Конспект відкритого заняття на тему: «Динаміка в музиці. Музично-дидактична гра «Дзвіночки»


Скачати 48.28 Kb.
Назва Конспект відкритого заняття на тему: «Динаміка в музиці. Музично-дидактична гра «Дзвіночки»
Дата 15.12.2013
Розмір 48.28 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Музика > Конспект
Сумський палац дітей та юнацтва

Розгорнутий конспект

відкритого заняття на тему:

«Динаміка в музиці. Музично-дидактична гра «Дзвіночки»

Підготувала: керівник гуртка «Музична абетка» школи ранньої творчої орієнтації «Малюк»

Гонор О.Л.


Суми

2013 р.

Тема. Динаміка в музиці. Музично-дидактична гра «Дзвіночки».
Мета:

  • дати елементарні знання з музичної грамоти, вчити розрізняти та називати динамічні відтінки в музичних творах, познайомити дітей з поняттям «динамічні відтінки», форте, піано.

  • розвивати музичний слух, увагу, навички унісонного співу, чистоту інтонування,

  • виховувати культуру співу, вміння емоційно переживати та передавати динамічні відтінки.

  • виховувати любов до музики, відчуття краси.


Тип заняття: комбіноване.
Обладнання: фортепіано, дидактичний матеріал до тем «Птахи», «Динаміка», дзвіночок для музично-дидактичної гри «Дзвіночки».
Поняття: форте, піано, динаміка.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
І. Привітання. Оголошення теми, мети.

ІІ. Спів:

  • поспівка «Сидить ворон» (робота над навичками унісонного співу).

  • поспівка «Їжачок» (робота над ритмічним малюнком).

  • поспівка «Дятел» (робота над чистотою інтонування).

  • поспівка «Чирик-чик» (робота над дикцією).

  • поспівка «Заспіваймо дзвінко»(робота над динамічними відтінками).

  • пісня «Маленькі кошенята», спів у характері з танцювальними рухами.

ІІІ. Музична грамота.

Динамічні відтінки в музиці. Поняття «динаміка», «форте», «піано».

Робота з дидактичним матеріалом до теми «Динаміка».

Виконання пісні «Веселі музиканти», робота над динамікою.

ІV. Фізкультхвилинка «Тихо-голосно».

V. Музично-дидактична гра «Дзвіночки».

VІ. Підсумок заняття. Прощання.

Хід заняття

І. Організаційна частина. Оголошення теми, мети заняття.

Музичне привітання.

- Сіли всі рівно, руки поклали на коліна, ноги поставили на підлогу, спинки рівні. Уявіть собі, що ви нюхаєте квітку. Вдих робимо носиком, видих – ротиком (діти беруть дихання).

- А з чого ми починаємо кожне заняття? Навіщо? ( щоб приготувати горличка до співу).

ІІ. Спів:

- Тож давайте пригадаємо наші співаночки.

- Діти, зверніть увагу на нашу дошку. Який чарівний малюнок золотої осені? (педагог показує малюнок). Уявіть собі, що ми з вами прийшли на прогулянку до осіннього лісу. Кого ми зустріли в лісі? Кого ви бачите на наступному малюнку?

  • Так, це ворон. Давайте проспіваємо поспівку «Ворон». Мелодія в ній рухається чи стоїть на одній ноті? Давайте пригадаємо її.

(поспівка «Ворон»)

  • А зараз я вам прочитаю загадку:

Ніс, як у свинки,

Та колючі шерстинки.

Повзун повзе, сімсот голок везе. (Їжачок)

- Давайте пригадаємо розспівку про їжачка. Приготуйте долоні. Якщо нотки короткі – ми плескаємо в долоні, якщо ноткі довгі – долоні розводимо в сторони.

(поспівка «Їжачок»)

(педагог відкриває малюнок, на якому зображений дятел)

- Погляньте на цей малюнок. Так, це дятел. З цією пташкою ми зустрічалися на наших заняттях. Чи пам`ятаєте ви поспівку про дятла? Скільки нот за висотою в цій поспівці? Давайте її проспіваємо, прислухайтесь до інструменту, чисто інтонуйте мелодію.

(поспівка «Дятел»)

  • А яку пташку ви бачите на цьому малюнку? Так, це горобець. Давайте пригадаємо поспівку «Чирик-чик-чик». Вимовляйте слова чітко, виразно, під час співу, слухайте свого сусіда.

(поспівка «Чирик-чик-чик»)

- Сьогодні ми з вами познайомимось з новою розспівкою. Прослухайте її, будь ласка.

(педагог виконує нову розспівку «Заспіваймо дзвінко»)

Діти співають, показуючи рукою рух мелодії. Перший куплет виконують на форте, другий куплет – на піано.

(поспівка «Заспіваймо дзвінко»)

На минулих заняттях ми вивчили пісню «Кошенята ми маленькі», давайте пригадаємо її. Виконаємо її з танцювальними рухами. Намагайтеся передати голосом та мімікою настрій, характер пісні, чисто інтонуйте мелодію.

(діти виконують пісню «Маленькі кошенята»)
ІІІ. Теорія музики.

- Діти, пригадайте, будь ласка, можемо ми змінювати силу звучання при розмові; а під час співу чи грі на інструменті?

(відповіді дітей)

- Вірно, можемо. В музиці є спеціальні терміни, що означають «тихо» та «голосно». Forte –означає «голосно», «piano» - «тихо». Давайте разом скажемо.

(діти вголос промовляють слова)

Зараз ви будете слухати музику й намагатися передати динамічні відтінки за допомогою кольору. Якщо музика звучить голосно, на forte, ви показуєте червону картку, якщо тихо, на piano, то синю.

(педагог роздає малюкам по дві різнокольорові картки, гра проводиться декілька разів)

- Зараз ми з вами спробуємо відтворити в музиці нові поняття. Ми проспіваємо з вами відому пісеньку «Веселі музиканти». Перший куплет пісні заспівають хлопчики на «piano», тобто тихо, а другий куплет пісні заспівають дівчатка – на «forte», тобто голосно, але не кричимо. Сіли рівненько, плечі розправили.

(діти співають з різною динамікою пісню «Веселі музиканти»)

  • Молодці. А скажіть, яка ця пісня була за характером?

(відповіді дітей).

  • Вірно, ритмічна, жвава, весела.


ІV. Фізкультхвилинка «Тихо-голосно».

- Пригадайте, будь ласка, які динамічні відтінки ми сьогодні вивчили? Зараз вам необхідно буде показати, що ви не тільки їх знаєте, але й чуєте. Якщо музика буде грати голосно, на «форте», ви стрибаєте як м`ячики високо-високо, якщо музика зміниться й буде грати тихо, на «піано», то ви стрибаєте низенько, присівши.

(фізкультхвилинка «Тихо-голосно»)


  1. Музично-дидактична гра «Дзвіночки».

Діти співають пісеньку:

Колокольцы-бубенцы

Раззвонились молодцы,

Дили-дили-дили-дон,

Угадай, откуда звон.

Одна дитина закриває очі, встає окремо від інших. Ведуча ховає будь-кому з дітей дзвіночок.

Завдання: знайти у кого дзвіночок, музика грає тихіше, якщо дзвіночок не у цієї дитини, голосніше, - коли гравець знаходиться поруч з дзвіночком.

(гра виконується декілька разів)


  1. Підсумок заняття.

  • Діти, куди ми сьогодні подорожували? Кого там зустріли?

(відповіді дітей)

  • Які нові поняття ми сьогодні почали розглядати?

(відповіді дітей)

  • А що ж означає слова «форте» та «піано»?

(відповіді дітей)

  • Яку нову розспівку ми сьогодні вивчили?

(відповіді дітей)

  • Які пісні повторили?

(відповіді дітей)

  • Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали, були активні й уважні.

(музичне прощання)

Схожі:

Конспект відкритого заняття на тему: «Тема зими в музиці. Слухання...
Підготувала: керівник гуртка «Музична абетка» школи ранньої творчої орієнтації «Малюк»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Конспект відкритого заняття в середній групі
Активізувати зорову увагу, логічне мислення, пам’ять. Формувати вміння діяти свідомо, з відчуттям доцільності зробленого
УРОК-ГРА
Дидактична мета уроку: Розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці
Дидактична гра як засіб формування комунікативних умінь і навичок...
На завжди старша за свій середній вік, вища за свою щоденну поведінку, вона у грі наче на голову вища за саму себе. Гра в конденсованому...
План-конспект семінарського заняття на тему “Комбінації з n по k...
Повідомлення нової теми. Викладення матеріалу, розв’язання базових прикладів 15 хвилин
Конспект заняття на тему: “ Great inventors and inventions
«Questions for asking more information», тренувати навички читання та перекладу невідомого тексту та розвивати навички аудіювання...
Конспект заняття з біології на тему: «Будова, властивості, роль в життєдіяльності полісахаридів»
Чим складні ліпіди відрізняються від простих? Наведіть приклади простих і складних ліпідів
Дидактична гра «Що потрібно для збереження овочів, фруктів і ягід?»
Мета: ознайомити дітей з технологією заготівлі на зиму овочів та фруктів: соління, сушіння, приготування соку, збереження за допомогою...
Конспект заняття соціально-морального спрямування для дітей середньої групи на тему
«чарівних» слів, тобто слів ввічливості (дякую, добрий день, пробачте, будьте ласкаві)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка