І. Передмова


Скачати 287.65 Kb.
Назва І. Передмова
Сторінка 1/4
Дата 06.04.2013
Розмір 287.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3   4
Відділ освіти Лисянської райдержадміністрації
Районний методичний кабінет


О.В. Уманська

Пізнай себе
Вивчення індивідуальних

особливостей

особистості

старшого школяра


З досвіду роботи Уманської О.В.,

практичного психолога І кваліфікаційної категорії

Лисянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2

Лисянської районної ради Черкаської області

Лисянка

2010

Схвалено методичною радою РМК

відділу освіти Лисянської райдержадміністрації

20 січня 2010 року, протокол № 4


Дані матеріали підготовлені практичним психологом Лисянської ЗОШ І-ІІІ ст. №2. Робота складається з розділів, які містять описи психологічних тестів, анкет для самопізнання, вправи для самовдосконалення, цікаву інформацію про психологічні типи і особливості характеру.

Робота розрахована на активне співробітництво психолога з учнями. Вправи призначені, в першу чергу, для самостійного виконання. Контингент учнів, яким пропонується такий вид діяльності охоплює старшу вікову категорію школярів.

Методики допоможуть підліткам, старшим школярам, визначити особливості свого власного характеру і, виходячи з цього, зайнятися самовдосконаленням, оцінивши свій внутрішній потенціал. Це сприятиме пошуку можливостей розвивати свою пам’ять, тренувати мислення, формувати ділові якості, працювати над розвитком комунікативних умінь.

Окремі вправи допоможуть оцінити уміння міжособистісного спілкування; замислитися над запитанням, чи можеш ти бути лідером; потренуватись виробляти вміння, необхідні у спілкуванні з людьми.


І. Передмова



«Пізнавши себе, ніхто

не залишиться тим, ким він є».

Томас Манн
Психологія, як відомо, відрізняється від інших наук тим, що навіть далеких від неї людей не можна вважати профанами в даній області знань. З роками кожна людина оволодіває життєвою психологією. Її узагальнені знання у вигляді афористичних висловлювань висвітлені в народних приказках і прислів'ях: «Чужа душа сутінки», «Чужу біду руками розведу, а на свою сиджу та дивлюся»... Завдання полягає в тому, щоб самому уміти справлятись із власними проблемами.

Психолог не покликаний заспокоювати. Він здатен на більше. Він може пояснити і допомогти людині зрозуміти себе та інших, навчатися працювати і спілкуватись, усвідомити свої труднощі і змінити відношення до них. Це стане першим кроком до їх подолання.

Висока перевантаженість сучасного учня, включення його в урочну та позакласну роботу майже не залишає вільного часу для довгих бесід і систематичних зустрічей з психологом. Потреба у самовдосконаленні спонукає до упорядкування себе самостійно і підвищення власних можливостей.

Учень переходить на новий віковий етап і часто зустрічається з проблемами, які не в змозі зрозуміти і самостійно подолати, проявляються причини неузгодженості між його внутрішнім і зовнішнім світоглядом.

Коли створюється відчуття напруженості і дискомфорту – відкриваються можливості для розвитку особистості.

Оцінити себе і власні риси характеру досить непросто. Навіть людина з вищою освітою не завжди зможе пригадати достатню кількість слів для опису характеристики індивідуальних особливостей особистості.

ІІ. Структура особистості



Для уявлення про структуру особистості учені пропонують поділяти характеристики особистості за категоріями:


  1. Індивідуально-типологічні особливості.

  • Проявляються у темпераменті і характері; несуть переважно біологічні і вроджені риси.




  1. Психологічні процеси.

    • Пам’ять, воля, почуття, емоції. Більшість із цих якостей можна розвинути за допомогою вправ.




  1. Досвід.

  • Його складовими є звички, уміння, навички, знання. Соціальне тут переважає над біологічним і розвивається завдяки освіті.




  1. Спрямованість особистості.

  • Проявляється в потребах, інтересах, переконаннях, мотивах поведінки, світогляді.



Спеціальні психодіагностичні методи і методики спочатку дають можливість з'ясувати свої індивідуальні особливості. Потім, опираючись на них, розвити необхідні якості, що допомагає здобути необхідні знання і вміння. А вже з їх допомогою можна реалізувати власні потреби й інтереси. Це так званий алгоритм: від самоаналізу – до самопізнання.

ІІІ.Алгоритм

«Від самоаналізу – до самопізнання»



ІV. Психодіагностика

Психодіагностика – це один із наймолодших напрямків психології. Вона допомагає людині дати відповідь на дуже важливі запитання: Хто я? Чого я хочу? Що я можу? Методи діагностики дозволяють робити висновки з допомогою тестів.
«Test» з англійської мови перекладається як «коротке випробування, проба» і використовується для виявлення здібностей людини, може прогнозувати її поведінку.
Самовизначення як важлива задача розвитку у підлітковому віці полягає у пізнанні самого себе, розвитку стійкого відчуття власного «Я».
Запропоновані методики покликані допомогти оцінити власне себе. Коли не все знаєш про себе, але чесно і щиро відповідаєш на поставлене запитання, є впевненість у тому, щоб дізнатись про себе більше.
Дані тестові завдання розраховані на ту категорію людей, які щиро зацікавлені в тому, щоб краще розібратися у власному характері, виявити свої сильні і слабкі сторони.
Методики, що пропонуються, дещо спрощені і мають на меті зробити перший але рішучий крок до власного самопізнання, покликані зацікавити і спонукати до дій, до змін, самоперетворення і самовдосконалення.
Якщо виникає проблема пізнання себе, то ці вправи і тести покликані допомогти і є початковим етапом на шляху до само вивчення.

V. Тести на визначення

характерологічних особливостей


  • ТЕСТ №1 «Психологічне колесо образів»


Даний тест пропонує визначити власні особистісні характеристики відповідно до образу тварини, зображеної на малюнку.

Деякі племена Північної Америки і досі вірять, що людина народжується з рисами і якостями притаманними тваринам.

ІНСТРУКЦІЯ: оберіть із запропонованих картинок образ тієї тварини, який вам найбільше імпонує.




І
  1   2   3   4

Схожі:

Навчально-методичний посібник ЧЕРКАСИ
Передмова
Навчально-методичний посібник ЧЕРКАСИ
Передмова
1. Психологія як наука. Її предмет і завдання
Передмова
П. В. Афанасьєв ПОБУДОВА ДЖЕРЕЛ БЕЗПЕРЕБІЙНОГО ЕЛЕКТРОЖИВЛЕННЯ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙ ТА РАДІОСИСТЕМ
Передмова
Змістовий модуль Педіатрія як наука про здорову і хвору дитину
Передмова
ПЕРЕДМОВА
Взаємодія деталей, механізмів затвора гаубиці д-30 під час відкривання, закривання
ЗМІСТ Передмова 5 0 Загальний відділ 7
Пізнавальна література для дітей та юнацтва 19 1 Філософські науки. Психологія 21
Керівний документ з технічного обліку обладнання і паспортизації...
Передмова
Передмова
Буроменський М. В., професор, д ю н., член-кореспондент Академії правових наук України, президент Інституту прикладних гуманітарних...
2008 ПЕРЕДМОВА
РОЗРОБЛЕНО: Державне підприємство "Український науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут будівельних матеріалів та виробів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка