Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалось допомогти знедоленому, дати притулок


Скачати 169.27 Kb.
Назва Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалось допомогти знедоленому, дати притулок
Дата 27.03.2013
Розмір 169.27 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Право > Закон
Традиції закладу
Ще з часів давньоруських благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалось допомогти знедоленому, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.

У Великоомелянському НВК «школа-гімназія» працює волонтерський осередок «Золота перлина». Його створено для поширення організованої, цілеспрямованої добротворчої діяльності учнів по наданню допомоги одиноким літнім людям, дітям-сиротам, інвалідам та ветеранам.

Осередок виконує такі функції:

- опікується ветеранами, одинокими пенсіонерами, вдовами (учні допомагають по господарству, вітають зі святами);

- відвідує дитячий будинок у с. Ясениничі (збір подарунків, гостинців, благодійні концерти);

- організовує благодійну діяльність: збір коштів для підтримки одиноких, літніх людей. З цією метою проводиться щорічний благодійний фестиваль «Золота перлина», інші благодійні акції «Різдв’яний ангел», «Великодній кошик».

Надзвичайно цікаво і захопливо проходить благодійний фестиваль, під час якого проводиться ярмарка, де можна придбати солодощі та інші кондитерські вироби. А після ярмарки відбувається благодійний концерт, на який запрошуються одинокі літні люди, інваліди та багато гостей, які теж не залишаються байдужими.

На кошти зібрані в ході благодійного фестивалю закуповуються продуктові набори одиноким літнім людям. Проводиться фестиваль зазвичай напередодні Великодніх свят, і наші подарунки є досить доречними.

Цікаво і змістовно проходять зустрічі з дітьми дитячого будинку с. Ясениничі, де нас завжди радо приймають.

Наші волонтери відвідують також мешканців будинку престарілих, що знаходиться у с. Дядьковичі, приносячи завжди добрі побажання, радість і гарний настрій. А також опікуються дитячим садочком – вітають малечу з Днем святого Миколая, відвідують з ляльковими виставами маленьких вихованців.

У 2007 році за запрошенням Міжнародного благодійного Фонду «Україна 3000» наш волонтерський осередок прийняв участь у конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе» і став переможцем першого відбіркового туру.

Традиційними святами, які проводяться у нашому закладі, є свято осені та святкування Дня працівників освіти. Якщо перше покликане виховувати інтерес до пізнання природи рідного краю, формувати навички розвитку естетичних смаків, виховувати бережливе ставлення до природи, вміння побачити красу навколишнього світу і передбачає, в першу чергу, спілкування з природою, то друге збирає нашу гімназійну родину для того, щоб висловити слова вдячності людям, які сіють розумне, добре і вічне.

Традиційними стали, звичайно, і зустрічі випускників, які проходять у лютому місяці. Зустріч з дитинством, зі шкільними роками – це приємні спогади про школу, вчителів, однокласників. Тому для кожного це дивовижне свято. І щоразу у нас дуже багато гостей, які збираються зимовими вечорами на добру і щиру розмову зі своїми друзями, з учителями-наставниками, зі своєю юністю.

Гарною традицією нашого закладу також стала «Посвята в гімназисти» - до маленької «держави» під назвою Великоомелянська гімназія приймаються нові гімназисти. Ось так з року в рік, сторінка за сторінкою, пишеться історія гімназії. Червневими світанками йдуть у доросле життя найстарші, а восени до гімназійних лав вливаються наймолодші. Наше гімназійне братство міцне і надійне, адже ми – єдина сім’я, а стіни гімназії наш спільний дім. Дім, у якому кожен може почуватися щасливим.

Свято Осені







Благодійний фестиваль «Золота перлина»


Посвята в гімназисти




Рівень охоплення гуртковою роботою

У навчально-виховному процесі школи органічно поєднуються різні форми освітньої діяльності з організацією змістовного дозвілля вихованців. Учні охоплені гуртками, які працюють на базі школи, а також в позашкільних навчальних закладах. У школі діють гуртки художньо-естетичного, туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного, науково-технічного, гуманітарного, героїко-патріотичного, фізкультурно-спортивного напрямків. Школярі активні учасники різноманітних конкурсів, оглядів, фестивалів, виставок, акцій, свят, екскурсій.



Учнівське самоврядування
У Великоомелянському НВК «школа-гімназія» учнівське самоврядування представлене парламентом (Парламентська республіка), який працює за основним принципом: «Кожному напряму роботи – свій орган самоврядування». Профільні комісії утворено для органів роботи з конкретних напрямів.

У нашій гімназії старшокласники створили власну «державу» - «Парламентську республіку», координаційним центром якої є учнівський парламент.

Основні положення життєвого устрою «Парламентської республіки» викладено у статуті. Голові парламенту, що обирається щорічно, підпорядковані комісії: «Шефська робота», «Ерудит», «Порядок», «Інформація» та «Дозвілля». Дієвою ланкою парламенту став прес-центр. Його видання «Голос гімназиста» відіграє значну роль у висвітленні важливих подій шкільного життя. Дуже важливою ланкою в інформуванні є шкільний радіовузол.

Отже, парламенту підпорядковано п’ять комісій. Кожна працює за певним напрямом. Членами комісії є представники класних колективів, які організовують відповідну роботу з учнями. Системі самоврядування школи підпорядкована система самоврядування класів. Допомогу в налагодженні успішної діяльності комісій надають учителі – консультанти. Педагоги надають членам комісій допомогу з окремих організаційних питань, обговорюють перспективи подальшої спільної діяльності, допомагають розвивати творчу активність під час занять та в процесі громадської діяльності, критичне мислення, вміння аналізувати, вирішувати конфлікти, ефективно спілкуватися. Колектив учителів робить все можливе, щоб органи учнівського самоврядування працювали з повною відповідальністю, правами і компетенцією. Завдяки цьому і в міру того, як учні залучаються до серйозних, важливих шкільних справ, бачать, що їх вирішення великою мірою залежить від внеску кожного, значно зростають ініціатива та активність учнів, відповідальність як за долю школи, так і за свою особисто.

Основним завданням педагогічного керування є:

  • визначення системи органів колективу і уповноважених осіб з числа учнів;

  • передача дітям організаційного досвіду;

  • навчання їх організаторської майстерності;

  • залучення школярів до само управлінської діяльності.

Щомісячно проводяться заняття (навчання лідерів), де навчають організовувати як власну роботу, так і співпрацю з товаришами. Педагоги дозволяють дітям самим визначати зміст свого життя, наділяють їх відповідальністю і реальними перевагами у вирішенні шкільних справ, не зводячи педагогічне керівництво до поодиноких зусиль, а співпрацюючи з учнями, враховують їхнє прагнення до самостійності, бажання виявляти ініціативу. Вирішальну роль тут відіграють організаторські , комунікативні, моральні якості. На заняттях школи діти готуються до самостійної роботи в органах учнівського самоврядування. До активної громадської діяльності залучають найбільш авторитетних лідерів учнівського колективу, що сприяє підвищенню ролі шкільного самоврядування. Реалізується завдання педагогів: виявляти справжніх лідерів учнівського колективу, сприяти висуненню їх до органів самоврядування, формувати у них вміння управляти.

Найвищим органом учнівського самоврядування в школі є учнівська конференція. Саме тут починається справжня учнівська демократія. На таку конференцію учні та вчителі збираються двічі на рік (на початку і наприкінці навчального року). Делегатів учнівської конференції обирають на класних зборах (8-11 класи). Делегатами можуть бути вчителі, батьки. На учнівських конференціях обираються представники до ради школи, представники до комісій (на початку року), голови комісій звітують про роботу за навчальний рік. Крім учнівської конференції керівним та виконавчим органами шкільного самоврядування є БІНОМ (Бюро ініціативних наполегливих організованих і милосердних) та старостат. Це дає змогу послідовно впроваджувати рішення БІНОМу в життя класних колективів.

Керівні функції учнівського самоврядування виконує БІНОМ (до нього входять голови комісій та голова парламенту), який скликається щомісяця; в класних колективах – учнівські збори; є виконавчим органом самоврядування, який обирається на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом.

БІНОМ:

  • координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності;

  • контролює створення належних умов для навчання та дозвілля учнів;

  • організовує пошукову роботу;

  • контролює відвідування уроків, стан навчання та поведінки учнів;

  • ухвалює рішення з найважчих питань життя школи в межах своєї компетенції;

  • вносить пропозиції до адміністрації школи, педагогічної ради з питань навчання та виховання;

  • бере участь в організації невідкладної допомоги учням, учням, які відстають у навчанні;

  • організовує і контролює чергування в школі;

  • веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі;

  • здійснює заходи розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров’я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя;

  • організовує роботу центрів, малих ініціативних груп, учнівських об’єднань за інтересами, постів, штабів;

  • співпрацює зі старостатом.

Склад органів учнівського самоврядування обговорюється і затверджується на учнівській конференції шляхом відкритого голосування. Головою парламенту може бути учень 8-11 класів, якого обирають таємним голосуванням на загально-парламентських виборах.

Старосту класного колективу обирають загально класні збори з числа учнів-лідерів класу. З них формується старостат, який засідає щопонеділка.

Старостат:

  • звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засідання старостату та учнівської ради школи;

  • є безпосереднім зв’язковим між учнівською радою, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення учнівської ради, центрів самоврядування).



Напрями роботи комісії «Ерудит»

- організовує допомогу в разі потреби учням, які мають прогалини у знаннях;

  • залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;

  • надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;

  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (КВК, брейн-ринги з різних тем);

  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід ( про режим дня, виконання домашніх завдань).


Напрямки роботи комісії «Інформація»

  • випуск газети «Голос гімназиста»;

  • залучення учнів до журналістської діяльності;

  • вивчення громадської думки вчителів та учнів школи з певних питань;

  • висвітлення шкільних новин у інформаційному віснику;

  • ознайомлення шкільної громади з творчим доробком талановитих учнів;

  • організація шкільного радіомовлення.


Напрямки роботи комісії

«Шефська робота»

  • організовувати дозвілля учнів початкових класів на перервах;

  • сприяти формуванню основ правильної поведінки молодших школярів;

  • один раз в місяць організовувати проведення тематичних лінійок для дітей 1-4 класів з метою виховання гармонійної особистості, патріота держави;

  • сприяти організації проведення пізнавальної роботи за напрямками «Зоряної республіки»;

  • активізувати діяльність учнів по формуванню творчих здібностей (написання віршів, казок, творів, ігор).

Напрямки роботи комісії

«Дозвілля»:

  • організовувати культпоходи в театри і музеї;

  • сприяти оформленню приміщень і організовувати дозвілля учнів: вечори, зустрічі, КВК , брейн-ринги;

  • організовувати виступи членів гуртків і студій перед людьми похилого віку, ветеранами;

  • допомагати в організації і проведення загальношкільних свят: перший дзвінок, новорічні свята, День здоров’я, останній дзвоник.


Напрями роботи комісії «Порядок»

  • веде облік збереження меблів, закріплених за класами;

  • не рідше одного разу в місяць організовує рейди по перевірці збереження шкільного майна, організовує ремонт поламаних меблів;

  • викликає на свої засідання учнів, які поламали меблі, входить з пропозицією до педагогічної ради або директора гімназії про прийняття адміністративних заходів до учнів, що проявили недбале ставлення до шкільного майна;

  • організовує змагання між класними колективами по збереженню шкільного майна;

  • організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових, оцінює якість виконання цієї роботи;проводить один раз на два місяці засідання учнівської ради профілактики;

  • виходить з пропозиціями на батьківський комітет, раду гімназії з питань поведінки учнів;

  • перевіряє і веде облік зовнішнього вигляду учнів.

Завдяки вдало організованому самоврядуванню рада профілактики налагодила систему роботи з правового та превентивного виховання школярів. Її складовими є різнобічне вивчення особистості; рання діагностика психолого-педагогічних відхилень у поведінці школярів молодшого, підліткового і старшого віку; визначення обсягу правових знань, високих моральних цінностей особистості; добір найбільш ефективних технологій (диспутів, брейн-рингів, усних журналів, прес-конференцій).

Рада профілактики:

  • здійснює разом з учнями зразкової поведінки заходи, спрямовані на залучення підлітків, схильних до правопорушень, до роботи в органах учнівського самоврядування (рейди-перевірки, спортивні секції, підготовка заходів дозвілля, виконання постійних та тимчасових доручень);

  • веде облік дітей, схильних до правопорушень, проводить з ними профілактичні бесіди;

  • здійснює ранню діагностику з метою виявлення дітей, схильних до правопорушень, серед молодших школярів;

  • збирає інформацію на засідання учнівської ради з питань правової освіти й виховання.

Усе це забезпечує очікувані результати: в школі зріс рівень дисципліни школярів, їхня правова свідомість та відповідальність. Дієвість системи самоврядування базується не лише на чіткому визначенні прав та обов’язків учнівської ради, а і на виборі конкретних напрямів діяльності її центрів.

Наша модель учнівського самоврядування допомагає суттєво поліпшити позашкільну роботу і посилити відповідальність учнів за доручену справу. Система виховної роботи враховує традиції села, рівень підготовленості дітей, батьків і педагогів. Справа педагогів – розвивати творчі здібності особистості, допомагати їй само реалізуватися.

Наш педагогічний колектив вважає, що саме учнівське самоврядування робить ефективнішим виховання особистості, згуртовує шкільний колектив, збагачує досвід спілкування, сприяє розвитку громадської думки та ефективному входженню учнів у доросле життя.

Ефективність нашої виховної роботи забезпечується:

  • Організацією педагогічного процесу на засадах співпраці і співтворчості;

  • Використанням активних форм і методів виховання, які передбачають різні види самодіяльності, самореалізації і вирізняються високим потенціалом виховного впливу на інтелектуальному, емоційному та діяльнісно-практичному рівнях.



СТАТУТ

учнівського самоврядування

Великоомелянського НВК «школа-гімназія»

І. Загальні положення

1. Учнівське самоврядування Великоомелянського НВК «школа-гімназія» регламентує свою діяльність на підставі нормативно – правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту школи.

2.Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
ІІ. Мета і завдання

1.Усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, само реалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій батьківщині, народові України.

2.Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів «школи-гімназії».

3.Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.

4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.

5. Прагнути узгодженості і балансу інтересів між учнями і дорослими.
Парламентська республіка - це добровільне об'єднання юнаків і дівчат. Організація створена з метою згуртування гімназійної громади; захисту прав та інтересів підлітків. Вона є дієвим способом поєднання теорії та практики у вихованні підростаючого покоління демократичного суспільства. Республіка підтримує зв'язки з дитячими організаціями гімназії; співпрацює педагогічним колективом на основі 5 принципів «В»:

«Взаємодія - Взаєморозуміння - Взаємопоступливість - Взаємоактивність - Відповідальність»
ІІІ. Членство і організація роботи

Членами організації є учні 4- 7 класів, які дотримуються правил поведінки парламентської республіки.

Головним керівним органом учнівського самоврядування є загально гімназійна конференція, яка відбувається на початку та в кінці навчального року.

На протязі навчального року діє Бюро Ініціативних Наполегливих Об'єктивних Милосердних (БІНОМ).

Збори БІНОМу відбуваються один раз в місяць.

БІНОМ:

  • Здійснює й організовує роботу самоврядування, залучає учнів до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя гімназії;

  • Координує зусилля учнівського колективу з вчителями гімназії;

  • Регулює та аналізує проведену роботу;

  • Шукає ефективні форми діяльності.

Члени БІНОМу відповідно до своїх уподобань і бажань розподіляються на комісії: «Інформація», «Ерудит», «Дозвілля», «Порядок», «Шефська робота».

Для заохочення учнів до активної громадської роботи передбачено вручення їм акцій БІНОМу. Акції вручаються учням щомісячно згідно з рішенням БІНОМу.

За кожною комісією закріплений педагог - консультант: «Інформація» - Психолог;

«Ерудит» - Заступник з науково - методичної роботи;

«Дозвілля» - педагог - організатор;

«Порядок» - заступник з навчально - виховної роботи;

«Шефська робота» - педагог - організатор;

Загальне керівництво роботою БІНОМу здійснює заступник з виховної роботи.
IV. Права і обов’язки членів республіки

Гімназисти мають право брати участь:

  • у громадському самоврядуванні;

  • в обговоренні та внесенні пропозицій щодо організації
    навчально - виховного процесу;

  • в організації дозвілля, творчих студіях, гуртках за
    інтересами.

Гімназисти зобов'язані:

  • бережливо ставитись до майна гімназії;

  • дбати про власну гігієну й охайний зовнішній
    вигляд;

  • виконувати правила шкільного розпорядку.


Програма розвитку «Парламентської республіки»

- продовжувати роботу над удосконаленням гімназійної газети «Голос гімназиста»;

- створити альбом випускників різних років, які досягли певних успіхів у житті «Гордість гімназії»;

- надавати допомогу «Республіці добрих справ» у зборі матеріалів для створення куточка бойової слави;

- удосконалити систему проведення вечорів для старшокласників
Традиції парламенту

  • Участь у волонтерському русі і благодійному фестивалі «Золота перлина»;

  • День вчителя;

  • Дні самоврядування (жовтень, березень);

  • Вечір зустрічі з випускниками;

  • Конкурсні програми «Міс та містер гімназії»

  • День здоров’я.


Положення

про вибори до гімназійного парламенту

Стаття 1. Формування округів на виборах

1. Кожен клас гімназії від 4(8) до 7(11) є окремим виборчим округом, який може обирати своїх членів парламенту.

Стаття 2. Виборча комісія

1. Для проведення виборів створюється виборча комісія в складі 3 осіб, які на своєму першому засіданні обирають голову виборчої комісії та розподіляють обов'язки.

Стаття 3. Вибори учнівського парламенту гімназії

1. Від кожного виборчого округу (класу) має бути висунуто не більше двох членів парламенту.

Стаття 4. Вибори голови учнівського парламенту гімназії

1. Висунення кандидата на посаду голови учнівського парламенту гімназії відбувається наступним чином:

- учень може подати (усну або письмову) заяву виборчій комісії
щодо свого бажання стати головою учнівського парламенту;

- будь-який учень гімназії чи група учнів одного класу має
право висувати свого кандидата, подавши письмову заяву або
особисто (усно) повідомити про свій вибір;

- парламент висуває свого кандидата(письмово).

Стаття 5. Реєстрація кандидатів

1. Після подачі заяви, кандидат повинен не пізніше, як за 7 днів
до виборів у виборчу комісію подати:

- підписи не менше як 5 учнів виборчого округу (у виборах до учнівського парламенту);

- підписи не менше як 20 учнів гімназії (у виборах голови
учнівського парламенту гімназії);

- власну програму (свої пропозиції відносно роботи
парламенту).

2. На голову парламенту має право бути зареєстрованим лише
той кандидат, що відповідає таким вимогам:

- високий рівень навчальних досягнень;

- зразкова поведінка;

- активність у громадському житті класу та гімназії;

- відповідальність за доручену справу;

- дружелюбність, комунікабельність, вимогливість до себе та до
інших.

Стаття 6. Передвиборна агітація

  1. Передвиборна агітація розпочинається тільки після
    затвердження виборчою комісією кандидатів і закінчується за
    день до виборів.

  1. Передвиборна агітація може включати:


- проведення зборів;

- випуск газет, бюлетенів, плакатів, листівок;

- будь-які інші форми, що не принижують честь і гідність інших
кандидатів.

3. Агітаційні матеріали здаються у виборчу комісію, яка вивішує
їх для загального ознайомлення.

Стаття 7. Організація виборів

  1. Вибори відбуваються з 8 год. (до уроків, на перервах, після
    уроків) до 15 год.

  2. О 15 год. члени виборчої комісії відкривають скриньки для
    голосування і підраховують голоси.

  3. Вибори вважаються дійсними лише після підписання членами
    комісії протоколів, які вивішуються для загального
    ознайомлення.

Стаття 8. Результати виборів

  1. Кандидата (в члени парламенту) обрано, якщо він набрав
    більше половини голосів по своєму виборчому округу.

  2. Кандидата ( на посаду голови) обрано, якщо він набрав більше
    половини голосів.

Лідери учнівського самоврядування





Наявність виховних центрів (музей школи), куточка державної символіки

Cеред питань формування ціннісних орієнтацій і поведінки гімназистів найголовніша  увага приділяється вихованню поваги до державних символів, традицій та історії українського народу, створення власних традицій як однієї з основ розуміння духовно – моральних цінностей у житті людини. На першому поверсі НВК «школа-гімназія» розміщено куточок державних символів. В кожному навчальному кабінеті наявний куточок державних символів. Всі традиційні загально шкільні та державні свята в гімназії розпочинаються і закінчуються Державним Гімном України.
У НВК «школа-гімназія» функціонують такі виховні центри:

  • музей історії освіти села;

  • народознавчий центр «Бабусина світлиця»;

  • куточок історії села;

  • галерея вишиванок.

Шкільна атрибутика
Наш стиль - ділова шкільна форма з емблемою гімназії встановленого зразка. Для хлопчиків – темний костюм, світла однотонна сорочка, краватка. Для дівчаток – темний костюм, світла однотонна блузка.

Схожі:

Тема: Традиції та свята нашого народу. Зимовий народний календар. Мета
Мета: ознайомити дітей з зимовими народними святами та звичаями українського народу; поповнювати знання учнів про найдорожчі національні...
КУЙБИШЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ ДОНЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА...
Ведуча: На Андрія Первозваного розпочинались вечорниці. Це чудова традиція нашого народу. Дівчата заздалегідь обирали простору чисту...
НАКАЗ
«Моя Батьківщина – Україна», з метою вдосконалення патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях...
Урок зарубіжної літератури в 8 класі Романтизм Дон Кіхота і твереза...
Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність твору; дати літературний портрет Дон Кіхота і Санчо Панси; з ясувати ідейну...
Кодекс учня
Завжди і скрізь говори своєю рідною мовою, бо це запорука існування нашого народу
1.Історія як наука. Періодизація іст. У. Іст. Джерела
Предмет вивчення-історична діяльність укр народу та його предків від найдавніших часів до сьогодення
Щастя. Як його досягти?
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Тема: Щастя. Як його досягти? 
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію «щастя», дати можливість упевнитися їм, що досягнення щастя залежить...
Урок з образотворчого мистецтва та обслуговуючої праці Тема: Український орнамент на рушникові
Викликати інтерес до українських народних традицій, до минулого нашого народу, його звичаїв
Закон України: «Об основах Державної мовної політики»
Сприяти формуванню самосвідомості підлітків, виховувати повагу і зацікавленість до минулого нашого народу, почуття відповідальності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка