Тема. Алкман «Сплять ус і верховини г і рськ і ». Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього». Мета


Скачати 46.05 Kb.
НазваТема. Алкман «Сплять ус і верховини г і рськ і ». Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього». Мета
Дата09.02.2014
Розмір46.05 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема. Алкман «Сплять усі верховини гірські...». Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього».

Мета:

  • ознайомити учнів з поезією давньогрецького поета Алкмана, німецького майстра слова Й.В.Ґете;

  • поглибити знання з теорії літератури про лірику;

  • вдосконалювати навички аналізу поетичного тексту;

  • розвивати творчу уяву, образне мислення, естетичний смак до творів музичного та образотворчого мистецтва;

  • виховувати любов до природи.


Тип уроку: урок вивченя нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація учнів до навчальної діяльності.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Слово вчителя.

  • Запрошую вас у подорож до чарівного світу лірики. Чи знаєте ви, від якого слова походить слово «лірика»? Воно походить від слова «ліра». Ліраце музичний інструмент, під акомпанемент якого у Давній Греції декламували вірші та співали пісні.

  • Із давніх часів до нас дійшла історія про те, як один напрочуд обдарований співець міг, акомпануючи собі на лірі, приборкувати сили природи. Звали його Орфей.

  • Піднявся якось Орфей на згірок, торкнувся струн ліри і так заспівав, що на звуки його голосу зійшлися кремезні дерева, дикі звірі і навіть скелі!

  • Певна річ, нині ця історія видається зворушливою вигадкою. А проте вона правдива, бо оповідає про неймовірну силу, приховану в ніжній ліриці.

  • До речі, лірика має другу назву — поезія.

  • Сьогодні ми ознайомимося з поезією давньогрецького поета Алкмана, німецького майстра слова Й.В.Ґете, звернемо увагу на особливості поезії, поглибимо знання з теорії літератури, протягом уроку будемо з вами насолоджуватися поезією, музикою, живописом.

Уявимо, що ми потрапили у другу половину VІІ ст. до н.е.

У цей час у Спарті жив давньогрецький поет Алкман. Він складав хвалебні пісні богам, вірші, які співали дівочі хори, любовні поезії. На жаль, до нашого часу дійшли уривки з небагатьох його творів, зокрема — чудовий опис нічної природи. Це одна з найдавніших у світовій літературі поетичних пейзажних замальовок.

2.Виразне читання вчителем вірша Алкмана «Сплять усі верховини гірські»

3. Бесіда.

— Яку картину ви уявляли, які образи виникали перед вами? (Гірські верховини, стрімчасті скелі, байраки, провалля, нори, робоче плем’я бджіл, хижий звір, страховища, що сплять у глибинах моря, сонні птахи.)

— Який час доби описує поет? (Це картина ночі.)

— Який настрій викликає вірш? (Вірш викликає відчуття душевного спокою, нічного блаженства.)

— Лірика на відміну від прози виражає думки й почуття автора. Тому віршована мова від прозової відрізняється більшою емоційністю. Згадаємо, які художні засоби, що мають образне забарвлення, використовує автор. (Епітети, уособлення.)

4.Теорія літератури.

Епітет — яскраве образне означення, що підкреслює певну рису зображуваного й надає йому емоційного забарвлення.

Уособлення — засіб художньої виразності, який полягає у перенесенні людських властивостей на неживі предмети та явища, зокрема — на природу.

5. Робота з підручником. Аналіз поетичного тексту.

— Знайдіть у вірші Алкмана епітети. (Гірські верховини, стрімчасті скелі, чорна земля, робоче плем’я бджіл, хижий звір.)

— Чи є у вірші Алкмана уособлення? (Сплять верховини, скелі, байраки, провалля, нори.)

— З якою метою Алкман використовує художні засоби? (Художні засоби створюють неповторні образи, сприяють мальовничості мови.)

6.Слово вчителя.

Ми побували у Давній Греції, познайомилися з давньогрецьким поетом Алкманом, почули його поезію. Настав час вирушати у подорож, бо вже спливло близько двадцяти п’яти століть. Опиняємось у ХVІІІ ст., де жив і творив великий німецький поет Й.В.Ґете), який створив переспів твору Алкмана, написав вірш «Нічна пісня мандрівника».

7. Теорія літератури.

Переспів — вірш, написаний за мотивами поетичного твору іншого автора з елементами наслідування.

Оригінал — текст, з якого роблять переклад на іншу мову.

Переклад — це художній твір, відтворений іншою мовою.

8.Виразне читання вірша Й.В.Ґете «Нічна пісня подорожнього» українською мовою (переклад М.Бажана).

9. Бесіда за змістом вірша Й.В.Ґете «Нічна пісня подорожнього».

— Визначте тему вірша. (Зображення нічної природи.)

— Що спільного між віршами Алкмана і Ґете? (Образи, настрій, тема.)

— Який рядок з поезії Ґете підкреслює абсолютний спокій природи? (На всі вершини ліг супокій.)

10. Виконання завдань пошуково-дослідницького характеру.

Епітети та звичайні прикметники-означення з віршів Алкмана та Гете, порівняйте їх.

IV. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивний прийом «Продовж речення».

— Сьогодні на уроці я познайомився з поезіями… (Алкмана, Й.В.Ґете).
— Спільним у віршах всіх поетів є… ( зображення нічної природи, відчуття спокою, нічного блаженства).

— Я познайомився з термінами… (епітет, уособлення, переспів, оригінал, переклад, пейзаж).

V. Домашнє завдання. Оцінювання.

Навчитися виразно читати вірші Алкмана та Гете.

Намалювати ілюстрації до поезій.

Схожі:

Тема. Коли пісня жартує
Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня...
Тема. Опозиція Фауст Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла
Мета. Розглянути основи філософської концепції Гете про закон єдності і боротьби
Використання українських ігор з елементами співу та музичного супроводу в дитячому садку Вступ
Навіть без слів, є чимось вимріяним, подаманою красою, вартісною самою в собі, чимось ідеальним, абстрактним і абсолютним. А вже...
Уроки 3,4 Тема: Літературна балада. Особливості жанру літературної...
Актуалізація набутих знань, умінь, навичок (під керівництвом учителя світової літератури)
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема...
«Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,...
Тема родинного свята. Пісня – душа людини Мета
Мета: ознайомити учнів з пісенною творчістю українського народу;вивчити пісні різних жанрів;поповнювати знання учнів про народні...
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година
Обладнання: комп’ютерна презентація, відеоролік про СНІД, пісня Ф. Меркурі, пісня О. Білозір «Свіча», червоні стрічки, паперові долоньки,...
СВІТОМ ЛИНЕ НАТАЛЧИНА ПІСНЯ…
Пісня! Невіддільна від життя, звичайна прикмета народного побуту, як квіти біля хати, як зорі на небі, задушевна, милозвучна, проста;...
Музика в нашому житті
А ось звучить наспівна, тихенька монотонно-одноманітна колискова пісня та урочисто-святкова весільна, глибока, яскрава, завжди молода...
Конкурс «Візитка» Виходять, галасуючи, учасники. Всі (навперебій...
Ну, почалось! Ти що, півня збираєшся пускати? Це тобі не сімнадцяте століття. Тут пожежні і вдень, і вночі не сплять
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка