|
Скачати 70.8 Kb.
|
Тема: Займенники 2- ї особи однини і множини. Мета: продовжувати формувати навички правопису займенників; вчити змінювати займенники 2 особи однини і множини за відмінками , дотримуватися правил вживання займенників з прийменниками розвивати вміння впізнавати в реченнях займенники, визначати їх особу, число, відмінки;розвивати вміння використовувати займенники у мовленні;виховувати любов та повагу до мами, до української мови. I Організація класу до уроку. II Мотивація. Ситуація успіху. Поміркуйте і скажіть , яким ви бачите урок? (цікавим, навчальним, проблемним) Очікування від уроку: А якими ви уявляєте себе на уроці? Уважними Розумними Організованими Кмітливими слайд№1 Слайд №2 Утворіть словосполучення з особовими займенниками однини, множини
Сьогодні у нас в школі розпочинається тиждень рідних мов. Слайд №3 - Юлю Григоренко зачитай вірш про мову. 1. Із слова починається людина, Із мови починається мій рід… Моя ласкава, мамина, єдина щебече соловейком на весь світ. -Якими словами описана мова? Які мови ви вивчаєте у школі? (укр.., рос., анг.) 2. Занотуємо в зошиті дату, класна робота 3.Які асоціації викликає словосполучення «Українська мова» Слайд №4 Слайд №5 Дмитре, прочитай будь ласка . 4. Вивчайте мову українську – дзвінкоголосу, ніжну, чарівну, - Якими прикметниками описана укр.. мова? III Повідомлення теми та задач уроку. Ми продовжуємо вивчати займенники. Тему уроку прочитаємо всі разом: Слайд №6 Займенники ти, ви вказують на особу чи осіб, до яких звертаються. Тепер з’ясуємо завдання, які нам слід вирішити на уроці. . 1.Розпізнавати особові займенники. 2. Визначати особу та число займенників. 3.Визначати відмінок особових займенників. 4.Влучно використовувати особові займенники в усному й писемному мовленні. 5.Сьогодні ви самостійно будете оцінювати свою роботи. Я бажаю вам успіху. У вас все вийде. IV Активізація пізнавальної активності учнів. 1) Хвилинка каліграфії. Я,ти, він, вона, воно,вони Уважно прослухайте вірш і назвіть займенники. Посміхнувся я: «Привіт!» Усміхнешся ти в отвіт. Й засміються навкруги – Він, вона, воно, вони. Так, усмішка всіх єдна. Жити в дружбі помага. -Які особові займенники ви виписали? - Я,ти, він, вона, воно,вони.- визначити особу -Доберіть спільнокореневі до слова дружба( дружний, дружити синонім товаришувати приятелювати Слайд №7 2.Вправа «Інтерв’ю». -Я хочу у вас взяти інтерв’ю -Чому ця частина мови називається саме займенником? (Вживається замість імені, тобто замість іменних частин мови: іменника, прикметника, числівника). Наша мова була б нудна і довга, коли б у ній не було займенників. Адже займенники з успіхом заміняють іменники, прикметники, числівники. Це, ніби « запасні гравці на футбольному полі чи « дублери « в театрі. Слайд № 8 - Спираючись на свої знання , отримані на попередньому уроці 3.Поставити займенники я, ми в потрібних відмінках . Займенник - - хитрий генерал, Своїх питань він і не має Зате чужих собі набрав: У всіх імен напозичав. Ця частина любить пограти в хованки, при цьому займенник може абсолютно міняти свою подобу, наприклад, Я – МЕНЕ, ВОНИ – ЇХ; МИ - НАС. У таких випадках потрібно поставити їх в називному відмінку 1 вар. До ( мене Р.) прийшов товариш. Тато купив (мені Д.) книжку. Старший брат пишається (мною О). , 2 вар. У (насР) дружний клас. З ( нами О) весело працювати. Усім (нам Д) подобаються рухливі ігри. Проблемне питання: скільки різних займенників ви записали у завданні? Ви вживали відмінкові форми займенників 1 особи однини і множини. - Як пишуться займенники з прийменниками? Підсумок балів: 3 б V Формування вмінь і навичок 2. Робота за підручником. Відкрийте підручник на стор.30 Впр.52 – усно А це цікаво знати, що за часів Київської Русі пошанного звертання на «Ви» ще не було. В Україні займенник «Ви» набув поширення у звертанні дітей до батьків, молодших віком до старших та до незнайомих. Такі звертання засвідчує етичні норми нашого народу. В Україні до неодруженого чоловіка могли весь вік звертатися на «ти». Лише одруження , тобто започаткування родини, робило можливим вживання форми «ви» - Коли вживаємо ти,ви? Слайд № 9 3. Визначити особу, відмінок.
Висновок: Як визначити особу та число займенників? (поставити в називному відмінку,) Як визначити відмінок особових займенників.? Відмінкові питання Підсумок балів: 3б. 4.Розвиток мовлення Слайд №10 Впр. 54 – прочитати за особами: мама, Михайлик, слова автора. - Який висновок випливає з оповідання? ( Треба бути слухняним, щоб не хвилювати батьків і не наближати тим самим їхньої старості.) -Чому хлопчик звертається до мами на ВИ? - Як ви ставитися до своє мами? -Виписати займенники,( у вас, ти, я, тебе) числівники(три, чотири) Які форми займенників 2 ос. ? -Синоніми : відповіла- відмовила, відказала; глянула – подивилась. Підсумок балів:2б Слайд №11 5. Фізкультхвилинка Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. 1 – 2 піднімається гора, 3 – 4 це круті гірські схили, 5 – 6 це орли дивний танець завели, 7 – 8 це смерічки похилилися до річки, 9 – 10 це вода з водоспаду витіка 6. Робота в парах. Виписати1 реч.: запитання –відповідь( 1-й питання, 2-й відповідь і навпаки) 2-е реч.прохання, 3-є реч.вдячність Впр53 за рядами – самостійно. -Які висловлювання близькі за значеням? Підсумок балів: 3б 6. Вікторина Займенник – це дуже цікава частина мови, Жарти – загадки зможе той розгадати, хто добре знає особові займенники. 1.Які два займенники псують дороги? ( ями) 2.Що треба зробити з руками, щоб утворилися три особові займенники? ( ви-ми- ти) 3.Додавши до займенника І особи одну букву, перетворіть його на антонім до слова « війна». ( Мир) 4.Я – спереду, я – вкінці, а посередині назва породи коня ( маленького). Разом буде назва країни. ( Я – поні –я) 5.Хто швидше назве займенники з двома буквами е ? ( Мене, тебе) 6.Хто швидше здогадається , у яких займенниках є буквосполучення ьо, йо? ( у нього, у ньому, його, йому) 7.Яке жіноче ім’я складається з тридцяти займенників? ( Зоя) VI Закріплення матеріалу. Слайд№ 12 1.Словникова робота: національний символ, ім’я Завдання-гра «Утвори слово». Замість крапок поставте відповідні займенники й утворіть нові слова. Складіть речення 2 речення Слайд №13 ярина, МИкола, Тимофій, вінок, вирій. (сходи зернових культур посіяних навесні, ім’я дівчинки ,теплі краї Мозковий штурм Слайд №14 1. На які три групи поділяються особові займенники? 2. Назвіть займенники 1-ї і 2-ї особи? 3.Як пишуться прийменники з займенниками? 4. Національні символи. 5.Як називають людей, що проживають в Україні ? Всього: 3+3+2+3=11 VIII Оцінювання роботи учнів. Бали VII. Підсумок уроку: Слайд №15 Чи виконали ми завдання уроку? Давайте перевіримо. 1.Розпізнавати особові займенники. 2. Визначати особу та число займенників. 3.Визначати відмінок особових займенників. 4.Влучно використовувати особові займенники в усному й писемному мовленні. Ти… сьогодні розумничок, умничка. Я дякую вас за гарну роботу. IX Д/З вправа 55 Слайд переключити Вірш про мову. -Який наказ.?Як ми можемо берегти мову,плекати? Любіть нашу Україну,розмовляйте рідною мову, будьте добрими і чуйними не вживайте поганих слів, збагачуйте словниковий запас. У всьому світі - кожен зна:Є Батьківщина лиш одна.І в нас вона одна – єдина –Це наша славна Україна.Не забувай Шевченка спів .Про году славу козаків.Не забувай, що ти дитинаЗемлі, що зветься Україна. За даними японських учених, люди, які з дитинства розмовляють рідною мовою, менше хворіють, менше піддаються різним стресам, у них більше розвинені природні здібності. Слайд №16 12. Саморефлексія. Знаю Вмію Я |
Урок №4 за підручником Л. Г. Петерсон „ Математика. 3 клас. 1 частина.” Повторити властивості множини, способи задання множини, позначення елементів множини |
Уроку Тема уроку Множина та її елементи. Числові множини. Множина комплексних чисел. Порожня множина. Способи задання множини |
УРОК 1 Тема. Поняття множини. Дії над множинами Мета: ввести поняття множини, розкрити його зміст на прикладах, розглянути види множин, способи їх задання і операції над множинами.... |
1 Картка опису цифрового ресурсу – презентації „Займенник як частина мови. Особові займенники” Пояснювальна записка до презентації „Займенник як частина мови. Особові займенники.” |
9 клас секція «Українська мова» І рівень Позначте рядок, у якому всі слова у родовому відмінку однини мають закінчення -а |
Урок дослідження Тема уроку Мета уроку: дати учням поняття про займенник як частину мови, формувати вміння знаходити займенники у тексті, визначати їх морфологічні... |
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
УРОК 34 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з розширенням числових множин: числові множини N, Ζ, Q, R та множина комплексних чисел (С) |
«Займенник. Розряди займенників. Відмінювання особових займенників.... Вивчення даної теми допоможе студентам свідомо засвоювати, розуміти і застосовувати в побуті та навчанні лексику обраної розмовної... |
1 Ознаки і властивості предметів. Множини |