Уроках математики


Скачати 96.02 Kb.
Назва Уроках математики
Дата 25.10.2013
Розмір 96.02 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок



уПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

хМЕЛЬНИЦЬКОГО КОЛЕГІУМУ ІМ. В. КОЗУБНЯКА


Використання

таблиць та схем

на уроках математики

у початкових класах



уПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

хМЕЛЬНИЦЬКОГО КОЛЕГІУМУ ІМ. В. КОЗУБНЯКА

Використання

таблиць та схем

на уроках математики

у початкових класах

Хмельницький

2011
Рекомендовано до друку методичною радою ІМК

(протокол № 4 від 11. 11. 2011 р.

м. Хмельницький)

Укладач: Колесник Наталя Павлівна – вчитель

початкових класів
Рецензенти: Романів О.М. – методист ІМК управління

освіти Хмельницької міської

ради;
Гудим А.М. – заступник директора

Хмельницького колегіуму

з початкового навчання та розвитку


«ВИКОРИСТАННЯ ТАБЛИЦЬ ТА СХЕМ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ»
Робота містить теоретичні положення та рекомендації щодо використання таблиць та схем у процесі навчання молодших школярів математики. З досвіду Старшого вчителя Хмельницького колегіуму Колесник Наталі Павлівни.

ЗМІСТ

1. Важливе місце диференціації та індивідуалізації

в системі принципів навчання 7
2. Диференційований і індивідуальний підхід

у навчанні. 8
2.1 Диференціація і індивідуалізація навчальної

роботи на етапі сприймання нового матеріалу. 12
2.2 Диференціація та індивідуалізація на етапі первинного закріплення. 15
2.3 Диференціація та індивідуалізація під час самостійних робіт. 19
2.4 Диференціація та індивідуалізація домашніх завдань. 22
3. Актуальність диференціації і індивідуалізації у сучасній школі. 23
4. Література 26


" До кожного учня треба підійти,

побачити його труднощі,

кожному необхідно дати

тільки для нього

призначене завдання "

В. О. Сухомлинський
Рівень розумового розвитку дітей визначається не тільки об'ємом засвоєних знань, а й вмінням володіти певними ро­зумовими операціями, логічними прийомами мислення.

Розвиток логічного мислення - основна функція тек­стових задач, вміщених у діючих підручниках з математи­ки 1 – 4 класів закладених Державними стандартами України.

Але рано чи пізно, на якомусь етапі навчання і учні і вчителі зустрічаються з однією і тією ж проблемою: як на­вчити розв'язувати задачі, як навчитись розв'язувати задачі?

Тому цей посібник для роз'язування задач в певній мірі допоможе вирішити цю проблему.

Видатний педагог- математик Б.В. Гнєденко, глибоко і досконало вивчаючи психологічні закономірності мислення писав: «Важливо якомога повніше пізнати механіку дій про­цесу мислення. Насамперед це потрібно для того, щоб полег­шити, прискорити і підвищити ефективність процесу на­вчання дітей».

Ще з давніх давен мудреці-філософи казали, що у люди­ни до істини є три шляхи: шлях мислення – благородний, шлях наслідування – дуже легкий, шлях особистого досвіду – дуже складний.

Схематичні зображення текстів задач вміщені в цьому по­сібнику, допоможуть поєднати всі ці шляхи і пізнання молод­ших школярів: шлях наслідування – коли вони зможуть при­думати аналогічну задачу за поданим вже зразком; особистого досвіду – якщо проаналізують і перевірять задачу , проставлять числові дані у віконцях, закінчать запис; шлях мислення – складуть модель, графік, схему, таблицю до задач не вміще­них в цьому посібнику, власними силами.

Робота зі схемами та моделями поданими в посібнику – це не тільки удосконалення розуміння кількісних, просторових, функціональних закономірностей, але й своєрідний підхід до дійсності, метод дослідження фактів і явищ, спосіб міркування.

Моделювання, як спосіб аналізу і пізнання навколишньої дійсності, необхідне для успішного вивчення всіх предметів.

У процесі моделювання текстових задач учні оволодіва­ють культурою мислення, а це накладе відбиток на їх розу­мову працю у вік нових технологій і комп'ютеризації.

Відомо, що слово - це абстракція вищого рангу, ніж об­раз. Тому фізіологічно і психологічно діти молодших класів в першу чергу сприймають наочність, конкретні предмети. Дитина не може уявити те, чого вона не бачила і не знає. І на завдання вчителя «діти уявіть ситуацію», як би не напру­жувала вона свою уяву - виконати його не зможе. Наше зав­дання - навчити учнів уявляти і перекладати це на образ, а у вигляді знаково - символічних образів - уявляти реальні пред­мети і життєву ситуацію. Всі мислительні операції (аналіз, синтез і т.д.) виникають спочатку як практичні операції і лише потім стають операціями теоретичного мислення.

Сподіваємось, у дітей не буде більше легких і складних задач, зрозумілих і не зовсім.

Нехай цей помічник допоможе окремим учням зняти пси­хологічний бар'єр страху, іншим дасть змогу творити.

Орієнтовні завдання для роботи можуть бути такими:

  1. Проаналізуй задачу.

  2. Простав числові дані.

  3. Знайди помилки в записах, неточності в кресленні.

  4. Придумай обернену задачу.

  5. Склади задачу аналогічну даній, змінивши числа.

  6. Порівняй різні зображення.


Задача

Для молодших школярів придбали всього 200 квитків: 74 квитки в ляльковий театр, шосту частину решти у цирк, а всі інші в кінотеатр. Скільки квитків придбали в кінотеатр?

І.

ІІ.



ІІ.


ІІІ.

ІV.




VІ.




Задача

Сума трьох чисел 874. Перше число дорівнює 355, друге на 89 менше. Знайди третє число.

Доповни задачу, якщо третє число дорівнює 15, а четверте не відоме.

















Задача

У шкільному саду 864 фруктових дерева. Четверту частину цих дерев становлять груші, третину – яблуні, а решту – сливи. Скільки в саду слив?

Знайди місце знака «?» в ІІ і ІІІ схемах.






Унаочнення у початкових класах застосовують з метою збагачення та розширення безпосеред­нього чуттєвого досвіду учнів, розвитку спостережли­вості, пізнання конкретних властивостей предметів під час практичної діяльності, створення умов для перехо­ду до абстрактного мислення, опори для самостійного навчання й систематизації навчального матеріалу.

Молодші школярі — це вчорашні діти дитячого садка. Вони мислять конкретно, образами.

Залучити кожного учня до активної діяльності на всіх етапах уроку, сформувати поняття, стійкі навич­ки допомагають опорні схеми. Дуже важливо, щоб вони не висіли, як плакати, а постійно підключалися до роботи на уроці. Краще розташовувати їх у право­му верхньому кутку дошки. Коли учень відповідає на запитання вчителя, користуючись опорою, зникає скутість, страх помилитися. Схема стає алгоритмом міркування й доказу, а вся увага спрямовується на суть, міркування, усвідомлення залежностей і зв'язків.

З огляду на це пропоную декілька опорних схем, які використовую на уроках математики.










































































Список літератури
Алексюк А.М. Загальні методи навчання в школі.- К.: Рад.шк., 1981

Богданович М.В. Методика розвязування задач у початковій школі.- К.: Вища шк., 1986

Нелепенко Т.А. Зразки коротких записів задач з математики у 4 кл. – К. 1999


Зміст
1. Вступ

2. Схематичні зображення текстів задач

3. Опорні схеми з математики



Література.
1. Баранов С.П. Педагогіка - М: Просвіта - 1987 р.

2. Бугайов О.І. Диференціація навчання в сучасній школ//

Р/Ш - 1994р. №8 ст. 21-23.

3. Бурда Н. Д. Диференціація навчання // П/Ш - 1990 р.

№9 ст. 17-23

4. Дубинчук О.С. Індивідуальний підхід до учнів // П/Ш –

1988 ст №8 ст 17-20.

5. Коваль І.П. Диференціація домашніх завдань з

математики // П/Ш - 1991р. №7

6. Миколайчук М.В. Диференційований та індивідуальний

підхід до учнів // П/Ш 1988р. №10 ст 25-28

7. Онишків З.М. Диференційований підхід до засвоєння

нового матеріалу // П/Ш - 1989р. №8 ст 15-17

8. Павленко І.І. Індивідуальна робота з учнями // Р/Ш –

1990р. № 4 ст 88- 90

9. Подкопаєв С.І. Диференціація в основній школі // Р/Ш –

1991 р. №9 ст 88-90

10. Сухомлинський В.О. "Сто порад учителеві - К:

Радянська школа, 1988

11. Тягур Р.С. Початкова школа і диференціація навчання //

П/Ш 1991 р. №3 ст 49-50

12. Харламов М. Д. Педагогіка - М:Вища школа, 1990 р.

13. Шулдик І.П. Диференціація самостійної роботи //

Р/Ш 1988 р. № 12 ст 15-21

14. Ярмаченко М.Д. Педагогіка - К: Вища школа, 1986 р.






Схожі:

Уроках математики
Посібник містить методичні рекомендації щодо впровадження проектних технологій на уроках математики
Уроках математики
Я пропоную деякі прийоми, які дають можливість вчителю математики сприяти формуванню даної компетентності засобами уроків математики,...
Уроках математики вчителі математики
«Усі знання виростають з одного коріння — з навколишньої дійсності, а тому й повинні вивчатися у зв'язках»
Уроках математики? Що саме розвивається на заняттях з математики?...
Навіщо потрібно вивчати математику? Кожен відповідає по-своєму, всі вони праві, мотиви різні, цілі різні
Уроках математики 6 клас
Чи можна вважати правильним твердження “Десяткові дроби це певна група звичайних дробів”?
Уроках математики в 1 класі
Розробка вчителя початкових класів закладу «Загальноосвітня I-IIIст школа №11 Вінницької міської ради»
На уроках математики і фізики
Точка а називається точкою локального максимуму функції f(x), якщо для всіх х з деякого околу точки а виконується нерівність
Уроках математики в Украйнській гімназії з використанням технології...
Ами змістом навчальної дисципліни, зокрема математики, а й сформованість компетентності учня як загальної здатності особистості....
УРОКАХ МАТЕМАТИКИ. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мова йде про формування підприємницької компетентності учнів, яка у подальшому житті підвищить їхню конкурентоспроможність на ринку...
Уроку з фізичної культури та математики для учнів 6-го класу
Правила поведінки учнів у спортивному залі; запобігання травмам на уроках баскетболу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка