|
Скачати 57.34 Kb.
|
НАГАДАЙТЕ ШКОЛЯРИКУ! ЙДУЧИ ДО ШКОЛИ Звичайно, найкраще, якби всі батьки мали можливість щодня відводити дитину до школи і забирати назад. Та оскільки це далеко не так, треба навчити своє маля правильно поводитися на вулиці. Аби дитина прислухалася до порад і нічого не наплутала, треба спокійно і розсудливо пояснити, чим саме небезпечна та чи інша ситуація, яких наслідків від неї можна очікувати. Почати варто просто із дверей власного помешкання: поясніть дитині, що виходити з дому, не перевіривши ситуацію за дверима, досить не розсудливо. Поставте у передпокої стілець, за допомогою якого можна дістати до вічка (наявність стороннього предмета біля дверей буде ще й нагадуванням), аби перевірити, чи ніхто сторонній не стовбичить під дверима. Статистика свідчить, що нерідко злочинні дії проти неповнолітніх були скоєні сусідами, тому не забудьте звернути увагу дитини, що сусіди теж входять до категорії сторонніх людей, за винятком хіба що тих, кому ви особисто довіряєте на 100 відсотків. ЛІФТ Якщо ви мешкаєте у багатоповерхівці, то вашому малюкові доведеться користуватися цим досягненням інженерної думки. Можна заспокоїти батьків - із технічної точки зору сучасні ліфти фактично повністю безпечні. Навчіть дитину правильно поводитись у кабіні, поясніть, як викликати диспетчера у випадку, якщо ліфт застрягне між поверхами. Розкажіть, які дії пасажирів можуть спричинити технічну зупинку і наскільки довго доведеться чекати допомоги, щоб у особливо енергійних дітей не виникало бажання робити гімнастичні вправи у затишній кабіні ліфта. Також дитина має чітко знати: коли у під'їзді пахне горілим, ліфтом користуватися категорично заборонено, адже під час пожежі нерідко автоматично відключається електропостачання. Щоб врятувати застряглих пасажирів, потрібно багато часу і не відомо, чи буде достатньо повітря у тісній задушливій кабінці. Очевидно, ліфт винайшли для ледачих, хворих та літніх людей. І якщо у вашому будинку світлі сходи, не відокремлені від загального простору під'їзду, і на майданчиках не збираються компанії, безпечніше для життя і корисніше для здоров'я не користуватися ліфтом взагалі. НЕЗНАЙОМЦІ Дуже важливо пояснити дитині, що заходити в ліфт можна тільки з добре знайомими людьми. Якщо біля ліфта з'явився незнайомець, нехай малюк пропустить його вперед, а сам залишається на сходах. На будь-які пропозиції увійти до кабіни, треба відповісти ввічливо, однак впевнено: "ні". Можна пояснити це очікуванням бабусі чи товариша. Якщо під час спуску ліфт зупинився і до кабіни зайшов сторонній чоловік, дитина повинна негайно вийти. Якщо малюк соромиться, може сказати про забуту вдома річ. Спілкування з незнайомими людьми не тільки у закритому просторі ліфта може мати негативні наслідки. Нерідко самі батьки наражають дітей на небезпеку, наполягаючи на безумовній ввічливості. Однак практика свідчить, що саме тихі, гарно виховані діти найчастіше стають жертвами злочинців. Адже батьки навчили говорити їх тільки правду, поважати та в усьому слухатися дорослих. Ні, звичайно, не треба вчити дитину грубіянити всім і кожному. Треба пояснити малечі, що, на жаль, не всі люди мають добру вдачу і цілком можуть завдати шкоди. Тому ніколи, ні за яких умов не можна розмовляти з незнайомими людьми. Ні в якому разі не можна у них нічого брати, нікуди з ними ходити і ніколи не сідати до чужих людей у машину! "Нічого не брати" включає в себе цукерки, іграшки, "те, що треба передати мамі чи тату" - якою б звабливою не видавалася пропозиція. Коли пропонують кудись піти, то маля має сказати, що потрібно повідомити батьків. Нерідко у таких випадках зловмисник провокуватиме дитину на кшталт: "Ти виглядаєш дорослим, а ще й досі питаєшся у мами..." Підготуйте дитину до переконливої відповіді словом та ділом. Насамперед, навчіть тримати дистанцію під час будь-яких контактів. Поясніть, що тікати не соромно, а навпаки - дуже правильно. Хай краще втече від випадкового любителя потеревенити, аніж не спробує рятуватися від злодія. Якщо маля вже схопили за руку і кудись тягнуть, то тут вже допустимі АБСОЛЮТНО ВСІ засоби самозахисту. Можна і навіть треба кричати, відбиватися, кусатися, дряпатися. До речі, треба не просто кликати на допомогу, а кричати, що цей чоловік не є батьком, просити повідомити додому телефоном або, принаймні, кричати власне ім'я та прізвище. Тож, якщо у свідків не вистачить духу чи сили допомогти, хоча б подзвонять у міліцію і повідомлять, кого викрали і як виглядали злодії. Частіше нагадуйте дитині, що ви ніколи не попросите когось незнайомого забрати її зі школи, адже діти дуже швидко забувають все, що ми їм говоримо. Скажіть, що коли плануватимете щось подібне, то обов'язково попередите про це вранці і повідомте, хто саме прийде - ніхто інший не повинен викликати у вашого малюка довіри. У ШКОЛІ Хоча ви і довіряєте викладачам, слід зважити на те, що у них досить багато вихованців і простежити абсолютно за всім вони не у змозі. Тому на власні очі огляньте шкільне подвір'я на наявність небезпечних предметів та ситуацій. Подивіться, як дорогою зі школи зручніше перейти вулицю, де небезпечні люки, звідки може зненацька вискочити машина. Огляньте шкільний двір на наявність шкідливих рослин, зверніть увагу на принадливі для ігор закутки: горища, підвали та будівельні майданчики. Важливо не просто заборонити дитині ходити туди, а спокійно у доступній формі пояснити, чому саме це небезпечно. Звісно, на шкільному подвір'ї є майданчик для розваг, гойдалки, турніки тощо. На жаль, не тільки дошколята отримують травми під час гри, адже гойдалки мають немалу рушійну силу і можуть завдати серйозних травм. Нагадайте дитині, що сідати і вставати з гойдалок можна тільки тоді, коли вони зупинилися чи знаходяться у найнижчому положенні. Обходити гойдалку і спереду, і ззаду треба на такій відстані, яка хоча б на кілька метрів перевищувала місце, куди долітають ноги того, хто гойдається. Хоч подібні поради і виглядають банальними, але так не здається, коли переглядаєш записи травматологічних відділень дитячих лікарень. РОСЛИНИ І ТВАРИНИ Серед рослин, які оточують нас у повсякденні, нерідко зустрічаються і шкідливі для здоров'я. Так, популярна нині кліщовина (часто росте навіть на шкільному подвір'ї, її ще називають пальмою) має дуже отруйне насіння. 2-3 насінини буде досить, щоб маля потрапило до лікарні. Інші рослини можуть викликати сильну алергію чи просто спричинити розлад травлення. Щоб випадково, граючись, дитина не скуштувала чогось зайвого, поясніть, що їсти навіть дуже симпатичні на вигляд плоди та трави не можна. Звісно, треба вчити дітей любити тварин, та це не означає, що до них можна ставитись нерозважливо. Тварина - не іграшка, а жива істота, тому прояви ніжності, які супроводжуються різкими рухами чи підвищеним голосом, може сприйняти як загрозу, а значить - захищатиметься. Маленький собака також здатен сильно покусати дитину. Великий - такого ж розміру небезпека! Дитина повинна знати, що від агресивної тварини можна тікати, коли поблизу є порятунок - приміщення, дерево чи дорослі люди. Коли тікати нікуди - треба впасти на землю, притиснути голову до грудей, закрити обличчя руками і не ворушитись. Якщо є можливість - кликати на допомогу, не відкриваючи обличчя. Зазвичай, справа закінчується обнюхуванням чи гавканням. Тільки вкрай розлючена тварина або потенційно агресивна (до таких належать бійцівські породи - бультер'єр та пітбуль) гризтиме на смерть. "ДРІБНИЦІ" Шановні батьки, інколи ви самі наражаєте своїх дітей на небезпеку, навіть не підозрюючи про це. Коли відряджаєте своє чадо до школи, ще раз погляньте, чи не надто дорогі сережки у вухах вашої красуні? А мобільний на поясі юного підкорювача дівчачих сердець! Окрім успіху у однолітків, такі речі викликають ще і нездорову цікавість у дорослих злочинців. Ще одна типова проблема - ключі від квартири. Якщо ви даєте їх дитині, не вішайте на шию, щоб не загубились. Це перша ознака, що дитина вдома сама, а відповідно - стимул для злочинця. Кладіть їх у спеціально пришиту таємну кишеню, про яку дитина не повинна нікому казати, навіть своїм друзям. Звичайно, щоб дитина послухала ваших порад, вона повинна відчувати, що ви не просто черговий раз її "виховуєте", а щиро турбуєтесь про її безпеку. Не останнім виховним моментом є і власний приклад. Адже якщо мама сама перебігає вулицю на червоне світло і ніколи не зазирає у вічко перш ніж відчинити двері, дитина її не послухає. Пам'ятайте, що безпека вашої дитини значною мірою залежить від вас самих. Адже саме ви маєте підготувати маля до можливих небезпечних ситуацій. |
Урок позакласного читання в 2 класі Тема: ДО НАС КАЗКА ПРИЙШЛА Вчитель: Маринич Л. П У руці у мене телеграми. Вранці, йдучи до школи, я зустріла листоношу, який віддав мені їх. Ці телеграми надіслані вам. Зараз треба... |
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ середньої загальноосвітньої школи... Батьківський комітет школи керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет загальноосвітньої школи, планом роботи школи,... |
«Прощальний вечір, вечір випускний…» Класний керівник виводить одинадцятикласників зі школи на подвір’я школи. Усі стають на сходах біля школи |
Програма виховання дітей дошкільного віку Затверджено Міністерства освіти України рекомендувала в 1991 р. Протягом восьми років її успішно втілювали в дошкільних закладах нашої держави.... |
Чи готова дитина до школи ? Чи готова дитина до школи? (Комплекс методик для індивідуального обстеження рівня підготовленості дітей до школи). Укладачі: Волошенко... |
Мотиваційна готовність дітей до школи Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною... |
Завідувачка лабораторії «Культурно-виховуюче середовище сучасної... О. М. Коберника. В центрі уваги Авторської школи О. А. Захаренка завжди знаходилася дитина з її проблемами, інтересами, прагненнями.... |
Л. А. Задворська, заступник директора школи з виховної роботи Христинівської... |
Правила поведінки на уроках Учні зобов’язані приходити до школи за... Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи |
ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ У НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ В умовах диференціації старшої школи суттєво підвищується роль основної школи, яка забезпечує базу для подальшого розвитку загальної... |