Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас) Картка 1


Скачати 50.21 Kb.
Назва Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас) Картка 1
Дата 03.01.2014
Розмір 50.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О.С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас)
Картка 1.



  1. Ф.М. Достоєвський зазначав, що Пушкін міг назвати роман «іменем Тетяни, а не Онєгіна, тому що безсумнівно вона головна героїня».

Чи згідні ви з цим?

  1. Літературознавець В. Лакшин пише: «Із жінок, подібних Тетяні, виходили декабристи , які відправилися за чоловіками в Сибір» .

Чи правий В. Лакшин у такій оцінці Тетяни?

  1. Ми знаємо, що Тетяна зберегла кохання до Онєгіна. Кохає його так само, як тоді, коли була провінційною панночкою «із французькою книгою у руках»?

За що вона любить Онєгіна зараз, ставши законодавицею зал.

Картка 2.



  1. І починає потроху
    моя Тетяна розуміти
    Тепер ясніше - слава Богу -
    Того, по кому вона зітхати
    засуджена владною долею… -

Так розповідає поет про Тетяну, яка відвідала «келію модну» Онєгіна. Що зрозуміла вона стосовно Онєгіна? Чи відбулась при цьому зміна у самій Тетяні?

2.Радянський поет Євгеній Винокуров вважає: «Дон Кіхот і Тетяна – обоє у владі своєї високої ілюзії: один – добра, інша - кохання. У обох ідеал: один приймає млинів за велетнів, інша – світське нікчемство за ідеал. Але ця ілюзія, по Пушкіну, потрібна… високе потрібне в житті».

Чи був правий Євгеній Винокуров ?
Картка 3.



  1. Що розповідає поет в 7-ій главі роману про думки, переживання Тетяни, яка приїхала в Москву? Чи залишається вона колишньою – такою, якою була в селі?

  2. Сучасник Пушкіна поет Катенін вважав, що перехід від Тетяни, провінційної панночки, до Тетяни, світської дами, занадто несподіваний і немає йому пояснень. Чи справедлива така думка?


Картка 4.


  1. Ф.М. Достоєвський сказав: «Пушкін помер у повному розквіті своїх сил і безсумнівно забрав у могилу деяку таємницю. І ось ми тепер без нього цю таємницю розгадуємо». Чи розумієте Ви, про яку таємницю говорить Достоєвський?

  2. Радянський літературознавець В.Кирпотін пригадує своє читання Пушкіна в 20-30-ті роки: «Чим більше я вчитувався і вдумувався в … Пушкіна, тим все більше і більше починала у мене складатися і зріти думка, що Пушкін і є прапороносець такого відношення до людини, при якому щастя одного не може бути засновано на нещасті іншого, при якому саме поняття щастя втрачає притаманний слову егоїстичний, споживчий відтінок». У яких творах Пушкіна особливо повно, на ваш погляд, втілився цей ідеал щастя, який відмітив В. Кирпотін?



Картка 5.


  1. Працюючи над романом «Євгеній Онєгін», Пушкін критично висловився про романтизм. Свою романтичну поему «Кавказький полонений» він оцінив так: «Що за характер? Кого захопить зображення молодого чоловіка…, який втратив чутливість серця в якихось нещастях, невідомих читачеві...» Що відрізняє героїв роману «Євгеній Онєгін» від героїв романтичних творів? Що споріднює їх з ними?

  2. Створюючи характери своїх героїв, Пушкін користувався в романі «Євгеній Онєгін» різноманітними художніми засобами. На конкретних прикладах із тексту покажіть, яку роль відіграють у розкритті характеру Онєгіна прямі авторські характеристики; характеристики Онєгіна іншими персонажами; спогади про звички, інтереси героя; художні деталі – книги, прочитані Онєгіним, побутові подробиці та інше. Які інші художні засоби використовував Пушкін, створюючи образ Онєгіна?


Картка 6.



  1. А. Герцен відмітив: «Ленський – останній крик совісті Онєгіна, адже це він сам, це його юнацький ідеал». Згідні ви з такою думкою? Обґрунтуйте свою точку зору.

  2. Ми знаємо, чому Онєгін прийняв виклик Ленського. Але чому він не розрядив пістолет у повітря? Чому вистрілив перший?


Картка 7.



  1. Деякі літературознавці рахують, що, якби роман був продовжений, то Пушкін привів би Онєгіна у табір декабристів. Чи є у характері Онєгіна риси, які дозволили б йому стати борцем проти царизму?

  2. Чи правий Бєлінський, який написав про Ленського: «У ньому було багато хорошого, але краще всього те, що він був молодий і в час для своєї репутації помер. Це не була одна із тих натур, для яких жити значить розвиватися і йти вперед. Це був… романтик, і більше нічого…»?


Картка 8.



  1. У чому причина конфлікту Онєгіна з дворянським суспільством? Чи розумів він антинародну сутність дворянського стану і всього громадського ладу в Росії?

  2. Зіставте образи Чацького і Онєгіна. У чому їх схожість і відмінність?


Картка 9.


  1. Автор говорить про закоханого Ленського:

Він полюбив гаї густі,
Самотність й тишу,
і ніч, і зірки, і місяць
Місяць, небесну лампаду…

Про місяць він згадує у розповіді про закохану Тетяну:
И между тем луна сияла

И полным светом озаряла

Татьяны бледные красы...

...И все дремало в тишине

при вдохновительной луне...

и серцем далеко носилась

Татьяна, смотря на луну...

...Светит ей луна,

Облокотясь, Татьяна пишет,

И все Онегин на уме...
Чому місяць «супроводжує» і Ленського, і Тетяну?
Картка 10.

1. Розказуючи про дружбу Ленського і Онєгіна, Пушкін відмітив:

Так люди (первый каюсь я)

От делать нечего друзья.

Щоб підказує читачеві цими словами автор?

2. Онєгін пересичений життям. Чому ж розмови з Ленським викликають його інтерес: «Онегину все было ново»?

Чому, повідомляючи про це, автор говорить майже ті слова, що були сказані в кінці першої глави про враження Онєгіна від села:

Два дня казались новы

Уединенные поля…
Картка 11.


  1. Пушкін називав свій роман «собраньем пестрых глав», «свободным романом». Як ви розумієте такі оцінки?

  2. Сучасники по-різному відгукувалися про образ автора в романі «Євгеній Онєгін», зокрема, поет Катенін бачив в цьому гідність твору і писав Пушкіну: «…кроме прелестных стихов, я нашел тут тебя самого, твой розговор, твою веселость». Чи згідні ви з цією думкою?


Картка 12.



  1. Серед центральних образів роману «Євгеній Онєгін» немає історичних діячів, небагато в романі образів із народних мас. Але Бєлінський рахував цей твір «історичним», говорив, що в ньому «народності більше, ніж будь-якому іншому народному російському романі». Докажіть справедливість думки Бєлінського.

  2. Бєлінський назвав роман «Євгеній Онєгін» «енциклопедією російського життя». Як ви розумієте таку оцінку?


Картка 13.


  1. У главі 8-ій Пушкін сказав про свою музу:

И вот она в саду моем

Явилась барышней уездной,

С печальной думою в очах,

С французской книжкою в руках…

Провінційна панночка – це, звичайно, Тетяна. Які риси Тетяни дозволили їй стати музою поета?

  1. В.К. Кюхельбекер відмітив: «Поет у своїй 8-ій главі схожий сам на Тетяну». Дійсно. 11 строфа 8-ої глави підтверджує цю думку. Адже не тільки автор, а й Тетяна може сказати так:

Несносно…

…Вслед за чинною толпою

Идти, не разделяя с ней

Ни общих мнений, ни страстей…

Найдіть у тексті 8-ої глави інші приклади, які підтверджують, що поет і його героїня одинаково дивляться на життя і на своїх сучасників.

Схожі:

Роман «Євгеній Онєгін» О. С. Пушкіна «енциклопедія російського життя»
Зображення реальних картин російського життя та драматичних доль кращих людей передової дворянської інтелігенції у романі
Головний герой роману молодий поміщик Євгеній Онєгін, це людина зі...
Він здатний скривдити, скривдити людини навіть не зауважуючи цього. Все гарне, що було в душі юнака, так і залишилося нерозвиненим....
Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості...
Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості Миколи Гоголя. Поема «Мертві душі».(9 клас)
Методика проведення семінарських занять План семінарських (практичних)...
Мета: засвоєння принципів, завдань та функцій маркетингу і менеджменту. Розгляд проблем реалізації з товарної, цінової політики розподілу...
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі
Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці...
Методичні вказівки та завдання до проведення семінарських занять з дисципліни «СОЦІОЛОГІЯ»

Урок світової літератури Тема. Шлях до вершини піраміди. Милорад Павич «Хозарський словник»
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю М. Павича, з його світоглядом та творчою манерою,повторити художньо стильові особливості...
ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ (ПРАКТИЧНИХ) ЗАНЯТЬ з навчальної дисципліни «КРИМІНАЛЬНЕ...
Нарські заняття проводяться з метою закріплення тих теоретичних знань з кримінального права, які студент отримує на лекціях і при...
Методичні рекомендації щодо підготовки студентів до семінарських занять з історії України
Найбільш ефективним засобом є семінарське заняття, де студенти вчаться робити доповіді, брати участь у дискусіях, висловлювати та...
Методичні рекомендації шодо проведення семінарських та практичних...
Методичні рекомендації щодо проведення семінарських і практичних занять з кримінального процесу для студентів інституту фінансово-економічної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка