|
Скачати 72.27 Kb.
|
8 клас Тема: Хімічні властивості кислот. Мета: Розглянути хімічні властивості кислот: взаємодія кислот з оксидами металів, взаємодія кислот з солями. Формувати навички складення відповідних рівнянь хімічних реакцій. Розвивати вміння передбачати результат хімічного перетворення, активізувати пізнавальну діяльність учнів за допомогою інтерактивних завдань. Спонукати учнів до пошуку додаткової цікавої інформації про кислоти та їх властивості. Виховувати наполегливість, впевненість у досягненні позитивного результату, здатність працювати командою та бути відповідальним за результат. Обладнання: таблиця розчинності, ряд активності металів, картки для роботи учнів, електронні засоби навчання ; магнітна дошка. Реактиви: штатив з пробірками; розчини: хлоридної кислоти, калій гідроксиду, сульфатної кислоти, індикаторів, купрум оксид. Базові поняття та терміни: індикатори, кислоти, солі, оксиди, основи, реакція нейтралізації, реакція обміну, реакція заміщення. Тип уроку: комбінований Методи навчання: пояснювально-ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні – демонстрації, лабораторний дослід; репродуктивні, частково-пошукові; дослідницькі, практичні – розв’язування вправ. Структура уроку І. Актуалізація опорних знань. ІІ. Вивчення нового матеріалу:
ІІІ. Узагальнення та закріплення знань. ІУ. Домашнє завдання. УІ. Підведення підсумків уроку. Хід уроку Актуалізація опорних знань. Фронтальна бесіда:
Хімічна розминка: ZnCl2, HCl, H2O, CuCl2, H2SO4, MgO, ZnO, HBr, SO3, CO2, Al2O3, H3PO4, BaSO4, NaOH, Mg(OH)2, Na2SO4, H2CO3, NaNO3, BaO, HNO3, Na2O, H2SiO3, Ba(OH)2, Cu(OH)2 З наведених речовин випишіть тільки формули кислот, назвіть їх. З наведених речовин випишіть тільки формули солей, назвіть їх. Перевірка домашнього завдання – відповіді на контрольні питання Л.Д.№ 2, 4 (Тест контроль. Хімія. 8 клас. Зошит для самостійних та контрольних робіт + лабораторні та практичні роботи. Н. Е. Варавва, Н. Р. Парфеня, Н. І. Теслицька) Вивчення нового матеріалу: Оголошення теми, постановка мети уроку. Пояснення вчителя: Взаємодія кислот з оксидами металів. На відміну з такою властивістю кислот як взаємодія їх з металами в даному випадку активність металу та його положення у ряду активності не впливає на результат реакції. Демонстрація взаємодії купрум (ІІ) оксиду з кислотою, обговорення спостережень, запис хімічного рівняння на дошці, визначення спільних ознак з реакцією взаємодії кислот з основами. CuО + H2SO4 = CuSO4 + H2O Запис учнями висновку у зошитах: кислота + оксид металу = сіль + вода Взаємодія кислот з солями. Реакція між кислотою та сіллю належить до реакцій обміну. Пропоную учням згадати та озвучити визначення. Демонстрація взаємодії карбонату натрію та сульфатної кислоти, обговорення спостережень, запис хімічного рівняння на дошці. Na2CO3 + H2SO4 = Na2SO4 + H2CO3 ↨ CO2↑ + H2O Демонстрація взаємодії барій хлориду та сульфатної кислоти, обговорення результату спостережень, запис хімічного рівняння на дошці. ВаCl2 + H2SO4 = ВаSO4↓ + 2HCl Питання до учнів: за якими ознаками ви зрозуміли, що відбулася хімічна реакція у обох випадках? Висновок: кислоти взаємодіють з солями лише у тому випадку, якщо утвориться газ або осад. В учнів закономірно виникає питання: а що буде, якщо не утвориться ні газ, ні осад? Лабораторний дослід: Пропонуємо їм перевірити це самим на прикладі взаємодії таких речовин: розчинів NaNO3 та H2SO4 та пояснюємо, що формально результат реакції можна записати хімічним рівнянням 2NaNO3 + H2SO4 = Na2SO4 +2HNO3, але практично ніяких ознак хімічної реакції не спостерігається. Запис учнями висновку у зошитах: кислота + сіль = нова кислота + нова сіль ( у випадку, якщо утвориться ↓ або ↑. Пояснення вчителя: як визначити за таблицею розчинності – речовина випаде в осад чи ні? Відпрацювання навичок написання хімічних реакцій за участю кислот. Завдання №1: Записати в схемах рівнянь пропущені формули. Яка з реакцій не відбудеться? Чому? ВаО + H2SO4 = ….. + H2O СаО + H2SO4 = СаSO4 + ….. Ba(NO3)2 + H2SO4 = ВаSO4 + ….. Ba(NO3)2 + HCl = Ва… + Н… Завдання №2 Скласти «Хімічне лото» додаючи у незаповнені клітини формули речовин, які утворюються внаслідок реакції.
Для учнів з високим рівнем навчальних здібностей пропонуємо створити власне хімічне лото та прогнозувати результати взаємодії. Узагальнення та закріплення знань. «Мікрофон»:
Домашнє завдання. §15, с.73, 75 (пункти 3, 5) №3, 4 (письмово), №5* ( диференційовано). Підведення підсумків уроку. |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Методичні рекомендації щодо ведення журналу Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,... |
8 клас Тема ”Клас Птахи” Цифрові технології 2010 р. Пояснююча записка На щастя існують технології, які можуть розбудити в дитині інтерес, дати особистості можливості для розвитку і самореалізації. Однією... |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
Календарно-тематичний план 2 клас І СЕМЕСТР 35 годин на рік 2 клас Д. Кабалевський. „Три кити”, С. Рахманінов. “Італійська полька”; Є. Адамцевич. “Запорізький марш” |
НВК Аскан і я -Нова гімназія Мабуть, вам траплялося чути: «Це дружний клас», або «У вас такий недружний клас, кожний сам по собі.» |
Тема: Удосконалення майстерності виконання екзерсису класичного танцю.... |
Уроку: Навчальна Розділ Національна економіка як ціле. Тема Загальні результати національного виробництва, 11 клас (рівень стандарту) |