|
Скачати 218.59 Kb.
|
Програма гуртка «Європейський клуб» Пояснювальна записка З відродженням Української держави почався новий період в історії українського народу. Здобувши незалежність, Україна отримала можливість безпосереднього спілкування з іншими державами, стала суб’єктом міжнародного життя, включилася в глобальні процеси. Це є найкращим способом реалізації національних інтересів побудови економічно розвинутої демократичної держави, зміцнення її позиції у світі. Європейський вибір України зумовлено її геополітичним положенням та спільною історією формування і розвитку європейської культури. Однією з основ державної політики України на шляху до ЄС та формування нової політики ЄС щодо України є саме інформування населення про історію Євросоюзу, економічне співробітництво з державами – членами ЄС, стандартами життя в європейських країнах, правовий та соціальний захист населення. Важливими умовами демократичного суспільства є громадянська освіченість, компетентність, виховання поваги до прав людини, толерантності, вміння знаходити компроміс, виховання європейських цінностей. Необхідно, щоб громадяни знали свої права та обов'язки, дотримувались закону, мислили критично і незалежно. Сучасні заклади освіти мають сприяти розвитку демократичної культури, формуванню, необхідних для проживання у європейському співтоваристві компетентностей, політико-правових і соціально-економічних знань. Пріоритети загальноєвропейської освіти полягають у наданні молодому поколінню теоретичних знань про розвиток європейських країн та практичних умінь: адаптуватись до життя і навчання в різних країнах Європи, бути мобільними, соціально здібними, здатними до комунікації і захисту своїх прав. Сприяти вирішенню цих важливих завдань є робота європейського клубу, програма роботи якого пропонується. Аналізуючи сучасний стан роботи євроклубів України необхідно розвивати європейське бачення майбутнього нашої держави серед молодого покоління. Тому сьогодні особливого значення набуває гурткова робота з даного напряму у позашкільній освіті. Мета програми:
Основні завдання:
Зміст програми: є комплекс знань, умінь, навичок та компетентностей, що сприятимуть активній участі в політичному, правовому, економічному і культурному житті сучасного суспільства і вихованню молоді, як свідомого громадянина України та Європи. Програма «Європейський клуб» побудований на основі Курсу «Європейські студії» (автори: кандидат педагогічних наук Л.І. Паращенко, Ю.С. Комаров), «Концепції змісту освіти для європейського виміру України» (розробники: кандидат педагогічних наук С. Г. Кобернік, кандидат педагогічних наук І. Г. Тараненко, кандидат педагогічних наук О. В. Овчарук, кандидат філософських наук Н. Ю. Кузьмина, Ф. Степанов, кандидат педагогічних наук Л. І. Паращенко). В основу тематичного плану навчальної програми «Європейський клуб» покладений рівневий підхід навчання у позашкільному закладі, який створює належні умови для роботи. Орієнтовний навчальний план
Зміст програми: 1. Вступне заняття. (2 год.) Організаційне. Цілі, завдання та зміст роботи гуртка. Правила техніки безпеки. Знайомство та інтеграція групи. Складання правил роботи у групі. Анкетування. Практична робота: Інтерактивні ігри «Бігно», «Перше знайомство», «Мої очікування», «Інтерв’ю» 2. Європейські та світові цивілізації. (8 год.) Поняття про цивілізації. Типи цивілізації. «Захід і Схід». Головні риси Європейської цивілізації. Знайомство з ЄС. Практична робота: Доцільно використовувати інтерактивні методи «Ажурна пилки», «Снігова куля», лекції із презентаціями.
Література: Європейські студії: навчальний посібник для учнів / [Бицюра Ю., Васильєва О., Комаров Ю., Реута О., Сиротенко А., Степанов Ф., Топчій Л.]. – К.: Оранта,2004. – 145 с. 3. Склад європейського континенту. Європейські країни. (26 год.) Поняття про склад європейського континенту. Географічне положення Європи. Поняття про європейські країни. Історичний шлях розвитку європейських країн. Населення Європи. Особливості вікової та статевої структури населення Європи. Сучасний стан розвитку європейського суспільства. Місце України в європейській історії. Спільні та відмінні риси української та європейської історії. Місце Європи у розвитку сучасного світу. Практична робота: Доцільно застосовувати для дієвого засвоювання нового матеріалу методи мультимедійні презентації, дидактичні вправи «Європейська субота», «SWOT», «7 муз», «Павутинку дискусії», перегляд відеофільмів.
Література: Лобурець Ю. Методичний посібник для євроклубів/ Ю.Лобурець, В.Брущенко, Б.Бабаджанян. – К.: Салютіс, 2010. – 47с. Штратеншульте Екарт Д. Європейський Союз – просто і зрозуміло. Факти та зв’язки/ проф. доктор Екарт Д. Штратеншульте. – Берлін: Європейська Академія, 2008. – 12с. Конституційні акти Європейського Союзу/ [упоряд. Г.Друзенко та ін.]. – К.:Видавництво «Юстініан», 2005. – 512 с. 4. Політичний і правовий устрій європейського континенту.(24 год.) Форми правління та державного устрою сучасних європейських держав. Останні зміни на карті Європи. Поняття «правова держава». Роль права у світовому та європейському суспільстві. Захист прав людини в Європі та світі. Права дитини. Світові та європейські організації. Європейський Союз. Нормативно-правова база Європейського Союзу. Основні вимоги для вступу до ЄС. Основні етапи та сучасні тенденції європейської інтеграції. Розвиток та перспективи міжнародного співробітництва. Практична робота: Використовувати методи «Ажурна пилка», «Лінійна побудова», «Порушення прав казкових героїв», роботу у малих групах (аналіз ситуацій) та командну роботу.
Література: Гарань О. Україна в Європі: питання і відповіді/ Олесь Гарань. – К. Стилос, 2010. – 72 с. Гом’єн Д. Короткий путівник європейською конвенцією з прав людини/ Донна Гом’єн. – Київ: Фенікс, 2006. – 191 с. Фонтейн П. Європа у 12 уроках/ Паскаль Фонтейн. – К. ТОВ FGL Energy, 2008, – 56 c. Як працює Європейський Союз: Довідник інституцій ЄС/ Переклад з англійської. – К.: ТОВ Компанія ЛІК, 2006. – 52 с. 5. Соціально-культурний розвиток Європи.(32 год.) Основні цінності європейської цивілізації. Полікультурне суспільство. Шляхи формування європейської культури. Шляхи розвитку європейської культури. Мовна палітра сучасної Європи. Європейська культурна самобутність.. Охорона культурної спадщини народів світу. Права національних меншин в європейських державах. Релігія в житті сучасного європейця. Основні релігії в країнах Європи. Толерантність в країнах Європи. Особливості освіти європейського виміру. Болонський процес. Освітня стратегія Ради Європи. Європейські освітні мережі та програми. Українці - співтворці європейської культури. Європейський культурний вплив на Україну. Внесок України в культурну спадщину Європи. Спільні проблеми і здобутки європейських держав в галузі культури. Практична робота: Доцільно використовувати мультимедійні презентації, перегляд відеофільмів, різноманітні вікторини, метод «7 розумів» (презентація одного із способів мислення).
Література: Європейська та євроатлантична інтеграція України через освіту/ [Арутюнян О., Бачинська Є., Безверха Ю. та ін.]; під редакцією Калініної Л., Онаць О. – К.: Інститут АПН України, 2008. – 306 с. 6. Організація економічного життя в Європі. (16 год.) Місце Європи в глобальній економіці. Глобалізація та її основні складові. Позитивні та негативні наслідки глобалізації. Головні причини прискорення глобалізаційних процесів. Вплив глобалізації на національну економіку країн. Європейський економічний простір. Передумови економічної та валютної інтеграції ЄС. Національна валюта країн ЄС. Історичні та економічні передумови введення євро. Загальна економічна ситуація в Україні. Практична робота: Рекомендовано користуватись методами «Ажурна пилка», мультимедійні презентації, дискусії в групах.
Література: Штратеншульте Екарт Д. Європейський Союз – просто і зрозуміло. Факти та зв’язки/ проф. доктор Екарт Д. Штратеншульте. – Берлін: Європейська Академія, 2008. – 12с. Програми допомоги Європейського Союзу та співпраця України з ЄС – К.: ТОВ МЕКС, 2009. – 36 с. Словник – довідник Європейського Союзу/[ред.: Ю. Марченко]. – К.: К.І.С., 2001. – 152с. 7. Глобальні проблеми людства. Європейські шляхи розв'язання проблем. (16 год.) Проблеми війни та миру та їхній прояв в історії Європи. Наслідки двох світових війн XX століття. Основні заходи європейських країн щодо збереження миру на планеті. Демографічна проблема та причини її загострення. Шляхи розв'язання демографічної проблеми в європейських країнах. Екологічні проблеми та їхні наслідки. Небезпечні хвороби та їхнє поширення в Європі. ВІЛ/СНІД. Прояв глобальних проблем людства в Україні. Практична робота: Доцільно використовувати методи «SWOТ», «Дебати», «Мозковий штурм», аналіз історичних подій.
Література: Україна в Європі: Освітній пакет/[ Баранкевич З., Бобінська Є., Гзік В. та ін.] – Варшава, 2006. – 200 с. 8. Шляхи інтеграції України в Європу.(16 год.) Проектна діяльність в роботі євроклубів Інтеграційні процеси в сучасній Європі. Інтерактивне спілкування: шляхи інтеграції України в Європу. Розвиток та перспективи міжнародного співробітництва. Розробка проектів у діяльності євроклубу. Розробка заходів спільної діяльності євроклубів. Співпраця роботи євроклубів. Інтерактивні методи діяльності в роботі євроклубу. Практична робота: Знайомство з методом проектів.
Література: Євроатлантична інтеграція: досвід Польщі і України: Освітній пакет/ [Кокошинський О., Онаць О., Купєцькі Р. та ін.]. – Київ, 2007. - 238 с. 9. Підсумкові заняття. (4 год.) Активна участь у організації та проведенні заходів євроклубу. Активна участь у житті громади та Всеукраїнських і Міжнародних змаганнях та конкурсах на європейську тематику. Методичні рекомендації. Програма гуртка «Європейський клуб» на модульній основі може викладатись, як окремий факультативний курс для учнів 8-11 класів у загальноосвітніх закладах освіти, розрахований на 34 години, так і, як гурткова робота у позашкільних закладах освіти. У процесі навчання передбачається врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, інтерактивні підходи у викладені матеріалу, залучення учнів до розуміння змісту теми через творчу співпрацю під час проведення занять. Під час вступного заняття рекомендується застосовувати цікаві форми ознайомлення з програмою роботи гуртка, цілями і завданнями, очікуваними результатами, вирішення організаційних питань, створити атмосферу співробітництва на подальшу роботу. Тему про європейські та світові цивілізації рекомендовано викладати, використовуючи методи «Ажурна пилки», «Снігова куля», лекції із презентаціями. Під час викладання теми про склад європейського континенту та європейські країни рекомендовано використовувати мультимедійні презентації, дидактичні вправи «Європейська субота», «SWOT», «7 муз», «Павутинку дискусії», перегляд відеофільмів. Доцільно використовувати методи «Ажурна пилка», «Лінійна побудова», «Порушення прав казкових героїв», роботу у малих групах (аналіз ситуацій) та командну роботу під час ознайомлення із темою про політичний і правовий устрій європейського континенту. Тему про соціально-культурний розвиток Європи рекомендовано викладати, використовуючи мультимедійні презентації, перегляд відеофільмів, різноманітні вікторини, метод «7 розумів» (презентація одного із способів мислення). Про організацію економічного життя в Європі краще дізнаватись вихованцям під час роботи за методом «Ажурна пилка», мультимедійні презентації, дискусії в групах. Доцільно використовувати методи «SWOТ», «Дебати», «Мозковий штурм», аналіз історичних подій під час вивчення теми про глобальні проблеми людства та європейські шляхи розв'язання проблем. Під час знайомства із темою про шляхи інтеграції України в Європу рекомендовано детально ознайомити учнів із методом проектної діяльності та його компонентами, що допоможе у подальшій ефективній роботі над запропонованою темою. Усі заняття пов’язані опануванням знань про людину, її життя і безпеку в природі, суспільстві, історії, які вчать про взаємозалежний світ і вразливе життя. І сам навчальний процес наповнюється загальнолюдським ціннісним і патріотичним змістом і спрямованістю, які є вкрай важливими в наш час державотворення, становлення і визначення пріоритетів нації, її участь в глобальних і інтеграційних процесах. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ УМІНЬ ТА НАВИЧОК ВИХОВАНЦІВ Навчальні досягнення учнів.
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Учні повинні мати навички:
На допомогу навчально-методичному забезпеченню програми є:
|
Навчальна програма «Європейськ ий клуб» 4 роки навчання Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (протокол №4 від 07. 11. 2012, лист ІІТЗО від 27. 11. 2012 №14. 1/12-Г-36) |
«ХУДОЖНЯ ОБРОБКА ДЕРЕВИНИ ЗА ТРАДИЦІЯМИ МІСЦЕВИХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ»... Програма розрахована на один рік занять гуртка і орієнтована на забезпечення умов для конкретної творчої праці, одного із видів народної... |
ХУДОЖНЬО-СЦЕНІЧНИЙ НАПРЯМ ПРОГРАМА ГУРТКА БІСЕРОПЛЕТІННЯ ПРОГРАМА ГУРТКА КИЛИМАРСТВА |
Програми гуртка ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Сьогодні зміст позашкільної освіти й навчання перебуває на важливому етапі переходу до більш якісного рівня, який має забезпечувати... |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Пропозиції за результатами громадського обговорення просимо надсилати за електронною адресою: k |
Пояснювальна записка Мета вивчення навчальної дисципліни Навчальна програма складена згідно освітньо-професійної програми ГСВО напряму 030402 «Правознавство» |
Навчальна програма для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних... Вступ. Навчальна програма з географії розроблена на основі положень Державного стандарту базової (основної) середньої освіти, згідно... |
Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю Пояснювальна записка Дана програма розроблена відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання... |
Пояснювальна записка Навчальна програма «Окисно-відновні реакції» призначена для використання під час вивчення одноіменного питання в темі «Хімічні реакції»... |
Навчальна програма для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних... України, збільшена кількість практичних робіт, спрямованих на відпрацювання аналітичних та оціночних умінь учнів |