№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Вступ. Із пісенних скарбів
|
1
|
|
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником.
|
2
|
|
Позакласне читання. А. Кащенко «Над Козацьким порогом».
|
3
|
|
Соціально-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацька пісня «Ой у степу криниченька».
|
4
|
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві».
|
5
|
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста».
|
6
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Письмова робота про роль української народної пісні в житті народу.
|
7
|
|
Позакласне читання. С. Васильченко «Олив’яний перстень».
|
8
|
|
Література рідного краю. К. Перелісна «Три правди».
|
9
|
|
Тематична контрольна робота №1 «Вступ. Із пісенних скарбів».
|
Про далекі минулі часи
|
10
|
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця. «Захар Беркут». Історична основа.
|
11
|
|
І. Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.
|
12
|
|
І. Франко «Захар Беркут». Патріотичний мотив, його зв'язок з розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.
|
13
|
|
І. Франко «Захар Беркут». Характеристика образу Тугара Вовка.
|
14
|
|
І. Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образу Захара Беркута.
|
15
|
|
Т. Шевченко. Творче життя поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
|
16
|
|
Т. Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
|
17
|
|
Т. Шевченко «Заповіт» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє.
|
18
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму.
|
19
|
|
А. Чайковський «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
|
20
|
|
А. Чайковський «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
|
21
|
|
А. Чайковський «За сестрою». Характеристика образу Павлуся.
|
22
|
|
Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство. «Гуси-лебеді летять».
|
23
|
|
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі.
|
24
|
|
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі.
|
25
|
|
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору (дід, батьки, подружка Люба).
|
26
|
|
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.
|
27
|
|
Г. Тютюнник. Коротко про письменника. «Климко». Ідейний зміст твору.
|
28
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Воєнне дитинство в повісті.
|
29
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Особисте життя автора і сюжет твору.
|
30
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
31
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка.
|
32
|
|
Тематична контрольна робота №2 «Про далекі минулі часи».
|
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
30
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
31
|
|
Г. Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка.
|
32
|
|
Тематична контрольна робота №2 «Про далекі минулі часи».
|
«Ти знаєш, що ти людина?»
|
33
|
|
О. Стороженко. Коротко про автора. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.
|
34
|
|
О. Стороженко «Скарб». Скарб – це узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
|
35
|
|
Б. Лепкий. Коротко про письменника. «Цвіт щастя». Прагнення кожної людини бути щасливою.
|
36
|
|
Б. Лепкий «Мишка (казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
37
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-роздум.
|
38
|
|
Л. Костенко. Коротко про письменницю. «Чайка на крижині», «Крила».
|
39
|
|
Б. Харчук. «Планетник». Казкове і реалістичне в повісті-притчі, час теперішній і майбутній у ній.
|
40
|
|
Б. Харчук. «Планетник». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини.
|
41
|
|
Б. Харчук. «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині.
|
42
|
|
Є. Гуцало «Сім’я дикої качки». Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем.
|
43
|
|
Є. Гуцало «Сім’я дикої качки». Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу.
|
44
|
|
Висловлення власної версії подальшого розвитку подій твору Є. Гуцала «Сім’я дикої качки». Оповідання та повісті (Є. Гуцало «Перебите крило»).
|
45
|
|
Л. Пономаренко «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели.
|
46
|
|
Тематична контрольна робота №3 («Ти знаєш, що ти людина?»)
|
Ми – українці
|
47
|
|
В. Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства».
|
48
|
|
В. Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина?» Громадянський мотив у поезії. «Гей нові Колумби й Магеллани».
|
49
|
|
В. Симоненко «Перехожий». Проблема індивідуальності й натовпу.
|
50
|
|
А. Малишко – відомий український поет. «Пісня про рушник».
|
51
|
|
А. Малишко. «Стежина», «Вогник». Патріотичні почуття. Найвищі духовні цінності в них.
|
52
|
|
А. Малишко «Приходять предки». Ліризм поезій А. Малишка.
|
53
|
|
А. Дімаров «Блакитна дитина». Автобіографічна повість («На коні й під конем»).
|
54
|
|
А. Дімаров «Блакитна дитина». Динамічний сюжет, прозорість та іронічність оповіді, морально-етична проблематика твору.
|
55
|
|
А. Дімаров «Блакитна дитина». Доброта і любов, розуміння, взаємо підтримка в українській родині.
|
56
|
|
А. Дімаров «Блакитна дитина». Внутрішня гідність і повага до людей – риси характеру юного героя, стимули його поведінки.
|
57
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Переказ найцікавішої пригоди героя-підлітка з твору А. Дімарова «Блакитна дитина».
|
58
|
|
В. Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «Наша мова». Роль рідної мови в житті й долі кожної людини.
|
59
|
|
В. Голобородько «Ми йдемо». Ідейний зміст поезії.
|
60
|
|
В. Голобородько. «З дитинства», «Дощ», «Я вплетений…». Основний пафос поезії.
|
61
|
|
В. Голобородько «Лелека». Образ рідної хати, шляху, ліричного героя, лелеки.
|
62
|
|
Л. Кисельов. Доля молодого поета. «Стати б хоч на менти лічені…», «Земля така гаряча».
|
63
|
|
Л. Кисельов. «Додому». Патріотичний мотив вірша. «Катерина». Вселюдське і національне значення образу української мадонни.
|
64
|
|
Позакласне читання. М. Трублаїні. «Шхуна «Колумб».
|
65
|
|
Література рідного краю.
|
66
|
|
Тематична контрольна робота №4 («Ми - українці»).
|
67
|
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.
|