Опитувальник для виявлення працездатності, витривалості, стійкості до перешкод, зумовлених силою-слабкістю нервової системи


Скачати 52.82 Kb.
Назва Опитувальник для виявлення працездатності, витривалості, стійкості до перешкод, зумовлених силою-слабкістю нервової системи
Дата 20.05.2013
Розмір 52.82 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
Опитувальник для виявлення працездатності, витривалості, стійкості до перешкод, зумовлених силою-слабкістю нервової системи
Інструкція: за п’ятибальною шкалою визначіть інтенсивність прояву у Вас певних особливостей.

1 бал – найменша інтенсивність певної особливості (або її відсутність)

2 бали – інколи ця особливість вам характерна

3 бали – середня, помірна вираженість особливості

4 бали – певна особливість часто притаманна Вам

5 балів – високий ступінь інтенсивності прояву особливості.

  1. Чи спроможні Ви тривалий час займатися розумовою діяльністю без перерви (наприклад, декілька годин)?

  2. Чи здатні Ви до стійкої концентрації уваги?

  3. Чи є у Вас бажання виконувати відповідальну роботу?

  4. Чи спроможні стійко переносити невдачі?

  5. Чи спроможні Ви працювати у несприятливих умовах (шум, розмови тощо) ?

  6. Ви не відмовляєтесь від своїх намірів або дій якщо виникають перешкоди?

  7. У присутності сторонніх (адміністрація, перевіряючи) Ви поводити себе так як зазвичай?

  8. Ви не нервуєте перед будь-якими важливими подіями?

  9. Вам подобається виконувати дії, які потребують великих зусиль?

  10. Ви легко долаєте тимчасові коливання настрою, депресію?

Пропонуємо підрахувати суму балів і порівняти її із табличними показниками:

Рівні вираженості проявів сили нервової системи

Високий

Ближче до високого

Середній

Ближче до низького

Низький

45-50

36-44

26-35

16-25

10-15


Опитувальник для виявлення швидкісних характеристик, зумовлених рухливістю-інертністю нервової системи
Інструкція: за п’ятибальною шкалою визначіть інтенсивність прояву у Вас певних особливостей.

1 бал – найменша інтенсивність (повільність) певної особливості (або її відсутність).

2 бали – інколи ця особливість вам характерна.

3 бали – середня, помірна вираженість особливості.

4 бали – певна особливість часто притаманна Вам.

5 балів – високий ступінь інтенсивності (швидкість) прояву особливості.

  1. Ви проявляєте кмітливість швидше за оточуючих Вас людей?

  2. Ви легко відвикаєте від старих звичок (розташування речей, порядок денний), якщо виникає необхідність?

  3. Ви можете швидко перетворити свої думки у слова?

  4. Ви швидко засвоюєте нові види діяльності у порівнянні із іншими людьми?

  5. Ви надаєте перевагу діям, а не обдумуванню своїх дій?

  6. Ви швидко формулюєте відповідь на запитання чи репліку інших людей?

  7. У напруженій або відповідальній обстановці (якщо бракує часу) Вам вдається зосереджено і успішно працювати?

  8. Ви швидко заспокоюєтеся після якогось хвилювання?

  9. Ви встигаєте зробити більше за інших за однаковий проміжок часу?

  10. Раптові зміни у планах на день „не вибивають Вас з колеї”?

  11. Ви часто говорите або дієте, не затримуючись для обдумування?

  12. Ви не прагнете мати постійне місце за обіднім столом, в аудиторії тощо?

Пропонуємо підрахувати суму балів і порівняти її із табличними показниками:

Рівні вираженості проявів рухливості нервової системи

Високий

Ближче до високого

Середній

Ближче до низького

Низький

60-56

55-46

45-27

26-17

16-12


Ваші показники та показники ваших учнів не є ні гарними, ні поганими. Кожен показник є своєрідним планом для подальших дій, аналізу та оптимізації навчальної або професійної діяльності. Знаючи свої сильні і слабкі боки ми можемо значно легше здійснювати адаптацію до тих умов, у яких ми знаходимося щодня.
Психологи пропонують такі рекомендації щодо взаємодії з учнями, спрямовані на полегшення навчальної діяльності «слабких» та «сильних» за типологічними особливостями дітьми. Якщо учень має слабкий тип нервової системи бажано:

  1. Давати час на підготовку відповіді, перевірку та виправлення помилок.

  2. Не ставити неочікувані запитання та не вимагати швидкі відповіді на них.

  3. Не пропонувати відповідати „новий” матеріал, краще запитати на наступному уроці.

  4. Бажано давати можливість відповідати у письмовій формі.

  5. Формувати впевненість у своїх силах не лише оцінками, а й словесними заохоченнями „молодець”, „добре”, розробити певну тактику опитування та заохочень. Обов’язково заохочувати старанність та наполегливість, навіть, якщо результати не значні.

  6. Давати негативні оцінки обережно (такі діти і самі хворобливо ставляться до невдач). Поступово вчити умінню переживати невдачі.

  7. Намагатись не відволікати, не переключати увагу, створювати спокійні умови для роботи (а вчителю і самому не нервувати).

  8. Якщо є можливість, опитувати на початку уроку та на початку навчального дня).

  9. Важливо піклуватися і про тих учнів із слабкою нервовою системою, яким, на перший погляд, легко вчитися.

Якщо учень має сильний тип нервової системи бажано:

  1. При необхідності одноманітної роботи урізноманітнювати діяльність (різні типи завдань, способи розв’язання тощо). Бажано дозволяти невеликі перерви або зміну видів діяльності.

  2. Спонукати учнів до планування, систематизації та самоконтролю.

  3. При необхідності виконання поетапної діяльності вчитель контролює виконання вимоги працювати поступово і послідовно.

  4. Поступово тренувати посидючість та терпіння, але виключати можливість перевтоми та емоційної перенапруги.

Якщо учень має рухливу нервову систему бажано:

  1. Використовувати завдання із різноманітним змістом.

  2. Часто змінювати види діяльності.

  3. Не перевантажувати дитину, особливо перші два місяці навчання.

  4. Поступово формувати навички самоорганізації, самоконтролю тощо.

  5. Цілеспрямовано розвивати довільну увагу.

  6. Терпляче нагадувати, повто­рювати вимоги. Такі діти потребують дбайливого керівництва і контролю (але не в диктату та насильства).

Якщо учень має інертну нервову систему бажано:

  1. Не вимагати швидкого включення у діяльність (активність зростає поступово).

  2. Не викликати на початку уроку (важко переключитися після справ на перерві).

  3. Завдання пропонувати поступово, не прискорювати їх виконання.

  4. Не відволікати учня під час виконання завдань, не відволікати його увагу.

  5. Давати час для обдумування.

Таким чином, ми можемо суттєво полегшити процес взаємодії вчителя і учня.
Підготувала: О.Волошенко

Джерело: В.Лыкова Неуспевающее учение или неуспешное обучение, Одесса, 2000

Схожі:

Характерологічний опитувальник Леонгарда Шмішека
Опитувальник Шмішека особистісний опитувальник, який призначений для діагностики типу акцентуації особистості, є реалізацією типологічного...
ОПИТУВАЛЬНИК ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ТА ПОРУШЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ, ЗОКРЕМА ПІД ЧАС...

Опитувальник для вихователів Виявлення обдарованих дітей
Нижче наведені рейтингові шкали, які можна використовувати для збору інформації про обдарованих дітей і для організації розвивальної...
ВИКОРИСТАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ І ПСИХІАТРИЧНИХ МЕТОДІК У РЕАБІЛІТАЦІЇ...
Едагогічний. Зважаючи на те, що велика частина дітей, що проходять курс лікування в Центрі, крім органічних захворювань нервової...
Опитувальник з працездатності та погіршення повсякденної діяльності:...
Подані нижче питання стосуються впливу ревматоїдного артриту на Вашу працездатність і повсякденну діяльність. Будь ласка, заповніть...
Опитувальник з погіршення працездатності та повсякденної діяльності:...
Подані нижче питання стосуються впливу псорiатичного артриту на Вашу працездатність і повсякденну діяльність. Будь ласка, заповніть...
Текст на украинском языке ДЕСЯТЬ ОСНОВНИХ ПРИЧИН, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА...
ДЕСЯТЬ ОСНОВНИХ ПРИЧИН, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА РІСТ ОРГАНІЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ У ДІТЕЙ І ЇХ МОЖЛИВА КЕРОВАНІСТЬ 3 БОКУ МЕДИЧНИХ...
258 кімната “Люкс” 1-к. 1-м. 309
Санаторно-курортне лікування систем кровообігу, нервової системи, органів опору та руху, порушень обміну речовин та захворювань ендокринної...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Навчальна мета: ознайомити з основами формування спеціально-психологічної стійкості особового складу
16-факторний особовий опитувальник Р. Б. Кеттелла (16-FPQ-187-A)...
Прагніть не удаватися дуже часто до проміжної відповіді типа «невпевнений», «щось середнє». Вибирайте його лише тоді, коли не можете...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка