План-конспектвиховної години Тема


Скачати 41.32 Kb.
Назва План-конспектвиховної години Тема
Дата 14.12.2013
Розмір 41.32 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Культура > План-конспект
Виховна година

на тему:

«Культура телефонної розмови»





План-конспектвиховної години

Тема: «Культура телефонної розмови»

Мета: формування в учнів культури спілкування, вічливого ставлення до співрозмовника .

Структура заняття

І. Розповідь вчителя.

В будь-якому підручнику з фізики можна прочитати, що телефон винайшов американський учений Белл ще в позаминулому столітті. Та в жодному із підручників ви не знайдете тих слів, що їх вимовив винахідник у своїй першій телефонній розмові.

У різній літературі наводяться приблизно сорок варіантів ввічливого початку телефонної розмови і двадцять варіантів того, як можна повідомити про мету свого дзвінка. Пропонується і значна кількість можливих способів покликати до телефону потрібну людину і стільки можливих відповідей на ці прохання. Існує чимало різноманітних запитань щодо способів продовження телефонної розмови; налічується близько пятдесяти ввічливих фраз для підтримання розмови.

Розмови по телефону настільки звичні для нас, що ми вже не помічаємо їх комунікативної і ситуаційної складності. Мається на увазі та обставина, що в процесі телефонної розмови ви не бачите свого співрозмовника і змушені підтримувати бесіду, орієнтуючись, переважно, на звук його голосу. Такі характеристики, Як інтонація, темп, ритм дихання дають змогу певною мірою відчувати настрій людини і підтримувати розмову. Але загалом ви все ж таки виключені з контексту ситуації і просуваєтеся “навпомацки”, “всліпу”.

Як правильно вибудувати телефонну розмову й водночас розвинути в себе інтуїцію? Послухайте декілька рекомендацій з цього приводу, дотримання яких допоможе вам стати приємним співрозмовником.

Правило перше. Уже за першими словами, які ви почули по телефону, спробуйте визначити характер наступної розмови й цілі вашого абонента: вас про щось будуть просити, повідомляти якусь важливу інформацію, дякувати, виявляти симпатію чи демонструвати агресію й негативні емоції.

Підтримуючи розмову, уявляйте вираз вашого співрозмовника, подумки “подивіться” на обставини, у яких він перебуває. Якщо ви розмовляєте з незнайомою людиною, засобами уяви “намалюйте” її портрет. Такі дії допоможуть вам правильно побудувати бесіду, розвинути та зміцнити в собі такі якості, як інтуїція, комунікабельність, емпатія.

Правило друге. Дзвінки додому до 9 години ранку та після 22.00 вечора вважаються порушенням елементарного етикету. Якщо не має якихось надзвичайних причин порушувати це правило, краще не дзвонити.

Правило третє. Якщо ви телефонуєте незнайомій людині вперше, треба зказати, хто дав вам її номер телефону.

Правило четверте. Абонент, якому телефонують, може не називати себе, а просто сказати: “Алло!” чи “Слухаю!”.

Правило пяте. Неприпустимо тому, хто телефонує, починати розмову із запитань: “Хто це?”, “Хто біля телефону?”. Це неввічливо. Треба спочатку назвати себе, а потім зясувати, хто зняв трубку. Наприклад: “Це телефонує Ігор Доміна, вибачте, а з ким я розмовляю?”.

Правило шосте. Якщо вас просять передати слухавку третій особі, якої у цей час не має поруч, не слід запитувати хто телефонує. Краще нейтрально поцікавитися: “ЇЇ зараз немає. Що передати?”.

Правило сьоме. Завершувати розмову має той, хто зателефонував.

А тепер пропоную виконати вправу, яка допоможе краще запаамятати те, про що йшлося на занятті.

Вправа ”Пригадай і напиши”. Учням пропонується на аркушах паперу написати якомога більше фраз, якими можна скористатися, розпочинаючи телефонну розмову. Завдання краще виконувати в малих групах. Після завершення роботи й обговорення запропонованих учнями варіантів варто розіграти кілька ситуацій з теми “Культура телефонної розмови” за конкретним змістом (повідомлення про те, що захворів і не прийде до школи, проблема, повязана з виконанням домашнього завдання, запрошення піти на дискотеку тощо).

ІІ. Підбиття підсумків заняття.

Уміння зрозуміти почуття і настрій оточуючих, поставити себе на їхнє місце, уявити як відгукнуться в душах інших наші слова і вчинки – справжнє драматичне дійство, ім’я якому – життя.

Психологи розробили багато тестів, які дають змогу визначити характер людини за її манерою розмовляти по телефону. Ось найкоротший із них.

Тест

Що відповісти, коли той, хто зателефонував до вас, помилився номером?

А. Ви не туди потрапили!

Б. Вибачте, але тут такого немає. Напевно, ви помилилися. Зателефонуйте ще раз!

В. Який ви номер набираєте?! Ні, це зовсім інший.

Ключ відповіді.

А. Ви – натура творча, імпульсивна. Варто навчитися лише контролювати власну поведінку.

Б. Ви – людина спокійна, терпляча, витримана. Та не дозволяйте іншим експлуатувати Вашу врівноваженість.

В. Ви – людина серйозна й практична. Щоправда, іноді бракує тактовності у ставленні до оточуючих. Навчіться не лише думати про себе, а й турбуватися про інших.

Висновок. Як висновок нашого заняття я хочу привести слова швейцарського мислителя кінця ХVII ст. Лафатера: “Хочеш бути розумним – навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати, переставати говорити, коли нема чого більше сказати”.

Схожі:

План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу...
План-конспект виховної години Тема: Шкідлива їжа. Що ми їмо? Мета
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку
План-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі
Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 
ПРОГРАМА З ЕТИКИ 6 КЛАС (34 години, 1 година на тиждень, із них 3...
Добродії і злодії. Доброчинство. Для чого людині та суспільству етикет? Етикетні правила, які я знаю та користуюся ними. Уміння бути...
Олімпіада школярів з програмування
Причому на початку кожної години вони б'ють стільки раз, скільки зараз годинника (по 1 разу – під час ночі і під час дня, по 2 рази...
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО
МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати...
План-конспект виховної години Тема: Україна моя Батьківщина
Мета: Поглибити знання учнів про символи України, розширити поняття про те, що «я – громадянин України», виховувати любов і повагу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка