|
Скачати 48.41 Kb.
|
Заняття з валеології в середній групі «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати» (вихователь Кротович Г.Ц.) Мета: закріпити знання з питань здорового способу життя; про будову тіла, про його призначення. Закріпити засвоєні знання про лікарські рослини. Формувати у дітей розуміння необхідності берегти своє здоров’я, вправляти дітей у найпростіших видах масажу, сприяти активізації функцій внутрішніх органів, розвитку моторики, координації рухів і довільної уваги дитини. Виховувати бережливе ставлення до свого організму, бажання його розвивати, тренувати, зміцнювати. Матеріал: картинки до гри «Оціни вчинки Петрика», гра «Країна здоров’я», ширма «Казка про зуби», подушечки з сухими лікарськими рослинами, масажні килимки, магнітофонний запис музики, лікарські рослини. Хід заняття: Вихователь: Сьогодні ми всі разом побуваємо в Країні здоров’я. В цій країні завжди чекають тих, хто з повагою ставиться до свого здоров’я, піклується про себе. (Забігає Зайчик) Зайчик: Добрий день, діти!Я так до вас поспішав! Вихователь: А чому? Зайчик: Я бачив одного хлопчика, який живе в Країні Ледарії і звуть його Петрик. Йому дуже потрібна допомога, бо він весь час тільки грається, нічого не робить і взагалі не піклується про своє здоров’я. Якщо ніхто йому не допоможе, він захворіє. Вихователь: Діти, допоможемо Петрику? А як же дістатись до цієї країни? Зайчик: Ходімо, я вам покажу. Вихователь: Вирушаймо в дорогу! (Діти стають в колону, згинають в ліктях руки і імітують рухи поїзда зі звуковимовою «чух-чух-чух»). Вихователь: Ось ми і приїхали до великого лісу.Як багато тут снігу!Ходіть всі за мною. (Діти стають у колону і йдуть за вихователем слід у слід). А тепер ми поїдемо на лижах.(Ходьба ковзаючим кроком). Зайчик: А ось і чарівна галявина, звідки можна потрапити в країну Ледарію.(Діти заплющують очі, промовляють чарівні слова і плескають у долоні). Вихователь: Ось ми і у цій країні.Хто це тут сидить? Петрик: А ви хто такі і що ви тут робите? Вихователь: По-перше, хлопчику, треба привітатися, бо коли ти вітаєшся – здоровішим стаєш. Ми знаємо, що тебе звуть Петрик і тобі потрібна допомога. Петрик: Яка це допомога мені потрібна? Вихователь: Ми навчимо тебе піклуватись про своє здоров’я, розповімо, як доглядати за своїм тілом.Чи знаєш ти з чого складається твоє тіло? Петрик: А хіба воно з чогось складається? Вихователь: Діти, розкажіть Петрику, з чого складається наше тіло.(Діти розповідають про будову тіла). Вихователь: Але тільки знати про будову тіла – замало.Що потрібно, щоб наше тіло було здоровим? Які прислів’я ви знаєте про здоров’я? (Діти відповідають). Вихователь: Коли наше тіло здорове, то воно нас буде слухатися. Петрик: А моє тіло і так слухається. Вихователь: Ну зараз ми подивимось, як воно тебе слухається.(Діти виконують вправи: встати, присісти, помахати руками, пострибати. Петрик виконує вправи, але невміло). Петрик: А чому я такий неповороткий? Вихователь: А тому, що ти не займаєшся фізкультурою. А щоб тіло злагоджено працювало, йому допомагають помічники.Ось загадка про першого. На ніч два віконця самі закриваються, А зі сходом сонця –відкриваються.(Очі) Для чого потрібні очі? Яких правил треба дотримуватись, щоб не пошкодити очі і мати добрий зір? Що треба робити, коли втомились очі? Гімнастика для очей. 1.Витягніть перед собою руку і виставте один пальчик.Водіть пальцем по колу і слідкуйте за ним очима:спочатку в один бік,а потім в інший. 2.Широко відкрийте очі,а потім міцно заплющіть їх (5-6 разів) 3.Подивіться угору,а потім опустіть очі додолу(5-6 разів) 4.Швидко покліпайте очима. 5.Заплющіть очі й коловими рухами вказівних пальців помасажуйте повіки(1хв.) Вихователь: Подивіться один на одного і скажіть своїм друзям, який у них настрій. Якщо настрій веселий, то на обличчі з’являється усмішка. А щоб усмішка була гарна, потрібно, щоб у вас були здорові зуби. Що для цього треба? Казка про зуби. Вправи на зміцнення зубів: 1-4-стиснути зуби; 15-20 раз постукати зубами. Д/гра «Що корисно,що шкідливо для зубів» Вихователь: А що нам допомагає розрізняти запахи? (Ніс) А ще для чого потрібний ніс? Важливо вміти правильно дихати. А як правильно дихати? (Через ніс). Якщо ми будемо дихати ротом, що може статися? Для зміцнення органів дихання ми робимо дихальну гімнастику. Дихальна гімнастика з подушечками з лікарськими рослинами. Петрик: Ой, я не знав, що можна таке робити! Але в мене немає такої подушечки. Вихователь: А ми тобі подаруємо. Петрик: Ой, як вона пахне! Які ж рослини в цій подушечці? (М’ята, ромашка, чебрець) (Розгляд лікарських рослин) Д/гра «Впізнай за запахом» Звучить магнітофонний запис співу пташок. Вихователь: Що ви чуєте? Що допомагає почути ці чудові звуки? Які звуки неприємні для нашого слуху? Як берегти слух? Для запобігання хвороб, щоб наші вуха не боліли, треба робити масаж. Гра з вушками. 1.Легке потирання шкіри за вушними раковинами до лінії шийних лімфовузлів.(3р.) 2.Пощипування вушних раковин у напрямку згори вниз.(3р.) 3.Відтягнути вниз мочку вуха (5-6р.) 4.Вставити мізинець в вухо і вібрувати ним (10-20сек.) 5.Потерти вушні раковини. 6.Злегка поплескати по вушках (7р.) Д/гра «Що ми чуємо» Петрик: Аж у голові посвітлішало і на серці стало легше, і втоми ніякої нема. Д/гра «Оціни вчинки Петрика» Вихователь: Вже час повертатися до дитячого садка і Петрика запрошуємо до нас. Але послухай, Петрику, поради дітей як піклуватися про своє здоров’я. Діти: Дотримуйся режиму дня, Живи по розпорядку: Вмивайся, снідай і роби Ранкову ти зарядку. Умиватись треба зранку Добре, добре милом, Зуби чистити завжди, Щоб ставали білі. Не забудь перед обідом Руки добре мити, Ну, а ввечері ще й ноги. Як у бруді жити? Розчешися гребінцем, Що тобі купили. Фрукти, овочі не їж, Доки не помили. Одяг свій ти бережи І складай гарненько, Там мікроби не живуть, Де усе чистеньке. Щоб здоровим буть завжди, Знай бо ти, дитино, Що продукти вибирай Повні вітамінів. Петрик: Дякую вам за те, що ви навчили мене піклуватися про своє здоров’я. Вихователь: А зараз повернімося до дитячого садочка і пограємо у гру «Країна здоров’я» (Ходьба по масажних килимках, по канату). |
«Рух заради здоров’я» Мета Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої... |
Хто здоровий, той сміється Здоров’я – це найбільше багатство, яке має людина. Воно потрібне всім, щоб радіти, сміятися, насолоджуватися життям. Здоров’я залежить... |
Програми які я використовував Українського медичного ліцею 11-А класу. Моя життєва позиція лікаря: треба з почуттям обов’язку виноситись до професії лікаря, дотримуватись... |
ОБИРАЄМО З ДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями... |
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей» Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому... |
1. Здоров'я, хвороба й профілактика Мета заняття: Ознайомити студентів з поняттям «здоров'я», компонентами здоров'я, концепціями здоров'я, поняттям хвороба, факторами,... |
Методичні рекомендації щодо організації літнього оздоровлення дітей дошкільного віку Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: системність, послідовність,... |
Пропагувати здоровий спосіб життя, попереджувати шкідливі звички,... ... |
Урок 3 клас Тема: Природні чинники здоров Мета : розглянути чинники здоров’я, їх позитивний та негативний вплив на здоров’я людини; розвивати уявлення учнів про вплив клімату... |
Педагогічна майстерність — комплекс властивостей особистості вчителя,... А. С. Макаренко у своїй статті " Деякі висновки з мого педагогічного досвіду": " Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом... |