|
Скачати 461.77 Kb.
|
Львівський національний університет імені Івана Франка Кафедра українського прикладного мовознавства Екзаменаційний білет № _1___ 1. Українська мова належить до: а) східнослов’янської підгрупи мов; б) західнослов’янської підгрупи мов; в) південнослов’янської підгрупи мов. Ключ: а. 2. Сукупність правил реалізації мовної системи – це: а) мовна норма; б) мовленнєвий етикет; в) мовний стиль. Ключ: а. 3. Функціональні стилі мови - це: а) різновиди літературної мови, що об’єднують мовні одиниці за їхнім суспільним призначенням; б) різновиди літературної мови, що об’єднують мовні одиниці за їхнім функціональним призначенням; в) різновиди літературної мови, що об’єднують мовні одиниці за їхнім емоційно-експресивним призначенням. Ключ: б. 4. Критеріями культури мовлення є: а) точність, правильність, логічність, змістовність, доречність, багатство, виразність, чистота; б) прозорість, синонімічність, багатозначність, паспортизація, синхронність; в) популярність, естетичність, милозвучність, чіткість, виразність, передбачуваність. Ключ: а. 5. Словник іншомовних слів – це: а) різновид тлумачного словника, в якому пояснюються значення слів, запозичених з інших мов; б) словник незрозумілих термінів і значень; в) словник чужомовних абревіатур. Ключ: а. 6. Усне мовлення – це форма реалізації мови за допомогою: а) букв; б) звуків; в) цифр. Ключ: б. 7. Форму діалогу має: а) телефонна розмова; б) ділова бесіда; в) прийом відвідувачів; г) повідомлення. Ключ: а, б, в. 8. У яких словах правильно виділено наголошені голосні: а) кажу; б) стійкий; в) літопис; г) подруга; д) завдання; ж) три роки. Ключ: б, в, д, ж. 9. У яких реченнях дотримані засоби милозвучності: а) В Україні стартувала передвиборча кампанія; б) Мені не хотілося би про це говорити; в) Зверніть увагу на ці цікаві факти; г) Усі зібралися в актовому залі. Ключ: а, г. 10. Лексичне значення мають: а) повнозначні слова; б) неповнозначні слова; в) вигуки. Ключ: а. 11. Пасивну лексику української мови складають: а) застарілі слова; б) нові слова; Ключ: а. б. 12. Яке з поданих слів має значення „спрямований вперед; який рухається у висхідному напрямі”: а) поступальний; б) поступливий; в) поступовий. Ключ: а. 13. Абонемент і абонент – це: а) омографи; б) синоніми; в) пароніми. Ключ: в. 14. У якому рядку всі слова є синонімами? а) вкладення, інвестиції, субсидії; б) експорт, експортування, вивіз; в) зображати, відображати, відтворювати. Ключ: б, в. 15. Граматичні категорії іменника – це: а) рід; б) число; в) відмінок; г) відміна; д) група. Ключ: а, б, в. 16. Займенник самий належить до розряду: а) присвійних займенників; б) вказівних займенників; в) означальних займенників. Ключ: в. 17. Підкреслений у реченні іменник виражає реальне значення: а) суб’єкта дії; б) об’єкта дії; в) адресата дії. Посібник рекомендований кафедрою до друку. Ключ: а. 18. Як правильно сказати: а) реквізити документу; б) підписання документа; в) запрошувати до залу; г) запрошувати до зали. Ключ: б, в, г. 19. Виберіть правильні граматичні форми: а) приймальня; б) приймальна; в) Швеця; г) шевця. Ключ: а, б, в, г. 20. У котрому реченні неправильно вжито дієприслівник: а) Заслухавши звітну доповідь, учасники зборів ухвалили...; б) Треба заспокоїтися, забувши про неприємності; в) Пишучи конспект, матеріал запам’ятовується краще. Ключ: в. 21. Синтаксичні норми – це: а) система правил вживання розділових знаків у реченні; б) правила творення та вживання форм слів; в) правила поєднання слів у словосполучення та речення. Ключ: в. 22. Виберіть варіант, у якому порушення порядку слів призводить до логічних помилок: а) Успіх забезпечив досвід; б) Вчинок зумовлює слово; в) Час лікує гнів, ненависть же невиліковна. Ключ: а, б. 23. Виберіть варіант правильного використання однорідних членів речення: а) Дільницю доукомплектовано робітниками, механізмами; б) Їхні вчинки вселяють віру й упевненість у своєму майбутньому; в) Усі завдання курсової роботи: класифікувати, проаналізувати, оцінити та узагальнити матеріал дослідження – було виконано на відмінно. Ключ: в. 24. Виберіть варіант правильного керування: а) дякувати вчителя; б) дякувати вчителеві; в) дякувати за увагу; г) завдячувати успіхами. Ключ: б, в, г. 25. Документ – це: а) підстиль офіційно-ділового стилю; б) основний вид писемного ділового мовлення; в) жанр офіційно-ділового стилю. Ключ: б. 26. Від першої особи оформляють: а) характеристику; б) автобіографію; в) доручення; г) розписку. Ключ: б, в, г. 27. Друкована стандартна форма документа, що містить тільки ті реквізити, які фіксують постійну інформацію, – це: а) штемпель; б) бланк; в) трафаретний текст. Ключ: б. 28. З поданих словосполучень виберiть правильні: а) знати толк; б) в кінці кінців; в) розв’язати задачу. Ключ: в. 29. Які з підкреслених фрагментів речення є ненормативними: Заказний лист (а) слід відправляти (б) по пошті (в). Ключ: а, в 30. Які з підкреслених фрагментів речення є ненормативними: Із вищого учбового закладу (а) відраховують студентів переважно (б) по тій причині (в), що вони погано вчаться (г). Ключ: а, в. Екзаменаційний білет № 2 1. Українська мова має найбільше розбіжностей на лексичному рівні з мовою: а) російською; б) польською; в) білоруською. Ключ: а. 2. Існують такі види мовних норм: а) орфоепічні; б) лексикологічні; в) граматичні; г) стилістичні. Ключ: а, в, г. 3. В основі функціонально-стилістичного розмежування мови лежать: а) позамовні та власне мовні чинники; б) позамовні та фонетичні чинники; в) позамовні та суспільні чинники. Ключ: а. 4. Мовний суржик - це: а) штучно змішана, нечиста, скалічена мова; б) поєднання літературних і говіркових мовних елементів; в) сленг, жаргон, професійна лексика. Ключ: а. 5. Термінологічний словник - це: а) словник прихованих значень іншомовних слів; б) словник ненормативної лексики; в) словник термінів певної галузі науки, техніки, мистецтва. Ключ: в. 6. Усне мовлення є: а) первинною формою реалізації мови; б) вторинною формою реалізації мови. Ключ: а. 7. Розрізняють такі основні види наголосу: а) словесний; б) логічний; в) фразовий; г) тонічний. Ключ: а, б, в. 8. У яких словах правильно виділено наголошені голосні: а) об’єднання; б) об’єднання; в) посвідка; г) вимова; д) чотирнадцять. Ключ: а, б, в. 9. Повний, розгорнутий виклад матеріалу з обраної теми – це: а) план; б) текст; в) тези. Ключ: б. 10. Омофони – це слова, які: а) мають однакові звуки на початку слова; б) однаково звучать, але відрізняються написанням і значенням; в) звучать подібно, але відрізняються значенням. Ключ: б. 11. Якнайповніші відомості про факти, події, явища, окремих особистостей з найрізноманітніших галузей життя подають: а) енциклопедичні словники; б) тлумачні словники; в) словники власних назв; г) термінологічні словники. Ключ: а. 12. Яке з поданих слів має значення „контактний”? а) комунікабельний; б) комунікативний; в) комунікаційний. Ключ: а. 13. Ручка (дверна) і ручка (до письма) – це: а) багатозначне слово; б) омоніми; в) пароніми. Ключ: а. 14. У якому рядку подано словосполучення з омонімами? а) економічний термін – місячний термін; б) рекомендований лист – рекомендаційний лист; в) партійний блок – блок пам’яті; Ключ: а, в. 15. Рід іменників допомагає визначити: а) лексичне значення; б) закінчення; в) суфікс; г) речення. Ключ: а, б, в, г. 16. У котрому реченні іменник має форму називного відмінка: а) Банк зачинено; б) Банк зачиняють; в) Банк зачиняється; г) Банк зачинений. Ключ: в, г. 17. Основні форми дієслова – це: а) інфінітив; б) власне дієслова (особово-родові форми); в) дієприкметник; г) дієприслівник; д) недоконаний/доконаний вид дієслова; е) предикативні форми на -но, -то. Ключ: а, б, в, г, е. 18. Як правильно сказати: а) Минуло п’ять днів; б) Минуло днів п’ять. Ключ: а, б. 19. Виберіть правильні граматичні форми: а) Павлівни; б) Павлівної; в) Дарвіном; г) Василишиним; д) Святошином. Ключ: а, в, г, д. 20. Як правильно сказати: а) Нами проаналізовано; б) У роботі проаналізовано. Ключ: б. 21. Основні синтаксичні норми регламентують: а) дотримання прямого порядку слів; б) правильну координацію присудка з підметом; в) творення граматичних форм слів. Ключ: а, б. 22. У котрому рядку правильно вжито прийменник по: а) поїхав по справах; б) мешкати по вулиці Зеленій; в) зустрічатися по вихідних; г) піти по молоко. Ключ: г. 23. Виберіть варіант правильного використання однорідних членів речення: а) Це вимагає широкого міжнародного розуміння та організованого співробітництва; б) Я люблю читати художню літературу і комп’ютер; в) Нагромадження досвіду емісійного фінансування суспільних потреб, зниження темпів падіння виробництва, створення механізму грошово-кредитного регулювання – такі були передумови завершення реформи. Ключ: а, в. 24. Виберіть варіант правильного керування: а) вибачте мені; б) вибачте мене; в) вибачте за незручність; г) вибачтесь перед ним. Ключ: а, в, г 25. Документ виконує такі функції: а) інформаційну, доказову, облікову; б) управлінську, гносеологічну, експресивну; в) комунікативну, магічну, волюнтативну. Ключ: а. 26. Документ, що фіксує хід проведення зборів, нарад, засідань, – це: а) протокол; б) витяг з протоколу. Ключ: а. 27. Документ, який надає конкретній особі право виконувати певні дії від імені окремого громадянина чи організації (отримання грошових або матеріальних цінностей, юридично значущі дії), – це: а) доручення; б) розписка; в) протокол. Ключ: а. 28. З поданих висловлювань виберiть правильні: а) У тексті зустрічаються помилки; б) Прошу задавати питання; в) З фінансового боку цей звіт бездоганний . Ключ: в. 29. З поданих висловлювань виберiть правильні: а) Наше підприємство має великий обсяг валової продукції; б) Наше підприємство виконує великий об’єм робіт. Ключ: а. 30. Які з підкреслених фрагментів речення є ненормативними: Друге питання (а) повістки денної (б) заслуговує особливої уваги (в). Ключ: б, в. Екзаменаційний білет № _3___ 1. До східнослов’янської підгрупи мов разом з українською належать: а) російська, польська; б) білоруська, болгарська; в) російська, білоруська. Ключ: в. 2. Риси, якими відрізняється українська мова від інших слов’янських мов, – це: а) чергування о, е з і у закритих складах; б) наявність повних стягнених форм прикметників, на зразок: нова, нове, нові; в) наявність простої форми майбутнього часу. Ключ: а, б. 3. Особливостями офіційно-ділового стилю є: а) інверсійний порядок слів у реченні; б) наявність канцелярської лексики; в) суб’єктивність у викладі інформації. Ключ: б. 4. Основна функція слова в мові – це: а) номінативна; б) комунікативна; в) експресивна. Ключ: а. 5. Орфографічний словник подає: а) орфограми в алфавітному порядку; б) перелік слів у їхньому нормативному написанні; в) орфографію в історичному аспекті. Ключ: б. 6. Короткий виклад принципових положень, які не містять полеміки, фактів, – це: а) план; б) текст; в) тези. Ключ: в. 7. Невербальні засоби спілкування – це: а) ненормативна лексика; б) жести; в) міміка; г) погляд. Ключ: б, в, г. 8. Український наголос є: а) рухомим; б) вільним; в) фіксованим. Ключ: а, б. 9. Зовнішні компоненти публічного виступу – це: а) зачин; б) виклад; в) кінцівка; г) реквізит. Ключ: а, б, в. 10. Слова, які позбавлені образності, емоційності й надають стилеві офіційного та шаблонного характеру, – це: а) канцеляризми; б) неологізми; в) діалектні слова. Ключ: а. 11. До складу наукової лексики української літературної мови належать: а) терміни окремих галузей знань; б) загальнонаукові терміни; в) професіоналізми. Ключ: а, б. 12. Сукупність заходів для здійснення в певний період якого-небудь важливого громадсько-політичного, воєнного або господарського завдання – це: а) компанія; б) кампанія; в) кумпанія. Ключ: б. 13. Офіційна назва посади того, хто заміщає якого-небудь керівника, організатора – це: а) замісник; б) заступник; в) замінник. Ключ: б. 14. У якому рядку подано словосполучення з омонімами? а) кленовий лист – рекомендаційний лист; б) блок цигарок – рекламний блок; в) стан дієслова – поганий стан. Ключ: а, в. 15. Прикметник – це частина мови, яка виражає: а) безпосередню ознаку предмета; б) ознаку предмета за відношенням до дії; в) ознаку предмета за належністю його людині або тварині. Ключ: а, б, в. 16. Дієприслівник – це: а) початкова форма дієслова; б) частина мова; в) одна з основних форм дієслова. Ключ: в. 17. Не утворюють форм множини іменники: а) власні назви; б) збірні; в) речовинні; г) терміни; д) з абстрактним значенням. Ключ: а, б, в, д. 18. Виберіть правильні відмінкові форми іменника: а) від центра кола; б) від центру зайнятості; в) підійти до стола; г) підійти до столу. |
Адреси передового педагогічного досвіду вчителів математики – 2007 Ходоровська Стелла Іванівна, Олефіренко Наталія Михайлівна, вчителі математики Кам’янської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів... |
СПИСОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНИХ ПИТАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ Утворення східнослов'янської держави Київська Русь. Русь за часів перших князів: Олег, Ігор, Ольга, Святослав |
1. Предмет і завдання курсу «Історія українського суспільства». Його... Сторичні та етнокультурні витоки формування східнослов’янської спільноти на території України |
Робота по групах Клас ділиться на 2 великі групи або невеликі підгрупи (5-6 учнів) – „біла група” – „чорна група” в шаховому порядку |
І.І. Срезнєвський вважав, що українська мова є однією з найбагатших... Срезнєвський вважав, що українська мова є однією з найбагатших серед слов'янських мов, багатством слів вона не поступається чеській,... |
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” для спеціальності:... Робоча програма затверджена на засіданні кафедри іноземних мов та перекладу “ 1 ” липня 2004р. Протокол №22 |
Дню міжкультурного діалогу Ведуча 1: Сьогодні ми відзначаємо свято європейських мов. Багато народів живе на земній кулі, багато умов існує у світі. За підрахунками... |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №2 “ Українська мова серед мов світу. Законодавство України про розвиток державної мови |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №15 “ Українська мова серед мов світу. Законодавство України про розвиток державної мови |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №15 “ Українська мова серед мов світу. Законодавство України про розвиток державної мови |