|
Скачати 61.63 Kb.
|
Полтавська загальноосвітня школа I-III ступенів №26 Урок фізики в 11 класі по темі: «Фізика атомного ядра» Учитель фізики Дзюбкін Г.Г. ТЕМА: Фізика атомного ядра. МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Фізика атомного ядра». Розвивати самостійність та уважність. Виховувати інтерес до предмету, усвідомлення його необхідності. ТИП УРОКУ: Урок узагальнення та систематизації знань. СТРУКТУРА УРОКУ:
ОБЛАДНАННЯ: Комп’ютерна програма «Фізика атомного ядра» - навчаюча та тестова, картки. ХІД УРОКУ: З метою повторення і узагальнення вивченого матеріалу пропоную учням переглянути вивчений матеріал за допомогою навчаючої комп’ютерної програми «Фізика атомного ядра». Після перегляду учні переходять до виконання перевірочної роботи, а саме: відповідають на питання тесту (комп’ютерна програма). Кожен учень може самостійно обрати час, необхідний йому для відповіді. Комп’ютер випадковим чином генерує кожному по 10 питань. Кожне питання має 5 альтернативних відповідей, тільки одне з них є абсолютно правильним. ОДИН З ВАРІАНТІВ ТЕСТУ МІСТИТЬ НАСТУПНІ ПИТАННЯ:
А) Езв = (Nmp+Zmn-mя)c2 Б) Езв = (Zmp+Nmn+mя)c2 В) Езв = (Zmp+Nmn-mя)c2 Г) Езв = (mp+mn-mя)c2 Д) Езв = (Nmp+Zmn)c2-mя 2. Яка умова протікання ланцюгової ядерної реакції? А) число нейтронів зменшується з часом; Б) К < 1; В) К > 5; Г) кожен вивільнений нейтрон викликає поділ ядра Д) К > = 1 3. Що розуміють під енергією зв’язку ядра? А) енергію, що вивільняється при розпаді ядра; Б) енергію, яка потрібна для повного розщеплення ядра на окремі нуклони; В) енергію, що вивільняється при злитті легких ядер; Г) енергію, що виділяється в ядерній реакції; Д) енергію, що забезпечує зв'язок нуклонів у ядрі. 4. З яких елементарних частинок складаються ядра атомів? А) протонів, нейтронів, електронів; Б) електронів і нейтронів; В) нейтронів і протонів; Г) електронів і протонів; Д) ядра і електронної оболонки. 5. Що називають термоядерною реакцією? А) реакцію розпаду легких ядер на надлегкі; Б) реакцію злиття легких ядер; В) реакцію злиття легких ядер при дуже високій температурі; Г) реакцію злиття дейтерію і тритію; Д) ядерні реакції, при яких виділяється велика кількість енергії. 6. Що називають ланцюговою ядерною реакцією? А) реакції, в якій частини, що спричиняють її, утворюються як продукти цієї реакції; Б) послідовний поділ ядер урану; В) реакції, які протікають під впливом зовнішніх факторів; Г) реакції, в яких частинки, що спричиняють її, рухаються від одного ядра до іншого, збуджуючи його; Д) реакції, в яких енергія, що виділяється при розщепленні одних ядер іде на збудження інших. 7. Що називають ізотопами? А) речовини, що мають рівні маси, але різні заряди ядер; Б) речовини, що мають однакові хімічні властивості і маси, але різні заряди ядер; В) речовини, що мають однакові хімічні властивості, але різні маси ядер; Г) речовини з однаковими хімічними, але різними радіоактивними властивостями; Д) речовини, що відрізняються хімічними властивостями при однакових масах ядер. 8. Що розуміють під коефіцієнтом розмноження нейтронів? А) кількість нейтронів в поточний момент реакції; Б) відношення кількості нейтронів у будь-якому «поколінні» до кількості нейтронів попереднього «покоління»; В) відношення кількості нейтронів в даному «поколінні» до кількості нейтронів першого «покоління»; Г) відношення кількості нейтронів попереднього «покоління» до кількості нейтронів наступного «покоління»; Д) число, що показує скільки разів збільшується кількість нейтронів за одну секунду. 9. Що називають ядерною реакцією? А) поділ ядер урану; Б) розпад ядер важких речовин під дією легких ядер; В) реакції, що супроводжують виділення енергії; Г) зміну атомних ядер у результаті їх взаємодії з елементарними частинками і між собою; Д) розщеплення ядер «важких» елементів при взаємодіє з елементарними частинками. 10. Чому можливе ділення важких ядер? А) маса спокою осколків більша за масу спокою важкого ядра; Б) важкі ядра намагаються зайняти положення з мінімальною енергією зв’язку; В) важкі ядра намагаються перейти в стан з максимальною внутрішньою енергією; Г) маса спокою важкого ядра більша від суми мас спокою осколків, які виникають під час поділу; Д) ядра не можуть існувати при таких масах спокою. Комп’ютер кожному учню видає кількість правильних відповідей та процент успішності. Після перевірки теоретичних знань учнів перевіряю вміння розв’язувати задачі з даної теми. ДИФЕРЕНЦІЙОВАНА САМОСТІЙНА РОБОТА. Кожен учень отримує картку з індивідуальним завданням 3-х рівнів складності (низький, середній, високий) і самостійно обирає завдання, виходячи із своїх можливостей. ОРІЄНТОВНІ ЗАВДАННЯ ОДНОГО З ВАРІАНТІВ: Середній рівень. Повний заряд ядра атома елемента дорівнює 4,8*10-18 Кл. Визначити номер елемента. Скільки електронів у електронній оболонці цього атома? Достатній рівень. Яка енергія виділяється під час ядерної реакції? Be49+H12B510+n01 Високий рівень Який ізотоп утворюється з радіоактивного ізотопу сурми Sb51133 після чотирьох - розпадів? Обчислити заряд ядра нового ізотопу та енергію його зв`яз ку. На дошці записую задачу ускладненого рівня, яку пропоную розв’язати найкращим учням. ОРІЄНТОВНА ЗАДАЧА УСКЛАДНЕНОГО РІВНЯ. Яку кількість води можна нагріти від 0 С до кипіння і повністю випарувати, якщо використати все тепло, що виділяється під час реакції: Li37+H11He24 при повному перетворенні 10 г літію? ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Підготуватися до семінару з питань:
|
Володимир Юхимович Сторіжко народився у 1935 році. Закiнчив Харкiвський... Фізика атомного ядра та елементарних частинок". У 1993 роцi обраний членом-кореспондентом НАН України зі спеціальності "Ядерна фiзика,... |
Урок біології в 10 класі Тема : будова та функції ядра Мета: сформувати уявлення про будову ядра, показати основні функції ядра і його взаємозв’язки з іншими органелами клітини; розширити... |
Підсумковий урок з фізики у 8 класі по темі: «Теплові явища» Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми “Теплові явища”. Розвивати логічне мислення, уміння пояснювати процеси та явища... |
Причини низької успішності учнів з фізики. Шляхи підвищення мотивації навчання фізики Фізика стала грати роль теоретичної бази сучасної техніки, багато галузей якої (електротехніка, радіотехніка, електроніка, ядерна... |
Урок лекція (вступний). План уроку: І. «Ревів, стогнав Дніпро широкий…» Тема: Починаємо вивчати фізику. Фізика як природнича наука. Фізичні тіла та фізичні явища. (Перший урок фізики) |
УРОК ФІЗИКИ У 9 КЛАСІ ЕЛЕКТРОЛІЗ. ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОЛІЗУ МЕТА. Навчання: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів», закріпити... |
№ уроку в темі Домашнє завдання сплановано згідно підручника Фізика. 10 клас: Підручник/ В. Г. Бар’яхтар Ф. Я. Божинова. – Х.: Видавництво «Ранок»,... |
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти Урок читання в 2 класі по темі «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя» |
Тема «Трохи про любов до науки» Для того, щоб ви не ставили запитання: а для чого нам фізика? Чому на уроках з електротехніки вчимо закони фізики? Я дуже сподіваюся,... |
Закон Кулона. Увести поняття точкового заряду, роз’яснити учням фізичний... Домашнє завдання сплановано згідно підручника «Фізика. 9 клас: Підручник/ Ф. Я. Божинова, М. М. Кірюхін, О. О. Кірюхіна. – Х.: Видавництво... |