«Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»


Скачати 48.41 Kb.
Назва «Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»
Дата 31.03.2013
Розмір 48.41 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Заняття з валеології в середній групі

«Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати»

(вихователь Кротович Г.Ц.)

Мета: закріпити знання з питань здорового способу життя; про будову тіла, про його призначення. Закріпити засвоєні знання про лікарські рослини. Формувати у дітей розуміння необхідності берегти своє здоров’я, вправляти дітей у найпростіших видах масажу, сприяти активізації функцій внутрішніх органів, розвитку моторики, координації рухів і довільної уваги дитини. Виховувати бережливе ставлення до свого організму, бажання його розвивати, тренувати, зміцнювати.

Матеріал: картинки до гри «Оціни вчинки Петрика», гра «Країна здоров’я», ширма «Казка про зуби», подушечки з сухими лікарськими рослинами, масажні килимки, магнітофонний запис музики, лікарські рослини.

Хід заняття:

Вихователь: Сьогодні ми всі разом побуваємо в Країні здоров’я. В цій країні завжди чекають тих, хто з повагою ставиться до свого здоров’я, піклується про себе. (Забігає Зайчик)

Зайчик: Добрий день, діти!Я так до вас поспішав!

Вихователь: А чому?

Зайчик: Я бачив одного хлопчика, який живе в Країні Ледарії і звуть його Петрик. Йому дуже потрібна допомога, бо він весь час тільки грається, нічого не робить і взагалі не піклується про своє здоров’я. Якщо ніхто йому не допоможе, він захворіє.

Вихователь: Діти, допоможемо Петрику? А як же дістатись до цієї країни?

Зайчик: Ходімо, я вам покажу.

Вихователь: Вирушаймо в дорогу! (Діти стають в колону, згинають в ліктях руки і імітують рухи поїзда зі звуковимовою «чух-чух-чух»).

Вихователь: Ось ми і приїхали до великого лісу.Як багато тут снігу!Ходіть всі за мною. (Діти стають у колону і йдуть за вихователем слід у слід).

А тепер ми поїдемо на лижах.(Ходьба ковзаючим кроком).

Зайчик: А ось і чарівна галявина, звідки можна потрапити в країну Ледарію.(Діти заплющують очі, промовляють чарівні слова і плескають у долоні).

Вихователь: Ось ми і у цій країні.Хто це тут сидить?

Петрик: А ви хто такі і що ви тут робите?

Вихователь: По-перше, хлопчику, треба привітатися, бо коли ти вітаєшся – здоровішим стаєш. Ми знаємо, що тебе звуть Петрик і тобі потрібна допомога.

Петрик: Яка це допомога мені потрібна?

Вихователь: Ми навчимо тебе піклуватись про своє здоров’я, розповімо, як доглядати за своїм тілом.Чи знаєш ти з чого складається твоє тіло?

Петрик: А хіба воно з чогось складається?

Вихователь: Діти, розкажіть Петрику, з чого складається наше тіло.(Діти розповідають про будову тіла).

Вихователь: Але тільки знати про будову тіла – замало.Що потрібно, щоб наше тіло було здоровим? Які прислів’я ви знаєте про здоров’я? (Діти відповідають).

Вихователь: Коли наше тіло здорове, то воно нас буде слухатися.

Петрик: А моє тіло і так слухається.

Вихователь: Ну зараз ми подивимось, як воно тебе слухається.(Діти виконують вправи: встати, присісти, помахати руками, пострибати. Петрик виконує вправи, але невміло).

Петрик: А чому я такий неповороткий?

Вихователь: А тому, що ти не займаєшся фізкультурою. А щоб тіло злагоджено працювало, йому допомагають помічники.Ось загадка про першого.

На ніч два віконця самі закриваються,

А зі сходом сонця –відкриваються.(Очі)

Для чого потрібні очі? Яких правил треба дотримуватись, щоб не пошкодити очі і мати добрий зір? Що треба робити, коли втомились очі?

Гімнастика для очей.

1.Витягніть перед собою руку і виставте один пальчик.Водіть пальцем по колу і слідкуйте за ним очима:спочатку в один бік,а потім в інший.

2.Широко відкрийте очі,а потім міцно заплющіть їх (5-6 разів)

3.Подивіться угору,а потім опустіть очі додолу(5-6 разів)

4.Швидко покліпайте очима.

5.Заплющіть очі й коловими рухами вказівних пальців помасажуйте повіки(1хв.)

Вихователь: Подивіться один на одного і скажіть своїм друзям, який у них настрій. Якщо настрій веселий, то на обличчі з’являється усмішка. А щоб усмішка була гарна, потрібно, щоб у вас були здорові зуби. Що для цього треба?

Казка про зуби.

Вправи на зміцнення зубів:

1-4-стиснути зуби;

15-20 раз постукати зубами.

Д/гра «Що корисно,що шкідливо для зубів»

Вихователь: А що нам допомагає розрізняти запахи? (Ніс) А ще для чого потрібний ніс? Важливо вміти правильно дихати. А як правильно дихати? (Через ніс). Якщо ми будемо дихати ротом, що може статися? Для зміцнення органів дихання ми робимо дихальну гімнастику.

Дихальна гімнастика з подушечками з лікарськими рослинами.

Петрик: Ой, я не знав, що можна таке робити! Але в мене немає такої подушечки.

Вихователь: А ми тобі подаруємо.

Петрик: Ой, як вона пахне! Які ж рослини в цій подушечці? (М’ята, ромашка, чебрець) (Розгляд лікарських рослин)

Д/гра «Впізнай за запахом»

Звучить магнітофонний запис співу пташок.

Вихователь: Що ви чуєте? Що допомагає почути ці чудові звуки? Які звуки неприємні для нашого слуху? Як берегти слух? Для запобігання хвороб, щоб наші вуха не боліли, треба робити масаж.

Гра з вушками.

1.Легке потирання шкіри за вушними раковинами до лінії шийних лімфовузлів.(3р.)

2.Пощипування вушних раковин у напрямку згори вниз.(3р.)

3.Відтягнути вниз мочку вуха (5-6р.)

4.Вставити мізинець в вухо і вібрувати ним (10-20сек.)

5.Потерти вушні раковини.

6.Злегка поплескати по вушках (7р.)

Д/гра «Що ми чуємо»

Петрик: Аж у голові посвітлішало і на серці стало легше, і втоми ніякої нема.

Д/гра «Оціни вчинки Петрика»

Вихователь: Вже час повертатися до дитячого садка і Петрика запрошуємо до нас. Але послухай, Петрику, поради дітей як піклуватися про своє здоров’я.

Діти: Дотримуйся режиму дня,

Живи по розпорядку:

Вмивайся, снідай і роби

Ранкову ти зарядку.

Умиватись треба зранку

Добре, добре милом,

Зуби чистити завжди,

Щоб ставали білі.

Не забудь перед обідом

Руки добре мити,

Ну, а ввечері ще й ноги.

Як у бруді жити?

Розчешися гребінцем,

Що тобі купили.

Фрукти, овочі не їж,

Доки не помили.

Одяг свій ти бережи

І складай гарненько,

Там мікроби не живуть,

Де усе чистеньке.

Щоб здоровим буть завжди,

Знай бо ти, дитино,

Що продукти вибирай

Повні вітамінів.

Петрик: Дякую вам за те, що ви навчили мене піклуватися про своє здоров’я.

Вихователь: А зараз повернімося до дитячого садочка і пограємо у гру «Країна здоров’я» (Ходьба по масажних килимках, по канату).

Схожі:

«Рух заради здоров’я» Мета
Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої...
Хто здоровий, той сміється
Здоров’я – це найбільше багатство, яке має людина. Воно потрібне всім, щоб радіти, сміятися, насолоджуватися життям. Здоров’я залежить...
Програми які я використовував
Українського медичного ліцею 11-А класу. Моя життєва позиція лікаря: треба з почуттям обов’язку виноситись до професії лікаря, дотримуватись...
ОБИРАЄМО З ДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями...
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей»
Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому...
1. Здоров'я, хвороба й профілактика
Мета заняття: Ознайомити студентів з поняттям «здоров'я», компонентами здоров'я, концепціями здоров'я, поняттям хвороба, факторами,...
Методичні рекомендації щодо організації літнього оздоровлення дітей дошкільного віку
Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: системність, послідовність,...
Пропагувати здоровий спосіб життя, попереджувати шкідливі звички,...
...
Урок 3 клас Тема: Природні чинники здоров
Мета : розглянути чинники здоров’я, їх позитивний та негативний вплив на здоров’я людини; розвивати уявлення учнів про вплив клімату...
Педагогічна майстерність — комплекс властивостей особистості вчителя,...
А. С. Макаренко у своїй статті " Деякі висновки з мого педагогічного досвіду": " Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка