|
Скачати 90.75 Kb.
|
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДИРЕКТОР ТЗШ №4 Бобруйко К.С.___________ Лисенко О.М._____________ РОЗГЛЯНУТО на науково – предметній Методичній комісії вчителів трудового навчання (технічні види праці) Бойко Н.І.__________________ ПРОГРАМА ГУРТКА «ХУДОЖНЯ ОБРОБКА ДЕРЕВИНИ ЗА ТРАДИЦІЯМИ МІСЦЕВИХ НАРОДНИХ ПРОМИСЛІВ» Розроблено вчителем технічної праці Торезької загальноосвітньої школи №4 Бондаренко В.П, Пояснювальна записка Програма розрахована на один рік занять гуртка і орієнтована на забезпечення умов для конкретної творчої праці, одного із видів народної творчості «художньої обробки деревини» Метою занять гуртка «Художня обробка деревини» є: формування знань, початкових умінь і навичок, а також забезпечення всебічного розвитку особистості. Заняття передбачає розв’язання слідуючих задач;
Програма містить
Зміст теоретичного навчання передбачає ознайомлення вихованців з основами матеріаловедення для художніх робіт, з художнього обробкою матеріалів, основами композиції, народними промислами. В процесі занять вихованці знайомляться з літературою та ілюстративним матеріалом, що розкривають історію художніх промислів творчість народних майстрів. Теоретичний матеріал засвоюється у зв’язку з вправами і практичними роботами, в процесі яких вихованці створюють власні композиції художніх виробів в традиціях місцевих промислів. Теоретичне і практичне навчання проводяться одночасно, при деякому випередженні вивчення теоретичного матеріалу. Кожне заняття починається з інструктажів ( вхідного, поточного і заключного), направлених на правильне і безпечне виконання робіт, охайного поводження з інструментом та обладнанням, а також економного розходу матеріалу, ефективного використання часу заняття. В процесі практичного навчання вихованці застосовують види художньої обробки матеріалів у техніці, притаманній конкретному художньому народному промислу або виробництву, і виготовляють художні вироби з урахуванням місцевих традицій. Займаючись різьбленням, випалюванням, точінням виконавці на практиці застосовують знання і розвивають навички не тільки по образотворчому мистецтву, кресленню, технологій, але і по іншим шкільним навчальним дисциплінам – фізики, хімії, біології, географії, математиці, економіки. Весь процес занять носить творчий, виховний характер, високу якість виконання, відповідає функціональним і естетичним вимогам, що є суспільно корисним. У програмі приділено увагу формуванню у вихованців загальної культурної праці. Вона розрахована на оволодіння графічною грамотою під час виконання робочих креслень і в процесі творіння виробів, ескізів та їх декору. Програма передбачає розширення знань по фізичним, технологічним властивостям деревини, процесам її обробки, інструментом та пристосуванням. Програмою передбачено вивчення і дослідження властивостей деревини, вивчення будови, принципу роботи приладів: електровипалювача, електролобзика, токарного верстату з обробки деревини та інших інструментів, що має велике значення для дотримування знань вихованців про матеріали, принципах дії і будови машин. В процесі занять звертається увага на особливості ручної та механічної обробки деревини, конструкції ріжучого інструменту і види технологічного обладнання. Під час організації творчої праці, в програмного передбачено застосування різноманітних пристосувань, які дозволяють вихованцям розв’язувати окремі трудові операції з дотримуванням визначених технологічних вимог і точності форм і розмірів, параметрів жорсткості поверхні і таке інше. Зазначені різноманітні форми організації засвоєння знань виконавцями. Для чого у роботі застосовуються: - підручники; - довідники; - додатковий матеріал; - додаткова література. На всіх заняттях ведеться невпинний контроль за дотриманням і виконанням санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці. У програмі передбачено і індивідуальну роботу з вихованцями згідно Положення про порядок організацій індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчаннях закладах, яке затвердження наказом міністерства освіти і науки України від 11.08. 2004 №. 651.
Література
|
Програма для 8-9 класів з поглибленим вивченням математики Пояснювальна записка Основним завданням вивчення математики в освітньому закладі загальноосвітньої середньої школи є забезпечення міцного і свідомого... |
ПРОГРАМА для 12 класу суспільно-гуманітарного та філологічного напрямів... Це, насамперед, мистецтво, художня культура, етика та естетика. Їх об’єднує загальний принцип “культуротворення”, проте кожна з них... |
Пояснювальна записка Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове... |
Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Технології. 10-11 класи”. Програмою модуля передбачено ознайомлення учнів... |
Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії... Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях |
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ середньої загальноосвітньої школи... Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи,... |
Рідна (українська) мова 5 КЛАС Київ 2004 Пояснювальна записка Програми з української (рідної) мови для шкіл з українською мовою навчання розроблено на основі Закону України "Про загальну середню... |
УРОКАХ МАТЕМАТИКИ. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Мова йде про формування підприємницької компетентності учнів, яка у подальшому житті підвищить їхню конкурентоспроможність на ринку... |
ТИПОВІ НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ ДЛЯ ОСНОВНОЇ ТА СТАРШОЇ ШКОЛИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ... Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та від 13. 04. 2007 р. №620 „Про внесення зміни... |
1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів Пояснювальна записка Здоров'я — найперша необхідна умова успішного розвитку кожної людини, її навчання, праці, добробуту, створення сім'ї і виховання... |