Тема. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКОІ ДЕРЖАВИ


Скачати 42.66 Kb.
Назва Тема. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКОІ ДЕРЖАВИ
Дата 28.10.2013
Розмір 42.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Тема. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКОІ ДЕРЖАВИ.

Мета. Розглянути культуру Галицько-Волинської держави на основі фактичного матеріалу і додаткових джерел; розкрити особливості розвитку галузів культури Г-В держави.

Розвивати вміння давати стислу характери стику пам яткам культури; розкривати їх значення в історичному процесі; висловлювати власну думку в обговоренні історичних питань.

Виховувати в учнів повагу до історичної спадщини рідної країни.

Очікуванні результати. Після цього уроку учні повинні знати:історичні умови розвитку культури Г-В держави, особливості розвитку освіти,літератури, архітектури, мистецтва, містобудування, визначати своєрідність архітектурних стилів; а також знати історичні пам ятки,які дійшли до нашого часу і їх історичне значення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Основні поняття: культура, літопис,архітектура,мистецтво.

Обладнання: карта «Галицько-Волинська держава»,підручник, атласи, інформаційні тексти, презентації.

Хід уроку.

I. Організаційний момент.

1.Вітання учителя. Вступне слово.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Блиц-опитування. «Так чи ні».

1. Г-В держава розташована в Південно-Західній частині сучасноі Украіни.

2.Першого князя Г-В держави називали «самодержцем всієї Русі»

3. Об єднання Г-В земель сталося в 1199р.

4. Роман Мстиславич затвердив столицю Г-В держави у м.Галич.

5. Місто Львів було названо на честь сина Данили Романовича.

6.Князь Данило Романович правив до 1270р.

7.З 1264р. правив Василько Романович.

8. Г-В держава знаходилася під тиском Великого князівства Литовського.

9.Останній князь Болеслав прийняв православне ім я Лев ІІ.

10.Г-В Русь припинила своє існування у 1392р.

11.Територія Галичини відійшла до В. к. Л.

12.Галицько-Волинський літопис є головним джерелом у вивченні історіі цієї держави.

Взаємоперевірка. Оцінювання робот.

Висновки учителя.

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Пригадайте, які теми данного розділу ми вивчали? І яка тема залишилася ще?/культура Г-В держави/. В навчальному матеріалі дуже часто ви зустрічали слово «культура». Які види культури ви знаєте? / Наприклад, культура поведінки, художня культура, культура побуту, праці, спілкування,матеріальна,інформаційна,…/

Учитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про культуру Г-В держави,яка значно відрізняється від культури інших земель Русі, виявляючи чималу самобутність й оригінальність. Слайд 1.

Епіграф уроку./слайд 2/

Проблемне завдання/ на дошці/ слайд 3/

Чи можна стверджувати, що культура Г-В Русі є складовою частиною культури давньоруської?

IV. Викладання основного матеріалу./слайди 6-22/

1.Оголошення теми уроку./запис у зошитах/.

2.Формулювання завдань разом з учнями

Що повинні знати та чому навчитися на уроці?

Висновок.

3. Визначення поняття «культура»./запис у зошитах/. Назвіть складові культури./освіта, література, архітектура, мистецтво, містобудування/./запис у зошитах/.

4. Робота з підручником. Використовуючи текст § 24, відповісти на питання: В яких історичних умовах розвивалась культура Г-В держави? Визначте особливості розвитку культури.

5. Інтерактивна частина. Робота в групах. Дати стислу характеристику галузям культури, використовуючи тексти §24, інформаційні тексти та презентації, підготовлені заздалегідь.

І. група—Освіта. Писемність.

ІІ. група—Літописання. Книжництво.

ІІІ. група—Архітектура. Містобудування.

ІV. група—Мистецтво.

6. Виступи учнів з повідомленнями, використовуючи слайди 6—22. «Мозковий штурм» з проблемного питання./ учні висловлюють свої думки щодо проблемного питання, учитель вибирає правильні відповіді і формулює висновки/.

Робота з поняттями: літопис, архітектура,мистецтво.

7. Вислови «Великих людей». Про освіту: «В давнину люди вчилися для того, щоб удосконалювати себе. Нині вчаться для того, щоб здивувати інших» / Конфуцій/.

«Істинно просвященна людина ні коли не воює»/Лао-Цзи/

«…Усі люди в рівній мірі мають право на освіту і повинні користуватися плодами науки»/Фрідріх Енгельс/.

Про архітектуру: «Архітектура- теж літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і перекази»/Микола Гоголь/.

«Архітектура - виразник устоїв.»/Оноре де Бальзак/.

«Архітектура - затерпла музика.»/ Иоганн Вольфганг Гете /

Про мистецтво: «Живопис - це поезія, яку бачать, а поезія - це живопис, яку чують.»/ Леонардо да Вінчі /
V. Узагальнення та систематизація знань

За І-м варіант-ГРА « Історичний волейбол». Учні кожної команди складають питання за своєю темою і «перекидуються» один з одним.

За ІІ-м варіантом - складання кросворда з теми .
VI. Рефлексія.

Метод « Мікрофон» / обговорення з учнями вивченої теми уроку/
VII. Підсумки уроку.

Оцінювання результатів діяльності учнів.
VII. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати §24.

  2. Скласти порівняльну таблицю «Розвиток культури Г-В держави та Київської Русі».

Схожі:

Урок вивчення нового матеріалу. Основні дати: 1199 р утворення Галицько-Волинської...
Мстиславича та його синів у процесі становлення Галицько-­Волинської держави; розвивати уміння зіставляти та порівнювати інформацію...
Розвиток освіти, літописання. Архітектура та образотворче мистецтво....
Мета: ознайомити учнів з культурною спадщиною Галицько-Волинської держави; вчити працювати з додатковими історичними джерелами, раціонально...
2 млн років тому — поява первісних людей на Землі
Романом Мстиславовичем Галицької і Волинської земель і утворення Галицько-Волинського князівства
Галицько-Волинські землі в XII-XIV ст
Особливості політичного становища Галицьких і Волинських земель. Відокремлення від давньоруської держави 4
ЛЕКЦІЯ 2-3
Отже, культура мовлення — це й культура мислення та культура суспільних (соціальних) і духовних стосунків людини
ЗАВДАННЯ
Охарактеризуйте поняття: «культура», «матеріальна культура», «духовна культура». Назвіть види духовної культури
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Галицького
Данила Галицького. Розкрити основні напрямки діяльності нащадків Данила Романовича та причини занепаду Галицько-Волинського князівства....
Тема: Основи теорії держави
Терміни: суспільство, суспільно-економічна формація, політика, влада, держава, суверенітет, функції держави, механізм держави, державний...
І. КУЛЬТУРА: ПОНЯТТЯ, ТЕОРІЇ, ПІДХОДИ
Ренесансу, культура Бароко та ін Нарешті, по-четверте, слово "культура" вживається як абстрактна, узагальнююча назва для різноманітних...
Тема. Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників Мета
Гостинність, Молдова, товариство «Зоря», Кіровоградщина, університет, Софійський собор, Львівська площа, Золоті Ворота, трипільська...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка