|
Скачати 48.3 Kb.
|
Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» Самостійна робота (І варіант) Примітка: 1) усі тестові питання мають одну правильну відповідь; 2) питання 1, 2,3,6,7,8,9,13 – оцінюються в 0,5 бала, питання 4,10,11,12, – 1 бал, питання 14,15 – 1, 5 бала. 1.Який фільм О. Довженка було названо найкращим на кінофестивалі Всесвітньої виставки в Брюсселі (1958 р.)? А) «Іван»; Б) «Ягідка кохання»; В) «Арсенал»; Г) «Земля». 2. Особливість повісті «Зачарована Десна» в тому, що: А) повість має двох ліричних героїв; Б) має філософський підтекст; В) поєднано спогади героя і його роздуми; Г) кіноповість має присвяту річці Десна. 3. Укажіть персонажа твору «Зачарована Десна», якому належить фраза: «Фактично найсвятішим у цій родині був один - …»: А) дід; Б) батько; В) Пірат; Г) я. 4. Визначте персонажа за авторською характеристикою: «З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіячів – він годивсь на все.» _______________________________________________________________________________ 5. Визначте персонажа за авторською характеристикою: «Їй можна було по три дні не давати їсти. Але без прокльонів вона не могла прожити й дня. Вони були її духовною їжею. Вони лилися з її вуст потоком, як вірші з натхненного поета, з найменшого приводу…» ________________________________________________________________________________ 6. У творі «Україна в огні» сім’я Запорожця за святковим столом співала пісню: А) «Ой летіли дикі гуси»; Б) «Ой піду я до роду гуляти»; В) «Горіла сосна»; Г) «Отчий дім». 7. Яким талантом Олесі милувалася Європа і Америка? А) глиняними статуетками; Б) портретами історичних осіб; В) вишивками; Г) збірниками народних пісень. 8. За що німці повісили Демида Запорожця: А) його бджоли закусали чотирьох німецьких солдат; Б) відмовився відвести німецького лейтенанта у місто; В) захистив від німців малолітню сироту; Г) не дав води напитися. 9. За що фон Крауз жорстоко побила Олесю: А) дівчина не розуміла німецької; Б) таким чином помстилась за вбивство українцями сина; В) Олеся не корилася наказам німкені; Г) красива рабиня стала коханкою її чоловіка. 10. Визначте персонажа за авторською характеристикою: « … маленька і чепурненька у святковій одежі. На ній була чиста сорочка, яку вона вже давно тримала у скрині про смерть, і старовинна довга безрукавка, і нова спідниця чорна у синіх дрібних квіточках. А на шиї навіть низочка дрібного коралового намиста з дукачем ще з дівочих літ.» ________________________________________________________________________________ 11. Автор слів: «Так не підкорятися і так умирати, як умирають українці, можуть лише люди високої марки»: А) Еріх Кох; Б) Ернст фон Крауз; В) Людвіг Крауз; Г)Лаврін Запорожець. 12. Хто сказав фразу: «А що мені Батьківщина?» А) Максим Заброда; Б) Роман Запорожець; В) Іван Гаркавий; Г) Павло Хуторний. 13. Кого з братів зустрічає Олеся в кінці твору: А) Лавріна та Василя; Б) Романа та Івана; В) Григорія та Демида; Г) Романа та Трохима. 14. Продовжіть речення. Ахіллесовою п’ятою українського народу Ернст фон Крауз називає:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 15. Дайте відповідь на запитання. Хто така Мотря Левчиха? У якому епізоді твору вона з’являється? Яка її доля? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» Самостійна робота (ІІ варіант) Примітка: 1) усі тестові питання мають одну правильну відповідь; 2) питання 1, 2,3,5,6,7,8,9, – оцінюються в 0,5 бала, питання 4,10,11,12, 13 – 1 бал, питання 14,15 – 1, 5 бала. 1.Укажіть перший звуковий фільм О. Довженка і рік його появи на екрані: А) «Земля», 1930 р.; Б) «Аероград», 1935 р.; В) «Іван», 1932 р.; Г) «Звенигора», 1928 р. 2. Укажіть жанр твору «Зачарована Десна»: А) кіносценарій; Б) новела; В) роман; Г) кіноповість. 3. Продовжте цитату із твору О. Довженка «Зачарована Десна»: «Але більше за все на світі любив я музику. Коли б спитав мене хто-небудь, яку я музику любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більше за все я любив слухати…» А) фортепіано; Б) спів жайворонка; В) клепання коси; Г) скрипку. 4. Укажіть персонажа за його характеристикою: «Нічого в світі так я не люблю, як саджати що-небудь у землю, щоб проізростало. Коли вилізає саме з землі всяка росиночка, ото мені радість, - любила проказувати вона.» ________________________________________________________________________________ 5. Скільки дітей мав Лаврін Запорожець? А) 6; Б) 4; В)5; Г)3. 6. Хто з синів Запорожця загинув під час евакуації під фашистською бомбою: А) Василь; Б) Лаврін; В) Савка; Г) Демид. 7. Хто вбив Мотрю Лечиху: А) Григорій Заброда; Б) Іван Гаркавий; В) Павло Хуторний; Г) Максим Заброда. 8. На розпродажу рабів Олесю купує: А) Купріян Хуторний; Б) Людвіг фон Крауз; В) Ф. Паулюс; Г) фрау Крауз. 9.. За що Христя потрапляє під партизанський суд? А) за розпусту; Б) за зраду Батьківщини; В) за допомогу пораненому німецькому солдату; Г) за замовчування важливих даних. 10. Назвіть персонажа за його характеристикою: « була тонкою, обдарованою натурою, тактовною, доброю, роботящою і бездоганно вихованою хорошим чесним родом. Легковажні хлопці трохи її соромились, вважаючи за горду і неприступну. ________________________________________________________________________________ 11. Назвіть персонажа за його характеристикою: «… він був сліпий, але в цю хвилину йому судилося побачити весь світ» ________________________________________________________________________________12. Вкажіть автора слів: «Їх не можна підкорити. Їх треба знищити»: А) Еріх Кох; Б) фон Крауз (батько); В) фон Крауз (син); Г) Адольф Гітлер 13.Вкажіть автора слів: «Якщо ти людина, а не диявол, то мусиш знати, що часом в’язні і судді повинні битись поруч, коли Батьківщина гине.»: А) Демид Запорожець; Б) Лаврін Запорожець; В) Василь Кравчина; Г) Олеся. 14. Дайте відповідь на запитання. За що Лаврін Запорожець потрапив до концтабору і засуджений до страти? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 15. Чи зустрічалися Олеся з Василем вдруге. Якщо так, то за яких обставин? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
Довженко О. П. Зачарована Десна. Україна в огні. Щоденник Мета: поглибити розуміння ліцеїстами змісту самостійно прочитаної кіноповісті; дати характеристику образам – персонажам; проаналізувати... |
О. Довженко. «Україна в огні» твір про трагедію українського народу Обладнання: портрет О. Довженка, виставка книг, епіграф, ілюстрації, кіноповість «Україна в огні» |
Олександр Довженко в своєму «Щоденнику» записав: «Мені важко од свідомості,... «Світе мій убогий! Де на тобі пролилося стільки крові, як у нас на Україні? Де стільки передсмертних криків, сліз, відчаю? Горе розлилося... |
О. Довженко. «Україна в огні» І варіант Виберіть правильну відповідь «Слов’янство поки що дало світові в кінематографі одного великого митця, мислителя і поета – Олександра Довженка», сказав |
Тема: "Зачарована Десна" О. Довженка казкова подорож у світ його... |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Олександр Петрович Довженко (10 вересня 1894 25 листопада 1956) український... Олександр Петрович Довженко (10 вересня 1894 — 25 листопада 1956) — український письменник, режисер, кінодраматург |
Та не однаково мені, Як Україну злії люди, Присплять, лукаві, і в огні, Її, окраденую, збудять… Мета: Ввести студентів у світ одного з найсильніших Довженкових творів, з’ясувати трагічну долю кіноповісті і її автора. Проектуючи... |
Тема: Правда, обпалена війною (Аналіз кіноповісті "Україна в огні") Мета: ознайомити студентів зі змістом кіноповісті, проаналізувати твір; закріпити вивчене про кіноповість, характеротворення, поетику;... |
Тема: "Україна в огні" твір про трагедію українського народу Мета Мета: Опрацювати вершинний твір О. Довженка; виховувати любов до рідного краю, національну гідність і свідомість; розвивати творчу... |