|
Скачати 95.86 Kb.
|
Цикл уроків музики з використанням взаємодії мистецтв, як засобу формування креативної особистості учнів Тема семестру. Інтонація. Тема уроку. Запрошення до новорічних свят. Мета: Навчальна: закріплення умінь та навичок художньо-творчої діяльності, накопичення художнього досвіду, формування музичного мислення, проведення паралелей з іншими видами мистецтва. Навчати дітей рухатися відповідно до характеру музики, емоційно відгукуватися на неї, навчати учнів співати не форсуючи звук, закріплення навичок гри на дитячих музичних інструментах, збагачувати мовлення дітей. Виховна: виховувати естетичний смак, інтерес та любов до музики, любов до українського народного фольклору та українського мистецтва. Розвиваюча: розвивати креативну особистість на уроках музики засобами музичного мистецтва, інсценуванням народних казок. Розвивати образне мислення, музичну пам’ять, голосовий та артикуляційний апарат. Тип уроку: Урок-концерт із комп`ютерною підтримкою. Обладнання: фортепiано, магнітофон, комп`ютер, ноутбук, мультимедійна дошка, музичний матеріал, ляльки (песик Тошка та мишка Тотошка), ширма для інсценування казки, плакат із зображенням рукавиці, плакат з нотами музичного привітання, мультфільм української народної казки «Рукавичка», розділений на частини, дитячі музичні інструменти, ялинка, іграшки, малюнки дітей. ХІД УРОКУ. І. Організаційний момент.
2) Музичне привітання. З. Ланцюженко, С. Школьник, Т. Бесшапошникова «Рухайся, співай, втоми не знай!» - вправа №23 «Добрий день» Ознайомлення дітей з темою та задачами уроку.
Поспівка: - виконання музичного привітання на слоги: ля, лю, лє… (працювати над диханням, артикуляцією, не форсуючи звук); - виконання музичного привітання із назвою нот (робота над звукоутворенням та дикцією), спів зі словами; - ритмічна загадка (за ритмічним малюнком відгадати назву пісні – м. Д. Львова-Компанійця с. С. Богомазова «Снігова пісенька»), робота над інтонацією пісні та виконання; - відгадати назву пісні за дитячими малюнками – м. С. Шнайдера, с. С. Морозової, «Новорічний хоровод», виконання її з танцювальними рухами. ІІІ. Закріплення набутих знань. Учитель: Діти, а ви любити казки? Які знаєте українські народні казки? – Сьогодні ми з вами завітаємо у світ казки… Здогадайтеся якої… Що за хатка на узліссі? Вся ворушиться, дрижить. Де не взявсь їжак біжить. Тут і Вовк іде, й ведмідь. Й кожний в хатці хоче жить. Так вже тісно їм усім – Ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться, й дрижить? Відповідь дітей: Рукавичка (Інсценування музичної казки «Рукавичка». Мультимедійна дошка. За ширмою знаходяться ведучі – песик Тошка, та мишка Тотошка (озвучують усю казку). Чути завивання віхоли, до класу забігають дівчата і виконують «Танок сніжинок» – м. А. Філіпенка. Тошка: В неї червоний глід, На ставку синіє лід. На дорозі ожеледиця. Не погода – привередиця, Тотошка: Обережно йде бабуся, Чап-чалап – ступає дід. Навіть коник білогривий Ніжкою торкає лід. Тошка: Далеко в ліс старі ходили, Щоб назбирать для печі хмиз. Вони там дещо загубили, А коник далі їх повіз. Тотошка: Загубив дід рукавичку – Таку теплу, наче пічка. Та й пішов її шукати. Від морозу визволяти. Тошка: Поки лісом дід ішов, Хтось з звірят її знайшов. Вийшла з нірки сіра Мишка, Заспівала навіть нишком. (На мультимедійній дошці починається мультфільм «Рукавичка». Коли Мишка потрапляє до рукавички мультфільм зупинється. До класу, танцюючи забігає Мишка. Звучить її пісня, м. українська народна, с. Л. Теряєвої). Гарно я люблю вдягатись. І собою милуватись. І туді, і сюди – Краще мишки не знайти! Мишка: Ой, що діється, що сталось, В небі сонечко сміялось, Та хмаринки прилетіли – Все одразу снігом вкрили. Ой, холодно! А ось і хатинка! (Мишка ховається в рукавичку. На екрані продовжуєтьсья мультфільм, а ведучі розповідають казку). Тошка: Де росла травичка – Снігу намело. Там, де бігла річка, Лід – прозоре скло. Тотошка: Аж ось, у лісі хтось скрекоче: Він погрітись дуже хоче. То скакала й сумувала Малесенька жабка. (Уривок із мультфільма. Жабка виконує пісню, м. українська народна, с. Л. Теряєвої). Використовуємо нотний текст пісні «Мишки» А я Жабка зелененька І співуча, й молоденька. На ложках я вмію грать, Свїх друзів звеселять. Жабка: Ростуть димки над хатами Стовпцями волохатими, Де ж я буду зимувати? О! Побіжу мерщій до хати! (Жабка ховається в рукавичку. На екрані мультфільм – уривок про Зайчика. Ведучі продовжують казку). Тошка: Зайчик стриб, стриб А довкола сніг, сніг. Стежиночки нема, Замела зима. Тотошка: Біжить Зайчик, шкутильгає, Погрітись десь притулку шукає. Стрибає, стрибає, ще й пісню співає, Мало на рукавичку не наступає. (З`являється Зайчик. Виконує українську народну пісню «Ой, на горі жито». Діти класу допомагають Зайчику співати пісню та акомпанують на дитячих музичних інструментах). Зайчик: Довгі вуха, куций хвіст Невеликий я на зріст Дуже спритні ніжки маю І від ворога тікаю. (Звірята запрошують Зайчика у рукавичку). Тошка: Лисичка-сестричка По лісі блукала, Руденька красуня Затишку шукала. Тотошка: Від холоду, бідна, Залізла б у пічку, Та тут під заметом Знайшла рукавичку. (Уривок із мультфільму. У танку забігає Лисичка під музику В.Косенка «Гумореска») Лисичка: У лісочку співи й сміх Головне для нас усіх Тут із друзями зустрілась Міцно з вами подружилась. (Звучить пісня Лисички м. М. Лисенка.) Лисичка: Ой,замерзла! Хто тут у рукавичці живе? Пустіть і мене! Звірята: Заходь до нас, заходь! Тошка: Простує лісом Їжачок… Їжачок – хитрячок! Він із голок та шпичок Пошив собі піджачок. Тотошка: А на ті шпички Начіпляв грибки Їжачок : Будьте здорові і щасливі І веселі і кмітливі! Зі святами вас вітаю, Сміху й радості бажаю! З лісу ми до вас прийшли Та загадки принесли. Загадка. Зіроньки красиві, білі На доменьку тихо сіли. Поки ми їх розглядали, Зірки крапельками стали Діти: Сніжок Їжачок: - Молодці, діти! - А пісні ви знаєте про сніжок? А, ну, заспівайте! (Звучить пісенька «Сніжок» м. М. Ведмедері, с. К. Перелісної). Снігу білий, сніжку, Посипай доріжку. Насип цілу гору Біля мого двору. Тут діти маленькі Гуляти раденькі. У них голосочки, Як срібні дзвіночки. Молодці! Я також знаю веселу пісеньку. Зараз її вам заспіваю. (Звучить пісня Їжачка. М. народна, с. А. Камінчука). Їжачок – сірячок, Коротеньки ніжки. Спинка повна голочок Зверху сироїжки. Літом я ходив у ліс, Вам грибів сухих приніс. І тепер я буду з вами, Їсти борщик із грибами. Тошка: Грілися звірятка дружно В теплій рукавичці. Тотошка: Не штовхалися, а чемно Спілкувались ввічливо. (Уривок із мультфільму. Під музику забігає Вовчик). Вовчик: У мене мокрий навіть ніс! Вимок у Вовка сірий хвіст! Співає пісню, м. українська народна, с. Л. Теряєвої.) Я – Вовчисько, сірячисько Не люблю того, хто плаче. Не люблю того, хто плаче А люблю того, хто скаче. Діти: Вмієм, Вовчику скакати, Вмієм ми і малювати. Вчитель: Вовчику, подивись на наші малюнки. Яка пора року на них зображена? (Вчитель звертає увагу класу на виставку дитячих малюнків про зиму та зимові свята) Вовк: Пустіть мене, друзі, До себе у дім, Бо ніженьки мокрі І я вже охрип. Звірята: Заходь до нас, Вовчику. (Мультфільм. Уривок про Ведмідя). Тошка: Коли це лісом йде Ведмедик клишоногий. Підморозив наш товстунчик Собі ноги. Тотошка: Вгледів хатку з рукавички Під кущем. Прямував до неї, бідний, Підтюпцем. (З’являється Ведмідь). Ведмідь: Гу – гу – гу! Ве – ве! Хто, хто в рукавичці живе? Хто, хто у тепленькій там є? Звірі по черзі виглядають з рукавички: - Мишка – шкряботушка, - Жабка – скрекотушка, - Зайчик – побігайчик, - Лисичка – сестричка, - Їжачок – сірячок, - Вовчик – братик - А ти хто? Ведмідь: А я Ведмідь – набрідь Пустіть мене лапи погріть Ляльки: Тут зібралися музики, Взувсь Ведмідь у черевики, Туго підв`язався, Ще й у боки взявся! Про ялинку заспівали, Весело затанцювали. (На мультимедійній дошці демонструється кліп до пісні «В лесу родилась ёлочка». Звірі виконують танок, їм допомагають учні класу. Після закінчення пісні звірі ховаються до рукавчики.) Тошка: А тим часом Дід наш роздивився… Зрозумів, Що рукавичку загубив. (Заходять дід та бабця. Дід наспівує українську народну пісню «Іде, іде дід»). Дід: Десь поділась рукавиця Чи взяла її Лисиця? Може Зайка її взяв? Та, в торбину і поклав! Бабця: О, рукавичка ось лежить. Звірі: Не чіпайте рукавичку, Бо це наша вже світличка! Дід: Добре, Марічка? Бабця: Добре, дід! Хай звеселяє вона їх рід! Звірі: Дякуємо, дякуємо! Ляльки: Почали звірята в хатині жити, Пісні співати і не тужити! (Бабця виконує пісні «Бубонці». Рос. текст Ю. Хазанова ) ІV. Підсумок уроку. - Які музичні твори прозвучали на уроці? - Яку українську народну казку для вас зіграли діти? - З якими героями казки ви зустрілися? - Які пісні виконувалися протягом уроку? - Діти, на яких інструментах ви грали на уроці? V. Оцінювання роботи дітей на уроці. Список використаної літератури: 1. Амлінська Р. Музичні інструменти-іграшки. – К.: Муз. Україна, 1986. – 24с.: іл. 2. Гунінська О. Уроки музики в загальноосвітній школі: Методичний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 104с. 3. «Початкова школа» щомісячний науково-методичний журнал № 1 (427) січень 2005. 4. Яскулко М. Музика. 3 клас: Тематичне планування та розробки уроків / М. Яскулко. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 144с. – (Майстер-клас). |
Матеріали до іспиту з ПРАКТИКИ ПЕРЕКЛАДУ З ОСНОВНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ... Усне монологічне висловлювання, яке розкриває одне з наданих теоретичних питань, які були вивчені протягом 7 і 8 семестру 4 курсу... |
Екзаменаційні нормативи першого семестру Протягом семестру студент повинен прочитати книжку англійського або американського автору (до 200 сторінок). На екзамені студент... |
Урок музики з ігровими елементами в 1 класі Тема семестру П.І. Чайковського, закріплювати знання про довгі та короткі тривалості музичних звуків, напрямки мелодії |
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует) |
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует) |
Тема семестру: «Мистецтво у просторі культури» Мета уроку: *навчальна: стимулювати процес духовного росту учнів; сприяти формуванню особистісного творчого сприйняття мистецтва;... |
1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Залік може ставитись „автоматом”, якщо рейтинг протягом семестру був не нижче ніж |
1. Загальна характеристика Залік оцінюється та виставляється по підсумках роботи протягом семестру, тобто на аудиторних та позаудиторних заняттях. Також за... |
Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської... Курс «Історія української культури» є нормативною дисципліною бакалаврської підготовки й вивчається протягом одного семестру першого... |
Правознавство. Крок до громадянської зрілості Традиційно свято в школі проводиться для учнів 11-х класів в кінці І семестру навчального року. Зала прикрашена предметами та елементами... |