ЗНАЙОМСТВО ІЗ СЕРЕДОВИЩЕМ ПРОГРАМИ


Скачати 0.6 Mb.
Назва ЗНАЙОМСТВО ІЗ СЕРЕДОВИЩЕМ ПРОГРАМИ
Сторінка 1/5
Дата 24.10.2013
Розмір 0.6 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
  1   2   3   4   5



ЗНАЙОМСТВО ІЗ СЕРЕДОВИЩЕМ ПРОГРАМИ CORELDRAW
CorelDRAW — векторний графічний редактор, розроблений канад­ською корпорацією Corel. Поточна версія продукту CorelDRAW Graphics Suite Х4 доступна тільки для Microsoft Windows, більш ранні випуска­лися також для Apple Macintosh і GNU/Linux. Остання версія для GNU/ Linux — дев'ята, випущена 2000 року. У 2002 році вийшла остання, одинадцята версія для Macintosh.

У пакеті CorelDRAW Graphics Suite також містяться редактор ра­стрової графіки Corel PHOTO-PAINT та інші програми, наприклад Corel CAPTURE для захоплення зображень з екрана. Програма векторизації растрової графіки Corel TRACE до дванадцятої версії входила в пакет, а тепер поширюється як самостійна.

Векторні малюнки

У векторному способі кодування геометричні фігури, криві й прямі лінії, що складають малюнок, зберігаються в пам'яті комп'ютера у ви­гляді математичних формул і геометричних абстракцій — круг, квадрат, еліпс тощо. Наприклад, щоб закодувати круг, не треба розбивати його на окремі піксели — треба запам'ятати його радіус, координати центра й колір. Для прямокутника достатньо знати розміри сторін, місце, де він розташований, і колір заливки.

За допомогою математичних формул можна описати найрізноманіт­ніші фігури. Щоб виконати більш складний малюнок, застосовують кілька простих фігур. Наприклад, узявши шість прямокутників" із за­кругленими кутами й зафарбувавши їх трохи відмінними відтінками

сірого, ми легко можемо одержати малю­нок мобільного телефону.

Будь-яке зображення у векторному форматі має багато складників, які в розгру­пованому стані можна редагувати незалеж­но один від одного. Ці частини називаються об'єктами, або контурами. За допомогою комбінації кількох об'єктів можна ство­рити новий об'єкт, здатний стати базовим елементом для побудови нових векторних малюнків. Розміри кожного об'єкта, кри­визна й розташування зберігаються в числовому вигляді. Векторний малюнок, Завдяки цьому з'являється зібраний зі складових частин можливість простого масштабування мно­женням параметрів графічних елементів на коефіцієнт масштабування. При цьому якість зображення не змінюється.

Використовуючи векторну графіку, можна не замислюватися над тим, чи ми робимо мініатюрну емблему, чи малюємо двометровий транс­парант. Ми працюємо над малюнком однаково в обох випадках. У будь-який момент можна одержати довільний розмір зображення без втрати якості. Важливою перевагою векторного способу кодування зображень е те, що графічні файли векторної графіки мають значно менший розмір, аніж файли растрової.

До недоліків векторної графіки насамперед належить певна умов­ність одержуваних зображень. Усі малюнки складаються з кривих, описаних формулами, тому важко отримати реалістичне зображення. Потрібно забагато елементів, через що малюнки векторної графіки не можуть використовуватися для кодування фотографій — розмір отрима­ного файла в такому випадку виявиться набагато більшим, ніж у відпо­відного файла растрової графіки.
Середовище програми CorelDRAW Х4

Головне вікно CorelDRAW Х4 можна умовно поділити на десять основних груп елементів (рис.1). Розглянемо його панелі та робочі елементи.




Рис. 1 Головне вікно CorelDRAW

Рядок Основного меню розташований у верхній частині екрана. Воно містить 12 пунктів, кожен викликає відповідне меню зі списком команд. Меню можна доповнювати власним набором команд.

Основною областю головного вікна є Окно документа з Рабочей страницей. Допускається розміщення об'єктів (контурів) у будь-якому місці вікна документа, у тому числі за межами робочої сторінки (у цьому випадку вони не будуть виведені на друк).

Робоча сторінка — це прямокутник, виділений падаючою тінню й розташований у центрі вікна документа. Його розміри задаються від­повідно до розмірів аркуша, які встановлюються двома числовими пара­метрами на Панели свойств инструментов.

Линейки (горизонтальна і вертикальна) дозволяють візуально оці­нити розмір і розташування об'єктів на сторінці. Якщо є текстовий на­бір, Линейки дають змогу контролювати розмір полів, відступи абзаців, позиції табуляції.

Стандартна панель інструментів розташована під рядком меню. Тут зібрано іконки-кнопки для найчастіше повторюваних дій, які також можна виконати через меню (Создать, Открыть, Сохранить, Напечатать тощо).

Панель инструментов містить кнопки графічних інструментів для створення та редагування об'єктів. Зазвичай вона розташована верти­кально в лівій частині екрана, але може перетягатися мишею за рельєф­ну риску у верхній частині меню на довільне місце на екрані. Зверніть увагу на те, що інструменти, значки яких містять у нижньому правому кутку маленький трикутник, мають панель, що розкривається. Щоб її розкрити, треба навести на кнопку вказівник миші й утримувати натиснутою її ліву кнопку.

Палитра цветов призначена для зафарбовування створюваних об'єктів різними кольорами й відтінками сірого. Вибір кольору залив­ки здійснюється клацанням лівої кнопки миші по комірці з потрібним кольором. Для вибору кольору обведення аналогічна процедура викону­ється за допомогою правої кнопки миші.

Навигатор відображує, скільки сторінок містить поточний доку­мент (CorelDRAW дозволяє створювати багатосторінкові документи). За допомогою Навигатора можна доповнювати документ новими сторінка­ми та переходити зі сторінки на сторінку.

Строка состояния розташований внизу екрана під горизонтальною смугою прокручування. У ньому відображуються відомості про виділе­ний об'єкт або команду.
Збереження та завантаження документа в CorelDRAW Х4

Після запуску програми новий порожній документ створюється автоматично, тому розглянемо збереження та завантаження раніше від­редагованих малюнків. Збереження документів у CorelDRAW Х4 схоже на аналогічні дії в інших програмах, що працюють під керуванням Windows. Для збереження документа на диску натисніть кнопку Сохра­нить... (Ctrl+S) на панелі інструментів Основная. На екрані з'явиться діалог, у якому ви повинні ввести ім'я файла та визначити на диску місце для його збереження (рис. 2). Крім того, можна вказати деякі додаткові параметри.

Спочатку визначимо диск і каталог, у якому ви хочете зберегти файл. Для вибору клацніть мишею на кнопці Обзор папок і оберіть по­трібні диск і папку. Обраний шлях відобразиться у верхньому рядку діалогового вікна. Після цього обираємо ім'я файла, якщо вас не вла­штовує ім'я Рисунок... із додаванням порядкового номера. За умовчан­ням редактор пропонує зберегти файл у форматі CDR (фірмовий формат CorelDRAW), але в списку пропонуються різні варіанти, наприклад АІ,

EMF, WMF тощо.

Є можливість додати Заголовок і Тему. Набраний тут текст можна прочитати через меню Властивості - Докладно під час пошуку файла через Мій комп’ютер.

За допомогою прапорця Вы­деленные объекты можна зберегти не весь малюнок, а тільки виділені фрагменти. В окремому меню для формату CDR можна обрати версію

CorelDRAW, для якої буде здійснено збереження.

Тепер завантажимо раніше збе­режений файл. Натискаємо кнопку Open на панелі інструментів Осно­вная. На екрані з'явиться діалог, схожий на діалог збереження. Так само обираємо диск і каталог, у яко­му міститься необхідний файл, піс­ля чого треба двічі клацнути мишею на імені файла (рис. 3).

Для повторного відкриття не­щодавно збереженого файла в пунк­ті Файл основного меню передбаче­но рядок Открыть последние — це список недавно редагованих і збере­жених файлів. Файл із нього можна відкрити без пошуку дисків і папок подвійним клацанням на його імені.

Запитання для самоконтролю

  1. Які програми входять до пакету CorelDRAW Graphic Suite?

  2. У векторному форматі намальовано квадрат зі стороною 600 пікселів, товщина обвідної лінії контуру — 1 піксел. Квадрат зменшили у 200 разів. Яку товщину матиме обвід­на лінія?

  3. Коли в CorelDRAW з'явились імпорт векторних малюнків з AutoCAD, експорт у PDF-файли та багатосторінкове тексто­ве редагування?

  4. Які кнопки-іконки винесені на стандартну панель CorelDRAW?

  5. Що означає маленький чорний трикутник у правому нижньо­му кутку на значках інструментів на Панели инструментов?

  6. Чим відрізняється вибір кольорів у Палитре цветов правою і лівою кнопками миші?

  7. У якому форматі CorelDRAW зберігає зображення за умов­чанням? У яких ще векторних форматах можна зберегти зображення із середовища CorelDRAW?

  8. Як зберегти не весь малюнок, а тільки виділені фрагменти?


Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур

Малювати у векторному графічному редакторі можна одним із трьох способів:

  • поелементне промальовування зображення, лінія за лінією, кон­тур за контуром, з їх частковим перекриванням, обрізанням, викривленням і об'єднанням;

  • завантаження схожого зображення з Clipart (Библиотека кар­тинок) із дальшим редагуванням, додаванням або стиранням деталей;

  • векторизація відсканованого малюнка з подальшим чищенням від випадкових неточностей і непотрібних деталей.

З одного боку, намалювати складний малюнок у CorelDRAW дуже непросто, набагато складніше, ніж у растровому редакторі. З іншого боку, прості картинки, знаки, символи, геометричні фігури векторний редактор дозволяє малювати набагато швидше й простіше за будь-який растровий.

Інструментів у CorelDRAW дуже багато, тому зупинимося лише на тих, які потрібні для зображення графічних примітивів.
Запитання для самоконтролю

  1. Як можна одержати вихідне векторне зображення для подальшого редагування та доповнення деталями?

  2. Які інструменти входять у групу інструментів для малювання вручну? Для чого вони використовуються?

  3. Які інструменти застосовуються для малювання прямокутників? Як намалювати квадрат?

  4. Які інструменти використовуються для малювання еліпсів?

  5. Як намалювати круг?

  6. Назвіть інструменти для побудови ламаних кривих складної форми.

  7. Які основні фігури можна намалювати за допомогою стандартних інструментів у графічному редакторі CorelDRAW?


Створення найпростіших зображень

У малюванні простих геометричних зображень, що являють собою накладені одна на одну прості геометричні фігури (графічні примітиви), переваги векторної графіки виявляються найповніше. У векторному ре­дакторі такі малюнки виконувати набагато простіше, ніж у растровому.

Прості малюнки часто вельми потрібні. Це і дорожні знаки, і вказівники з написами в заплутаних переходах, і плани евакуації в разі пожежі, які можна побачити майже в кожному коридорі, і схеми місць у кі­нотеатрах і транспорті. Усі ці малюнки легко виконати за допомогою найпростіших графічних примітивів, які обов'язково наявні в кожному графічному редакторі.

Створюючи подібні зображення, потрібно дотримуватися кіль­кох простих правил — і тоді процес малювання проходитиме швидко й успішно.

  1. Починаємо малювати з найбільшого елемента, зазвичай він — фоновий контур малюнка. Робити це треба не тому, що не можна змінити порядок векторних контурів, а тому, що інші елементи малюнка своїми розмірами та поворотом здебільшого прив'язані до фонового компонента.

  2. Кожен елемент зображення краще відразу малювати в потрібному кольорі — перефарбувати окремі деталі в згрупованому векторному малюнку не можна.

  3. Колір контуру — важлива деталь. Якщо ми складаємо елемент із кількох примітивів, то їхня заливка має збігатися з кольором контуру, інакше в місці стику залишаться розділювальні лінії.

  4. Векторний малюнок обов'язково має бути згрупований. Намалювати все відразу в потрібному масштабі складно, тому цілком можливо, що готовий малюнок доведеться збільшувати або зменшувати. Якщо він не згрупований, під час масштабування елементи «роз'їдуться» один відносно одного.

  5. Якщо на малюнку є повторювані або симетричні елементи, не треба малювати їх двічі (повторити розмір контуру дуже непросто), краще скопіювати елемент (Ctrl + С), вклеїти його на малюнок (Ctrl + V) і розвернути на потрібний кут мишею або через меню.

Ваші успіхи в опануванні векторного редактора CorelDRAW багато в чому залежать від того, наскільки ґрунтовно ви освоїте інструменти.

А будь-які інструменти найкраще вивчати, виконуючи практичні за­вдання.
Запитання для самоконтролю

  1. Як установити колір заливки графічного примітива?

  2. Як установити колір контуру графічного примітива?

  3. Як змінити порядок розташування елементів на малюнку?

  4. Як змінити розмір графічного примітива в ширину, у висоту, відразу за двома координатами?

  5. Як повернути намальований елемент на певний кут?

  6. Як віддзеркалити елемент по горизонталі, по вертикалі?

  7. Як згрупувати векторні контури в один малюнок?


Практичні завдання для самостійної роботи №1
Завдання 1. За допомогою інструментів , і зобразіть іконки з кнопок інструментальної панелі CorelDRAW (товщина ліній — 1 мм), показані на рис. 4.



Рис. 4 Значки інструментів CorelDRAW
Завдання 2. За допомогою інструментів і зобразіть контурні малюнки прапорів (товщина ліній — 0,5 мм), поданих на рис. 5.



Рис. 5 Прапори
Рекомендації. Усі прапори мають бути однакового розміру, роз­ташовані в рядах на одному рівні й на однаковій відстані між ними. Прапори скандинавських країн із хрестами (другий у першому ряді та четвертий у другому ряді) виконані за допомогою малих прямокутни­ків, накладених на фоновий прямокутник прапора, а не за допомогою фігури Крест.
Завдання 3. За допомогою інструментів , і створіть контурні малюнки дорожніх знаків (товщина ліній – 0,75 мм) рис. 6.


Рис. 6 Дорожні знаки


Операція з об’єктами

Малюнок у CorelDRAW — це сукупність об'єктів (контурів), прямих і кривих ліній, кіл, прямокутників та інших фігур. Процес малювання у векторному редакторі — це створення нових об'єктів, зміна форми створених раніше та видалення непотрібних об'єктів. У редакторі CorelDRAW можна змінити не тільки розміри та про­порції, але й контури об'єкта, відредагувавши вузли й сегменти, що його складають. Ознайомимося з найпростішими перетвореннями об'єктів CorelDRAW.
  1   2   3   4   5

Схожі:

Перелік основних видів роботи студента-практиканта згідно програми...
...
1. Інтерфейс програми CorelDRAW. Огляд панелі інструментів. Знайомство з меню Вступ
Тема Інтерфейс програми CorelDRAW. Огляд панелі інструментів. Знайомство з меню
Навчальна дисципліна передбачає опанування біологічних знань студентами...
Розглядаються основні закономірності життєвих явищ, особливості організації та функціонування усіх рівнів живої матерії, взаємозв’язки...
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень...
Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися  зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з...
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень...
Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися  зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з...
Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем Мета
Тема: Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем
Ознайомлення з інтерактивним комп'ютерним середовищем Electronics Workbench v 12

Ознайомлення з інтерактивним комп'ютерним середовищем Electronics Workbench v 12

1. Розкрити основні зв’язки менеджменту персоналу з внутрішнім і...
Розкрити основні зв’язки менеджменту персоналу з внутрішнім і зовнішнім середовищем організації
Аспірант кафедри аграрного, земельного та екологічного права
ЕКОНОМІЧНА ТА ЕКОЛОГІЧНА ЯК ОСНОВНІ ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ СУСПІЛЬСТВА З ПРИРОДНИМ СЕРЕДОВИЩЕМ: ПРАВОВЕ ВИЗНАЧЕННЯ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка