Тренінгове заняття Зростаємо без насильства


Скачати 83.49 Kb.
Назва Тренінгове заняття Зростаємо без насильства
Дата 08.02.2014
Розмір 83.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи


Міністерство освіти і науки України

Тренінгове заняття Зростаємо без насильства

(Кожна дитина має право….)

Підготувала

Вчитель ЗОШ І-ІІІст

№ 1 імені Івана Франка

Тустановська О.М.

Дрогобич-2011

Мета: сприяти формуванню правового світогляду підлітків і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізацій прав у житті.

Завдання :

  • Самооцінка учасниками рівня своїх знань про права дитини;

  • Стимулювання соціальної активності й ініціативи підлітків-лідерів;

  • Формування навичок правомірної поведінки підлітків і навчання діяти в різноманітних життєвих ситуаціях у відповідності з нормами права;

  • Виховання у підлітків непримиренності до протиправної поведінки.

Вправа «Не хочу хвалитись, але…»

Мета: сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери на занятті.

Хід проведення

Кожен учасник розпочинає своє представлення зі слів: «Мене звати….. Не хочу хвалитись, але я ……» (наприклад «не хочу хвалитись, але я є дуже доброю.

Вправа «Правила поведінки» Обговорення правил роботи в групі

Мета: обґрунтувати необхідність вироблення та дотримання в групі певних правил спільної роботи, що сприятимуть ефективності тренінгу

Ресурси: фліпчарт, маркери, плакат «Правила роботи в групі»

Хід проведення

Тренер пропонує учасникам вважати групу великою сім’єю, у колі якої обговорюватимуться питання взаємовідносин, виховання та розвитку дитини. Наступним кроком є формулювання правил роботи групи (Додаток 1), які допоможуть учасникам продуктивно працювати. Учасники вносять свої пропозиції, методом мозкового штурму. Кожна пропозиція обговорюється в групі і, якщо всі згодні, записується на аркуші фліпчарту.

До уваги тренера

Тренер може запропонувати правила, на які спирається робота в групі, використати плакат, або група сама пропонує правила, за якими буде працювати, які вони записують на аркуші паперу.

Вправа на визначення очікувань учасників тренінгу

Мета : визначити очікування учасників тренінгу

Хід проведення.

Учасники отримують фігурки дітей. На них коротко пишуть що вони очікують від заняття. Поміщають ці фігурки на аркуш ватману, попередньо озвучуючи їх.

Демонстрація першої презентації

Вправа «Відлуння»

Хлопчик прибігає до мами і скаржиться:

  • Мамо, мамусю! В нашому гайочку поселився злий хлопчик!

  • Чому ти так вирішив, синку?

  • А я вчора зранку прибіг до гаю І крикнув: «Ти дурний!» І у відповідь почув: « Ти дурний…!». Я знову кричу: « Забирайся геть! Це мій лісок!» і чую у відповідь «Забирайся геть!,,, Це мій лісок!...»

Мама посміхнулась і сказала

- Синку, а ти завтра вранці піди до лісу і ввічливо привітайся з цим хлопчиком, побажай йому хорошого дня.

Син здивувався, адже йому зовсім не хотілося розмовляти з грубіяном, але вирішив спробувати. З самого ранку встав і пішов до гаю.

-Доброго ранку! - прокричав він.

І почув у відповідь:

- Доброго ранку!..

- Давай дружити, - гукнув він.

І у відповідь розвучало:

  • Давай дружити!

Здивуванню хлопчика не було меж.

Обговорення вправи

  • Чому хлопчин спочатку чув у відповідь лише погані слова та образи?

  • В чому проявилась мудрість мами?

  • Що потрібно робити для того, щоб оточуючі відносились до тебе з повагою, доброзичливо.

Вправа «Які умови потрібні для захисту прав дитини»

Мета: сприяти зміні фокусу точки зору учасників на проблему порушення прав дитини; наочно продемонструвати соціальні та емоційні зв’язки, що забезпечують необхідні умови для виживання і розвиту дитини.

Обладнання: сім листків паперу на кожній з яких великими буквами ( так щоб можна було прочитати із залу) написано одне з таких слів : «ДІВЧИНКА», «ДІМ», «РОДИНА», «ОСВІТА», «ЛЮБОВ», «ПРАВА», «НАДІЯ»; сім різнобарвних товстих вовняних ниток (1,5 м), ножниці.

Хід проведення

Вправа починається зі вступного слова тренера.

Народжується дитина. Щоб вона стала людиною, слід оточити її любов’ю, піклуванням. Звернемось до Конвенції ООН « Про права дитини», де записано: «Кожна людська істота до досягнення 18-річного віку – дитина.

Чому для захисту прав дитини було прийнято окремий законодавчий акт. Який називають «Світовою конституцією прав дитини» - Конвенція ООН про права дитини? Тому що дитину ми не можемо порівнювати з дорослою людиною. Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль , життя, здоров’я, навчання, щастя дітей у всьому світі недостатньо захищені.

Сьогодні 250 млн. дітей у світі живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей, поширюється торгівля дітьми. Багато дітей живуть з важким хронічними захворюваннями. В Україні таких дітей є 3/4.

Демонстрація другої презентації

Для сприяння зміни фокусу точки зору учасників на проблему порушення прав дитини та наочної демонстрації соціальних та емоційних зв’язків, що забезпечують необхідні умови для виживання та розвитку дитини, тренер пропонує випробувати методику «Нитки». Перед початком випробування методики тренер просить групу сісти півколом, щоб створити своєрідний амфітеатр. Потім з числа учасників тренер вибирає сім осіб, які одержують картки зі словами. Учасники майбутньої дії стають до спиною до аудиторії – «глядача» - та прикріплюють свої картки на груди так, щоб до визначеного часу «глядачі» їх напис прочитати не могли. У центр півкола викликається учасник, який одержав картку зі словом «ДИТИНА». Потім тренер починає розповідати історію, запрошуючи у визначених моментах увійти в коло дії по черзі інших з вибраних ним шести учасників. Кожен з них один із кінців кольорової нитки, запропонованої тренером, затискає у руці, а інший кінець віддає «дитині». Таким чином, поступово «дитина» опиняється в колі , з’єднана з кожним з інших учасників дії кольоровою ниткою.

Тренер. Зараз я розповім вам історію складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отже, жила – була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама і батько, бабуся і дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (тренер виводить учасника, якому була віддана картка РОДИНА, і з’єднує його ниткою з дитиною.)

Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувалися про неї, вона знала тоді, що таке дійсна любов. (Виводиться учасник із карткою «ЛЮБОВ». Протягується друга ниточка. )

Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. (Виходить учасник із карткою «ДІМ»; протягується ниточка)

Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ. (Вихід наступного учасника з карткою «ОСВІТА»; протягується ниточка)

У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. (Вихід учасника із карткою «ПРАВА»; протягується ниточка)

Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє . (Вихід учасника з карткою «НАДІЯ»; протягується нитка.

Але так уже сталося, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама не справившись з таким горем, почала сильно пити, а бабуся і дідусь не перенісши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. (Тренер входить у коло і перерізає ножицями нитку ДИТИНА-РОДИНА.)

А разом з рідними пішла і ЛЮБОВ. (Тренер розрізає нитку ДИТИНА-ЛЮБОВ). У дівчинки не стало і дому (Тренер ріже нитку ДИТИНА-ДІМ), тому що мама продала його за борги. Дівчинка разом з мамою опинилася на вулиці. Вона перестала ходити до школи. (Тренер обриває нитку ДИТИНА- ОСВІТА.) Права дівчинки не дотримувалися, тому що з нею поруч не було дорослих,які би про неї піклувались. (Тренер розрізає нитку ДИТИНА – Права.) Лише світле проміннячко надії ледь жевріло в її душі. (Єдина нитка, що залишається нерозрізаною.) Час спливав і одного разу дівчинку небайдужі люди привели в сімейний дитячий будинок. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. З нею поруч процесі дії глядачів. з’явились чоловік і жінка, яких вона вже називає мамою і батьком, у неї є братик та сестри. (Тренер зв’язує нитку ДИТИНА – РОДИНА). У неї знову з’явився дім, де вона почуває себе затишно і комфортно (Тренер зв’язує нитку ДИТИНА –ДІМ). Дівчинка знову почала вчитись (Тренер зв’язує нитку ДИТИНА –ОСВІТА). Дівчинка знову могла сказати : «Я – людина, нехай поки маленька, але я маю права» ( зв’язує нитку ДИТИНА – ПРАВА). Як добре, що є добрі люди, і як важливо не розстатися з НАДІЄЮ.

Далі тренер просить групу подякувати учасникам дії та запрошує їх повернутись на свої місця. Методика «Нитки» припускає обговорення та рефлексію. Тренер ставить серію запитань про те, як почували себе учасники дії, якими були їхні переживання, що вони думали, які почуття в них були у

Досвід показує, що тренер повинен бути готовий допомогти учасникам вийти зі стану емоційної пригніченості. Це досягається словами подяки з його боку, а також нагадування про те, що є багато життєвих історій зі щасливим кінцем, і кожний із дорослих у тому числі з тих, які зібрались групу, може допомогти дитині в захисті її прав, у вирішенні конкретних життєвих ситуацій.

Це дуже сумна історія однієї дівчинки. Але вона напевно допомогла кожному відшукати відповідь на запитання: які ж умови необхідні кожній дитині для повноцінного життя та розвитку. Давайте обміняємось думками.

Після обговорення тренер питає,чи хотіли б діти прямо зараз більше дізнатись про законодавство,яке захищає їхні права, та висловлює надію, що обговорення стане підґрунтям, для глибокого вивчення даної проблеми.

Вправа “Квітка довіри»

Мета: загострити увагу дітей на тих людях і установах, яким вони можуть довіряти. Дати контактні телефони по яких можна отримати допомогу з правових, соціальних і психологічних потребах.

Хід роботи

Діти отримують аркуші паперу на яких намальована квітка. В середині вони пишуть своє ім’я або слово «Я». Навколо, на пелюстках квітки вони вписують імена або посади тих людей, яким вони абсолютно довіряють.

Діти за бажанням демонструють свої записи і обговорюють дану тему.

Руханка «Австралійський дощ»

В Австралії піднявся вітер (діти труть долонею об долоню)

  • Починає крапати дощ (клацають пальцями по спині товариша)

  • Дощ посилюється ( масажують спину товариша)

  • Починається злива ( масажують інтенсивніше)

  • А ось і град і буря (тупотять ногами)

  • Але що це? Буря стихає, Тихий шелест вітру (труть долонею об долоню)

  • Сонце засяяло! ( Піднімають руки вгору)

Вправа «Мої правила безпеки»

Мета: навчити дітей правильно вести себе у соціумі, виробити правила безпечної поведінки, яка б убезпечила від проявів насильства.

Клас ділимо на три-чотири групи, кожна з яких виробляє свої «Правила безпеки». Потім кожна група презентує свої напрацювання.

Демонструємо на мультимедійній презентації загальні правила безпеки.

Демонстрація другої презентації.

Вправа «Картка підтвердження»

Інструкція

Кожен учасник має вирішити для себе кому із однокласників він хотів би дати «картку – підтвердження». На одній стороні картки напиши, які якості ти цінуєш в цій людині. На зворотній стороні напиши її ім’я або прізвище. І в кінці даємо картку тому чи іншому учаснику.

Вправа «коробка невдач»

Мета: навчити дітей розв’язувати проблемні ситуації

Хід проведення.

У спеціально оформлену коробку (або скриньку) кожна група може покласти аркуш паперу з описом ситуації (реальної або придуманої) , в якій було порушено права дитини. Для описання ситуації дається 4 хвилини. Потім по черзі витягуються аркуші з описаними ситуаціями і проводять обговорення. Кожна група пропонує свій метод вирішення даної ситуації.

Схема розв’язання проблемної ситуації

  1. Сформулюйте проблему

  2. Зазначте всі можливі рішення

  3. Зазначте наслідки цих рішень

  4. Зазначте наявні ресурси, необхідні для виконання дії

  5. Прийміть рішення

  6. Дійте



Додаток 1

Правила, на які спирається робота в групі

  1. Висловлювання формулювати від першої особи – починаю говорити з «Я». говорю до особи, а не про особу.

  2. В даний момент говорить тільки одна особа. Я беру слово коли дійде моя черга, висловлююсь на «стороні», удосконалюю вміння уважно слухати.

  3. Дбаю про пунктуальність.

  4. Перешкоди стоять на першому місці. Після усунення перешкод повертаюсь до перерваної теми.

  5. Дозволяю кожному мати власну думку, не переконую, не змушую змінити переконання.

  6. Висловлюю особисті враження, ділюсь своїм досвідом. Відмовляюсь від повчання, мудрування, оцінок, засудження себе та інших.

  7. Я маю право відмовитись від виконання завдання 9 право бути у злагоді із самим собою, (я не вдаю з себе того, ким не є насправді)

  8. Я тактовна(ний), поважаю право на особисте і дар довіри, що мені даний ( я говорю про місце роботи, а не про осіб, які беруть участь у роботі).

  9. Я допомагаю іншим учасникам групи дотримуватись установлених правил.




Схожі:

Про попередження насильства в сім'ї
Цей Закон визначає правові і організаційні основи попередження насильства в сім'ї, органи та установи, на які покладається здійснення...
Тренінгове заняття з
Присутні на занятті педагоги приймають також активну участь під час різних видів роботи
Виховний захід на тему: „Життя без насильства” Учасники
Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій
Тренінгове заняття для учнів старших класів
Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я
Тренінгове заняття на тему
Мета: розкрити поняття «неповна сім’я»; дати зрозуміти основні функції матері та батька; показати негативний вплив монобатьківської...
Чи існує, на Вашу думку, проблема насильства в нашій країні?
Які, на Вашу думку, основні причини виникнення насильства в учнівському середовищі?
«Ваша дитина – гімназист»! Тренінгове заняття батьківського університету
Основна мета створення і діяльності батьківського університету педагогічна освіта, психопрофілактична робота з батьками учнів і підтримка...
1. Затвердити районну Програму щодо попередження насильства в сім′ї...
Однією із проблем, що стоять перед Україною та світовою спільнотою, є велика кількість випадків вчинення насильства в сім'ї. Така...
План-конспект виховної години на тему: "ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВА НАД ДІДЬМИ"
Мета: ознайомити учнів з основними правовими документами, що захищають дитину від жорстокої поведінки, зокрема концепція ООН про...
Тренінгове заняття для учнів 5 – 8 класів Привіт! Я конфлікт
Мета: створити умови для прагнення учнів бути неконфліктними людьми; ознайомити зі складовими конфлікту, стадіями його подолання;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка