Програма курсу за вибором 10-11 кл


Скачати 0.87 Mb.
Назва Програма курсу за вибором 10-11 кл
Сторінка 1/7
Дата 04.04.2013
Розмір 0.87 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4   5   6   7


Міністерство освіти і науки України

Сучасний

літературний процес

на Черкащині
Програма курсу за вибором

10-11 кл.

Канів

2012

Автори:

Месевря О.І.,

завідувач лабораторією суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

Шокур О.В., вчитель української мови і літератури Канівської гімназії імені Івана Франка

Рецензент

Січкар С.І., методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників

Шкільний курс української літератури - важлива складова вітчизняної літературної освіти. Актуальність та суспільна ефективність цієї дисципліни визначається тим, що на рівні шкільної освіти вона реалізує стратегічні загальнодержавні завдання розвитку національної культурної свідомості громадян України . Проте на вивчення цього предмету відводиться дуже мало часу, а надто - на літературу рідного краю. Але ж сама творчість письменників рідного краю повинна виховувати у школярів любов до Батьківщини, повагу до її історії, звичаїв, традицій.

Програма у певній мірі покликана усунути цей недолік.

Навчальна програма схвалена на засіданні методичної ради

Протокол №______ від _____________20___р.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітня система в Україні потребує оновлення змісту та методів навчання, суттєвих змін у підходах до викладання предметів у загальноосвітніх навчальних за­кладах, упровадження ефективних сучасних освітніх технологій. На реалізацію стратегії Національної докт­рини розвитку освіти, положень Концепції загальної се­редньої освіти щодо переорієнтації навчально-виховно­го процесу на особистість учня та з метою переведення старшої школи на профільне навчання розроблено про­граму курсу за вибором з сучасного літературного процесу Черкащини для класів філологічного та суспільно-гуманітарного профі­лів. Вивчення предметів гуманітарного філологічного профілю (української мови, літератури) зумовлене загальним завданням шкільної освіти - все­бічний творчий розвиток особистості.

Українська література є потужним носієм ідентичності нації, її генетичного коду. Вона має стати важливим чинником витворення національної ідеології, без якої неможливо збудувати державу - Україну і виховати свідо­мого українця. Ця нова ідеологічна доктрина для її повноцінного функціонування в сучасному світі має базуватися на історичних і культурних традиціях, на переосмисленні сучасного досвіду на основі загальнолюдських цінностей.

В умовах розбудови Української держави особлива роль належить формуванню національної свідомості, патріотизму юного громадянина. Реалізації такої над­звичайно важливої місії сприятиме викладання в за­гальноосвітніх навчальних закладах названого курсу за вибором.

Українська література в загальному контексті є свід­ченням високої духовної та цивілізаційної розвиненості україн­ського народу, вона є невід'ємною складовою його національної культури. Як мистецтво слова вона є носієм потужного заряду духовної енергії, здатна передавати загальнолюдські й національні цінності від покоління до покоління, культивувати їх у людській душі. Засобами мистецтва слова вона допомагає формувати, зба­гачувати внутрішній світ дитини, позитивно впливати на її свідо­мість і підсвідомість, спрямовувати морально-етичний потенціал, розвивати інтелект, творчі здібності, естетичний смак.

Тому курс за вибором має прищеплювати учням любов до творчості письменників -земляків, формувати патріотичні почуття молодого покоління.

Метою викладання курсу “Сучасний літературний процес на Черкащині” є належне ознайомлення учнів зі своєрідною складовою літературного процесу — сучасним укра­їнським письменством від 70-х рр. XX ст. до сього­дення, а також виховання високої читацької та за­гальної культури, гуманізму і патріотизму, вироблення естетичного смаку, власного світогляду школярів.


Отже, метою шкільного вивчення української літератури є:

— підвищення загальної освіченості громадянина України, до­сягнення належного рівня сформованості вміння «читати й усві­домлювати прочитане», «прилучатися до художньої літератури, а через неї — до фундаментальних цінностей культури», розши­рення їхніх культурно-пізнавальних інтересів;

— сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, ак­тивному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;

— виховання національно свідомого громадянина України;

— формування і утвердження гуманістичного світогляду осо­бистості, національних і загальнолюдських цінностей.

Складові цієї мети реалізуються через такі конкретні завдання курсу за вибором, які грунтуються на аксіологічній, літературознавчій, культурологічній змістових лініях, акцентованих у «Державному стандарті...»:

1. Зацікавлення учнів художнім твором як явищем мистецтва слова, специфічним «інструментом» пізнання світу і себе в ньо­му — прищеплення і утримання бажання читати.

2. Розвиток уміння сприймати літературний твір як явище мистецтва слова.

3. Підняття загальної освіченості учнів: набуття ними базо­вих знань з української літератури, необхідних для повноцінної інтеграції в суспільство на різних рівнях. Ознайомлення із найви­значнішими і найпоказовішими взірцями сучасної української літератури Черкащини.

4. Формування читацької культури учнів, розвиток естетич­ного смаку, вміння розрізняти явища класичної (як високого мис­тецтва) і масової культури.

5. Формування стійкого інтересу до сучасної української літератури як вагомого духовного спадку народу, повноцінного оригінального мистецтва.

6. Повернення втраченого престижу національної літератури, виховання її майбутнього читача й шанувальника.

7. Формування гуманістичного світогляду, розвиток духовно­го світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орі­єнтирів.

8. Сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до європейської спільноти. Бачення в сучасній українській художній творчості ментальних особливостей україн­ської людини.

9. Вивчення сучасної української літератури Черкащини в національному і світо­вому культурологічному контекстах, у міжпредметних зв'язках.

10. Розвиток творчих і комунікативних здібностей учнів, їх­нього самостійного і критичного мислення, культури полеміки, вміння аргументовано доводити власну думку.

11. Вироблення вміння компетентно і цілеспрямовано орієнту­ватися в інформаційному і комунікативному сучасному просторі.

12. Вироблення вміння застосовувати здобуті на уроках літе­ратури знання, навички у практичному житті.

13. Розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможності вчитися.

Ообливістю пропонованої програми є те, що вона укладена на основі Державного стандарту базової і повної середньої освіти. В ній врахо­вано сьогоднішні державні вимоги до змісту і рівня навчальних досягнень учнів основної і старшої школи. Зміст запропонованого до вивчення літературного матеріалу спроектований на очікувані результати навчання, що дає можливість більш цілеспрямовано і стратегічно зорієнтовано організувати навчальний процес, а та­кож проконтролювати його. Такий тип шкільної програми особливо актуальний у процесі сьогоднішньої реформаційної по­літики загальної освітньої сфери в Україні, у державотворчому виробленні національної ідеологічної доктрини.

Навчальний матеріал розподілено за такими рубриками:

• кількість годин, відведених на вивчення розділу (теми);

• зміст навчального матеріалу (конкретне змістове наповнення розділу (теми);

• державні вимоги до рівня загальноосвітньої під­готовки учнів;

• додатки (мистецький контекст, міжпредметні зв'язки).

До програмного списку включено твори, найпоказовіші для розкриття творчої індивідуальності кожного письменника. Програма побудована так, щоб сучасна література Черкащини постала у всій своїй родо - жанровій, стильовій і проблемно-тематичній повноті.

Учні мають розуміти конкретно-історичні умови розвитку сучасного письменства Черкащини; знати, хто творить українську літературу сьогодні, які мистецькі напрями репрезентують сучасні літератори, специфіку змісту і форми творів; уміти аналізувати явища окресленого періоду, відрізняти поетику шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників і дев'яностників; розуміти, що український лі­тературний процес останніх десятиліть не обмежувався постмодерним дискурсом.

Отже, курс за вибором «Сучасний літературний процес Черкащини» має певною мірою доповнити основний курс вітчизняної літератури, де сучасному письменству при­діляється недостатньо уваги. Словесна творчість межі XX і XXI ст. дуже цікава й неоднозначна: оригінальна і традиційна, лірична й епатажна, акцентована на зміс­ті й формалістська. Ця література твориться саме те­пер, і ми, певним чином, є свідками її народження. Тому учні мають повне право ознайомитися з твор­чістю українських письменників-сучасників Черкащини.

Викладання цього предмета відбувається у форматі загального мистецького контексту, в якому створювався художній твір, а також міжпредметних зв'язків (українська мова, історія, зарубіжна літе­ратура, образотворче мистецтво, музика, естетика, етика), які відбиті у додатках .

На вимогу сьогодення література покликана форму­вати молоду людину як особистість, здатну самостійно здобувати інформацію, поновлювати її, коригувати та інтерпретувати протягом усього свого життя.

Навчально-виховний процес уроків курсу за вибором пе­редбачає формування цілісного уявлення про нього як про важливий складник національної культури, підвищення загального рівня куль­тури майбутнього покоління, розвиток його творчого, інтелектуаль­ного потенціалу, виробленню здорового, повноцінного світогляду

Програма пропонує твори як для обов'язкового текстуального вивчення, так і для до­даткового самостійного прочитання, не розмежовую­чи їх, на розсуд учителя.

Програма факультативного курсу “Сучасний літературний процес на Черкащині” розрахована на 68 год. Навчальний курс може бути реалізований за 1 навчальний рік (в 10(11)-му чи 11(12)-му класі) із розрахунку 2 год на тиждень, а може вивчатися 2 навчальні роки (10(11)-й та 11(12)-й клас) із розрахунку 1 год на тиждень. Запропонована кількість часу на вивчення розділу, теми є орієнтовною. Учитель може її змінювати (у загальних межах 68 год).

Під час навчально-виховного процесу програмою передбачено таку його організацію, у процесі якої вчитель дає необхідні стар­тові знання, висловлює-демонструє власні судження, заохочує до глибшого пізнання, зацікавлює, корегує, спрямовує вивчення теми. Але не вимагає прийняття єдиної думки, не диктує своє прочитання тексту, він лише спонукає до певних оціночних висновків, а учень вчиться їх робити самостійно, так само як і самостійно мислити, оцінювати, порівнювати, проводити аналогії з сучасним життям, власним досвідом тощо.

Загалом така демократична орієнтація програми спрямована на постійну творчу співпрацю, діалог учителя, учня з художнім твором, дає широкий простір для самостійного сприйняття і ос­мислення літератури як явища мистецтва.

Рекомендовану літературу - наукові праці, джере­ла - наведено в кінці програми ; хрестоматійні видання, що стосуються всіх тем, -у розділі "Вступ". У переліку літератури подано найважливіші дослідження та джерела з теми, що, зро­зуміло, не вичерпує багатства як теоретичних праць, так і збірок творів. Учитель може вико­ристовувати як ілюстрації також і місцевий матеріал.

Сучасний літературний процес на Черкащині



Дата



К-ть

год



Зміст навчального матеріалу



Державні вимоги до рівня

загальноосвітньої підготовки учнів


Додатки:

Мистецький контекст.

Міжпредметні зв’язки

1

1

Вступ.

Ознайомлення учнів із історією створення Черкаської організації Національної спілки письменників України та її сьогодення (оглядово).

Вміти схарактеризувати в загальних рисах історію створення Черкаської організації Національної спілки письменників України.

Пригадати твори письменників-земляків, що вивчалися раніше чи були прочитані самостійно. Вміти сформулювати і висловити власну думку про них.

Формувати усвідомлення необхідності шанобливого ставлення до талановитих митців-земляків.

Навчатися готувати реферати, інформаційні повідомлення, доповіді про письменників-сучасників, виголошувати їх.



Література:

твори

І.Нечуя-Левицького,

М.Старицького,

Т.Шевченка,

Г.Донця,

М.Драй-Хмари та ін.
Пісня:

Муз. В. Гребенюк,

сл. Т. Альмужна.

«Черкащина моя».


2

2

Григорій Білоус.

Життєвий і творчий шлях. Багатогранність діяльності (поет, прозаїк, журналіст, голова обласної організації Національної спілки письменників України (з 1999р.)
Лауреат премії ім. В.Симоненка
Поетична збірка „Зоряний колодязь”. Дух шістдесятництва, гуманістичні нотки загальнолюдського звучання. Конкретність і вишуканість образів. Традиційна для української поезії класична версифікаційна манера. Висока культура віршування.
Терноцвіт”- збірка роздумів над історичною долею поневоленого упродовж багатьох сторіч українського народу. Тема смерті, думок і почуттів людини на межі буття і вічності.

Вірші-присвяти світлій пам’яті в’язнів-українців, котрі поклали своє життя на вівтар незалежності й соборності України, про визначні постаті у нашій історії та літературі.

Інтимна лірика з характерними образами „я” і „ти”.

Поема „Спрага” – оригінальність і проникливість у зображенні Т.Г.Шевченка.
Поема „Сповідь мандрівної вишні” – трагедія вишеньки - трагедія України, приреченої на виродження в суворих умовах імперської залежності.

Поема „Вогонь у камені”, за яку в 1996р. удостоєний Міжнародної премії ім.Г.Сковороди. Майстерність в увічненості образу українського філософа Г.С.Сковороди – вишуканість, дотепність, глибинність.

Оригінальні витвори авторської уяви (притчі про блискавку, косу, про позичений вогонь) та в зображенні співрозмовника – Природи.
Слова, слова, спасіте наші душі” (вибрані сторінки листування з друзями).

Слово „високої проби”, мудрість мислі, афористичність, ліричність, щирість, відвертість, актуальність. Філософська оцінка минулого, запитальний погляд у майбутнє.
Книги прози „Рудоман”, „Гони золотого зайця”. Осмислення історичної долі України через історичну долю села. Реалістичність письма з виразною ліричною ноткою. Вміння прозаїка розбудовувати сюжет, тримати інтригу.


Знати основні віхи життєвого і творчого шляху письменника. Називати основні твори.

Вміти аналізувати поезії, визначити в них роль художніх засобів.
Розвивати відчуття естетики поетичного образу.

Розкрити красу глибокого почуття.

Вміти визначати композицію,

образи, символіку, їх трактування(лелека, ворона, камінь, зайці, бджолиний рій, курінь), прив’язаність до символів з поезій Сковороди (пташка жовтобока, сучок, сонечко, роса…)

Вчитися висловлювати роздуми над вічними істинами.


Вивчити напам’ять : одну з поезій (на вибір).
Знати зміст творів, вміти визначати головну ідею, характеризувати образи .

Виховувати почуття гордості за Україну.

Розвивати почуття патріотизму, відповідальності за долю батьківщини.



Пісні:

*Г.Сковорода. «Всякому городу нрав і права» .

*«Молитва за Україну», муз.М.Лисенка, сл.О.Кониського.
Малярство:

*І.Марчук. «Пробудження».

*А.Гармаш-Литвин. «Оборонець рідної землі».

Література:

*М.Некрасов. Лірика.

Г.Сковорода. Зб. «Сад божественних пісень».

Малярство:

*М.Жук. «Портрет Г.С.Сковороди».

Малярство:

*О.Венеціанов. «Женці».

*М.Бойчук. «Молочниця».

*К.Малевич. «Жниці».

3

2

Наталя Віргуш.

Коротко про письменницю.

Поетичні збірки "Роменів вир"(1971), "Стривожені птахи"(1973), "Промінь поля"(1985), "Відкритий світ"(1990), "Очищення"(1996), "Не відрікаючись від себе"(1997), "Дорога до світла"(1998), "Золотий слід"(2000), "Обереги любові"

У 2001р. стала лауреатом обласної премії «Берег надії» ім.В.Симоненка(за зб. "Дорога до світла", "Золотий слід").
Мотиви лірики. Піднесення на поетичний п'єдестал Людини. Здатність ліричної героїні творити добро заради інших. Віддзеркалення у світі поезій світу внутрішніх переживань, світу жіночого, у якому, незважаючи на всю силу її духу, є місце і переживанням, і тривогам, як за долю власних дітей, так і за долю всього людства. Перевага в ліриці поетеси раціонального начала над емоціями.

Особливості філософської, інтимної, пейзажної, громадянської лірики.

"Дорога до світла". Дороговкази доль наших сучасників - любов, доброта, мужність. Заклик до світла, в майбутнє, концентрація світлого начала.
"Обереги любові". Пресвята любов, що врятує нас, біль за долю рідного народу, сум за славним минулим; про добро і зло, радість і тривоги материнства.


Знати про творчий шлях митця, вміти розповідати про неї.
Розвивати вміння давати загальну характеристику творчості, розкривати грані мистецького обдарування письменниці.
Виразно і усвідомлено читати поезії.
Шліфувати вміння визначати головні мотиви, ідеї, коментувати їх, давати власну оцінку.
Сприймати і розуміти естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку людини. Усвідомлювати пов’язаність естетичних цінностей із морально-етичними.
Називати теми філософської лірики: філософська категорія часу; філософські роздуми про сутність людського життя.

Визначати різноманітність громадянської лірики: розкриття проблеми генетичної пам’яті народу, відображення трагічних сторінок історії і морально-естетичної(сирітство, «вільна» любов, збагачення ціною життя інших людей, проблеми роз’єднаності родини, породжені економічними негараздами суспільства, проблема байдужості, яка перетворюється на жорстокість), патріотичної проблематики.

Сприймати пейзажну лірику не просто як замальовки картин природи, а як сприйняття гармонійності світу, де важливо не лише милування природою, а й вчитися її розуміти.

Усвідомлено читати інтимну лірику про кохання, любов між двома, відчувати тонкий психологічний аналіз зародження почуттів через осмислення життєвого досвіду власного і минулих поколінь.


Малярство:

М.Бурачек. «Яблуня в квіту».

*М.Івасюк. «Мати».

*М.Пимоненко. «Ідилія».

* А.Гармаш-Литвин. «Вежа радості людського духу».


Література:

*Сапфо. Лірика.

*А.Ахматова. «Реквієм»,

*М.Цвєтаєва.

* А.Гармаш-Литвин. «Вежа радості людського духу»,

«Мрія материнства».

Малярство:

*М.Івасюк. «Мати».

* А.Гармаш-Литвин. « Мрія материнства».




4


2



Анатолій Горбівненко.

Найголовніше про митця.

Жанрова різноманітність: лірика, жарти, пародії, вірші для дітей, короткі новели.

Лауреат літературної премії імені Л.Глібова.

"Парнасівські будні", "Добрий день", "Кораблик", "Покотьоло". Слово, зіткане із давніх, перевірених основ, міцних і надійних традицій. Вміння навіть у пейзажних та інтимних віршах сердечно усміхнутися, покепкувати над собою і людьми. Сміх – вічна зброя, свобода, характер, колоритна вдача, котра виокремлює веселих українців поміж іншими людьми.


Давати загальну характеристику творчості А. Горбів ненка.

Виразно і усвідомлено читати твори, коментувати їх зміст (можливо прихований). Розвивати навички визначення головної думки твору.

Усвідомлювати цінність дотепного, а часом і в’їдливого слова у житті людини.


Малярство:

Леонардо да Вінчі. «Начерки голів».


Література:

Т.Г.Шевченко. «Прогулка с удовольствием и не без морали».


5


2



Наталія Горішна

Коротко про письменницю.

Поет, перекладач, член НСПУ.

Автор сімох поетичних книг:"Бджола на асфальті" (2006), "Розп'яття осені" (2007), "Совість. Переклади з Володимира Нарбута" (2008), "Право на весну" (2008), "Сутність. Поезії у стилі хоку" (2008), "Гусінь янголів. Поезія «срібного віку» українською мовою" (2009), "Горішина. Автопереклади" (2009)
"Бджола на асфальті". Авторка «в словах купається», немов бджола у квітах, римує пелюстково кохання первоцвіти, оспівує життя…». Вона вдало привнесла у назву книги образ бджоли, адже він є універсальним символом поетичного слова, був емблемою Афродіти( грецької богині вроди і кохання). Саме ця комаха є однією з найбільших загадок природи. Як і жінка . Збірка відкриває пелюсткову завісу творчості письменниці. Ми переймаємося професійною творчістю, дивуємося витонченості образів, майстерності форм.
"Розп'яття осені". Перевтілення авторки з «бджоли на асфальті» на «жінку в опалому листі» відбулося професійно: лірично, образно, стильно. «Розп’яття осені» письменниці , очевидно, походить від «розп’яття душі» самої авторки. Саме в цьому і виявляється її майстерність: дати відчути вже своєму читачеві акорди власної душі, насолоду від ліричної витонченості.
"Гусінь янголів. Поезія «срібного віку» українською мовою ". М.Т.Рильський якось зауважив, що поетичний переклад – це не що інше, як творче змагання перекладача з автором. Збірка запрошує читача стати свідком такого змагання.
"Горішина. Автопереклади".

Книга видана до 50-річчя авторки. В ній письменниця виступає водночас у двох іпостасях – як автор і як перекладач. Будучи двомовною відсампочатку (мама-сибірячка, росіянка) Н.Горішна вдалася до рідкісного, майже експериментального, жанру – автоперекладу.



Знати основні відомості про письменницю.
Виразно і усвідомлено читати поезії.
Шліфувати вміння визначати головні мотиви, ідеї, коментувати їх, давати власну оцінку, відчувати щирість поетичної мови.

Виділяти і пояснювати засоби поетичної мови, визначати віршовий розмір


Малярство:

Є.Лещенко. «Підемо під квітами, а полетимо над квітами».

Література:

Китайська лірика

Лі Бо, Ду Фу,

Мацуо Баско.
Малярство:

* Петровський В. «Бджоли сюрреалізм».


6


2

Володимир Даник.


Коротко про письменника.

Автор п'яти гумористичних збірок (гуморески, оди, байки) та прозової книги "Дорога до Марса", ліричних збірок "Шевченків край у пісні і в серці", "Хай розкаже гітара", "Черкащина - це серце України", "Квітни, моя Україно", "Там, де сивий Дніпро котить хвилі свої"", "В звуках я хочу с природой слится", "Іду вклонитися Тарасу".

Лауреат І Всеукраїнського фестивалю гумору, 1994р.- лауреат Міжнародного літературного конкурсу «Гранослов»

Лауреат ряду обласних конкурсів на кращу пісню. В 1990р. вийшла у світ книга пісень "Ми з Шевченкового краю".

Провідні мотиви творчості: висміювання негативних людських вад, відносин тещі і зятя, відверта критика своїх земляків за лінь на роботі, всіх недоліків влади, крадіїв, хабарників, викриття всього шкідливого і поганого, підтримка всього, що є світлим і шляхетним.
"Там, де сивий Дніпро котить хвилі свої". Засудження війни в Афганістані, Чечні, віра в добро, милосердя, боротьба українського народу за волю, встановлення державності, проблема рідної мови.
"Черкащина - це серце України". Любов до рідного краю, до природи, до неньки - України, віра в світле майбутнє нашої держави.
"Квітни, моя Україно". Чорнобильська трагедія, що стала образом печалі для українського народу, вічна тема кохання. Зв'язок з народнопісенною творчістю.
"Шевченків край у пісні і в серці". Філософське осмислення буття, утвердження добра, любові. Тематична і жанрова різноманітність, образність, теплота, щирість.

"Іду вклонитися Тарасу". Художня цінність поезії пісенного плану, присвячених геніальному Тарасу Шевченку, вірші про рідних серцю людей, про простих працьовитих людей рідного краю.




Знати про творчий шлях митця, вміти розповісти про нього. Розвивати вміння давати загальну характеристику творчості.

Виразно і усвідомлено читати поезії. Шліфувати вміння визначати головні мотиви, ідеї, коментувати їх, давати власну оцінку, відчувати щирість і народність поетичної мови.

Пояснити роль на­роднопісенних тропів .
Виділяти і пояснювати засоби поетичної мови, визначати віршовий розмір.


Композитори І.Супрун, М.Плашкевич, О.Соловйов поклали на музику слова В.Даника.

Виконавці: заслужений артист України В.Чорнодуб,

народна артистка України В.Саввопуло, козацький гурт "Черкаси", народний самодіяльний хор "Любисток".
Пісні:

*Народна пісня в обробці Ф.Колесса «Земле ріднесенька»;

*Сл. і муз. І.Білик «Хай живе надія».
Малярство:

*С.Григор’єв. «Мирна земля»;

*Й.Бокшай. «Цвіте терен».
Література:

*Некрасов. «Кому на Руси жить хорошо».

*М.Гоголь. «Мертві душі», «Ніс», «Шинель».

Малярство:

Т.Шевченко. «В Черкасах»,

«Богданова церква в Суботові».




7


2


Василь Дергач(Дергачов).

Життя і творчість.

Автор шести поетичних книг "Мелодії рідних доріг"(1972), "Материк вічності"(1981),"Шлях до храму"»(1991), "У буреломах"(2001), "На розп'ятті"(1999), "Лелеки над Голгофою"(2001), роману-саги "Тепло і холод", «Святе і грішне»(2004), історико-краєзнавчий нарис «Ватутіне»(1977).

«Шлях до храму »(1991 ) присвята пам'яті батька, який загинув у ГУЛАГу, відстоювання віршованим словом національної гідності наших співвітчизників, їхнього права на достойне життя, гнівне таврування явищ і дій, що поставили нині Україну на межу духовної, соціально-економічної і Державної катастрофи.

Збірка «У буреломах». Правда про життя і смерть Степана Бандери як полум'яного патріота України, борця за її свободу й незалежність.

Двотомник «Святе і грішне». Справжність життєвих переконань - справжність художнього слова. Неспокій за долю людини і всієї України, осуд «їдців з номенклатурного корита», які, «мов хижі круки, з городу тягнуть вже останню брукву» тримають поета весь час на грані душевних небезпек, сповнюють питомий сенс його поетичної публіцистики.
Провідні мотиви творчості: відстоювання національної гідності своїх співвітчизників, їхнього права на достойне життя, таврування явищ і дій, що поставили нині Україну на межу духовної, соціально-економічної і державної катастрофи, двобій Добра і Зла, намагання зрозуміти себе, людей, світ.

Дипломант Всеукраїнського конкурсу новелістів імені В.Підмогильного.



Знати творчість письменника.

Давати характеристику поетичному світові В.Дергача.

Розвивати вміння читати й аналізувати вірші, визначати їх основні мотиви.

Осягати важливість життєвого вибору, збереження моральної чистоти, почуття національної гордості, уміння захищати світлі набутки духовного життя нації.

Вивчати світ і самих себе, постійно пам’ятати, що крізь війни і екологічні катастрофи, через сталінщину і єжовщину, з-під гострих кігтів страху і рабства в пошуках і наполегливій праці навчаємося, самовдосконалюємося і виходимо на шлях до Храму.


Пісні:

Сл. В.Ладижець, муз.Ю.Рожавська. «Лелека».
Малярство:

Г.Клімт. «Життя і смерть».


Література:

О.Солженіцин. «Архіпелаг ГУЛАГ», «В колі першому».

Малярство:

*Д.Нарбут. «Гулаг. Біломор-Балтійський комбінат».

Література:

Шиллер.

«Вільгельм Телль».
  1   2   3   4   5   6   7

Схожі:

Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх...
Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням...
27. «Конфліктологія в школі» курс за вибором для учнів 10-11 класів
Навчальна програма курсу за вибором «Конфліктологія у школі» розрахована на учнів 10-11 класів на два роки навчання (70 годин, 35...
Апробація регіональної програми курсу за вибором
Червонослобідська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Черкаської районної ради
РОБОЧА ПРОГРАМА з курсу «Системи комутації»
Робоча програма складена на основі навчальної програми курсу «системи комутації»­­­­, затвердженої на засіданні кафедри кореляційної...
Програма курсу Професійна педагогіка наука і навчальний предмет
Профпедагогіка як галузь педагогічної науки, її методологія. Предмет профпедагогіки та предмет навчального курсу. Основні категорії...
Програма курсу Професійна педагогіка наука і навчальний предмет
Профпедагогіка як галузь педагогічної науки, її методологія. Предмет профпедагогіки та предмет навчального курсу. Основні категорії...
Школа фотографії Віктора Марущенка та Галерея РА-фото
...
Г. Гупаленко. Безпека харчування. 10 (11) клас. Курс за вибором....
Г. Гупаленко. Безпека харчування. 10 (11) клас. Курс за вибором. // Навчальні програми курсів за вибором та факультативів з хімії:...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Книжка для вчителя: календарне планування, розробки уроків, мультимедійний посібник. 11 клас. До програми курсу за вибором «Письменники...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Книжка для вчителя: календарне планування, розробки уроків, мультимедійний посібник. 11 клас. До програми курсу за вибором «Письменники...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка