№
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
|
5-А
|
5-Б
|
5-В
|
1.
|
|
|
|
Вступ. Література і фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ. Світова література
|
Учень (учениця):
розуміє значення світової літератури в сучасному житті людини й людства;
визначає різновиди та характерні риси фольклорних творів (малих жанрів);
знає поняття «фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх за будовою і художніми особливостями;
наводить приклади і розкриває значення (пряме і переносне) 2-3-х прислів’їв, приказок, загадок, пісень;
розкриває національну специфіку і загальнолюдський зміст фольклорних творів (малих жанрів) різних народів;
демонструє на прикладі самостійно прочитаних творів вплив фольклору на літературу;
встановлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень різних народів (у тому числі з використанням іноземної мови).
|
|
2.
|
|
|
|
Фольклор. Його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор
|
|
3.
|
|
|
|
Р.М.№1 (усно) Літературний практикум за жанрами фольклору
|
|
3.
|
|
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація)
|
Учень (учениця):
виразно читає тексти казок;
визначає головну думку прочитаного;
переказує тексти казок (окремі фрагменти й цілісно);
висловлює враження і власне ставлення до подій творів;
дає характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;
називає основні ознаки фольклорної і літературної казки, демонструє їх прикладами із прочитаних творів;
виявляє елементи будови казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.);
розкриває гуманістичний зміст казок, моральні цінності, втілені в них;
знає визначення понять «антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення антитези й алегорії у казках;
розуміє поняття «автор літературного твору»;
розкриває національний колорит народних і літературних казок, окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.);
називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Грімм, О. Пушкін та ін.);
знає твори мистецтва, в яких втілені казкові образи й сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо), виявляє особливості інтерпретації казкових образів і сюжетів у різних видах мистецтва;
порівнює українські та зарубіжні народні казки, встановлює в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови та ін.);
називає імена 2-3-х українських письменників – авторів літературних казок, їхні твори, а також імена 2-3-х відомих українських перекладачів зарубіжних казок.
|
|
4.
|
|
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. ". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).
|
|
5.
|
|
|
|
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик)
|
|
6.
|
|
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
|
|
7.
|
|
|
|
Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик Маляна"
|
|
8.
|
|
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
|
|
Зошит
|
|
9.
|
|
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож) . Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.
|
|
10.
|
|
|
|
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».
|
|
11.
|
|
|
|
Р.М.№2(письмово) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та Рідної доньки
|
|
12.
|
|
|
|
Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).
|
|
13.
|
|
|
|
ПЧ№1 Ш.Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці. Характеристика образу Попелюшки
|
|
14.
|
|
|
|
Контрольна робота №1 (тест+розгорнуті відповіді на питання) «Вступ. Казки народів світу)
|
|
Зошит
|
|
15.
|
|
|
|
Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Традиції народної казки та багатство авторських образів у вступі до поеми "Руслан і Людмила"
|
|
16.
|
|
|
|
Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Читання і обговорення улюблених уривків.
|
|
17.
|
|
|
|
Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор
|
|
18.
|
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»
|
|
19.
|
|
|
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.
|
|
20.
|
|
|
|
ПЧ №2 Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»
|
|
21.
|
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка».
Казкові персонажі, їх характеристика.
|
|
22.
|
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка».
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору
|
|
23.
|
|
|
|
Еволюція образу головного героя. Шлях до відродження душі головного героя.
|
|
24.
|
|
|
|
Контрольна робота№2 (тести) «Літературні казки . Творчість О. Пушкіна, Г.К. Андерсена, О. Уайльда»
|
|
Зошит
|
25.
|
|
|
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Тема, ідея.
|
Учень (учениця):
виразно читає і емоційно сприймає віршовані й прозові твори;
дає визначення термінів «тема», «ідея», розкриває їх у прочитаних творах, наводить відповідні цитати;
знаходить у творах описи природи (пейзажі), розкриває їх емоційне забарвлення, роль у тексті;
визначає ставлення автора до світу природи, знаходить і коментує відповідні цитати;
дає визначення понять «епітет», «метафора», вирізняє їх у прочитаних текстах, встановлює роль у розкритті авторського задуму;
встановлює специфіку літературного пейзажу порівняно з іншими творами мистецтва (живопису, музики);
виявляє зв'язок із фольклором прочитаних літературних творів на рівні окремих образів, художніх засобів, жанрових рис (пісня).
|
|
26.
|
|
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
|
|
27.
|
|
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Виразне читання напам’ять
|
|
28.
|
|
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. ЕК Зв'язок із фольклором (пісня).
|
|
29.
|
|
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Виразне читання напам’ять
|
|
30.
|
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи
|
|
31.
|
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Утвердження любові до всього живого. Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору.
|
|
32.
|
|
|
|
Контрольна робота №3 за творчістю Дж. Кітса, Й.В. Гете, Г. Гайне, Е. Сетона-Томпсона
|
|
Зошит
|
Тематична
|
ІІ Семестр
|
33.
|
|
|
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».
|
Учень (учениця):
виразно читає (в тому числі по «ролях», коментоване читання) фрагменти текстів;
має початкові уявлення про «сюжет» (як художню послідовність подій);
називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах;
розповідає про основні події прочитаних творів Марка Твена і Е. Портер;
переказує окремі розділи (фрагменти) прозових текстів;
знає і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети персонажів;
характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам;
визначає окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, вчинки, мова, ставлення до інших тощо);
має початкові уявлення про поняття «повість», «роман», розрізняє їх жанрові ознаки на прикладі прочитаних творів;
порівнює образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Поліанни, визначає схожість і відмінність між ними (на рівні рис характеру);
знає українських перекладачів творів М. Твена і Е. Портер, порівнює оригінали й переклади творів у фрагментах (за умови володіння іноземною мовою).
|
|
32.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра». Перші почуття
|
|
33.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра». Перші почуття. Світ дітей і світ дорослих у повістіТЛ) Портрет. Початкові поняття про сюжет, повість, роман.
|
|
34.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра». Том Соєр і Гекельберрі Фін
|
|
35.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв
|
|
36.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра» Провідні ідеї твору
|
|
37.
|
|
|
|
«Пригоди Тома Сойєра». Порівняльна характеристика героїв
|
|
38.
|
|
|
|
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна».
|
|
Зошит
|
|
39.
|
|
|
|
«Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору
|
|
40.
|
|
|
|
«Поліанна»Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
|
41.
|
|
|
|
«Поліанна» Поліанна та її друзі
|
|
42.
|
|
|
|
«Поліанна» Художні засоби розкриття образу Поліанни.
|
|
43.
|
|
|
|
ПЧ№3 А. Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»
|
|
44.
|
|
|
|
Контрольна робота №4 (тести) «М. Твен, Е. Портер»
|
|
Зошит. Тематична
|
45.
|
|
|
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість
|
Учень (учениця):
знає основні відомості про письменника Л. Керрола, переклади його книг;
розповідає про творчу історію книги «Аліса в Країні Див»;
переказує зміст основних епізодів твору Л. Керрола;
описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують;
визначає ознаки казки й повісті у творі Л. Керрола;
виявляє особливості художньої мови повісті-казці «Аліса в країні Див» на підставі фрагментів оригіналу (за умови володіння іноземною мовою) або на підставі перекладу;
дає визначення поняття «фантастика», виявляє фантастичні елементи у творі Л. Керрола;
розуміє особливості розвитку сюжету в ліричному творі М.І. Цвєтаєвої (як плин почуттів, спогадів, роздумів, образів);
характеризує образ ліричної героїні вірша М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці», світ її захоплень;
розповідає про свої улюблені книги, мистецькі уподобання.
|
|
46.
|
|
|
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див».
|
|
47.
|
|
|
|
«Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
|
|
48.
|
|
|
|
«Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню.
|
|
49.
|
|
|
|
«Аліса в Країні Див» Подальші пригоди в житті героїні
|
|
50.
|
|
|
|
«Аліса в Країні Див» Подальші пригоди в житті героїні
|
|
52.
|
|
|
|
РМ№3 (усно) Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору
|
|
Зошит
|
|
53.
|
|
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої.
|
|
54.
|
|
|
|
«Книги в червоній палітурці» Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)
|
|
55.
|
|
|
|
«Книги в червоній палітурці» Образ ліричної героїні, котра любить читати.
|
|
56.
|
|
|
|
«Книги в червоній палітурці» Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
|
|
57.
|
|
|
|
Контрольна робота №5 (твір) за творчістю Л. Керрола, М. І. Цвєтаєвої
|
|
Зошит. Тематична
|
58.
|
|
|
|
Туве Янсон. Життя і творчість. «Капелюх чарівника»
|
Учень (учениця):
називає імена популярних сучасних письменників, їхні твори для дітей;
переказує близько до тексту зміст прочитаних творів;
розкриває особливості сюжету;
визначає актуальні ідеї творів;
характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших;
висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв;
розрізняє поняття «персонаж» (як втілення загального в конкретному, дійова особа у творі) і «герой» (персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету, центр твору), розкриває специфіку їх зображення у прочитаних творах;
зіставляє образи дітей класичної і сучасної літератури (прочитаних протягом року);
розповідає про свої улюблені твори сучасної літератури, пояснює, чому саме вони привернули увагу;
знає сучасні літературно-художні видання для дітей, характеризує їх цілісно і в окремих частинах – рубрики, окремі твори, ілюстрації та ін.
|
|
59.
|
|
|
|
«Капелюх чарівника». Сюжет твору
|
|
60.
|
|
|
|
«Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору
|
|
62.
|
|
|
|
«Капелюх чарівника». Персонажі твору Т.Л.Персонаж і герой літературного твору.
|
|
63.
|
|
|
|
«Капелюх чарівника». Утілення в героях твору ідеї доброти, щирості, сімейних цінностей
|
|
64.
|
|
|
|
«Капелюх чарівника». Художні та жанрові особливості твору
|
|
65.
|
|
|
|
Р.М. (письмово)№4 «Мій улюблений літературний герой»
|
|
66.
|
|
|
|
ПЧ№ 4 Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»
|
|
67.
|
|
|
|
У світі мистецтва (літератури й культури)
|
|
68
|
|
|
|
Контрольна робота №6 (тести) за творчістю П. Маара, Т. Янсона.
|
|
Зошит. Тематична
|
69
|
|
|
|
Підсумковий урок
|
Учень (учениця):
знає імена авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
розкриває ідейно-художній зміст прочитаних творів;
виявляє набуті вміння й навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту (сюжету, персонажів, художніх особливостей тощо);
демонструє вміння (елементарне, початкове) зіставляти (з використанням іноземної мови, яку вивчає) оригінали й переклади творів на окремих рівнях – тематики, образів, мовних особливостей та ін., а також порівнювати твори різних видів мистецтва.
|
|
70.
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік із світової літератури
|
|