|
Скачати 215.73 Kb.
|
Ігри з мовленнєвого розвитку Веселий м'яч-сніжка Мета :вчити добирати прикметники до заданих іменників, узгоджуючи їх у роді, числі та відмінку. Діти стають в коло. Правила гри. Педагог пропонує дітям слово, що означає певне зимове явище. До якого гравцям необхідно буде дібрати відповідні ознаки. Наприклад: зима — холодна, сувора, люта. Кожний тур гри — нове слово. Дітям необхідно по черзі кинути м'яч, кожний повинен його спіймати і назвати якусь ознаку (прикметник) слова — назви предмета або явища. Педагог. Сніжку лови! Сніг який? Назви! Примітка. Відповіді дітей педагог за потребою повинен супроводжувати позитивним коментарем: «Так, дійсно, зима буває й мокра — коли йде не сніг, а дощ», або: «Так, зима — справді весела пора року!» Ігри з мовленнєвого розвитку Додумай слово Мета: вчити добирати звуки, яких не дістає у слові, визначати їхнє місце, розвивати фонематичний слух. Хід гри Вихователь Слова спокійно жили в книжці, В яку вдалося влізти мишці. Вона початки відкусила, У себе в норці схоронила. ...кола, ...дусь, ...душка, ...іжко, ...ата, ...ємниця, ...ринка, ...івчинка, ...тати. Ігри з мовленнєвого розвитку Доповни речення Мета: вчити дітей добирати антоніми, вправляти в побудові речень з протиставленням. Хід гри Влітку листочки на деревах зелені, а восени ... . Влітку трава ..., а восени .... Зайчик влітку ..., а взимку .... Гриби ростуть в '..., а огірочки — на ... . Риба живе в ..., а ведмідь — в .... Цукор ..., а лимон ... . Троянди, гвоздики, айстри ростуть в саду, а дзвоники, фіалки, первоцвіт — в ... . Вдень світло, а вночі .... Білосніжка добра, а баба Яга .... Живі слова Мета: ознайомлення дітей зі складом речення, з послідовністю слів у реченні. Хід гри До дошки виходять три дитини. Вони виступають в ролі слів. Решта дітей отримує завдання скласти речення, в якому така ж кількість слів, скільки дітей біля дошки. За запропонованим малюнком діти складають речення. Наприклад: їжак несе яблуко. Діти, що знаходяться біля дошки, вибирають для себе слова з отриманого речення. З цим словом необхідно придумати нове речення. Діти, які знаходяться в ролі слів, по черзі називають кожний своє речення. Заборонене слово Мета: використовувати порівняння для опису характерних ознак та асоціативних вражень, уявлень, понять. Хід гри Ведучий ставить запитання, а гравець відповідає на нього. Відповіді можуть бути різними, не можна лише вимовляти заборонене слово, про яке попередньо домовилися. Припустимо, це слово «білий». Наприклад: Якого кольору халат у лікарів? (Як сніг, як пелюстки ромашки тощо) Зайве слово Мета вправляти дітей у доборі узагальнюючих слів. Розвивати логічне мислення Хід гри Знайди зайве слово. Поясни, чому ти так вважаєш. Корова, свиня, заєць, вівця. Волошка, мак, пролісок, ромашка. Тарілка, миска, каструля, шафа. Стіл, диван, шафа, чайник, ліжко. Трамвай, тролейбус, сумка, автомобіль. Горобець, перепілка, зозуля, комар. Морква, картопля, яблуко, огірок. Сукня, спідниця, черевики, халат. Закінчи речення Мета: ознайомлення дітей зі складом речення, з послідовністю слів у реченні. Вправляти у доборі дієслів. Хід гри Діти по черзі закінчують кожне з речень. Я хочу .... Я вмію .... Я допоможу .... Я принесу .... Я заспіваю ... . Я поїду … . Я побачу … . Я зроблю … . Я намалюю … . Здогадайся і підкажи Мета: використовувати порівняння для опису характерних ознак та асоціативних вражень, уявлень, понять. Хід гри На дошці виставлені малюнки. Педагог називає декілька ознак одного із зображених об'єктів, а діти називають сам об'єкт. Наприклад: Вороняче, сіре ... — крило; зелений, ненажерливий ... — крокодил; хижий, ширококрилий ... — орел; блискуче, гладеньке ... — дзеркало. Іноземець Іноземець Мета: розвивати міміку, виразність жестів, мислення Хід гри Гра починається зі слів вихователя: — Уявіть, що до вас на деякий час приїхав іноземець. Він не знає української мови, а ви не знаєте тієї мови, якою розмовляє він. Запропонуйте дитині поспілкуватись із ним, показати йому свою кімнату, свої іграшки, запросити пообідати. Намагайтеся це зробити без слів. Назви одним словом Мета вправляти дітей у доборі узагальнюючих слів. Розвивати логічне мислення Шафа, диван, стілець, стіл — меблі; комар, метелик, жук, мураха — комахи; барвінок, фіалка, троянда, мак — квіти; горобець, перепілка, зозуля, чиж — птахи; береза, бук, дуб, ялина — ...; калина, ліщина, малина — ...; яблуко, груша — ...; морква, буряк, картопля — ...; кіт, собака, корова, свиня — ...; тролейбус, автобус, машина — ...; тарілка, чайник, каструля — ...; плаття, спідниця, халат — ...; чоботи, туфлі, черевики — ...; вчитель, перукар — ... . Пошук порівнянь Мета: вправляння дітей у доборі порівнянь. Хід гри Педагог розповідає про предмет або ситуацію, спонукаючи дітей добирати якомога більше порівнянь. Наприклад: Річка блищить у сонячний день як ... (срібло, дзеркало, кришталь тощо). У білочки очі як ... (намистинки, ґудзики, краплинки, вуглинки тощо). Перестрибни через весняну калюжу Мета:вправляти дітей у читанні окремих слів, ознайомлення дітей зі складом речення, з послідовністю слів у реченні, використовувати порівняння для опису характерних ознак та асоціативних вражень, уявлень, понять. Хід гри Вихователь. Уявіть собі, що ця синя хустка — нібито весняна калюжа. Перед тим, як перестрибнути її, необхідно прочитати на картці слово та придумати з цим словом речення. Слова для гри: сонце, квіти, шпак, грак, соловей, сади, город, весна, поле, калина, луки, гай, дощик, береза. Під місточком пропливи — пестливе слово назви Мета: вправляти дітей у використанні зменшувально-пестливих суфіксів. Хід гри Діти стають парами і, взявшись за руки, утворюють «човники». Рухаючись, пара за парою підходять до дуги-місточка, закріпленої на тканині блакитного кольору, і називають пестливе слово — утворену зменшено-пестливу форму від іменника, запропонованого педагогом. Наприклад: ластівка — ластівонька; хмара — хмаронька; дерево — деревце; пташка — пташечка; квітка — квіточка; трава — травичка; кущ — кущик; міст — місточок. Скажи навпаки Мета: вчити дітей добирати слова-антоніми. Хід гри Великий — малий; холодний — теплий; широкий — вузький; товстий — тонкий; кислий — солодкий; добрий — злий; високо — низько; світлий — темний; щедрий — скупий; голосно — тихо; працьовитий — ледачий; радість — сум; день — ніч; гарно — погано; далеко — близько; чорний — білий; мало — багато; повний — пустий... Скажи, який Мета: вчити добирати прикметники до запропонованих іменників. Хід гри Олівець — новий, великий, гарний, ребристий, кольоровий, тонкий, міцний... Листок — осінній, жовтий, великий, гарний, маленький, опалий... Квітка — запашна, весняна, лісова, яскрава, гарна, маленька... Річка — швидка, мальовнича, прозора, глибока, чиста, широка... Ліс — густий, ялиновий, темний, грибний, весняний... Мама — добра, ніжна, мила, лагідна, працьовита, спокійна... «Смачні» слова Мета: вправляти дітей в утворенні слів з їх частин та окремих літер. Хід гри Буратіно прийшов у гості до дітей. Він ніс «смачні» слова, але по дорозі розсипав букви, склади і все переплутав. Діти повинні допомогти Буратіно. Вони складають з букв і складів слова (яблуко, груша, виноград, персик...). Після читання слів ланцюжком або хором діти роблять висновок про те, що Буратіно ніс фрукти. Варіанти: теплі, дерев'яні, зелені, запашні, рідкі, зимові, весняні, лісові, річкові, небесні, казкові слова... Правило: не повторювати вже названих слів. Хто не може назвати нове слово, залишає гру. Таким чином визначають переможця. Яке слово заховалося? Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом. Хід гри Дорослий називає склади, а діти добирають слова за цими складами. Ма — мама, малина, машина...; ко — котик, корова, коровай...; лі — літо, лінійка, лікар...; ра — радість, ракета, радіо...; по — порося, порох, полиця...-; со — сорока, собака, солома...; ба —бабуся, балалайка, башта...; во — ворон, волосся, возик...; го — голуб, гойдалка, горішок...; да — Даринка, дарунок, далеко...; ме — метелик, мед, мереживо...; зо — зозуля, золото, зоря... . Чемпіон Мета: вчити дітей добирати слова-антоніми, використовувати порівняння для опису характерних ознак та асоціативних вражень, уявлень, понять. Хід гри Діти стоять у шерензі. Вони почергово відповідають на пропозиції ведучого. Кожний, хто правильно відповів, робить крок уперед. Той, хто завдяки правильним відповідям, дійшов до «лінії чемпіонів», буде вважатися чемпіоном. Можливі варіанти завдань 1. Скажи навпаки. Світлий — темний; жорсткий — гладенький; добрий — ...; веселий —...; маленький — .... 2. Що знаємо — розкажемо.Літо яке? Сонце яке? Мама яка? Лялька яка? Ведмідь який? Наше місто яке? Дорослий повинен спонукати малюків до фантазування, коли вони добирають слова-означення. Він може підказувати, але тільки тоді, коли тільки-но ознайомлює їх з грою.Після неодноразового проведення гри під керівництвом дорослого через деякий час дітлахи зможуть самостійно добирати цікаві, а іноді навіть неочікувані визначення до запропонованих слів. Барвінок в'ється Мета: вправляти дітей у звуковому аналізі звуків (слів), доборі слів до заданої схеми. розвивати фонематичний слух. Хід гри В ігровому куточку на підлозі розкладені великі картки-фішки з позначенням голосних, м'яких та твердих приголосних. Карток більше, ніж гравців. Педагог, нагадавши, що барвінок і зараз, восени, зеленіє, в'ється, пропонує пограти у гру «Барвінок в'ється». Кожний гравець повинен пробігти між рядами карток один за одним ланцюжком, зупинитися біля якоїсь картки та виконати завдання: 1) назвати звук, що позначається таким звуком; 2) назвати слово, що починається з такого звука. Барвисте намисто Мета: вправляти дітей у визначенні назв літер, доборі слів з цими літерами. Розвивати фонематичний слух Хід гри Дорослий розкладає по колу «намистинки», на кожній з яких — велика друкована літера. Діти стають довкола обличчям до спини сусіда, що стоїть попереду. Під музичний супровід біжать по колу, а коли музика перестає лунати, зупиняються і, взявши намистини-літери, виконують веселі завдання-вправи, які їм пропонує вихователь. — Літера А нехай присяде; літера У — підстрибне; літера М — підніме руки вгору; літера В — візьме літеру Й за руку тощо. Кладуть «намистинки» на підлогу, біжать по колу під музику, зупиняються разом і з музикою обличчям в середину і, взявши літери, що виявились напроти, кожний називає слово з відповідним звуком (А — мак, У — учень, М — молоток, В — удав тощо) Бджілки Мета: вправляти дітей у діалогічному мовленні, у правильній вимові дзвінких звуків, учити діяти за словесним сигналом. Хід гри Вихователь пропонує дітям стати бджілками. Пам'ятаєте, як ми у квітнику бачили бджілок і слухали, як вони дзижчать? (Діти пригадують.) Бджілки збирають мед із квітів. Ось ведмідь Михайло підходить до хатинки-вулика, де живуть бджілки, й хоче забрати у них смачний медок. Бджілки не пускають його, проганяють, а він ловить їх. Бджілки розлітаються від ведмедя в різні боки. Слова бджілки-мами (виховательки): — Полетіли бджілки збирати мед із квітів! Ведмідь Михайло йде, мед із вулика забере! Бджілки, додому! Слова бджілок-дітей: — Ти наш вулик не чіпай, гей, ведмедю, утікай! Ж-ж-ж-ж-ж! Бджілки літають кімнатою, махаючи крильцями, й дзижчать. Ведмідь (на цю роль дитину обрано за допомогою лічилки) повільно йде до них. Бджілки рухаються швидше. Проганяючи ведмедя, а він намагається впіймати їх. Веселі жабки Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом (звуком), вчити визначати кількість складів у слові. Хід гри Дітям, які стоять у шерензі, пропонують назвати слово із заданим звуком і кожному «прострибати» своє слово по горбочках (по розкладених обручах) стільки разів, скільки в ньому складів (мама, мак, малина, розум...). Перебігалочки Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом (звуком. Хід гри Діти стоять у шерензі парами один за одним. Кожна наступна дитина у шерензі може покласти руки на плечі тій. Яка стоїть перед нею. Вихователь після слів «Правильно відповідай та вперед перебігай» називає один склад слова. Кожний, хто стоїть другим, продовжує слово і перебігає вперед, доки черга не дійде до того, хто був першим. Необхідно доказати слово, наприклад: ми-(ла), ма-(мо), ло-(ша)... . Літера за літерою Мета: вправляти дітей у визначенні назв літер, доборі слів з цими літерами. Розвивати фонематичний слух Хід гри Один із гравців пише на вологому піску майданчика якусь літеру. Інші по черзі називають слова зі звуком, що позначається цією буквою та знаходиться на початку, всередині або наприкінці слова. Умова: не називати одні й ті самі слова. Наприклад: Ш — миша, шафа...; Р — сир, рись...; Л — лебідь, калина... . Зіпсований телефон Мета: розвивати фонематичний слух. Хід гри Діти сідають в одну лінію. Перша дитина задумує слово. Завдання: передати це слово наступному гравцю якомога швидше, говорячи пошепки на вухо один одному. Наприкінці гри перший і останній учасники проголошують перший варіант слова і те, що почув останній. Діти порівнюють, наскільки змінився зміст слова. Можна простежити ті зміни, що відбулися під час передачі слова. Для цього кожна дитина повідомляє, що їй почулося. Веселі прапорці Мета: розвивати фонематичний слух Хід гри У кожної дитини по два прапорці: в одній руці — рожевий. У другій — блакитний. Коли вихователь називає слово зі звуком [р], діти піднімають рожевий папірець, а коли зі звуком [л] — блакитний. Виграє той, хто не зробить жодної помилки. Примітка. Доцільно добирати для гри ті звуки, слова з якими викликають у дітей певні труднощі під час вимови: [з] — [с]; [ш] — [с] тощо. В кого іграшка? Мета: вчити відповідати повним реченням Хід гри Діти утворюють велике коло, стають обличчями до центра. На сигнал педагога передають за спинами один одному невелику іграшку під супровід дзвіночка. Коли дзвіночок замовкає, діти завмирають. Педагог запитує когось із дітей: «Тетянко, як ти гадаєш, у кого іграшка?» Дитина відповідає короткими реченнями: «Іграшка у Дмитрика (Андрія, Славка...)». Веселі кенгуру Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом (звуком), Хід гри Діти стають пліч-о-пліч. По черзі називають слова з певним звуком на початку (звук визначають заздалегідь) і стрибають уперед як кенгуру. Коли стрибне останній гравець, перший промовляє слово з цим же звуком усередині. Так «кенгуру» шеренгою просуваються вперед. Хто не згадав потрібне слово або повторив уже назване, залишає гру до кінця туру. Виграють ті. Хто дістанеться певного рубежу. Де живе літера? Мета: вправляти дітей у визначенні назв літер, доборі слів з цими літерами. Розвивати фонематичний слух Хід гри Вихователь. Станьте в шеренгу обличчям до мене і послухайте умови гри. Я дам кожному з вас картку з літерою. Гравець, отримавши картку з літерою, пригадує слово зі звуком, позначеним цією літерою. Подумки він визначає, де стоїть цей звук (на початку, всередині або в кінці слова), виходить із шеренги, називає слово вголос і стає в один із трьох обручів. Решта уважно слухає й оцінює, чи правильно гравець виконав завдання. Якщо так, то стає на своє місце в шерензі, якщо ж помилився — присідає або сідає на свій стільчик. Слова для гри можуть мати один і більше складів. Ехолот Мета: розвивати слухову увагу. Хід гри Вихователь пояснює, що ехолот — це руха підводного човна. Без нього човен не впорався в морі, не зміг би визначати свій шлях. Отже, віддати швартові, занурюємося! Всі гравці стають ехолотами. Діти заплющують очі і вслуховуються в тишу. Про найнезначнішу звукову інформацію потрібно одразу ж доповідати командирові, не відкриваючи очей. Ведучий одразу ж запитує: «Що то за звук? Що то може бути?» Ехолоти відповідають і пливуть далі. Хто більше сприйняв і точніше розшифрував інформації, той і переміг, за що отримує звання «помічника капітана». Закінчити слово Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим складом (звуком або частиною слова). Хід гри Педагог пропонує дітям допомогти Незнайкові правильно закінчити слово, підказавши потрібний звук: [с] або [з]. Вихователь називає слово без закінчення, а діти хором (або по черзі) його закінчують: насо...[с], кла...[с], пилосо...[с], парово...[з], серві...|з]; моро...[з], ві...[з], ні...[с], коко...[с], молоковоз...[з], знана...[с], водола...[з], коло...[с], нака...[з], лі...[с], автобу...[с]. Необхідно стежити, щоб діти не промовляли все слово, а лише чітко і голосно підказували останній звук. Таку саму гру можна провести на диференціацію будь-яких інших звуків. Здогадайся сам Мета: вправляти дітей у визначенні кількості складів у слові, розвивати фонематичний слух Хід гри Педагог пропонує дітям вгадати назви предметів за кількістю складів, які він відстукує або відплескує в долоні. Наприклад: Стук — стук — стук — корабель або крило? Стук — стук — корал або перлина? (Дзеркало або орел? Пароплав або равлик? Крокодил або крило? Рибалка або журнал?) Іван-коливан Мета: вчити дітей добирати слова-антоніми, розвивати фонематичний слух. Розвивати логічне мислення Хід гри Під звучання маракаса діти біжать урозтіч. Коли маракас замовкне, необхідно присісти. Педагог. А тепер кожний із вас буде вставати, як Іван-коливан. Але вставати ви можете лише за умови, що даєте правильну відповідь. Слухайте завдання. 1. Змінюйте слово так, як це роблю я. Стіл — столик, стілець — стільчик, дощ — ..., береза — ..., сонце — ..., камінь — ..., хлопець — ..., річка — ..., лист — ..., вінок — ..., струмок — ... . 2. Коли почуєте голосний звук або приголосний звук (будь-який: твердий, м'який, дзвінкий), зробіть один рух: вліво — якщо голосний або вправо — якщо приголосний, а тоді станьте рівно. Слухайте уважно: а, т, і, м, н, о, у, мь, і, сь, е... . Іванки — Оленки Мета: розвивати фонематичний слух Хід гри Ведучий обирає серед хлопців.«Іванка» і зав'язує йому очі, а потім серед дівчаток обирає «Оленку», але так. Щоб Іванко не знав, хто це. Решта дітей утворюють «ліс»: шелестить листя, гуде вітер, десь далеко виє звір. Оленка йде лісом і кличе Іванка: «Агов, Іванку!» Іванко повинен впізнати дівчинку по голосу. Карусель Мета: вправляти дітей у визначенні м’яких, твердих приголосних та голосних звуків. розвивати фонематичний слух Хід гри Діти стають колом. Один із них тримає м'яч. Вихователь. М'який приголосний називай та м'яч по колу сусіду з рук в руки передавай! Коли м'яч обійде всіх дітей, педагог пропонує крутити карусель в протилежний бік, «щоб не закрутилась голова», але з новою умовою: «Твердий приголосний називай та м'яч по колу сусіду з рук в руки передавай!» Краплинку візьми — весняне слово із заданою літерою назви Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим складом (звуком або частиною слова). Хід гри Педагог. Після весняної зливи веселіше сяє сонечко, яскравими й насиченими стають барви оновленої природи, а по землі у різні сторони біжать блакитні струмочки. Дзвінко дзюрчить вода, іскриться в рожевому сонячному промінні. Давайте сядемо в човники та попливемо по цих струмочках. А щоб наша подорож була цікавою, знову пограємо у гру. Діти беруть паперові краплинки та по черзі називають слова, пов'язані з весною, в яких є певний звук. Наприклад: [а] — радість; [в] — весна, трава; [м] — мімоза; [ш] — шпак, шпаківня; [ж] — жук, жайворонок; [д] — дерева, дощ; [с] — струмок, сонце, сон-трава; [з] — гроза, зелень, береза. Лабіринт Мета: розвивати фонематичний слух Хід гри На асфальті намальований лабіринт. Діти стають біля входу і, по черзі виконавши перше завдання, забігають усередину. Далі виконують друге завдання і по одному вибігають із лабіринту. Завдання першого туру. Назви останній звук у слові: дім, кіт, тин, дах, осінь, хлопчик... . Завдання другого туру. Плесни в долоні на кожний склад у слові (педагог нагадує, що у слові стільки складів, скільки у ньому голосних): лід, літо, гриб, ліс, береза, день... . Ласкаво просимо у коло Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом (звуком. Хід гри На вологому піску (можна на асфальті крейдою) малюється велике коло. Діти, рівномірно розміщуючись, стають у коло, обличчям до центру. Перший тур. «Слово зі звуком [р] називай та в коло стрибай.» Діти по черзі називають слова із заданим звуком. Перестрибують через лінію, опиняючись у колі. Хто не зміг назвати слово або повторив те, ,що вже було назване, залишається поза колом, тобто програє. Таким чином для гри пропонуються декілька звуків. І відповідно проводиться декілька турів. Наступний тур. «А тепер у коло потрапить той, хто повторить чистомовку». Ра-ра-ра'— гарна у нас гра. Ла-ла-ла — у рака нора. Ро-ро-ро — у Роми відро. 'Ла-ла-ла — Тамара мала. Ар-ар-ар — у нас буквар. Ара-ара — ми — перша пара. Ра-ра-ра — висока гора. Ар-ар-ар — новий календар. Ір-ір-ір — темний бір. Ланцюжок Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим звуком, розвивати фонематичний слух Хід гри Кожна дитина викладає картки в такому порядку, щоб останній звук назви намальованого на попередній картці предмета відповідав першому звуку назви предмета, зображеного на наступній картці. Кожна перша карточка-ланцюжок позначена зірочкою. Жук — конвалія — ялинка — апельсин. Лист — тюльпан — нарцис — сонце. Ведмідь — дощ — щука — апельсин. М'яч — човен — небо — озеро. Пес — сом — мак — капуста. Виконавши завдання, кожна дитина вголос читає утворений ланцюжок слів. Нове слово Мета: розвивати фонематичний слух Хід гри 1. У слові замінити голосний звук на [у]: кіт — кут; білка — булка; сам — сум; річка — ручка; так — тук; лапа — лупа; сак — сук; дати — дути. 2. Замінити голосний звук на [о]: сам — сом; рама — Рома; каса — коса; раса — роса. 3. Замінити голосний звук на [а]: коса — каса; рома — рама; сук — сак; тук — так; лупа — лапа. Перепілочки та кулики Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим першим складом (звуком), вчити визначати кількість складів у слові. Хід гри Педагог оголошує, що всі дівчатка — перепілочки, а хлопці — кулики. Діти беруться за руки і утворюють коло. Всередині кола стоїть дівчинка -«перепілочка». їй необхідно виконувати завдання ведучого (педагога). Якщо завдання виконано, дівчинка повинна підійти до когось із дітей, злегка йому вклонитися та стати на його місце, а нова «перепілка» або «кулик» отримує наступне завдання. Завдання можна пропонувати за турами. Перший тур. Називай перший звук у слові: абетка, іграшка, айстра, риба, Оля, лев, баранець, чапля, жовтень, шахи... . Другий тур. Назви слово за першим складом. Ро-..., ко — ..., ді — ..., ма — ..., си — ..., ло — ..., ка — .... Покотився бубон Мета: вчити визначати кількість складів у слові. Хід гри Вихователь. Ставайте в коло і передавайте одне одному по колу цей бубон. Коли сплесну в долоні, необхідно його затримати в руках, послухати слово, яке я скажу та стукнути в бубон стільки разів, скільки складів у слові. Той, хто помилився, присідає. Слова для гри: бруньки, струмок, день, яблуня, бузок, метелик, Ґедзь, комахи, сонечко, джміль, ластівка, льон, гніздечко, листя, мед, дзвін, пролісок. Скажи слово з подібним звуком Мета: розвивати у дітей фонематичний слух, швидкість мовлення. Хід гри Вихователь пропонує дітям пригадати слово зі звуком [а]. Після паузи кидає м'яч комусь із дітей, і той називає слово. Вихователь кидає м'яч іншій дитині і т.д., потім називає інший звук, а діти пригадують слова з ним. Той, хто не може швидко вимовити слово або називає слово з іншим звуком, платить фант. Сказати і почути Мета: вчити визначати кількість складів у слові. Хід гри Для гри добираються слова різної складової структури. Пошепки необхідно промовляти слова з одним складом. Трохи голосніше — двоскладові слова. Голосно — трискладові. Дуже голосно — чотирискладові. Слова забули своє місце Мета: розвивати фонематичний слух Хід гри Гра проводиться на матеріалі вивчених раніше віршів. Педагог розповідає вірші, де переставляє слова у реченнях, а діти ставлять їх на місце. Струмочок Мета: вправляти дітей в утворенні слів за заданим складом (звуком або частиною слова). Хід гри Діти стають парами (як для відомої дитячої гри «Струмочок»). Дитина, що залишилася без пари, повинна назвати слово зі звуком [б] та вибрати собі пару. Дитина, яка тепер залишилася без пари, виходить перед «струмочком» і також називає слово зі звуком [б]. Так грають до тих пір, поки всі не побувають у цій ролі. |
Тема Домашнє завдання Основні правила гри. Поняття про техніку гри. Гігієна тіла, одягу, спортивної форми, режиму дня |
Л. Е. Акпинар; Республ вищ навч закл. "Кримський інжен педагог ун-т". К. Слово, 2014. 288 с Акпинар, Лємара Енверівна. Інтерактивні технології навчання в початковій школі : навч посіб для студ вищ навч закл. / Л. Е. Акпинар;... |
Методично-бібліографічний відділ Надіїв), конкурс колядок «Малий Ісусик. Різдвяна зірка. Буде Святвечір, буде ялинка» та виготовлення святкових листівок «Святкова... |
Уроку Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет»... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Що означає слово “ Філософія ”? Чому народні прислів’я, приказки, анекдоти називають філософією життя, народно педагогікою? |
Слово “тригонометрія” (від грецьких слів “тригонон” трикутник і “метріо”... Слово “тригонометрія” (від грецьких слів “тригонон” – трикутник і “метріо” вимірюю) означає “вимірювання трикутників”. Виникнення... |