|
Скачати 42.66 Kb.
|
Тема. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКОІ ДЕРЖАВИ. Мета. Розглянути культуру Галицько-Волинської держави на основі фактичного матеріалу і додаткових джерел; розкрити особливості розвитку галузів культури Г-В держави. Розвивати вміння давати стислу характери стику пам яткам культури; розкривати їх значення в історичному процесі; висловлювати власну думку в обговоренні історичних питань. Виховувати в учнів повагу до історичної спадщини рідної країни. Очікуванні результати. Після цього уроку учні повинні знати:історичні умови розвитку культури Г-В держави, особливості розвитку освіти,літератури, архітектури, мистецтва, містобудування, визначати своєрідність архітектурних стилів; а також знати історичні пам ятки,які дійшли до нашого часу і їх історичне значення. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Основні поняття: культура, літопис,архітектура,мистецтво. Обладнання: карта «Галицько-Волинська держава»,підручник, атласи, інформаційні тексти, презентації. Хід уроку. I. Організаційний момент. 1.Вітання учителя. Вступне слово. II. Актуалізація опорних знань учнів. Блиц-опитування. «Так чи ні». 1. Г-В держава розташована в Південно-Західній частині сучасноі Украіни. 2.Першого князя Г-В держави називали «самодержцем всієї Русі» 3. Об єднання Г-В земель сталося в 1199р. 4. Роман Мстиславич затвердив столицю Г-В держави у м.Галич. 5. Місто Львів було названо на честь сина Данили Романовича. 6.Князь Данило Романович правив до 1270р. 7.З 1264р. правив Василько Романович. 8. Г-В держава знаходилася під тиском Великого князівства Литовського. 9.Останній князь Болеслав прийняв православне ім я Лев ІІ. 10.Г-В Русь припинила своє існування у 1392р. 11.Територія Галичини відійшла до В. к. Л. 12.Галицько-Волинський літопис є головним джерелом у вивченні історіі цієї держави. Взаємоперевірка. Оцінювання робот. Висновки учителя. III. Мотивація навчальної діяльності учнів Пригадайте, які теми данного розділу ми вивчали? І яка тема залишилася ще?/культура Г-В держави/. В навчальному матеріалі дуже часто ви зустрічали слово «культура». Які види культури ви знаєте? / Наприклад, культура поведінки, художня культура, культура побуту, праці, спілкування,матеріальна,інформаційна,…/ Учитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про культуру Г-В держави,яка значно відрізняється від культури інших земель Русі, виявляючи чималу самобутність й оригінальність. Слайд 1. Епіграф уроку./слайд 2/ Проблемне завдання/ на дошці/ слайд 3/ Чи можна стверджувати, що культура Г-В Русі є складовою частиною культури давньоруської? IV. Викладання основного матеріалу./слайди 6-22/ 1.Оголошення теми уроку./запис у зошитах/. 2.Формулювання завдань разом з учнями Що повинні знати та чому навчитися на уроці? Висновок. 3. Визначення поняття «культура»./запис у зошитах/. Назвіть складові культури./освіта, література, архітектура, мистецтво, містобудування/./запис у зошитах/. 4. Робота з підручником. Використовуючи текст § 24, відповісти на питання: В яких історичних умовах розвивалась культура Г-В держави? Визначте особливості розвитку культури. 5. Інтерактивна частина. Робота в групах. Дати стислу характеристику галузям культури, використовуючи тексти §24, інформаційні тексти та презентації, підготовлені заздалегідь. І. група—Освіта. Писемність. ІІ. група—Літописання. Книжництво. ІІІ. група—Архітектура. Містобудування. ІV. група—Мистецтво. 6. Виступи учнів з повідомленнями, використовуючи слайди 6—22. «Мозковий штурм» з проблемного питання./ учні висловлюють свої думки щодо проблемного питання, учитель вибирає правильні відповіді і формулює висновки/. Робота з поняттями: літопис, архітектура,мистецтво. 7. Вислови «Великих людей». Про освіту: «В давнину люди вчилися для того, щоб удосконалювати себе. Нині вчаться для того, щоб здивувати інших» / Конфуцій/. «Істинно просвященна людина ні коли не воює»/Лао-Цзи/ «…Усі люди в рівній мірі мають право на освіту і повинні користуватися плодами науки»/Фрідріх Енгельс/. Про архітектуру: «Архітектура- теж літопис світу: вона говорить тоді, коли вже мовчать і пісні, і перекази»/Микола Гоголь/. «Архітектура - виразник устоїв.»/Оноре де Бальзак/. «Архітектура - затерпла музика.»/ Иоганн Вольфганг Гете / Про мистецтво: «Живопис - це поезія, яку бачать, а поезія - це живопис, яку чують.»/ Леонардо да Вінчі / V. Узагальнення та систематизація знань За І-м варіант-ГРА « Історичний волейбол». Учні кожної команди складають питання за своєю темою і «перекидуються» один з одним. За ІІ-м варіантом - складання кросворда з теми . VI. Рефлексія. Метод « Мікрофон» / обговорення з учнями вивченої теми уроку/ VII. Підсумки уроку. Оцінювання результатів діяльності учнів. VII. Домашнє завдання.
|
Урок вивчення нового матеріалу. Основні дати: 1199 р утворення Галицько-Волинської... Мстиславича та його синів у процесі становлення Галицько-Волинської держави; розвивати уміння зіставляти та порівнювати інформацію... |
Розвиток освіти, літописання. Архітектура та образотворче мистецтво.... Мета: ознайомити учнів з культурною спадщиною Галицько-Волинської держави; вчити працювати з додатковими історичними джерелами, раціонально... |
2 млн років тому — поява первісних людей на Землі Романом Мстиславовичем Галицької і Волинської земель і утворення Галицько-Волинського князівства |
Галицько-Волинські землі в XII-XIV ст Особливості політичного становища Галицьких і Волинських земель. Відокремлення від давньоруської держави 4 |
ЛЕКЦІЯ 2-3 Отже, культура мовлення — це й культура мислення та культура суспільних (соціальних) і духовних стосунків людини |
ЗАВДАННЯ Охарактеризуйте поняття: «культура», «матеріальна культура», «духовна культура». Назвіть види духовної культури |
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Галицького Данила Галицького. Розкрити основні напрямки діяльності нащадків Данила Романовича та причини занепаду Галицько-Волинського князівства.... |
Тема: Основи теорії держави Терміни: суспільство, суспільно-економічна формація, політика, влада, держава, суверенітет, функції держави, механізм держави, державний... |
І. КУЛЬТУРА: ПОНЯТТЯ, ТЕОРІЇ, ПІДХОДИ Ренесансу, культура Бароко та ін Нарешті, по-четверте, слово "культура" вживається як абстрактна, узагальнююча назва для різноманітних... |
Тема. Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників Мета Гостинність, Молдова, товариство «Зоря», Кіровоградщина, університет, Софійський собор, Львівська площа, Золоті Ворота, трипільська... |