Державна символіка України


Скачати 0.63 Mb.
Назва Державна символіка України
Сторінка 1/4
Дата 22.04.2013
Розмір 0.63 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3   4




Редакція газети “Іменем закону”

Департамент роботи з персоналом МВС України
Методичні матеріали навчальних тем,

розроблені згідно з “Навчальним планом із соціально-гуманітарної підготовки рядового та молодшого начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ України на 2003-2004 навчальний рік”
Тема 1:

Державна символіка України

Україна як суверенна держава має власні державні символи. Державні сим­воли - це закріплені в законодавстві країни офіційні знаки (зображення, предме­ти) чи звукові вираження, що в короткій формі виражають одну чи кілька ідей по­літичного, національного, історичного характеру і символізують суверенітет дер­жави.

Згідно з ст. 20 Конституції України державними символами України є Держав­ний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.

Державний Прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Державний прапор шляхом добору певних кольорів символізує певні ідеї національно-політичного та історичного характеру. Відповід­но до Закону України від 28 січня 1992р. Про Державний Прапор» Верховна Рада визначила співвідношення ширини прапора до його довжини як 2:3. Закон передбачає підняття прапора на будинках органів державної влади й управління, органів місцевого самоврядування, дипломатичних представництв України за ко­рдоном, під час офіційних зустрічей на найвищому рівні, на відкритті спортивних змагань. Державний Прапор синьо-жовтого кольору є на морських суднах, та літа­ках міжнародних рейсів України.

Синьо-жовті кольори вперше згадуються близько 1410 р. на корогвах Галицько-Волинського князівства. На них ще на синьому полі був зображений золотий лев.

Новий етап у розвитку символіки України пов‘язаний з виникненням козацтва, Національною революцією та зародженням нової державності. Серед козаць­ких прапорів найчастіше зустрічаються прямокутні й трапецієвидні полотнища. Відзнаки дрібних підрозділів були переважно трикутними. На них превалювали різні відтінки червоного кольору. Державних прапорів у нинішньому значенні цього те­рміна в XVII ст. не було. Найвищим єдиним символом держави було червоне зна­мено із зображенням архангела Михаїла, доповнюване зовнішніми ознаками ге­тьманської гідності.

Протягом ХVIII ст. певною мірою тривала уніфікація кольорів і зображень на прапорах козацьких полків. У кожному полку зберігалася особлива колористика полотнищ, але у 30-х роках XVIII ст. число її варіантів скоротилося до шести. Зо­бражалися за звичай державний герб (на полковому прапорі) і герб міста, ім'я якого носив полк, — на ротних знаменах. На українських козацьких прапорах була подібна система, але доповнена національним гербом.

Меншою мірою ця тенденція позначилася на прапорництві Січі, чиї знамена залишалися досить різноманітними, її велика корогва у XVIII ст. залишалася чер­воною із зображеннями, з одного боку, архангела Михаїла, а з другого - білого хреста із золотим сонцем, півмісяцем і зірками. Прапори куренів і паланок були переважно малиновими, а під час морських походів використовувалися особливі прапори - білий із зображенням св. Миколая і червоний із зображенням козаць­кого корабля. Запорозькі козаки мали жовто-блакитний прапор; який використо­вували в мирний час, на відміну від бойового стягу малинового кольору. Сині і жовті кольори були і у гербах українських земель, міст і старшинських родів. З XVIII ст. ці кольори присутні на полкових прапорах Київського, Лубенського, Полтавсь­кого, Чернігівського, Ізюмського козацьких полків. Вони ж використовувалися при зображенні багатьох гербів українських гетьманів та козацької старшини (гетьма­нів Дорошенка, Брюховецького, Розумовського, кошового отамана Калнишевського, полковників Нечаїв, Богунів). Традиція поєднання жовтого і блакитного ко­льорів поширюється і на герби тогочасних міст України: Києва, Лубен, Миргорода, Прилук, Чернігова, Ніжина та ін. Але найбільшого поширення ці кольори набува­ють на західноукраїнських землях. Прапори, на яких домінувало поєднання жов­то-блакитних фарб, було піднято над міськими ратушами у містах Самборі, Станіс­лаві, Коломиї, Стрию, Сяноку. Блакитні жупани й жовті свити носили учасники гай­дамацького руху в XVIII ст.

Із 70-х років XVIII ст. західноукраїнські землі перебували під владою Австрійсь­кої імперії. Прапором Австрії з 1786 р. було червоно-біло-червоне полотнище. Ши­роко вживався також чорно-жовтий прапор правлячої династії Габсбургів. Існува­ли й територіальні прапори. Так, для королівства Галіції і Лодомерії у різний час були прийняті блакитно-червоно-жовтий, блакитно-червоний і червоно-блакитний, а для Буковини - блакитно-червоний кольори.

Коли у Австрійській імперії вибухнула революція 1848-1849р.р., це викликало значне пожвавлення національно-визвольних рухів. У Львові 2 травня 1848 р. виникла Головна Руська Рада. Цей орган прагнув очолити український націона­льний рух, пропагував ідею його національного відродження і особливу символі­ку. Колористика прийнятого Радою герба - старовинного символу галицьких князів - зумовила барви «народних знаків» або «руських національних красок» і відповідного прапора, який вперше було піднято у червні 1848 р. у Львові на рату­ші у вигляді двох горизонтальних смуг, тобто приблизно як тепер. За геральдич­ними приписами, він мав бути

жовто-блакитним: угорі - жовтий (золотий) колір знака лева, внизу - блакитний колір гербового щита.

Після того, як перервалася традиція своєрідної символіки козацького війська, тривалий час в Україні, що перебувала у складі Російської імперії, питання про національну символіку не порушувалося. Ця тема з'явилася на шпальтах газет лише після революції 1905—1907р.р. Уявлення про національну символіку Укра­їни поширювалося головним чином завдяки зв'язкам з Галичиною. Розгорілася суперечка між прихильниками жовто-блакитного прапора й тими, хто хотів мати «за національну краску» червону або малинову. Представники перших нагадува­ли, що з точки зору геральдики червоний і малиновий -один і той же колір, а червоний стяг вже має своє окреме інтернаціональне і соціально-революційне, значення, і тому робити його спеціально українським недоцільно і суперечливо. Оскільки традиції галицького герба багато в чому були вже призабутими, шукали інших, доступніших пояснень кольорів прапора. У газетах писали, що блакитна барва відбиває українське блакитне небо, а жовта – вигорілий від сонця степ чи золоті лани збіжжя або навіть саме сонце. Це призвело до того, що перевагу почали віддавати жовто-блакитному поєднанню. Такий чином, ідея, започаткована; Головною Руською Радою, була підхоплена спортивно-просвітницькими організаціями, які почали діяти на Галичині наприкінці XIX ст. (в першу чергу «Соколами»). Після з'їзду «Соколів» та «Січей» у 1911 р. починається широке використання жовто-блакитного прапора на різних масових заходах, зокрема під час відзначення 50-річчя з дня смерті Т.Г. Шевченка (1911р.), 100-річчя з дня його народження (1914 р.) та ін. З 1914 р. Січові стрільці під такими ж прапорами воювали на полях Першої світової війни. Жовто-блакитні прапори масово з'являються на ма­ніфестаціях українців після перемоги Лютневої революції 1917 р., під ними форму­валися й перші українські національні військові з'єднання. В цей час виникла то­чка зору, що необхідно об'єднати усі три кольори. Перша українська військова частина, створена у травні 1917 р. - полк ім. Богдана Хмельницького - одержала малинове знамено з портретом гетьмана. У березні 1918 р. Центральна Рада затвердила державний герб і державний прапор УНР, який за рішучим наполя­ганням М. Грушевського, що обстоював геральдичні правила, мав угорі жовту сму­гу. За гетьмана П.Скоропадського жовто-блакитний прапор був замінений на бла­китно-жовтий. Такий порядок кольорів залишився і за Директорії. Військові фор­мування цих державних утворень користувалися обома варіантами прапорів (де­коли з малиновою навскісною смугою), мало місце наслідування козацьким стя­гам минулого. Блакитно-жовті прапори затвердили уряди Західноукраїнської На­родної Республіки 13 листопада 1918 р. у Львові і Підкарпатської Русі як складової частини Чехословаччини. Перший сейм Карпатської України 15 березня 1939 р. в м.Хусті ухвалив блакитно-жовтий державний прапор.

Щодо символіки Організації українських націоналістів (ОУН), створеної 1929 р. у Відні, то її прапором^було блакитне полотнище з особливою відміткою тризуба - мечем замість середнього зуба. Після розколу цієї організації на початку 1940 р., цей прапор залишився за ОУН-мельниківцями, ОУН-бандері-вці на проведеному в квітні 1941 р. у Кракові II Великому зборі ОУН прийняли окрему постанову, де своїм окремим організаційним прапором визнали зна­мено чорної та червоної фарби.

Згідно з Конституцією України Великий Державний Герб України встановлю­ється з урахуванням Малого Державного Герба України та герба Війська Запорі­зького. Головним елементом Великого Державного Герба України є знак княжої держави Володимира Великого.

Одне з перших зображень тризуба на нашій території зафіксоване на кам'яній застібці періоду трипільської культури (IV - III тис. до н.е.), знайденій біля дніпров­ського острова Шанця. Археологічні розкопки на Київщині та Полтавщині підтвер­джують, що на цих землях України тризуб був відомий як символ влади, знак родо­вий старійшин або племінних вождів ще у VI - VIII ст.

Перша літописна згадка про тризуб як князівський знак Київської Русі датова­на Х ст. Вона збереглася у болгарському рукописі «Хроніка Манасіі» (XIV ст.), де зображені воїни - дружинники князя Святослава, у руках яких прапори, увінчані тризубом. Тризуб зображувався на монетах великого князя Володимира Святосавовича, а згодом Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха. Спочатку цей знак не був офіційним гербом, а виступав лише у ролі родового знака князів. Проте з часом він передається у спадок як символ влади та знак єднання східних слов'ян, тобто стає власне гербом.

Зараз існує понад 40 версій, які пояснюють походження та інтерпретують суть тризуба. Всі дотеперішні пояснення тризуба можна зібрати в 6 головних груп, що об'єднують однорідні гіпотези: 1) символ державної влади (верхня частина скіпе­тра або корони); 2) церковна християнська емблема (Трійця, голуб святого Духа);

3) військова емблема (франциска(спис з подвійною сокирою), якір, лук зі стрілою, шолом, сокира, спис з тризубчастими вістрями); 4)геральдично-нумізматична фігу­ра (норманський крук чи сокіл, генуезько-литовський портал); 5) монограма (спле­тіння кількох початкових літер у вигляді вензеля для позначення імені, слова або виразу), (схематичне зображення слова воля, символ влади над трьома (небес­ним, земним, підземним) світами, літери «Ш», яка означала цифру 3, символ поєд­нання минулого, сучасного та майбутнього); 6) геометричний орнамент (стилізо­вана квітка (трисвічник), колос).

Після розпаду Київської Русі тризуб утратив значення державного символу, зберігаючись на гербах провінційних міст, українських магнатів, дворян та коза­цької старшини. Інший елемент Великого Державного Герба - козак з мушкетом і шаблею як герб Війська Запорізького - відомий з XVI ст., а з XVIII ст. такий герб стає символічним зображенням Гетьманщини. У 1918 р. після проголошення не­залежності УНР золотий тризуб на синьому тлі був затверджений Державним Гер­бом України. Він залишався також гербом і за гетьмана П.Скоропадського й УНР часів Директорії.

Державним Гімном України є національний гімн на музику Михайла Вербиць-кого зі словами, затвердженими законом (над мелодією працювали й інші україн­ські композитори, зокрема, Кирило Стеценко). Текст гімну вперше був надрукова­ний у 1863 році. Після цього він надзвичайно швидко розійшовся у народі, особ­ливо серед інтелігенції', студентів та гімназистів. Надзвичайна поширеність його тексту спричинила те, що авторство цього гімну певний час приписували Тарасу Шевченку. Однак гімн «Ще не вмерла Україна» до 1991 р. не був єдиним гімном України. Як національні гімни у різні часи і на різних землях України вважалися також «Заповіт» Т.Г. Шевченка, «Вічний революціонер» (слова І.Франка, музика М. Лисенка ), «Не пора» (слова (І.Франка, музика Д.Січинського). Поет В.Шурат і ком­позитор С.Люткевич написали гімн «За тебе, Україно».

У Галичині певного поширення набув гімн «Не плакати нам» (слова Г. Гордого, музика Й.Кишакевича) та давній галицько-український гімн «Мир, вам, браття» (сло­ва І.Гушалевича, музика Д.Січинського), а також церковний гімн «Боже великий єдиний, нам Україну храни» (слова О.Кониського, музика М.Лисенка). На Закар­патті найпоширенішим був гімн «Підкарпатськії русини» (слова О.Духновича). Ор­ганізація українських націоналістів мала свій гімн - «Зродились ми великої годи­ни».

Мелодія гімну «Ще не вмерла Україна» затверджена Верховною Радою Укра­їни 15 січня 1992 р. З метою уточнення тексту гімну відповідно до сучасних реалій було створено Державну комісію з підготовки і проведення конкурсу на кращий текст, гімну Украіни. 6 березня 2003року текст Державного Гімну був затвердже­ний Верховною Радою України, перші рядки якого такі:

Ще не вмерла України і слава, і воля,

Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці,

Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.

Душу й тіло ми положим за нашу свободу

І покажем, що ми, браття, козацького роду.
Полковник міліції В.А. Греченко, начальник кафедри історії державності України, доктор історичних наук, професор.

Тема 2:

Проголошення незалежності України. АКТ проголошення незалежності. Всеукраїнський референдум І грудня та вибори Президента

Здобуття суверенітету кожної держави - це перший її крок у досягненні свобо­ди й незалежності, соціально-економічного .і соціального прогресу, благополуччя і добробуту народу. Україна стала на цей шлях після того, як переконалася, що загальносоюзні органи і відомства відверто прагнуть зберігати свою зверхність над республіками, диктувати свої закони, зберігати у відносинах з ними панівне становище.

Відбиваючи волю і прагнення українського народу, Верховна Рада України 16 липня 1990 р. прийняла Декларацію про державний суверенітет України. Декла­рація проголосила невід'ємне право української нації на самовизначення, верхо­венство і самостійність, повноту і неподільність влади уряду республіки в межах її території. У цьому документі закріплено виключне право народу України на воло­діння, використання і розпорядження національними багатствами республіки. Са­мостійно встановлюючи порядок організації охорони природи на своїй території, Україна бере на себе турботу про екологічну безпеку громадян, про генофонд народу, його молодого покоління.

У розділі про культурний розвиток Декларація проголосила самостійність України у вирішенні питань науки, освіти, культурного і духовного розвитку української на­ції, гарантувала всім національностям, які проживають на території республіки, мо­жливість вільного, національно-культурного розвитку.

Україна, згідно з Декларацією, має право на власні Збройні Сили, внутрішні війська і органи державної безпеки, підпорядковані Верховній Раді України. Ви­значено також порядок проходження військової служби громадянами республіки. Урочисто проголошувалася мирна зовнішня політика і постійний нейтралітет, ак­тивне сприяння зміцненню загального миру і міжнародної безпеки. Вказувалося на те , що Україна є суб'єктом міжнародного права і здійснює безпосередні відно­сини з іншими державами.

Ідеї Декларації були схвально сприйняті в усіх куточках України. Але Деклара­ція — це лише документ. Перед народом України постало величезної ваги за­вдання - реалізувати все те, що записано у Декларації, наповнити її конкретним змістом, впровадити всі її положення у повсякденне життя.

На вірність Україні присягла більшість військовослужбовців, які перебували в її межах. Службу в армії стали відбувати на її території. Було також створено Націо­нальну гвардію.

Одним із свідчень суверенності України стали переговори між нею та іншими республіками колишнього Радянського Союзу про економічне та політичне спів­робітництво, відносини у духовній сфері. 19 листопада 1990 р. було підписано до­говір між суверенною Україною та Росією, який мав служити зміцненню їх співробі­тництва. Уперше дві республіки підписали такий важливий документ не як раніше - через центр, не за вказівкою «згори», а за взаємною домовленістю парламентів і урядів. У договорі було проголошено, що відносини між обома республіками ма­ють розвиватися на основі рівності, добросусідства й невтручання у внутрішні справи одна одної. Подібні договори й міжурядові угоди Україна уклала також з іншими республіками колишнього Радянського Союзу.

У ніч на 19 серпня 1991 р. найближчі співпрацівники президента СРСР, які займали ключові посади в керівництві союзними структурами, ізолювали Горбачова на його кримській дачі і зробили спробу перебрати всю повноту влади до своїх рук. Не маючи позитивної програми , вони прагнули одного: зупинити проце­си демократизації в усіх ланках суспільного життя, повернути радянську імперію до стану напередодні 1985 р.

Проте наступ неосталіністів наштовхнувся на опір мас. Народ підтримав пре­зидента Росії Б.Єльцина, який тимчасово взяв на себе функції президента СРСР, одночасно виявилося небажання основної частини армії, а також військ КДБ і МВС брати участь у розв'язуваній путчистами громадянській війні. На третій день організатори перевороту визнали свою поразку.

Центр подій в Україні зосередився у столиці. Вранці 19 серпня командуючий сухопутними військами СРСР генерал Варенников у супроводі першого секрета­ря ЦК КПУ Гуренка й місцевих генералів прибув до голови Верховної Ради і попе­редив його, що невиконання наказів путчистського органу влади - ДКНС (Держа­вного комітету з надзвичайного стану) - це вже підстава для негайного запрова­дження у республіці надзвичайного стану. Опинившись перед загрозою введен­ня в Україну танкових армій, не контролюючи розміщення у республіці величезних Збройних Сил, Л. Кравчук зайняв надто обережну позицію. Кількагодинне засі­дання президії Верховної Ради закінчилося безрезультатно. Члени Народної Ра­ди наполягали на заяві про невизнання ДКНС, члени президії від КПУ відмежову­валися від цього. В результаті українське керівництво не висловило навіть мора­льної підтримки президентові Росії, який мужньо протистояв путчеві.

Цілоденне засідання 20 серпня закінчилося половинчастим рішенням. У ньо­му, однак, не визнавалася дія постанов ДКНС на території України, що було над­звичайно суттєво. Контрольовані КПУ облвиконкоми (Дніпропетровський, Жито­мирський, Одеський, Миколаївський та ін.) і Кримська АРСР визнали ДКНС, при­чому не під тиском, бо надзвичайного стану в Україні не було запроваджено, а за ідейними переконаннями.

23 серпня, тобто вже після провалу путчу, політбюро ЦК КПУ опублікувало до­кумент, в якому зробило марну спробу «виправдатись». У ньому засуджувалася «авантюрна спроба антидержавного перевороту», критикувався ЦК КПРС, який «своєчасно не дав оцінки цим подіям, не інформував про їх суть партійні комітети на місцях». Вранці цього ж дня в опечатаному приміщенні Львівського обкому КПУ було вилучено документи протилежного змісту. Вони незаперечне свідчили, що натхненник і організатор путчу - партапарат. Зокрема, у шифрограмі секретаріату ЦК КПУ, надісланій обкомом 19 серпня, вказувалося: «Заходи, що вживаються ке­рівництвом країни по стабілізації становища і виходу з кризи, відповідають на­строям переважної більшості трудящих і співзвучні з принциповою позицією Ком­партії України».

Після провалу путчу стало зрозумілим, що «новоогарьовський процес» не пі­шов, компромісний проект договору безнадійно застарів і Радянський Союз як федераця існувати нездатний.

Народний депутат Украіни генерал-полковник міліціі О.М.Бандурка згадуе: “ 24 серпня після ранкового засідання і гострих дебатів за круглим столом щодо подій у Москві, в кабінеті голови Верховноі Ради зібралися за дорученням фракцій сім депутатів: Д.Павличко, І.Драч,В.Ярославскій, І. Юхновський , О. Кацюба, Л. Кравчюк і я. Обговорювався текст Постанови Верховноі Ради і Акт проголошення незалежності Украіни. Особливих розходжень поглядів щодо змісту не було. Д. Павличко запропонував до Акту проголошення незалежності вставити слова “Виходячи з смертельноі небезпеки…” , були інші зауваження, які в основному стосувались самоі процедури винесення на голосування. Було домовлено, що від другого мікрофону я буду вносити пропозицію про прийняття Постанови і Акту, пропонувати “ групі 239 ” та всім депутатам проголосувати “ за ”, а Д. Павличко буде виступати з трибуни “.

24 серпня відбулася позачергова сесія Верховної Ради УРСР. Вона проголо­сила незалежність України, тобто самостійної Української держави під назвою «Ук­раїна». З моменту проголошення незалежності на її території набували чинності її закони. Одночасно з виборами президента, призначеними на 1 грудня, тепер мав відбутися референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності. Вер­ховна Рада України прийняла також постанову про політичну обстановку і негати­вні дії по створенню умов для упередження нових спроб для військового перево­роту. З цією метою визнавалося необхідним створити Раду оборони, Збройні Сили України, Національну гвардію, прискорити формування Конституційного Суду. Раді Міністрів доручалося організувати перехід у власність України підприємств союз­ного підпорядкування, ввести в обіг власну грошову одиницю і забезпечити її кон­вертування.

26 серпня президія Верховної Ради прийняли указ про тимчасове припинен­ня діяльності КПУ, а також опечатування і взяття під охорону службових приміщень партійних комітетів, з тим щоб забезпечити збереження майна і документів від розкрадання, руйнування та знищення. ЗО серпня, коли створена президією Вер­ховної Ради спеціальна комісія безперечно довела участь партапарату в підгото­вці і здійсненні путчу, Л.Кравчук підписав Указ «Про заборону діяльності Компартії України». Закінчилася насичена історичними подіями остання серпнева декада 1991 р.

Одночасно з референдумом мали відбутися перші в історії України загально­народні вибори глави держави. Ідея запровадити в Україні інститут президентства виникла наприкінці весни-на початку літа 1991-го. Цікаво, що її підтримували як комуністи, так і представники «Народної Ради». Останні вбачали у введенні інсти­туту президентства важливий крок у напрямку незалежності. 26 червня побачила світ відповідна постанова Верховної Ради, а 5 липня був прийнятий Закон «Про Президента УРСР ».

1 грудня 1991 р. - знаменна дата у багатостраждальній історії століттями по­збавленого своєї державності українського народу. У цей день відбулися рефере­ндум і вибори Президента України. До списків було занесено 37 886 тис. грома­дян. У бюлетень по референдуму було включено текст Акта, прийнятого Верхов­ною Радою 24 серпня, і питання; «Чи підтверджуєте ви Акт проголошення незале­жності України?».

У голосуванні взяли участь 31 891,7 тис. громадян, тобто 84,2% від загальної кількості включених до списків. Із них на питання бюлетеня відповіли: «Так, під­тверджую» - 28 804,1 тис. громадян, або 90,3%. Позитивну відповідь дало насе­лення всіх областей України, незалежно від їхнього національного складу. Отже, за незалежність проголосували не тільки українці, а й представники інших наро­дів, для яких Батьківщиною є українська земля.

У голосуванні по виборах Президента України взяли участь 31 892,4 тис. чол. До виборчого бюлетеня було включено 6 кандидатів - В.Гриньов, Л.Кравчук, Л.Лук'яненко, Л.Табурянський, В.Чорновіл та І.Юхновський. За Л.Кравчука висловило­ся 19 643,5 тис. громадян, що взяли участь у голосуванні, тобто 61,6%. Отже, голо­ву Верховної Ради України підтримали більше половини українських виборців.

А Л. Кравчук згадував: «Пізніше я пересвідчився, що недарма наполягав, аби референдум і перші в історії України вибори Президента були призначені на один день. Хоча передвиборна кампанія виявилася нетривалою, вона все ж таки дала можливість досить багато поїздити по країні, отже, я отримав унікальний шанс до­бре поагітувати не стільки за себе, скільки за незалежність. Кажу абсолютно щиро:

перемога на референдумі важила для мене набагато більше, ніж моя особиста перемога. Бо який то президент без належної держави? То був би, скоріше, гене­рал-губернатор. І ще: коли я пройнявся боротьбою, стражданням народу, який ніколи фактично не мав державності, то дійшов висновку, що цей народ має пра­во на свою державу. Добру чи погану, але свою державу, власну. Тому моєю метою в житті було зробити все, щоб Україна стала демократичною і правовою державою. Вона ніколи не дозволить, щоб народ жив під чиюсь диктовку. Годі й казати, мої головні суперники — В'ячеслав Чорновіл та Левко Лук'яненко, так само затято пропагували державницькі ідеї. Загалом жоден з шести кандидатів на посаду гла­ви держави не дозволив собі жодного висловлювання проти незалежності.

Себто перемога ідеї державотворення на грудневому референдумі вигляда­ла практично неминучою».

Наприкінці 1991 р. закінчилася епоха, що тривала понад сім десятиріч. Зійшла у минуле радянська форма державності, яка насправді була фіктивною і намертво прив'язувала Україну до тоталітарної імперії. Перед новонародженою державою постало завдання наповнити реальним змістом Акт про незалежність. На порядок денний стали перш за все народногосподарські проблеми: демонополізація і при­ватизація державної власності, розгортання підприємництва, створення цілісної інфраструктури для вільного обігу товарів, капіталів і праці, переведення на рин­кові засади економічного співробітництва з новими державами - республіками колишнього Союзу і країнами Східної Європи, налагодження торговельних, фі­нансових та інших зв'язків з усіма країнами світу.
  1   2   3   4

Схожі:

ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №19 “Державна символіка України та геральдична символіка МНС України – важливі складові формування патріотизму працівників МНС...
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №18 “Державна символіка України та геральдична символіка МНС України – важливі складові формування патріотизму працівників МНС...
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №18 “Державна символіка України та геральдична символіка МНС України – важливі складові формування патріотизму працівників МНС...
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №18: Державна символіка України та Геральдична символіка МНС України – важливі складові формування патріотизму працівників МНС...
87. Укра їнська національна символіка: історія і сучасність
Символіка-це своєрідна візитна картка країни, вона ніби представляє її,підтверджує її існування. Відповідно до статті 20 Конституції...
Державна символіка України
Навчальним планом із соціально-гуманітарної підготовки рядового та молодшого начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх...
План-конспект уроку з предмета З
України. Військова присяга – клятва на вірність народові України. Державна та військова символіка, бойовий прапор. Реформування та...
Державна символіка України
Державні сим­воли це закріплені в законодавстві країни офіційні знаки (зображення, предме­ти) чи звукові вираження, що в короткій...
-
«Символіка скінхедів»; відеоролики «Поки батьки не бачать: діти з головою поринають у субкультури»
Державна санітарно-епідеміологічна служба
Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів направляє для виконання постанову Головного державного санітарного лікаря...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка