|
Скачати 60.77 Kb.
|
Урок 4. ТАНЕЦЬ НА ТАНЦЮВАЛЬНОМУ МАЙДАНЧИКУ Вступ Сьогодні ми розпочнемо вивчати другого з „китів”, на яких тримається музика - танець. Але спочатку ми пригадаємо і проспіваємо пісню „Школяр”. Продовження розучування пісні “Школяр” Караоке. Пісня “Школяр” Розповідь про дуду, дударів Дуда, або «коза» - свого часу надзвичайно поширений український музичний інструмент. Він складається зі шкіряного міху та дудок. Музикант-дудар дує в одну з дудок (для нагнітання повітря в міх) і перебирає пальцями на іншій дудці (щоб вийшла мелодія). Цей старовинний народний духовий інструмент відомий у багатьох країнах світу: у Польщі його називають козою, в Болгарії – гайдою, а в Україні – дудою, а музикантів, які грають на ньому, – дудариками. Прослухайте і розучіть пісню “Ой заграйте, дударики”. Її написали український композитор Аркадій Філіпенко та поет Володимир Панченко. Демонстрація пісні “Ой заграйте, дударики” Розучування пісні “Ой заграйте, дударики” Розповідь про танці. Вальс, полька Танці, як і пісні, звучать за різних життєвих обставин. Місце, де відбувається танець, називають „танцювальним майданчиком”. Танців існує дуже багато. Для деяких з них є певні рухи та музика. Саме до таких належать два танці, про які ми сьогодні дізнаємося. Це – полька і вальс. Музика польки легка, енергійна, рухлива. Її рухи – це стрибки, приставні кроки та притупи. Музика вальсу плавна, урівноважена, вишукана, тридольна. Її рухи плавні, м’які та ніжні. Вальс і полька суттєво відрізняються. Переконатися в цьому вам допоможуть два твори: “Італійська полька” Сергія Рахманінова та вальс із балету Петра Чайковського “Спляча красуня”. Зверніть увагу на настрій та характер музики, її мелодію; визначте акценти. Слухання. С. Рахманінов. “Італійська полька”. П. Чайковський. Балет “Спляча красуня”. Вальс Аналіз прослуханих творів Які образи виникли у вашій уяві під час прослуховування танців? Яка з мелодій вам сподобалася більше? Чому? Завдання Опишіть дуду. Пригадайте, як ще назви має цей музичний інструмент. Вальс із якого балету ми прослухали сьогодні? Хто його автор? Порівняйте два танці: вальс і польку. Які особливості має кожен із них? Підсумки уроку Сьогодні ми розпочали знайомство з другим „китом”, на якому „тримається” музика, з танцем! У цьому нам допомогли такі твори: “Італійська полька” Сергія Рахманінова та Вальс із балету Петра Чайковського “Спляча красуня”. Ми дізналися, що танці, як і пісні, звучать за різних життєвих обставин. А також познайомилися з давнім українським музичним інструментом – дудою і розпочали вивчення пісні „Ой заграйте, дударики”. Урок 5. НЕЗВИЧАЙНИЙ ТАНЕЦЬ Вступ Сьогодні ми розглянемо незвичайні танці, але розпочнемо з пісні Аркадія Філіпенка „Ой заграйте, дударики”. Спочатку її потрібно повторити. Уявіть себе на народному карпатському святі, де звучить ця пісня, і поміркуйте, як можна танцювати під мелодію дудариків. Продовження розучування пісні „Ой заграйте, дударики” Караоке. Пісня „Ой заграйте, дударики” Визначення танцю На минулому уроці ми збагатили свої уявлення про різні види танців, зокрема про польку і вальс. І вже можемо дати визначення танцю. Танець – вид мистецтва, в якому образи створюють за допомогою пластичних рухів. Слухання. Д. Шостакович. „Вальс-жарт” Танцюють не лише професіональні танцюристи. І не лише на народному святі. Композитори також створювали танцювальну музику для танців, які можна назвати незвичайними. Прослухайте музичний твір, зверніть увагу на його настрій і характер. Поміркуйте, для кого він написаний. Аналіз прослуханого твору У прослуханому творі виділяються високі легкі звуки, швидкий темп, веселий настрій, жартівливий характер. Цей музичний твір називається “Вальс-жарт”. Написав його російський композитор Дмитро Шостакович. Слухання. Д. Кабалевський. “Танець молодого бегемота” Як ми вже помітили, танцювати можуть не лише люди, а й вигадані «танцюристи», - ляльки. Музика, зберігаючи танцювальний характер, передає водночас характер героя. Прослухайте ще один новий твір. Його написав російський композитор Дмитро Кабалевський. Уважно вслухайтеся в музику, проаналізуйте її. Спробуйте здогадатися, для кого написаний цей танець. Аналіз прослуханого твору Музика досить „важка”, має багато низьких звуків і повільний темп. Хто так танцює? Це – „Танець молодого бегемота”! Саме так назвав свій твір Дмитро Кабалевський. Завдання Поміркуйте, чи збережеться образ бегемотика в „Танці молодого бегемота”, якщо змінити темп музики та висоту звуків. Який український композитор є автором музики до пісні „Ой заграйте, дударики”? Пригадайте, як називається кумедний вальс Д. Шостаковича. Підсумки уроку Сьогодні на уроці ми пригадали та виконали пісню Аркадія Філіпенка „Ой заграйте, дударики”, а також познайомилися з кількома не зовсім звичайними танцями. Це „Вальс-жарт” Дмитра Шостаковича і „Танець молодого бегемота” Дмитра Кабалевського Урок 6. МАРШ Вступ Сьогодні ми розглянемо третій „кит” музики – марш. З цим „китом” ми у своєму житті зустрічаємося досить часто, адже марші звучать за різних життєвих обставин: супроводжують урочистості, військові паради та демонстрації. Послухаймо й ми маршову пісню “Гей, військо іде”. Її написали поет Іван Франко та композитор Василь Верховинець. Демонстрація пісні “Гей, військо іде” Розучування пісні “Гей, військо іде” Слухання. Д. Кабалевський. “Три варіанти маршу” Марші не обмежуються лише військовою тематикою. Прослухайте фортепіанні п’єсі Дмитра Кабалевського “Три варіанти маршу”, і порівняйте їх. Поміркуйте, для кого вони написані. Аналіз прослуханого твору В основі “Трьох варіантів маршу” лежить одна й та сама мелодія. А різниця між п’єсами полягає в динаміці (силі звуку), темпі (швидкості руху музики) та регістрі (висоті звуків). Перший варіант маршу був призначений для дітей, другий – для солдатів, а третій – для іграшок. Слухання. Є. Адамцевич. “Запорізький марш” Прослухайте наступну мелодію і поміркуйте, для кого вона написана. “Запорізький марш”. Його склав сліпий бандурист Євген Адамцевич. Аналіз прослуханого твору Марш, який ми прослухали, ніби спеціально написаний для запорізьких козаків, воїнів, які в давнину боронили українські землі від ворогів. Музика кожного маршу чітка, рівномірна та ритмічна, але особливого характеру його музиці надають учасники – ті, хто крокує. Завдання Чим подібні і чим відрізняються “Три варіанти маршу” Д. Кабалевського? Які різновиди маршів ви вже знаєте? Який бандурист відомий як автор „Запорізького маршу”? Підсумки уроку Сьогодні ми розпочали вивчення маршової музики. Дійшли висновку, що марш може звучати повсюди, де живе і діє людина. На прикладі фортепіанних п’єс Дмитра Кабалевського „Три варіанти маршу” дізналися, що з однієї маршової теми можна зробити три різні за характером марші. Розвиваючи вокально-хорові навички, розучили ігрову пісню “Гей, військо іде”. Крокуйте по життю впевнено! Урок 7. МАРШ Вступ Доречно було б розпочати наш урок із військового маршу, тому що ми не довчили його на минулому уроці. Це пісня „Гей, військо йде”, яку написали поет Іван Франко та композитор Василь Верховинець. Продовження розучування пісні “Гей, військо іде” Караоке. Пісня “Гей, військо іде” Демонстрація пісні “Веселий музикант” Пісню “Веселий музикант” написав український композитор Аркадій Філіпенко. У ній перший куплет звучить наспівно, як пісня; другий – жваво і легко, як танець, а третій – енергійно, як марш. Послухайте цю пісню, почніть її розучування. Легкими рухами рук зобразіть гру на тому музичному інструменті, про який розповідається в кожному куплеті. Розучування пісні “Веселий музикант” Слухання та порівняння музичних творів Мелодія маршу бадьора, піднесена, бойова, заклична та рішуча. Під неї можна крокувати та співати. Послухайте два наступних марші і поміркуйте, хто може крокувати під цю музику: дорослі, солдати чи діти, можливо, навіть іграшки? Аналіз прослуханих творів Перший марш, який ми прослухали, схожий на військовий, але ніби несправжній, відрізняється від характеру музики справжніх солдатів, козаків. Композитор Петро Чайковський так і назвав його - „Марш дерев’яних солдатиків”. Другий марш - спортивний. Твір композитора Матвія Блантера називається „Футбольний марш”. Він піднімає настрій, підбадьорює, додає впевненості, рішучості спортсменам перед виступом чи грою. Завдання Коли і де ви чуєте маршову музику? Яку особливість кожного з куплетів пісні „Веселий музикант” ви помітили? Хто може крокувати під маршову музику? Підсумки уроку Сьогодні ми ще раз переконалися, що маршова музика звучить за різних життєвих обставин. Вона надихає людей, додає їм упевненості та рішучості. А допомогли нам “Марш дерев‘яних солдатиків” Петра Чайковського та “Футбольний марш” Матвія Блантера. |
Спортивне свято «Здраствуй, літечко тепленьке» Майданчик, прикрашений стрічками, повітряними кульками, прапорцями. Під марш діти крокують по майданчику, займають свої місця |
Будинок дитячої творчості Подільського району Народний танець, хоровий спів, хористика, м'яка іграшка, кінологія, крій та шиття |
Посилання на використані ресурси Інтернету Малюнок використати там музичний інструмент, текст на чому зображуються танці, стилі танцю, кіно танець |
Сценарій спортивного свята ... |
Тренінговий майданчік – інноваційна модель сучасної освітньої технології Поширення інновацій в освітянській галузі міста зумовило потребу в створенні у окрузі №7 інноваційної моделі тренінгового майданчику,який... |
«Спорт для всіх у кожному дворі» Ведучий: Доброго дня, шановні пропагандисти фізкультури, спорту і здорового способу життя! Вітаємо на спортивному майданчику учасників... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Роль ментальної візуалізації у процесі професійного саморозвитку педагога «Проектування життєвого шляху» або «Проектування професійної кар’єри педагога»), занять мистецвом (малювання, ліплення, танець),... |
25-річний ювілей створення народного аматорського ансамблю української... Щедра Новомиргородська земля народними самобутніми талантами, які творять справжнє, випробуване часом животворне мистецтво, примножують... |
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин» Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,... |