|
Скачати 64.46 Kb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ліцей» м. Кодима Розробка уроку на тему «Арифметична та геометрична прогресії» Вчитель математики: Джуган Г.М. Кодима - 2013 Мета: узагальнити знання з теми «Арифметична та геометрична прогресії»; закріпити навички обчислення; показати застосування теми на прикладах історичних задач; удосконалити вміння розв’язувати задачі. Епіграф уроку: «Математика безмежно різноманітна , як світ, і присутня, міститься в усьому». М.П. Єругін. Девіз уроку: «Недостатньо мати добрий розум, головне – це раціонально його застосовувати». Р. Декарт. Хід уроку 1. Організаційний момент. Слова вчителя. Розпочалося вже століття двадцять перше То може люди будуть прагнуть знати менше? Здається вивчені вже космос і моря, Зірок будова і уся земля. Чи варто зайвий раз ризикувати? Заради того, щоб нове щось взнати? Такі питання математиків дратують, Вони сьогодні як завжди Досліджують, розв’язують, рахують. І не бояться математики Ні труднощів, ні перешкод, а ні тенет. Бо знають точно, що «Прогресіо - це рух вперед!» Останні слова «Прогресіо - це рух вперед» прозвучали не спроста. Перша умова, якої треба дотримуватись в математиці, - це бути точним. Друге – бути чітким і наскільки можливо, простим. 2. Ознайомлення з темою і метою уроку. Мотивація навчальної діяльності. Отже, ми сьогодні з вами на уроці просто, чітко і з легкістю узагальнимо знання з теми: «Арифметична та геометрична прогресії». Закріпимо навички обчислення, покажемо практичне застосування теми на прикладах історичних задач, будемо удосконалювати вміння розв’язувати задачі. Епіграфом до уроку будуть слова М.П. Єругіна: «Математика безмежно різноманітна , як світ, і присутня, – міститься в усьому». Девіз уроку: «Недостатньо мати добрий розум, головне – це раціонально його застосовувати», як сказав Р. Декарт. 3. Перевірка домашнього завдання. - завдання1.1 – 1.8 з варіанту 31 із «Збірника завдань для ДПА з математики» (Глобін О.І., Єргіна О.В.), 2013 р., - завдання 3.2 з варіанту 44 із «Збірника завдань для ДПА з математики» (Глобін О.І., Єргіна О.В.), 2013 р., (на слайді наведено розв’язки до д/з, учні звіряють відповіді) 4. Актуалізація опорних знань. Інтерактивна вправа «Морський бій» (Учні називають клітинку і відповідають на питання)
Усні вправи 1. Відгадати число: 2. Обчислити:
Яку залежність ви побачили? 3. Знайти невідомі елементи в даній прогресії:
а1 = 3, а2 = 10. 1) d - ?; 2) a4 - ?
а1 = 3, d = 2. 3) а7 - ?
в1 = 40, q = . 4) в4 -? 5. Історична довідка. А зараз здійснимо екскурсію назад, в історію. (Короткі розповіді учнів)
1+2+3+…+n=n(n+1) 2+4+6+…2n=n(n+1)
Арифметична прогресія Геометрична прогресія
Шахову гру винайшли в Індії. Ознайомившись з нею, індійський принц Сирам, захоплений дотепністю і різноманітністю можливих ситуацій, покликав до себе її винахідника, ученого Сету, і сказав йому: “Я хочу гідно нагородити тебе, Сета, за прекрасну гру, яку ти придумав. Я досить багатий, і можу виконати будь – яке твоє бажання”. “Володарю, - відповів Сета, - накажи видати мені за першу клітинку шахівниці одну пшеничну зернину, за другу – дві, за третю – чотири і далі за кожну клітинку вдвічі більше, ніж за попередню .” Принц здивувався, що винахідник так мало запросив. Але обіцянку не зміг виконати. Після ретельних підрахунків вияснилося, що кількість зерен, що бажає одержати Сета, така велика, що її не знайдеться на всьому просторі Землі. Для того, щоб видати нагороду, треба перетворити всі царства в поля, висушити всі річки, озера, розтопити кригу і сніги. Увесь цей простір засіяти пшеницею й усе, що виросте на ньому за 5 років, віддати Сеті. Зі здивуванням слухав принц слова вчених. “Напишіть же мені це дивовижне число,” - сказав він. (Розв’язання пояснює вчитель). 6. Удосконалення умінь та навичок Слова вчителя. Відомий математик Д. Пойа сказав: «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо заходьте в воду, а якщо хочете навчитися розв’язувати задачі, то розв’язуйте їх». На попередніх уроках ви переконались, що за допомогою прогресій можна розв’язувати багато задач, але не тільки в математиці. Так за допомогою геометричної прогресії здійснюється поділ нейтронів під час ядерної ланцюгової реакції. Відрізки шляху за рівноприскореного руху утворюють арифметичну прогресію, за законом геометричної прогресії зростає розмір вкладу в ощадбанку. 1 Задача від банка Ви хочете взяти в банку кредит на 2000 грн. Умови кредитування: За 1день вам нараховують 1 коп. За 2 день-2 коп. За 3 день – 4 коп. 4 день - 8 коп. і т.д. Чи уклали б ви договір з цим банком, не менше ніж на 30 днів? (Розв’язання на дошці) 2 Задача Брудних рук Бактерія, потрапивши в організм, до кінця 20–ї хвилини ділиться на дві, кожна з них до кінця 20-ї хвилини знов ділиться на дві і т.д. Скільки бактерій стане в організмі через добу? (Розв’язання на дошці) 3 Задача про шкідливість куріння Кожен курець викурює в день у середньому 8 сигарет. Після викурювання першої сигарети в легенях осідає 0,0002 г нікотину й тютюнового дьогтю. З кожною наступною сигаретою ця кількість збільшується на 0,000001 г. Яка кількість речовин осідає в легенях за рік? (Розв’язання на дошці) Слова вчителя. Статистика куріння
НЕ КУРІТЬ!!! Магічний квадрат Чи знаєте ви, що таке магічний квадрат? Це квадрат, який складається з 9 клітинок, в які записують числа, так, щоб сума чисел по вертикалі, горизонталі і діагоналям була однакова .Всього чисел 9. Це 3,5,7,9,11,13,15,17,19, вони являються членами арифметичної прогресії. І такий квадрат можна скласти із будь-яких 9 послідовних членів будь-якої арифметичної прогресії натуральних чисел. 7. Заключне слово вчителя Ян Амос Коменський говорив: «Вважай нещасним той день або ту годину, у яку ти не засвоїв нічого нового, нічого не додав до свого розвитку». Я сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці ви знайшли для себе хоч часточку корисного. 8. Рефлексія 9. Оцінювання учнів 10. Домашнє завдання
|
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми „Арифметична і геометрична прогресії”. Розширити кругозір учнів.... |
Арифметична прогресія ( урок – лекція) Мета уроку. 1 формувати означення арифметичної прогресії, формувати поняття n- го члена арифметичної прогресії, поняття суми членів... |
Арифметична та геометрична прогресії. Гра "Щасливий випадок" Тищенко Ірина Анатоліївна, вчитель математики Геронимівської ЗОШ І-ІІІст. Черкаської районної ради, спеціаліст вищої категорії, старший... |
Урок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу» Якщо учні сформулювали самостійно тему уроку, ио вчитель пропонує смоделювати план уроку |
Уроку виробничого навчання Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку |
Уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» Розробка уроку на тему: «Розмноження і розвиток ссавців. Сезонні явища в житті ссавців» для учнів 8 класу. Представлений матеріал... |
Урок на тему: Світовий океан та його частини Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3) |
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет.... План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет. Реєстрація електроної пошти |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
Уроку математики на тему Звертаю увагу учнів на ключове слово, яке стоїть в епіграфі – піраміда, що відноситься до теми і мети уроку. Здійснюємо аналіз вислову... |