|
Скачати 80.81 Kb.
|
КОМБІНАТОРИКА
Розв'язання Є 11 способів вибрати капітана. Якщо капітана вже вибрали, то матимемо ще 10 способів вибрати помічника. Тоді кількість способів вибрати пару дорівнює 1110 = 110.
Розв'язання На перше місце можна поставити будь-яку з чотирьох кульок, на друге — будь-яку з трьох, на третє – будь-яку з двох, на четверте – останню кульку. Тому число способів дорівнює 4∙3∙2∙1= 4! = 24.
Розв'язання Кількість однобуквених слів дорівнює 3, двобуквених — 32, трибуквених — 33, чотирибуквених — 34. Отже, кількість усіх слів дорівнює 3 + 32 + 33 + 34 = 120. Важливі теоретичні відомості
Рп = п!
.
, , .
Розв'язання У команду входить або одна дівчинка, або дві. Якщо в команду входять дві дівчинки, то двох хлопчиків до них можна додати способами. Якщо в команду входить тільки одна дівчинка (її ножна вибрати двома способами), то команду можна доповнити трьома хлопчиками способами. Таким чином, загальне число способів виставити команду дорівнює .
Розв'язання Перший учень може способами вибрати для обміну три з п'яти своїх книжок, а другий — способами три з шести своїх. Отже, для цього обміну існує способів.
Розв'язання З кожної вершини опуклого п -кутника можна провести n-3 діагоналі. Але при цьому кожна діагональ буде врахована двічі. Тому матимемо діагоналей.
Розв'язання Усіх перестановок букв цього слова є 10!. Оскільки буква «а» зустрічається тричі, а букви «м» і «т» двічі, то остаточно матимемо різних слів.
Розв'язання Знайдемо спочатку кількість 6-значних чисел, що не мають потрібної властивості. Це ті числа, в запису яких зустрічаються тільки непарні цифри. Тому їх кількість дорівнює 56 = 15625. Усього 6-значних чисел, у запису яких є хоча б одна парна цифра, 900000 – 15625 = 884375.
Відповідь, а) ; б) .
Розв'язання а) Одного туза можна вибрати чотирма способами. Якщо вилучити всіх тузів з колоди, там залишиться 48 карт. Вибрати з них 9 карт існує способів, тому шукана кількість дорівнює . Загальна кількість способів вибрати 10 карт з повної колоди дорівнює . Отже, шукана кількість дорівнює .
Розв'язання Розкладемо кулі в ряд. Розділимо цей ряд за допомогою п'яти перегородок на шість груп. Тоді число варіантів розкладки куль по ящиках дорівнює числу способів розташування п'яти перегородок. Перегородки можуть стати на будь-якому з 19 місць. Тому число можливих розташувань дорівнює .
Розв'язання Розглянемо ряд із 25 предметів: 20 однакових куль і 5 однакових перегородок, розташованих у довільному порядку. Кожний такий ряд однозначно відповідає певному способу розкладки куль по ящиках. Тому число способів розкладки куль по ящиках дорівнює числу різних рядів із 20 куль і 5 перегородок, тобто .
Розв'язання Позначимо пункт, який розташований на перетині k-ї і l-ї доріг через В. Для того, щоб пішохід потрапив з пункту О в пункт В, він повинен пройти шлях, що складається із k+l відрізків (а значить, із k+l перехресть, включаючи перехрестя пункту В), причому серед цих відрізків l — горизонтальних. Отже, з пункту О в пункт В люди будуть приходити різними шляхами. Виберемо один з них і підрахуємо, скільки пішоходів пройде тільки вибраним шляхом. До першого перехрестя дійде 2х:2 осіб, з них до другого перехрестя дійде (2x:2):2 осіб і т. д. До пункту В, тобто до k+l перехрестя, дійдуть лише 2x:2k+l осіб. Очевидно, що стільки ж пішоходів будуть приходити в пункт В й іншими l можливими шляхами. Оскільки таких шляхів ; то в пункт В прийде осіб. За умовою задачі, це число дорівнює п. Складемо рівняння , звідки знаходимо: . Задача має розв'язок, якщо число є степенем числа 2 з цілим показником.
Розв'язання За умовою, будь-які 5 членів оргкомітету не мають доступу до сейфу. Отже, для кожних 5 членів комітету знайдеться замок, який вони не зможуть відімкнути. При цьому різним таким п'ятіркам відповідають різні замки (інакше відповідний замок не відімкнули б не менш ніж 6 осіб, що входять до 2-х різних п'ятірок). Отже, сейф повинен мати не менше замків. Далі, в кожного з 4 осіб, які не входять у дану п'ятірку членів оргкомітету, повинен бути ключ до замка, який не може відімкнути ця п'ятірка. Отже, потрібно не менше ніж ключі. Виготовивши 126 замків і 504 ключі до них, роздамо ключі від кожного замка 4 членам оргкомітету так, щоб різним замкам відповідали різні четвірки (їх маємо ). Тоді умови задачі будуть виконані.
Розв'язання Для вибору першої цифри числа, що задовольняє умову задачі, маємо 4 можливості: 1, 8, 6, 9 (ця цифра не може бути нулем), для вибору другої і третьої — по 5 можливостей, четвертої (середньої) — 3 можливості (цифри 6 і 9 виключаються). Ті три цифри, що залишились, визначаються однозначно, оскільки число має бути центрально-симетричним. Загальна кількість чисел має бути 4∙5∙5∙3 = 300. Зрозуміло, що кожна з цифр 1, 8, 6, 9 однаково часто зустрічається в якості першої цифри наступних розрядів. Отже, сума всіх цих чисел дорівнює: Серед інших центрально-симетричних семизначних чисел на 4 будуть ділитися тільки ті, що закінчуються однією з комбінацій цифр 08, 68, 88, 16, 96. Тому їх буде всього 5 ∙ 5 ∙ 3 = 75. Задачі для самостійного розв'язування
.
|
Скільки різних слів можна утворити переставляючи букви слова “математика”? При грі в преферанс 32 карти роздаються трьом людям по 10 кожному і 2 залишаються. Скількома способами можна це зробити? |
Картка 1 Скільки запасних гравців допускається мати команді, у залежності від рівня змагань? |
Це можна зробити простим обчисленням цих виразів, якщо привести їх... Розв’язання. Це можна зробити простим обчисленням цих виразів, якщо привести їх до спільного знаменника. Але простіше це можна зробити... |
Як можна допомогти дитині добре поводитись? Звичайно, нема ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем,... |
Педагогічна майстерність — комплекс властивостей особистості вчителя,... А. С. Макаренко у своїй статті " Деякі висновки з мого педагогічного досвіду": " Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом... |
Правила математичної каруселі Учасники, що перебувають на різних рубежах, не мають спілкуватися між собою. Тому зазвичай організатори каруселі розміщують гравців... |
НАГАДАЙТЕ ШКОЛЯРИКУ! ЙДУЧИ ДО ШКОЛИ Та оскільки це далеко не так, треба навчити своє маля правильно поводитися на вулиці. Аби дитина прислухалася до порад і нічого... |
«Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати» Виховувати бережливе ставлення до свого організму, бажання його розвивати, тренувати, зміцнювати |
Турнір професій Неук!! Треба вчити мови!!! Гляди, може, перекладачем станеш. Гарна, до речі, у наш час професія – можна поєднати корисне з приємним.... |
Інструкційна карта Вибрати команду Создать вкладки Файл, із списку шаблонів вибрати Новый документ ы натиснути кнопку Создать |