Тема: п’єса казка, її особливості


Скачати 50.77 Kb.
Назва Тема: п’єса казка, її особливості
Дата 08.02.2014
Розмір 50.77 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи


Тип уроку: застосування знань та вмінь.

Форма проведення: урок з елементами театралізації.

Тема: п’єса – казка, її особливості.

Матеріали уроку: Ніна Куфко «Гуси – лебеді»

Мета:

  1. Виховувати стійкий інтерес до образного слова.

  2. Розвивати уяву і фантазію.

  3. Продовжити знайомство з особливостями п’єси, вчити учнів інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору; вдосконалювати навички виразного читання, вчити порівнювати твори.

Обладнання: трафарети для інсценізації п’єси. Інформаційні опори, опори для висловлювань.

Хід уроку

І. Стимулювання та мотивація начально-пізнавальної діяльності.

1. Привітання гостей.

2. Пропоную розпочати наш урок і попрацювати над мовленнєвим апаратом.

І. Розчитка / Зайцеви.

ІІ. А зараз ми перенесемось у країну «Театралію».

Сідайте зручненько у тренувальний комплекс артистів!

ІІ. Визначення мети і завдань уроку

  • Спробуймо вгадати, що тут записано? Яку к казку я задумала?

Альонушка –БабаЯгагусилебеді.

  • Так, це російська народна казка «Гуси – лебеді». Ось ілюстрації до цієї казки.

  • Давайте згадаємо, про кого і про що розповідається в ній?

  • А чи знаєте ви, що… ( «Буксир». Діти читають за вчителем. Українська письменниця Ніна Куфко оновила російську народну казку і створила віршовану п’єсу – казку з такою ж назвою «Гуси – лебеді»)

Тема.

Матеріал уроку.

  • Сьогодні ми познайомисось з нею.

  • Чиго ми маємо досягнути, мандруючи казковою країною «Театралією»?

Знати: що таке п’єса? Вміти: інтонаційно виділяти

ключові слова; уявляти і

фантазувати, аналізувати, доводити.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Опрацювання п’єси – казки Ніни Куфко «Гуси – лебеді».

Увага! Впіймайте помилку!

Вчитель: « Казки– це твір без елементів фантастики»

Відповідь дітей

Казка –

  • А що таке п’єса?

Отже / всі/

П’єса – це твір, який призначений для театральної вистави. Читання за ролями. У тексті автор подає описи місць, де відбувається дія.

Слова ведучого. А дійові особи говорять діалогами, тобто по кілька осіб. Чи монологами, одноосібно. Знайдемо ст.. 120

  • Мовчки прочитайте перелік дійових осіб.

  • Як звати дівчину?

  • Брата?

  • Порівняйте, які дійові особи тут і в російській казці ( батько, мати, подруги, піч, річка, гуси)

  • Яких нових героїв ввела автор? ( кіт, сова, черешня, їжак)

Щоб легше було читати п’єсу потренуймося в читанні слів

метке кульгає

котичок Великдень

крашанки зустрічають

вклонились людожери

веліла

Поясніть, що значить слово «метке» ( швидке, поворотке, енергійне),

« людожери» ( казкові істоти, що можуть з’їсти людину)

Доберіть синоніми ( близькі за значенням)

Великдень ( Пасха)

Веліла ( наказала)

Кульгає ( шкутильгає)

  1. Познайомимось із п’єсою і відразу в особах. Спробуємо якнайкраще! Увага ключовим словам!

Завдання до читання.

У яку пору відбуваються події?

Хто із дійових осіб не має слів?

Чим відрізняється народна казка від п’єси – казки «Гуси – лебеді»?

Діти читають. ( Експерти, хто краще?!)

Оцінки.

ІІІ Аналіз змісту.

Відповіді на контрольні запитання.

  1. Обєднаймося в групи.

І група. Знаходить слова, якими б можна було підписати 1 малюнок.

Іванко спав у холодку…………..дитячий сон його стеріг.

ІІ група ( 2 малюнок) Піду швид………хоч на мить.

ІІІ група ( 3 малюнок) Сову побачила…..Я знаю…..

ІУ група ( 5 малюнок) Орися з хлопчиком біжить.

  • А зараз яка група швидше знайде слова, якими підпише малюнок?

(4 малюнок) Гіллям черешня їх накрила, не ворухнеться, наче спить?

2)

- Що казкового, чарівного?

- Хто з героїв не має слів?

Таблиця

  • Давайте проведемо дослідження.

Добре Погано

  1. Мікрофон

А у вас були випадки в житті, коли ви не послухали батьків і це погано закінчилось?

  1. Спробуймо переказати п’єсу – казку.

І учень ІІ учень ІІІ учень

Експерти оцінка оцінка оцінка

І. - Так що за твір за жанром ми прочитали?

- Яка ж головна думка розповіді?

- Чого навчає нас ця казка?

ІІ. Настав час об’єднатись у групи для вирішення проблемного питання.

  • Як по іншому могла закінчитись казка?

ІІІ. Яке з прислів’їв найбільше підходить для нашої п’єси – казки? Можна підвести підсумок.

Слухайся маму і татка, і все буде в порядку.

Давши слово – держись, а не давши – кріпись.

ІУ. Оцінимо свою роботу.

Тест

  1. Про яке свято йдеться у п’єсі – казці?

а. Великдень б. Новий рік

2. Хто покликав Орисю до себе?

а. подруги б. сусіди

3. Хто вкрав Іванка?

а. кіт б. гуси – лебеді

4. Кого зустріла Орися першого, коли шукала брата?

а. черешню б. сову

5. Як розмовляла Орися з річкою, їжаками, совою?

а. лагідно промовляла б. голосно кричала

6. Тато з матусею уже шукали Орисю і Іванка?

а. так б. ні

А, А, Б, А, Б, А, А

Оцініть ( взаємоперевірка)

Оцінки

Дякую за роботу. Відзначаю кращих.

Домашнє завдання.

  1. Читати і відповідати на запитання.

  2. Скласти лист до автора п’єси.


ТАБЛИЦЯ


Бути слухняним

Допомагати

у важку хвилину



П’єса - казка



Бути добрим

Бути

надійним

( покладистим)


бути


Дати слово і держати

Бути товариським

Схожі:

Відділ освіти Єнакієвської міської ради
«Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети...
Відділ освіти Єнакієвської міської ради
«Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети...
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік)
Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний...
Чого навчає казка «Вовк та козенята» ?
«Казка вигадка, та в ній а) щось веселе зрозумій б) щось повчальне зрозумій в) щось жахливе зрозумій. Чого навчає казка «Вовк та...
Тема. Хоч не пишно, аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка» Мета

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема Розвиток комунікативних якостей при взаємодії з різними верствами населення. Особливості спілкування з постраждалими внаслідок...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема Розвиток комунікативних якостей при взаємодії з різними верствами населення. Особливості спілкування з постраждалими внаслідок...
Уроки 5, 6 Тема: Літературна балада. Особливості жанру літературної...
Навчальна мета: дати визначення поняття «літературна балада», розкрити особливості жанру балади, особливості «німецької системи віршування»;...
З давніх-давен популярністю у дітей користується казка. Казка це...
Наприклад, українські богатирі Котигорошко, Іван – мужичий син, Іван Побиван, Козак Мамарига дуже нагадують богатирів інших народів:...
Тема: Леся Українка “ Давня казка”. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини
Мета: засвоїти зміст твору; продовжити формувати вміння роботи з текстом; вчити грамотно
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка