|
Скачати 351.82 Kb.
|
УРОК №1 Тема: Яку організаційно-правову форму підприємства обрати? Очiкуванi результати: Пiсля уроку учнi повинні: *знати, що впливає на вибір організаційної форми підприємства; недоліки та переваги різних типів підприємств; *розпiзнавати поняття“пiдприємець” “пiдприємництво”, “пiдприємство”; *спостерiгати i характеризувати органiзацiйно-правовi форми пiдприємств у м.Глуховi; *встановлювати й обґрунтовувати чинники, що впливають на вибiр організаційно - правової форми пiдприємства; вiдмiнностi мiж поняттями “пiдпрємець” i “пiдприємництво. Обладнання: пiдручники, роздатковий матерiал для учнiв, Закон України “Про пiдприємництво”. Тип уроку: комбінований Епiграф: “Ледарство–мати всiх порокiв. Люди задоволенi, якщо вони зайнятi справою.” Бенджамiн Франклiн Варiант органiзацiї дiяльностi учнiвІ. Органiзацiйний момент. Перевiрка готовностi учнiв до уроку. II. Представлення теми уроку i очiкуваних результатiв. Вступне слово вчителя. “Мiцна сiм’я– мiцна держава!» Це гасло є очевидним i безумовним, бо сім’я становить основну ланку суспільства. Що є основною ланкою економки? Аргументовану вiдповiдь на це питання ви отримаєте після того, як опануєте дану тему. Переконана, що тоді ви зрозумієте значення ще одного гасла: «Міцне пiдприємство–мiцна економіка!» Підприємство є фундаментом виробничої структури національної економіки. Тут відбуваються головнi економiчнi процеси, перехрещуються проблеми якості й технології виробництва, формуються економiчнi та соцiальнi вiдносини, переплітаються інтереси суспільства, колективу i працівника. Економiчнi успiхи країни загалом залежать вiд дiяльностi кожного окремого пiдприємства. Ось чому радикальнi економiчнi реформи треба насамперед спрямовувати на підприємство. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Робота з документом та схемами. Користуючись Законом України «Про підприємництво», підручником дайте визначення : Що таке підприємство? Які його ознаки та види. Закон України «Про пiдприємництво» визначає: «Підприємство – це самостійний господарюючий статутний суб’єкт, який має право юридичної особи та здiйснює виробничу, науково-дослiдницьку i комерцiйну дiяльнiсть з метою одержання вiдповiдного прибутку». Залежно від кiлькостi працiвникiв пiдприємства бувають малi, середнi та великi. Iснує чимало й iнших класифiкацiй пiдприємств (за формами власностi, органiзацiйними формами, за характером дiяльностi, сферою дiяльностi, за мiсцем i роллю на ринку тощо). Будь-яке пiдприємство має самостiйний баланс (тобто само облiковує i вiдповiдає за свої доходи i видатки), власнi рахунки в банку, печатку з назвою, товарний знак. Ознаки пiдприємства: 1.Органiзацiйна єднiсть. 2.Вiдокремлення майна. 3.Майнова вiдповiдальнiсть. 4.Право вiд свого iменi звертатись до суду. Види пiдприємств: Конгломерат–це фiрма, яка виробляє широкий асортимент рiзних товарiв i послуг для продажу на ринку Фабрика–це пiдприємство, яке виготовляє предмети споживання. Завод–це пiдприємство, яке виготовляє iнвестицiйнi блага. Пiдприємством з найбiльшим у свiтi оборотом є американський концерн «Дженерал моторс». На його частку припадає майже 20% свiтового виробництва автомобiлiв. 2.Що таке пiдприємництво? Будь-яке пiдприємство, незалежно вiд його органiзацiйної форми, здiйснює певну господарську дiяльнiсть. Особливим видом господарської дiяльностi є пiдприємництво. Цивiлiзоване пiдприємництво грунтується на двох засадах: приватнiй власностi та ринкових вiдносинах. Тому у команднiй економiцi пiдприємництво не могло iснувати (окрiм нелегальних форм). Пiдприємництво – це самостiйна iнiцiативна систематична й ризикована дiяльнiсть щодо виробництва продукцiї, виконання робiт та надання послуг з метою отримання прибутку. 3.Органiзацiйно-правовi форми підприємств. Iнтерактивна вправа «Пошук iнформацiї» (Новi форми господорювання в Українi) (роздавальний матеріал) На основі данної таблиці та додаткових джерел знайти необхідну інформацію і дати відповіді на поставлені питання. У свiтовiй практицi розрiзняють три основнi правовi форми пiдприємств: Одноосiбне володiння (власне дiло); Партнерство; Корпорацi
| Завдання для І групи 1. Суть одноосібного володіння. 2. Переваги власної справи. 3. Недоліки власної справи. 4. . Неприбуткові організації. Завдання для ІІ групи 1. Суть партнерства. 2. Переваги повного партнерства і партнерства з обмеженою відповідальністю. 3. Недоліки повного партнерства і партнерства з обмеженою відповідальністю. 4. Державне підприємство. Завдання для ІІІ групи
Завдання для ІY групи
Завдання для V групи
Наведіть приклади підприємств у м. Глухові, Сумській області? Які організаційно – правові форми вони мають ? IY. Закріплення нових знань і вмінь учнів Уявіть себе співвласником фірми, створеної на засадах партнерства. Які обов’язки ви візьмете на себе, а які залишите партнерам? Чому? Y.Пiдбиття пiдсумкiв уроку Вчитель проводить за такими запитаннями:
YI. Домашнє завдання: 1. Опрацювати &16, завдання в кінці параграфа
Література 1. Бицюра Ю.В. Економіка України в цифрах: Методичний посібник.—Камя’нець - Подільський: Абетка-Нова,2004.-128с. 2. Горленко Г.О.Збірник задач з економіки. Навчальний посібник для учнів 10-11 кл.-- Камя’нець - Подільський: Абетка-Нова,2001.-116с. 3. Гронтковська Г.Є., Носік А.Р.Мікроекономіка. Практикум: навчальний посібник.-К.: Центр навчальної літератури,2004.-404с. 4. Економіка: Навч. Посібник для 10-11кл. З.Г.Ватаманюк,С.М.Панчишин, І.М.Грабинський.- К.: Либідь,1999.-384с. 5. Загальна економіка для 10-11 кл.: Підручник/І.Ф.Радіонова та ін. - Камя’нець - Подільський: Абетка-Нова,2002.-384с. 6. Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестаціїз економіки / Тимченко І.Є.Крупська Л.П., Латер Ю.С., Чорна Т.І., Ящина І.В.// За ред.. Тимченко І.Є.- Вид. 2, перероб. і доп. - Камя’нець - Подільський: Абетка-Нова,2003. 7. Моя економіка: Проб. Підручник для 8-9, 10кл. / Л.М.Кириленко та ін.. – К.:А.П.Н. ,2001.-320с. 8. Сухаревський В.С. Економічний словник – довідник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,2002.-328с. УРОК № 2 Тема: Для чого потрібно вивчати види конкуренції Мета: сформувати в учнів поняття “конкуренція” , та уміння розрізняти різні типи та форми конкурентних структур ; наводити приклади конкуренції у різних галузях господарства ; характеризувати конкуренцію в своєму населеному пункті; виховувати економічну культуру; розвивати уміння аналізувати економічні дані і порівнювати види конкуренції. |
ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ України (ЄДРПОУ): найменування (організаційно-правову форму господарювання, назву) організації, номер довідки, дату її видачі та... |
Державному реєстраторові у в иконавчому комітеті Львівської міської ради Відповідно до статті 23 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" прошу зарезервувати... |
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 2 серпня 1995 р. № 597 Київ... Про Типову форму контракту з керівником підприємства, що є у державній власності |
Тема: Мультимедійні технології Мета Так, мультимедійна база даних буде вміщувати текстову і образну інформацію, відеокліпи і таблиці, і все це має однаково легкий доступ.... |
Урок зі спецкурсу «Власна справа» Тема: Організаційно-правові форми підприємств та особливості їх функціонування в Україні |
Сучасний урок: основні вимоги щодо підготовки та проведення Вони стверджували: «Урок як форму організації навчання придумав Я. А. Коменський ще чотири століття тому. Отже, урок – це архаїка.... |
Урок №22 Урок №22 Тема: Цілісність форми і декору, симетрія, рівновага,... Навчальна: навчити дітей аналізувати форму, виявляти ознаки гармонічної єдності форми і декору, ознайомити із символами в орнаментах,... |
Поле для гри має форму прямокутника Розмітка поля для ігор робиться за допомогою ліній. Ці лінії входять в площадь яку вони охоплюють |
Асоціація фахівців з нерухомості України Київське міське відділення Президент АФНУ Шульга А. В. запропонував обрати Президію у складі Альвана Л.І., Базелінського Ю. Ф., Злидня С. А., Шульги А. В. Головою... |
1. Опис проблеми, яку планується вирішити Про повернення майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади м. Синельникового”, міські водопровідні мережі... |