| 
           | 
        
           
            Скачати 46.05 Kb.
           
          
  | 
      
| 
          Тема. Алкман «Сплять усі верховини гірські...». Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього». Мета: 
 Тип уроку: урок вивченя нового матеріалу. Хід уроку І. Мотивація учнів до навчальної діяльності. ІІ.Повідомлення теми і мети уроку. ІІІ Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу. 1. Слово вчителя. 
 Уявимо, що ми потрапили у другу половину VІІ ст. до н.е. У цей час у Спарті жив давньогрецький поет Алкман. Він складав хвалебні пісні богам, вірші, які співали дівочі хори, любовні поезії. На жаль, до нашого часу дійшли уривки з небагатьох його творів, зокрема — чудовий опис нічної природи. Це одна з найдавніших у світовій літературі поетичних пейзажних замальовок. 2.Виразне читання вчителем вірша Алкмана «Сплять усі верховини гірські» 3. Бесіда. — Яку картину ви уявляли, які образи виникали перед вами? (Гірські верховини, стрімчасті скелі, байраки, провалля, нори, робоче плем’я бджіл, хижий звір, страховища, що сплять у глибинах моря, сонні птахи.) — Який час доби описує поет? (Це картина ночі.) — Який настрій викликає вірш? (Вірш викликає відчуття душевного спокою, нічного блаженства.) — Лірика на відміну від прози виражає думки й почуття автора. Тому віршована мова від прозової відрізняється більшою емоційністю. Згадаємо, які художні засоби, що мають образне забарвлення, використовує автор. (Епітети, уособлення.) 4.Теорія літератури. Епітет — яскраве образне означення, що підкреслює певну рису зображуваного й надає йому емоційного забарвлення. Уособлення — засіб художньої виразності, який полягає у перенесенні людських властивостей на неживі предмети та явища, зокрема — на природу. 5. Робота з підручником. Аналіз поетичного тексту. — Знайдіть у вірші Алкмана епітети. (Гірські верховини, стрімчасті скелі, чорна земля, робоче плем’я бджіл, хижий звір.) — Чи є у вірші Алкмана уособлення? (Сплять верховини, скелі, байраки, провалля, нори.) — З якою метою Алкман використовує художні засоби? (Художні засоби створюють неповторні образи, сприяють мальовничості мови.) 6.Слово вчителя. Ми побували у Давній Греції, познайомилися з давньогрецьким поетом Алкманом, почули його поезію. Настав час вирушати у подорож, бо вже спливло близько двадцяти п’яти століть. Опиняємось у ХVІІІ ст., де жив і творив великий німецький поет Й.В.Ґете), який створив переспів твору Алкмана, написав вірш «Нічна пісня мандрівника». 7. Теорія літератури. Переспів — вірш, написаний за мотивами поетичного твору іншого автора з елементами наслідування. Оригінал — текст, з якого роблять переклад на іншу мову. Переклад — це художній твір, відтворений іншою мовою. 8.Виразне читання вірша Й.В.Ґете «Нічна пісня подорожнього» українською мовою (переклад М.Бажана). 9. Бесіда за змістом вірша Й.В.Ґете «Нічна пісня подорожнього». — Визначте тему вірша. (Зображення нічної природи.) — Що спільного між віршами Алкмана і Ґете? (Образи, настрій, тема.) — Який рядок з поезії Ґете підкреслює абсолютний спокій природи? (На всі вершини ліг супокій.) 10. Виконання завдань пошуково-дослідницького характеру. Епітети та звичайні прикметники-означення з віршів Алкмана та Гете, порівняйте їх. IV. Підведення підсумків уроку. Інтерактивний прийом «Продовж речення». — Сьогодні на уроці я познайомився з поезіями… (Алкмана, Й.В.Ґете). — Спільним у віршах всіх поетів є… ( зображення нічної природи, відчуття спокою, нічного блаженства). — Я познайомився з термінами… (епітет, уособлення, переспів, оригінал, переклад, пейзаж). V. Домашнє завдання. Оцінювання. Навчитися виразно читати вірші Алкмана та Гете. Намалювати ілюстрації до поезій.  | 
      
| 
          Тема. Коли пісня жартує Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...  | 
        
          Тема. Опозиція Фауст Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла Мета. Розглянути основи філософської концепції Гете про закон єдності і боротьби  | 
      
| 
          Використання українських ігор з елементами співу та музичного супроводу в дитячому садку Вступ Навіть без слів, є чимось вимріяним, подаманою красою, вартісною самою в собі, чимось ідеальним, абстрактним і абсолютним. А вже...  | 
        
          Уроки 3,4 Тема: Літературна балада. Особливості жанру літературної... Актуалізація набутих знань, умінь, навичок (під керівництвом учителя світової літератури)  | 
      
| 
          Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема... «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,...  | 
        
          Тема родинного свята. Пісня – душа людини Мета Мета: ознайомити учнів з пісенною творчістю українського народу;вивчити пісні різних жанрів;поповнювати знання учнів про народні...  | 
      
| 
          21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година Обладнання: комп’ютерна презентація, відеоролік про СНІД, пісня Ф. Меркурі, пісня О. Білозір «Свіча», червоні стрічки, паперові долоньки,...  | 
        
          СВІТОМ ЛИНЕ НАТАЛЧИНА ПІСНЯ… Пісня! Невіддільна від життя, звичайна прикмета народного побуту, як квіти біля хати, як зорі на небі, задушевна, милозвучна, проста;...  | 
      
| 
          Музика в нашому житті А ось звучить наспівна, тихенька монотонно-одноманітна колискова пісня та урочисто-святкова весільна, глибока, яскрава, завжди молода...  | 
        
          Конкурс «Візитка» Виходять, галасуючи, учасники. Всі (навперебій... Ну, почалось! Ти що, півня збираєшся пускати? Це тобі не сімнадцяте століття. Тут пожежні і вдень, і вночі не сплять  |