|
Скачати 53.15 Kb.
|
Тема: Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань. 1) Вправа «Мікрофон» ... Сааді, великий таджикський поет середньовіччя, в книзі «Гюлістан» говорить: «Спитали мудреця: в кого ти вчився мудрості?» - «Я не: соромився запитувати», - відповів філософ. «У сліпців вчився, які не ставлять ногу на місце, доки не торкнулися палицею», - сказав Лукман, славетний таджикський мудрець. - А як би відповіли ви?
Але скільки б не було чуттів, всі вони вірно служать людині. І заслуговують, щоб ми дізналися трохи більше про них, про процеси, завдяки яким ми бачимо і чуємо, радіємо аромату квітки і силі власних рук. 2) Головоломка «Скласти слова» Складіть назви шести сенсорних систем, що забезпечують людині підтримання вертикального положення тіл в просторі та частина з яких пов’язана з рецепторами шкіри й м’язів. Н Х Ю С А К М Б Т Л Ь Д И О Р В Г У І ІІ . Мотивація навчальної діяльності Яким багатим є світ кольорів, звуків та запахів. Складні та різноманітні процеси, що відбуваються в організмі людини, допомагають їй поринути у цей світ, насолоджуватися життям. Першими сприймають навколишнє середовище закінчення чутливих нервів — рецептори. Саме в них енергія зовнішнього світу, перетворюється і виникає нервовий імпульс. Рецептори розміщуються у спеціалізованих органах чуттів. На 1 см2 шкіри міститься від 200 до 400 чутливих закінчень, а загалом на поверхні тіла — до 8 млн. У всіх внутрішніх оргаивх - біля мільярди рецепторів. Наш мозок безперервно одержує інформацію про всі зміни навколишнього середовища, а також про внутрішній стан організму. Ця інформація сприймається особливими фізіологічними апаратами — сенсорними системами. У зв’зку з тим, що дія подразників викликає певні уявлення, відчуття, сенсорні системи ще називають органами чуттів. Проте ці чутливі утворення є лише частиною фізіологічного апарату, який виконує складну функцію оцінки якісних і кількісних характеристик різних подразнень. Нервові кінцеві «апарати»; першими сприйнявши зовнішні явища, стимулюють до роботи мозок. І.П.Павлов назвав їх своєрідними «щупальцями мозку», а системи, за допомогою яких сприймається подразнення, передається до відповідної зони кори головного мозку та аналізується одержана інформація, - сенсорними, або аналізаторами. Робота в робочих зошитах (с.6) «Основні сенсорні системи людини». ІІІ. Застосування здобутих знань, умінь і навичок. Як працюють наші сенсорні системи? Яка їх загальна структура? а) Дослід: учням пропонується закрити очі і на одне з очних яблук з боку носу злегка натиснути рукою. Слабкими рухами потерти повіку (очі закриті). Бесіда: - Що ви помічаєте? (появу кільця, цю переміщується з краю до Центру). - Чи відчували ви дотик? - Чому при механічному подразненні деякі з вас бачили жовте кільце? - Яка ж перша властивість аналізатора? Специфічність. б) Дослід: двом учням пропонується в склянки з водою додати кілька кристалів цукру. Солодко? Потроху додавайте цукор, доки не відчуєте солодкий смак. Бесіда: - Поясніть досліди. - Яку властивість аналізатора ми встановили? Чому відчуття солодкого у різних учнів виникло неодночасно? Чутливість. в) Дослід: учню пропонується занурити одну руку в посудину з гарячою, другу руку в посудину з холодною водою, через кілька хвилин руки требе помвстити в посудину з теплою водою. Бесіда: - Опишість свої відчуття. - Яка властивість аналізатора перевірялася в цьому досліді? Адаптація. г) Дослід: учню пропонується провести гострим олівцем по шкірі тильного боку руки і пояснити, чому відчуття дотиісу змінюється відчуттям холоду. Бесіда: - Що існує між сенсорними системами? - Яке це має значення? Взаємодія. ІV. Узагальнення та систематизація знань Кросворд. У клітинки вписати назви сенсорних систем
Робота в групах Для 1 групи
Для 2 групи
Для 3 групи
2. Як розуміти слова Дідро: «Наші почуття - це клавіші, по яких вдаряє навколишнє середовище»?
V. Підсумки уроку. Учитель. Отже, у людини розрізняють п’ять основних сенсорних систем: зорову, смакову, слухову, дотикову та нюхову, за допомогою яких вона отримує найбільше інформації про довкілля. VI. Домашнє завдання.
|
1. Розкрити основні зв’язки менеджменту персоналу з внутрішнім і... Розкрити основні зв’язки менеджменту персоналу з внутрішнім і зовнішнім середовищем організації |
Перелік дисциплін, які виносяться для вступу на освітньо-кваліфікаційний рівень магістра Види господарського обліку і їх характеристика. Предмет бухгалтерського обліку та головні його об’єкти. Загальна характеристика методу... |
Роль стафілококів у розвитку патології людини, патогенез спричинених... Еволюція коків, їх загальна характеристика. Стафілококи, біологічні властивості, класифікація, практичне значення |
ЛЕКЦІЯ ТЕМА : елементИ V А групи Загальна характеристика атомів елементів V А групи. Нітроген, Фосфор та Арсен, поширення їх у природі. Загальна характеристика простих... |
Тема: Середовище існування тварин. Зв’язки тварин з іншими компонентами екосистем Освітня: узагальнити й розширити знання про середовище існування тварин,взаємозв’язок будови й функцій тваринного організму із середовищем... |
5. Загальна характеристика міжнародних перевезень у міжнародному приватному праві Економічні, соціальні і культурні права та свободи людини і громадянина в Україні |
5. Загальна характеристика міжнародних перевезень у міжнародному приватному праві Економічні, соціальні і культурні права та свободи людини і громадянина в Україні |
5. Загальна характеристика міжнародних перевезень у міжнародному приватному праві Економічні, соціальні і культурні права та свободи людини і громадянина в Україні |
В. Ю. Биков Навчальне середовище сучасних педагогічних систем Сучасний рівень науки і техніки формує технологічне та інформаційне середовище, в якому існує людина, впливає на відносини між людиною... |
Богдан-Ігор Антонич. Основні відомості про поета. «Назустріч», «Весна». Єдність людини і природи Мета. Ознайомити учнів з основними відомостями про Б.І. Антонича, з програмовими творами поета «Назустріч», «Весна», розкрити взаємозв’язок... |