Зустріч з Членом Національної спілки письменників України Ларисою Ніцой. У гостях у казки. Лариса Ніцой. “Казка про Українське Щастя”


Скачати 66.44 Kb.
Назва Зустріч з Членом Національної спілки письменників України Ларисою Ніцой. У гостях у казки. Лариса Ніцой. “Казка про Українське Щастя”
Дата 10.02.2014
Розмір 66.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
БОРОДЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

Сценарій зустрічі з Членом Національної спілки письменників України Ларисою Ніцой

Автор

Панченко А.В.

вчитель української

мови та літератури

с.Загальці

2012

-1-

Тема. Зустріч з Членом Національної спілки письменників України Ларисою Ніцой.У гостях у казки. Лариса Ніцой. “Казка про Українське Щастя”.

Мета:познайомити учнів із творчістю сучасної української письменниці Лариси Ніцой, філософською казкою;

повторити теоретичний матеріал з української літератури про види казок, їх різновиди;

виховувати любов до України, рідного народу.
Обладнання: святково прикрашена зала, мультимедійна дошка та проектор, виставка ілюстрацій учнів до “Казки про українське щастя” , книжкова виставка “Сучасна українська письменниця Лариса Ніцой”, “чарівні” предмети з казок, мультимедійна презентація
Випереджувальні завдання: написати відгуки та підготувати ілюстрації до “Казки про Українське щастя”, предмети до вікторини по казках,

інсценівку за твором. Перебіг заняття

(Заходить Казка з короваєм у руках)

Казка. Доброго дня, любі друзі! Запрошую всіх вас до себе на казку!

Учитель. Сьогодні нас на гостину запросила казка. Вона жила, живе і вічно буде жити; буде існувати стільки, скільки існуватимуть люди. Казка буває сумна і весела; висміює ледачих і хвальків, дарує щедрість, багатство хорошим людям.

Повторення вивченого

Ви знаєте, що світ казок різноманітний. Пригадайте, які їх види ви знаєте?

Народна – та, яку створив народ.

Літературна – написана певним письменником.

Літературні казки мають такі ж різновиди, як і народні.

- Назвіть різновиди казок. Наведіть приклади.

- Яка різниця між літературною казкою та народною?(У літературній казці більше художніх описів, незвичайний сюжет, різниться мова автора і мова героїв).

- Назвіть характерні ознаки казки (особливий початок, кінець, фантастичні події та явища, чарівні предмети, трикратне повторення. Добро бореться зі Злом.

Літературна вікторина

  1. З якої казки

( Учитель дзвонить у дзвіночок)

Учитель

Дзвени, дзвени, дзвіночку,

Дзвени, дзвени гучніш.

І всім, хто любить казку,

-2-

Допоможи скоріш.

- Тож, діти, ми переходимо до перевірки ваших знань. Чи пам’ятаєте ви казки?

Я Ягуся, я бабуся

Хитра і страшна.

Всіх дітей я зачаклую,

І з собою заберу

А Телесика спіймаю

І у пічку посаджу(“Івасик - Телесик”)
Із мишей зробився кінь,

З гарбуза карета,

Сидить дівчина у нім

І їде вона далеко(“Попелюшка”)
На городі що за черга?

Дід і баба тут стоять.

Тягнуть щось поперед себе

І не витягнуть ніяк(“Ріпка”)
Цар Плаксій забравсь на трон,

Та спихнув його на місяць Лоскотон,

Бо країні не потрібні

На Плаксія такі подібні:

Жадібні, жорстокі, злі.

Піддамо ми їх ганьбі(“Цар Плаксій та Лоскотон”)

2.Числівник і казка

- Український народ з давніх-давен надавав числам магічного значення. Назвіть ці числа.

- Давайте пригадаємо казки, у назві яких є одне з цих чисел.

- З якими придметами та героями вони асоціюються?

3. Чарівні предмети

- А що ж допомагає героям казки, переважно чарівним, здійснювати подвиги, бажання?

- Зараз перед вами постане завдання визначити, в яких казках ви зустрічали ці чарівні предмети.

1) Булава (“Котигорошко”)

2) Горіхова шкаралупа. Яка маленька дівчинка змогла поміститися в цій шкаралупі? (“Дюймовочка”)

3) Борошно. Якого головного героя не було б без цього продукту? (“Колобок”)

4) Кошик. У якій казці героїня повинна була принести корзину пролісків?(“Дванадцять місяців» )
-3-

5) Черевичок. Цей предмет героїня втратила і стала простою дівчинкою. Назвіть казку (“Попелюшка”).

4. Бесіда

- Діти, яке найголовніше завдання казки?

- Чого навчають казки? Давайте пригадаємо виховне значення деяких казок.

- Назвіть казку, в якій говориться про народну мудрість “Мудра дівчина”

- У яких казках вчать бути працьовитими та слухняними?(“Метелиця”)

- Яка казка вчить не зазнаватися?(“Лис Микита”)

- У якій казці автор прагне, щоб люди були щасливими?(“Цвіт щастя”)

- Як ви думаєте, чому людина хоче бути щасливою?

- Правильно, бо щастя – це спосіб сприйняття реальності. Взагалі, життя саме по собі вже велике щастя. Просто не всі вміють оцінити цей божий дар. Лариса Миколаївна Ніцой у своїй казці також піднімає філософське питання про українське щастя.

Казкар

Лариса Ніцой – нове ім’я в літературі, яку прийнято називати дитячою. Її казки почали виходити окремими виданнями зовсім недавно, у 2008-му, – і відтоді з’являються одна за одною. Гарні, ошатні книжки, любовно оформлені Оленою Рощею чи Арсеном Джанік’яном. Їх приємно брати в руки і роздивлятися разом із маленькими слухачами. Їх цікаво читати.

Казки пані Лариси «посипалися» як із рукава, тому називаючи її доробок, легко відстати: а раптом уже вийшла нова книжка? Її казки: «Невигадані історії про звіряток-друзяток» (2008),«Як Хом’ячок друзів шукав» (2009), «Ярик і дракон» (2009), «Казка про Українське Щастя» (2009), «Зомба, або Історія одного хлопчика» (2010) та «Страшне страховисько» (2010). Цілком достатньо, щоб скласти уявлення про творчу фантазію авторки.

«Невигадані історії…» знайомлять із товариством звіряток-друзяток -Зайчика Вухасика, Вовчика Вовусика, Лисички-Хитрички, Ведмедика Міні та Білочки Мілочки. Довкола них є й чимало інших звіряток, проте я назвав «головних героїв». Їх стільки, скільки й розділів у книжці. Лариса Ніцой по черзі виводить на авансцену кожного з «друзяток», пропонуючи вислухати якусь «невигадану» історію. Вона вміє тримати інтригу (себто – увагу дитини). Її історії – це серія пригод, що мають свої вищі точки напруження. Це ризики, витівки, суперництво, поєдинки з обставинами й навіть стихіями – і, зрештою, щасливі розв’язки.

Педагогічний розрахунок цілком точний! Схоже, для письменниці це взагалі вкрай важливо: не просто розважати юних читачів, а ще й чомусь гарному їх навчити, вчити бути щасливими.
6. Інсценізація казки

7.Узагальнення вивченого

- Назвіть головних героїв казки?

-4-

- Що робила Хвилинка- щасливинка?

- Чому захворіло Щастя?

- Яка причина того, що Хвилинка засумувала?

- Як вирішила Хвилинка врятувати Щастя? Кого першим зустріла?

На що він бідкався?

Проблемні питання

- Яке значення в житті мають гроші? Свою думку обгрунтуйте.

- Що подарувала жінці Щасливинка? Чи задоволена вона була подарунком?

- У чому незнайомка вбачає своє щастя? Чи правильно це?

- Чому Хвилинка полетіла до багатих? Чи були вони щасливі? Чому?

- Як ви розумієте слова: “Про щастя мріють, а щасливих хвилин не помічають”.

- Хто ж насправді зумів врятувати Щастя? Чи був щасливий чоловік?

Асоціативний ряд

Щастя – це...

Незакінчене речення

Я щасливий, тому що...

Учитель

А зараз до слова запрошуємо автора “Казки про Українське Щастя”.

(Виступ писменниці Лариси Миколаївни Ніцой)

Привітання

Учитель

А тепер свій подарунок вам хочуть зробити учасники нашого свята:
Я хочу Вам подарувати

Цю білу, сніжную зиму!

Сніжинку ніжну в руки дати

В цю днину чисту, осяйну.

Я хочу Вам подарувати

Сердечних друзів голоси,

Дитячий усміх, птахів гомін,

Джерельну крапельку роси.

Я хочу Вам подарувати

Лелеку в небі голубім

І зір великих мудрі очі,

Спочинок в сіні запашнім.

Я хочу Вам подарувати

Печальну пісеньку дощу,

Ромашку в лузі, захід сонця,

Веселки трепетну свічу.

Я хочу Вам подарувати

Вечірню сповідь солов’я,

Ставок, що повінчавсь з вербою,

Ту стежку, де ступа маля

-5-

Я хочу Вам подарувати

Струну гітари чарівну,

Долоні щедрі, як у мами,

І сад, що потопа в цвіту.

Я хочу Вам подарувати

Туманів килим, казку снів,

Любов і ласку, будні й свята

І Бога ласку, а не гнів.

Я хочу Вам подарувати

Землі вкраїнської тепло,

Визнання, успіх, щиру працю,

Усе, що споконвік було.

Бажаєм щастя і здоров’я,

Мрій, що збуваються хоч раз,

Бажаєм 200 довгих років

Топтати на подвір’ї ряст.
У виконанні всіх учаснків свята звучить пісня Я бажаю вам добра

Схожі:

Біографія
Німеччині, Австралії, Бразилії, Ізраїлі, Україні та Швейцарії. Поетеса є членом Національної спілки письменників України з 1994 року,...
Марущак Віра Іванівна член Національної спілки письменників України....
Марущак Віра Іванівна — член Національної спілки письменників України. Народилася 21 листопада 1949 року в селищі
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Тема. Перемога
Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі...
Олег Зав ’ язкін
Оле́г Зав'я́зкін (*20 квітня 1971, Макіївка) — прозаїк, поет. Член Національної спілки письменників України. Лауреат «Русской премии»...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Навчально-наукового інституту української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана...
Біографічні дані
Емма Андієвська (19 березня 1931, м. Сталіно, нині Донецьк) — українська письменниця (поетеса, прозаїк), малярка. Член Національної...
Укладачі О.І. Месевря, С.І. Січкар Книжка для вчителя
Навчально-наукового інституту української філології та соціальних комунікацій Черкаського національного університету імені Богдана...
КОНКУРС ПО ДЕКОРАТИВНО ПРИКЛАДНОМУ
Центральний Будинок Художника Національної Спілки художників України, 27-31 березня 2013р
Тема: Моя улюблена казка. Українські народні казки
Вступне слово вчителя: Відома українська поетеса Ліна Костенко про казку сказала так: «Затишно дітям в пазусі казок»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка