чи токсикоманія, це схильність до азартних ігор, захоплення комп”ютером, ці явища ведуть до моральної деградації батьків, внаслок погіршується становище дітей у родині, страждає їхнє емоційне і духовне здоров”я. Не кращою є ситуація у так званих новостворених родинах, де один із батьків є нерідним для дитини.
Зміст соціально-педагогічної роботи

У Конвенції 00Н про права дитини зазначено, що дитина має бути повністю підготовленою до самостійного життя у суспільстві та вихована в дусі ідеалів, які проголошені у Статуті Організації Об'єднаних Націй, і особливо в дусі миру, гідності, терпимості, свободи, рівності та солідарності.

Ці завдання можуть бути вирішені завдяки створенню в закладі системи соціально-педагогічної роботи, спрямованої на підготовку дитини до життя у суспільстві.

Підготовка дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, до життя у суспільстві - це довготривалий, безперервний соціально-педагогічний процес залучення її у систему складних соціальних взаємовідносин.

Соціально-педагогічиа робота з такими дітьми має свою специфіку і є складовою частиною загальної соціально-педагогічної системи навчально-виховного закладу.

Структура соціально-педагогічної діяльності ЗОШ № 38


Соціальне виховання. Корекційно-розвивальна робота

Соціально-профілактична робота

Соціально-педагогічна діагностика і консультування



Профілактики потребують такі негативні явища в учнівському середовищі як алкоголізм, наркоманія, токсикоманія, ВІЛ СНІД.

Особливе значення для виховання має правова освіта. Діти повинні знати свої права і обов”язки. У них необхідно сформувати здатність опиратися зовнішнім негативним впливам, самостійність у розв’язанні власних проблем, уміння встановлювати і підтримувати контакти з різними людьми. Саме тому в навчальний план вводимо спецкурси та факультативи, які допомагають дитині соціалізуватися в суспільстві „Вчимося бути громадянами”, „Мистецтво жити в громаді”. Завдання класного керівника і адміністрації залучити учнів вищезгаданих категорій до занять.

Одним з головних завдань школи сьогодні є професійна підготовка учнів, створення соціальних умов для нормалізації життєдіяльності, гармонійного та різнобічного розвитку підлітків, профілактики негативних явищ свобод, законних інтересів, задоволення культурних та духовних потреб молоді.

Профорієнтаційна робота з соціально незахищеними дітьми посідає важливе місце в роботі школи.

Впевнена, що при правильно підібраних методах навчання, індивідуальному підході до учня, дезадаптовані діти здатні досягти такого загального розвитку, що дозволить їм в майбутньому мати улюблену роботу, гідне життя. Тому в навчальному процесі ставимо такі завдання:

  • допомогти кожному учню, враховуючи його досвід, удосконалювати індивідуальні пізнавальні здібності;

  • допомогти кожному учню пізнати себе, самореалізуватися.

Ми запроваджуємо такий метод навчання як портфоліо.

ПОРТФОЛІО – “ПАПКА УСПІХУ”

Портфоліо (від англ. portfolio - портфель, папка) - це папка документів з навчального предмета як компонента навчальної діяльності учнів, який ведеться учнями при педагогічному супроводі вчителя

ЯКА МЕТА ПОРТФОЛІО?

На основі зібраної учнем інформації про власну успішність і зразків учнівських робіт продемонструвати вчителям, батькам, адміністрації школи:

  • ступінь сформованості вмінь та навичок на даний момент;

  • показати не тільки навчальні успіхи, а й зусилля, затрачені на їх досягнення, прогрес у знаннях, якісне зростання в навчанні з предмета;

  • формувати в учнів уміння аналізувати й оцінювати процес власного розвитку і, як наслідок, подальша корекція вчителем навчального процесу;

  • за допомогою анкетування портфоліо планувати навчально-виховну роботу, враховуючи індивідуальні учнівські цілі;

ФУНКЦІЇ ПОРТФОЛІО

    • Діагностична

  • Цілевизначення

  • Мотиваційна

  • Змістова

  • Розвивальна

  • Рейтингова


Соціально-педагогічну діагностику і консультування ми проводимо через:

  • розробку діагностичної карти та корекційні програми індивідуального підходу в роботі з дітьми починаючи з перших днів перебування в школі.

  • проведення психолого-педагогічного консиліуму як одного з методів роботи з попередження можливого психологічного неблагополуччя у розвитку дитини.

  • у рамках педагогічного тестування дітям було запропоновано комплекс спеціальних діагностичних завдань, побудованих таким чином, що пропонуючи дитині звичну і доступну для неї діяльність (перемальвування, малювання, розфарбовування) вони в сукупності дають змогу виявити актуальний рівень розвитку всіх найбільш значних передумов навчальної діяльності – психофізичних, регулятивних, динамічних та інтелектуально-перцептивних, а також адапційних.

  • Важливо знати умови проживання дітей, тому два рази в семестр проводимо обстеження матеріально-побутових умов, про що відповідно складаємо акт.

Відповідно до Конвенції про права дитини головними завданнями соціально-педагогічної роботи є забезпечення виживання, захисту і розвитку дитини. Ці завдання вирішуються завдяки впровадженню різних форм і методів роботи та соціально-педагогічних технологій.

Виживання розуміється у двох площинах. Передусім це забезпечення дитини необхідними засобами до існування (харчування, одяг, житло, лікування тощо). В школі проводяться різні акції: Акції милосердя, „Діти – дітям. Канцелярські товари”, „Готуємось до зими”, „Почуйте всі”, надання адресної допомоги. По можливості з батьківського фонду „Батьківський оберіг” забезпечуємо безкоштовне харчування дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах. Одночасно виживання – це вироблення у дитини певних навичок у самообслуговуванні, самовихованні, самозахисті, самозбереженні своєї цілісності.

В.О.Сухомлинський, – звертаючись до вчителів, писав: „Якими б занедбаними, безнадійними не були учні в силу обставин, які склались у сім’ї, скільки б образи не принесли у своєму серці до вас у школу, у їх серці є щось добре, і гідний педагог завжди звертається до доброго і людського”.

Позаурочна виховна діяльність складає органічну частину життя соціально незахищених учнів і являє собою систему організованих і цілеспрямованих занять, які допомагають дітям успішно вчитися, виробляють у них навички суспільно корисної праці, свідому дисципліну, сприяють моральному, розумовому, фізичному вихованню, задовольняють їхні культурні запити і спрямовують активність у русло корисної діяльності. Залучення дітей до суспільно корисної роботи. Благоустрій шкільної території, робота на клумбах, у шкільному саду.

Школа забезпечує вихованцю широкий вибір занять у гуртках. В нашій школі функціонує 13 гуртків.

Заняття в гуртках забезпечують вихованцям і бажаний відпочинок і одночасно виховують їх.

Саме категорію соціально незахищених дітей ми залучаємо до роботи в гуртку „Дизайн сучасного одягу”, де навчаємо як можна осучаснити поношений одяг, надати одягу індивідуального стилю.

Гурток „Природа і фантазія”, створений для того, шоб запобігти вуличному вихованню дітей, а дати їм можливість займатися цікавою справою.

Захист дитини зумовлюється особливостями її фізичної та розумової незрілості, що потребує спеціальної охорони та піклування належного правового захисту як до, так і після народження, співпраця з службами. Співпраця з працівниками міського центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді, з РВУМВС України в Чернівецькій області, районною прокуратурою дає можливість притягнути батьків до відповідальності за неналежне виконання батьківських обов”язків, а також захистити дитину в соціальному середовищі.

Розвиток дитини – досить складний процес, зумовлений впливом середовища й особливостями психофізичної сфери дитини. Складність сучасного життя вимагає розвитку особистості духовної, здатної протистояти духовній дезорієнтації і спустошеності, особистості, яка компетентна у способах змінювати життя на краще. Дітей соціально незахищених категорій залучаємо до шкільних свят, конкурсів, екскурсій, учнівських конференцій.

Сьогодні хотіла б закцентувати увагу на недопустимому стилі виховання - як авториторизм, основа якого це повна беззаперечна підлеглість учнів учителю.

Авторитарний тип виховання передбачає неповагу до особистості дитини, неврахування її думки, базується на нав'язуванні та вимозі безперечного виконання всіх поставлених вимог. Саме від такого виховання тікали діти зі школи, саме тому проявляли негативізм як наслідок боротьби проти неповаги до особистості. Авторитарний тип виховання – це найлегший шлях. Найлегше за все заборонити, нічого не пояснюючи, покарати.

Іншою крайністю є некероване гуманістичне виховання. Вважаю недоцільним використовувати у вихованні важких дітей так звану псевдогуманізацію. За таким гуманним вихованням приховується повна відсутність будь-якого виховання взагалі, коли вихователь пускає весь процес насамотік, не вмішується у поведінку дитини, не спрямовує її у позитивне русло, не контролює її діяльність. Так відбувається або через небажання напружуватися і витрачати зайві сили або через недосвідченість, некомпетентність у питаннях виховання. Ні в якому разі не можна використовувати метод загравання до таких дітей, намагаючись таким чином завоювати у них фальшивий дешевий авторитет. Такою поведінкою не заслужити у дітей поваги, а такий шлях остаточно згубить всі позитивні здобутки виховання. Більше зло важко собі і уявити.

У навчанні і вихованні немає нічого головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що творять красу квітки. У вихованні все головне: і урок, і розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком, і взаємовідносини вихованців у колективі.

В цьому і складність педагогічної науки. У природі взагалі не існує більш складної науки. Складність її полягає у взаємозв”язках і сплетінні сотень тисяч компонентів. А міра відповідальності – дитина. Пам”ятаймо про це кожен день і кожну хвилину нашого вчительського життя.

Дякую Вам за увагу. Впевнена, що в кожній школі є своя система соціально-педагогічної роботи. А я з вами поділилася досвідом роботи нашої школи.

Схожі:

ПЛАН РОБОТИ дошкільного навчального закладу «Пролісок» Цвітоського...
Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за 2010 – 2011 навчальний рік
Правила прийому до Державного вищого навчального закладу
Державного вищого навчального закладу «Приазовський державний технічний університет» у 2013 році
Інноваційн і технологі ї в практи ці виховної роботи школи
Нещодавно на базі нашого навчального закладу відбувся семінар-практикум класних керівників «Запровадження інноваційних та інтерактивних...
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки професійно-технічного навчального закладу (далі – Бібліотека)
ТИПОВА ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗАВІДУВАЧА БІБЛІОТЕКИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Завідувач бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу (далі Завідувач) підпорядковується безпосередньо директору
План роботи керівника навчального закладу
План роботи керівника навчального закладу з охорони праці та безпеки життєдіяльності на (серпень-вересень ) 2012—2013н р
Соціально-психологічна та педагогічна реабілітація дітей з особливими потребами
Проблема соціально-педагогічної підтримки дітей з різними вадами фізичного і психічного розвитку в нашій країні є актуальною
НАУКОВА РОБОТА Телебачення як засіб соціалізації особистості підлітків
РОЗДІЛ Роль телебачення у соціалізації особистості підлітків як соціально-педагогічна проблема
ІННОВАЦІЇ В УПРАВЛІННІ ОСВІТИ, ЯК СКЛАДОВА ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО...
Влінських проблем на основі впровадження сучасних принципів та інноваційних технологій, розглянуто стан і шляхи розвитку навчального...
«Макіївський політехнічний коледж»
Тва України, Умов прийому до вищих навчальних закладів України, затверджених у МОНмолодьспорту і зареєстрованих у Міністерстві юстиції...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка