|
Скачати 63.55 Kb.
|
Виховний захід на тему „Світова книга прав дитини”. Мета: розкрити поняття „закон”, „конституція”, „ООН”, „декларація”, „конвенція”, „право”; ознайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав людини, Конвенції про права дитини, Конституції України; учити цінувати права людей. Хід заняття
Робить нас людьми не народження, а те, що ми живемо, зростаємо в людській спільноті. Кожна людина має властиві лише їй почуття, здібності, характер. Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі між собою, люди все ж таки жили з повагою один до одного? Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми зустрічаємося з ними на кожному кроці. Ти заходиш до школи – і перед тобою на стіні правила поведінки учнів. Ти – учень, а всі учні мусять їх дотримуватися, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожний мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям тебе навчати, а тобі – учитися. Сідаєш у трамвай чи тролейбус – перед тобою правила користування міським транспортом для пасажирів. Ти тепер пасажир, а всі пасажири дотримуються цих правил, щоб не було штовханини у дверях, щоб усі могли сісти в трамвай чи тролейбус, щоб ні з ким не сталося нещасного випадку. Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватися глядачі. Усі глядачі мають сидіти тихо. Навіть на пляжі є свої правила поведінки на воді (не пустувати у воді, далеко не запливати, щоб не було з тобою і твоїми товаришами ніяких неприємностей). Правила дорожнього руху дуже суворі. За їх виконанням слідкує ціла армія працівників Державної автомобільної інспекції, бо тут вже йдеться не тільки про порядок, але часто й про життя людей. Коли ти йдеш вулицею – ти пішохід і зобов’язаний виконувати правила дорожнього руху. Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, учителі чи учні, пішоходи чи пасажири. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Їх затверджує найвища влада у країні, в нашій країні – Верховна Рада України. Називаються такі правила державними законами. Закон – обов’язкове для всіх правило. Він приймається і захищається державою. Головний закон – Конституція. Слово „конституція” у перекладі з латинської мови означає „устрій”, „установлення”. Ця невеличка книжка є визначальною для всього українського народу. У статтях Конституції сформульовані права та обов’язки громадян України. Цей документ разом із тим є програмою дій. На основі Конституції складаються всі інші закони, які регулюють діяльність і взаємини громадян. Розділ про права людини – один із найважливіших у Конституції України У ньому спочатку перелічені особисті права, потім – політичні, а потім – соціально-економічні й культурні. Якщо ми говоримо „право”, то завжди маємо на увазі „обов’язок”, і навпаки. Ми – громадяни України, і у нас є обов’язки перед Вітчизною, своїм народом, іншими людьми, перед своїми рідними й близькими. Головний обов’язок – поважати права інших!!! А іще в Конституції України записані такі обов’язки: піклуватися батькам про дітей, а дорослим дітям – про непрацездатних батьків, захищати Вітчизну, охороняти природу, платити податки. Закони держави повинні захищати людину, її права. Таких прав дуже багато – на життя, житло, харчування, медичну допомогу, знання, відпочинок. Права людини – це її певні можливості, які охороняються законом, те, що вона може робити для того, щоб вести повноцінне життя, і в чому їй не можуть відмовити. Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені. Сьогодні 250 млн дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. 30 млн дітей у світі не можуть навчатися. Кожний рік від хвороб помирають 5 млн дітей. Поширюється торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовились батьки, для пересадки органів. В Україні три чверті дітей із хронічними хворобами. З’явився новий тип дітей – «діти вулиці» (особливо у великих містах). Це діти, що залишили рідні домівки і живуть та харчуються, як заманеться. Основна маса з них має освіту – 3-4 класи. Більшість із них – малолітні злочинці, наркомани, торгівці наркотиками. - А як іще порушується право людини на життя? (Війна, вбивство). Уся історія людства – це історія війн. Одна з найстрашніших війн тривала 6 років і закінчилася в 1945 році. Загинуло близько 60 мільйонів. Для них право на життя було порушено. Життя втратили люди, кількість яких перебільшує чисельність населення сучасної України. І тоді у всьому світі зрозуміли, що треба об’єднатися для захисту прав людини. 24 жовтня 1945 року було створено ООН – Організацію Об’єднаних Націй. Організація Об’єднаних Націй – міжнародна організація, завдання якої – підтримка миру і безпеки у всьому світі. Її Статут підписала 51 держава, зокрема й Україна. Мета ООН:
Правила країн – членів ООН:
Загальним правам людини присвячено другий пункт преамбули Статуту ООН, його викладено одразу після пункту про лиха війн. Адже саме порушення прав людини лежить в основі всіх конфліктів. 10 грудня 1948 року різні народи вирішили і проголосили, що всі люди мають рівні права. Так виникла Загальна декларація прав людини. Декларація – латинське слово, у перекладі означає „оголошення”, „заява”. Декларація – це документ, у якому викладено основні принципи, офіційно проголошені державою, міжнародними та іншими організаціями. Загальна декларація прав людини – документ, у якому визначено основні права кожної людини у світі й передбачено, що вони є основою свободи, справедливості й усезагального миру. У Декларації передбачено, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання. Але дорослі можуть захищати свої права від злодіїв, шахраїв, а діти ще не в змозі цього робити. Тому в 1989 році представники урядів передових країн світу, в тому числі й наша Україна, підписали Конвенцію про права дитини. Конвенція - теж латинське слово – угода; міжнародний договір між державами з певних питань. У даному випадку – з питань прав дитини. У цій Конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу. Там записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років. Згідно з Конвенцією про права дитини Україна у квітні 2001 року прийняла Закон про охорону дитинства. Зараз ми помандруємо по сторінках Конвенції. (роздаю картки, на яких записані основні статті Конвенції про права дитини. Учні по черзі читають і своїми словами пояснюють зміст). Гра „Хто перший”. Роздаю дітям картки, на яких перелічені певні права й обов’язки, і пропоную учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той, хто першим виконає завдання. Права Обов’язки 1)Дотримуватись правил 1)На життя та охорону здоров’я; дорожнього руху; 2) на навчання; 2) берегти природу, пам’ятки культури; 3) старанно вчитися; 3) на ігри, розваги, відпочинок; 4) на користування 4) дотримуватися моральних норм бібліотеками, поведінки; відвідування пам’яток культури; 5) виконувати посильну хатню 5) на свободу об’єднань і мирних роботу за дорученням батьків; зібрань; 6) дотримуватися розкладу дня 6) на захист від роботи, яка шкодить й ощадливо використовувати час. здоров’ю і розвитку. Тестування „Чи знаєш ти права та обов’язки?”:
А) Загальна декларація прав людини; Б) Конвенція про права дитини; В Закон України про охорону дитинства. 2. Який документ про права дітей прийняла Україна у 2001 році: А) Загальна декларація прав людини; Б) Конвенція про права дитини; В Закон України про охорону дитинства. 3. Як називається основний закон України, де записані всі права та обов’язки? А) Загальна декларація прав людини; Б) Конвенція про права дитини; В) Конституція України. 4. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим: А) обов’язок; Б) право. 5. Це те, що ти можеш робити: А) обов’язок; Б) право. Заключне слово. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов’язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших!!! |
Година спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією... |
Правове виховання Виховна година: «Подорож у місто прав дитини» ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових... |
Права і свободи людини Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини, висловлювати власні судження про значення прав людини і дитини |
ПРАВА ДИТИНИ Отже, права дитини це певні спеціальні можливості, які необхідні людині віком до 18 років для існування і досягнення зрілості. Особливі... |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
ЗАХИСТУ ПРАВ У наш час при живих батьках є діти-соціальні сироти, батьки яких позбавленні прав або не виконують батьківських обов'язків стосовно... |
«Права дитини будемо вчити, щоб дитину захистити !» День прав людини міжнародне свято, що відзначається 10 грудня за пропозицією Генеральної асамблеї ООН, знаменуючи річницю ухвалення... |
Книга дзеркало життя. Книгу прочитав на крилах політав. Хто вчиться... Мета: Ознайомити з поняттями «каталог», «картотека». Розширити світогляд учнів. Стимулювати пізнавальну активність. Виховувати любов... |
Цей Закон визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний... ... |
Година спілкування «Права дитини» Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу... |