Біографічний диктант


Скачати 77.65 Kb.
Назва Біографічний диктант
Дата 15.12.2013
Розмір 77.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Іван Карпенко-Карий
Біографічний диктант


  1. Іван Карпенко-Карий народився в … . (1845 р.)

  2. У … Іван Тобілевич закінчив Бобринецьке повітове училище. (1859)

  3. Майбутній письменник займав посаду … в Бобринецькому повітовому суді.

(канцелярського служителя)

  1. За політичну неблагодійність Івана Тобілевича звільнили з посади у жовтні … .

(1883 р.)

  1. Як письменник Іван Карпенко-Карий дебютував у … . (1883 р.)

  2. З … митець оселяється в Новочеркаську. (1884 р.)

  3. П’єса «Хазяїн» була написана у … (1899 р.)

  4. Історична трагедія «Сава Чалий» була створена у … (1899 р.)

  5. Стаття Івана Франка «Русько-український театр», в якій він називає Карпенка-

Карого творцем українського репертуару була надрукована в … . (1894 р.)

  1. Вперше п’єсу «Мартин Боруля» поставили на сцені актори трупи М.Кропивниць-

кого у … . (1891 р.)

  1. У … в Берліні помер І.Карпенко-Карий. (1907 р.)



Логічний диктант

Доповнити речення

  1. Серед шести дітей Тобілевичів Іван був … . (найстаршим)

  2. Псевдонім Карпенко-Карий письменник прибрав собі на честь … . (батька)

  3. У вільний від роботи час Іван грав у … . (аматорському драматичному гуртку)

  4. І.Карпенко-Карий оселився у Новочеркаську через заборону … . (жити в Україні)

  5. Кращі твори драматурга були написані на хуторі … . (Надія)

  6. Умовно всі п’єси Карпенка-Карого можна поділити на … тематичні групи. (4)

  7. Проблеми моралі, філософські питання сенсу життя, вагомості непересічного

таланту драматург порушив у таких драмах … . («Суєта», «Житейське море»)

  1. Батько письменника мріяв, що син став … або … . (офіцером, священиком)

  2. Разом з братами і сестрою І.Карпенко-Карий бере участь у І Всеросійському з’їзді

. (театральних діячів)

  1. В основу сюжету п’єси «Мартин Боруля» лягли … . (родинні події

сімї Тобілевичів)

  1. Поштовхом до написання історичної трагедії «Сава Чалий» стала народна пісня

. («Ой був в Січі старий козак на прозвище Чалий»)

  1. Неграмотний селянин, який за короткий час зумів скупити багато землі й стати

багатим, є головним героєм п’єси … . («Сто тисяч»)

  1. Драматург завжди вважав, що особисту свободу і незалежність може забезпечити

тільки … . (розумна праця)

  1. Театральною класикою стала соціально-психологічна драма … . («Наймичка»)

  2. Скупість, дріб’язкову ощадливість у питанні власних потреб проявляє герой п’єси

«Хазяїн» … . (Терентій Пузир)

  1. Драматурга можна поставити в один ряд з його талановитими сучасниками … .

(Б.Шоу, Г.Ібсеном, Л.Толстим)
«Мартин Боруля»

  1. За поданою цитатою назвіть літературного героя.

Вкажіть, хто про кого сказав

  1. «О! Виходить, я не бидло і син мій – теля!...» (Мартин про себе)

  2. «Добре діло це повіреничество, єй-богу. Другого такого прибильного не

знайдеш…» (Трандалєв про свою діяльність)

  1. «Діловий чоловік!...» (Мартин про Трандалєва)

  2. «Столоначальником буду, а потім, може, й секретарем, чин дадуть, женюся на

багатій…» (Степан про себе)

  1. «Чого він до тебе в’язне – які ви товариші?... То-таки мужик репаний…» (Боруля

про Миколу)

  1. «Поки був чоловіком – і не вередував, а паном зробили – чорт тепер на нього й

потрапе» (Омелько про Борулю)

  1. «…поки ти не ганявся за дворянством, був чоловік, як і всі люде; тепер же тебе

муха вкусила – і так у тебе засвербіло дворянство, що ти рівняєш себе з Красовським» (Гервасій - Борулі)

  1. «Я рада, що такого зятя мати буду: поштивий, добрий і хазяйський син» (Палажка

про Миколу)

  1. «Тобі гиндики пасти, а не коней глядіть!» (Мартин - Омельку)

  2. «Я тут із шкури вилазю, щоб його в люде вивести, а він там п’янствує…» (Боруля

про Степана)

  1. «Та жених такий, що хоч би яка панночка, то з охотою пішла б за нього» (Боруля

про Націєвського)

  1. « …його так татко любили, завше слухали» (Марися про Гервасія)

  2. «Нам не треба дворянства: одного бажаєм, щоб ви одужали, і знову будем жить

весело, як колись…» (Марися - батьку)

  1. «Вона недурна, в ній - батькова кров, розбере, не бійсь, де – пан, а де - мужик»

(Мартин про дочку)

  1. «Господи, о Господи! Нащо ти мене довів до того, що я одружився з простою

мужичкою! … погнався за чорними бровами!» (Мартин про дружину)

  1. «Сиплеш ти грішми, щоб мене вивести звідціля, - і я посиплю, де треба, щоб тебе у

острог посадить. Хвались – хвались!...» (Боруля про шляхтича Красовського)

  1. «Та накажемо їм, щоб унуків наших добре вчили, то й будуть діти їх дворяне»

(Гервасій - Мартину)

  1. «Слава Богу, що дворянство згоріло! Тепер будемо жить по-старосвітськи»

(Палажка – Мартину)

ІІ. Доповнити речення

  1. Дітей Мартина Борулі звали … . (Степан і Марися)

  2. П’єса «Мартин Боруля» вперше була надрукована у львівському журналі … . («Зоря»)

  3. Марко Кропивницький зіграв у цій п’єсі роль … . (Мартина Борулі)

  4. Події, зображені у творі, відбуваються у середині … . (ХІХ ст.)

  5. Головний герой веде витратну судову тяжбу з шляхтичем … . (Красовським)

  6. Боруля до своїх слуг ставиться … . (доброзичливо)

  7. Марися батькові нововведення сприймає … . (негативно)

  8. Націєвського не на жарт перелякала суперечка Мартина і Палажки про … .

(майбутніх кумів)

  1. П’єса «Мартин Боруля» співзвучна з комедією Мольєра … . (Міщанин-

шляхтич)

  1. Мартин Боруля змушує своїх дітей називати батьків … . («мамінькою»,

«папінькою»)

  1. Поведінку Марисі стосовно Націєвського можна порівняти з поведінкою

героїні п’єси Івана Котляревського … . («Наталка - Полтавка»)

  1. Гервасій вважає, що людям від плуга й землі … непотрібна. (освіта)

  2. Всі зусилля Мартина «стати на дворянську ногу» робляться заради … . (дітей,

їх майбутнього)
«Сава Чалий»

І. За поданою цитатою назвіть літературного героя.

Вкажіть, хто про кого сказав

  1. «Він вчений сильно: учився, кажуть, в Києві у братстві. Його й на Січі

поважають …». (Медвідь про Саву Чалого)

  1. «Він хоче людей і віру боронить…» (Грива про Саву Чалого)

  2. «… пан єсть знаменитий оригінал! Він проти всієї шляхти йде, проти Речі

Посполитої, заступається за бунти…» (Потоцький про Шмигельського)

  1. «Її краса опанувала мною, а очі яснії, як небо, вже другу ніч спати не дають! »

(Сава про Зосю Курчинську)

  1. «… чесний лицар…» (Зося про Саву Чалого)

  2. «Якби таких побільше, то легше б нам жилося…» (Медвідь про Чалого)

  3. «Ясновельможний пан – монарх народові своєму, він мусить знать народ свій і

як народ його живе, а він того не знає …» (Шмигельський - Потоцькому)

  1. «Не знає сам, чого він хоче, рад би світ весь запалить… кидає працю, іде в ліси,

живе грабунком…ллє річками кров шляхетську» (Потоцький про українських селян)

  1. «… надзвичайна голова, це не міф» (Потоцький про Саву Чалого)

  2. «Митець з тебе не послідній і я тебе охоче приймаю до коша» (Чалий –

Шмигельському)

  1. «Немає згоди, немає одностайності між нами. Одна біда повинна б всіх

поєднать докупи, а ми йдемо урозтіч» (Сава про повстанців)

  1. «…чоловік без жодної освіти, і поведе братів на страту, а край – на повну

гибель» (Шмигельський про Гната Голого)

  1. «Він хоробрий тілько в замку, а за стінами замку тремтить , як заєць» (Чалий

про Жезніцького)

  1. «Друг, котрий підтримував всякчас мій дух, друг, що вмів розгонити найтяжчі

хмари життєві, які часто гнітили мозок мій, і душу, і серце!...» (Сава Чалий про Шмигельського)
Якому персонажеві п’єси належать слова?
1. «Я всю країну об’їздив в серцем переконався, що жити тут немає сил» (Саві Чалому)

2. «А хлопові далеко гірше живеться, ніж панським коням та собакам» (Шмигельському)

3. «Поки ж на Україні будуть кривди проти поспільства, якими б муками народ ми не карати, не діждуться спокою не тільки наші діти, але й онуки наші» (Шмигельському)

4. «Не маю я охоти кров без оружних проливать і плюндрувать край» ( Саві Чалому)

5. «З таким народом можна весь світ покорить» (Шмигельському)

6. «Навколо скрізь народ катують без оружний, а ми будемо мовчать і ждать?» (Гнату Голому)

7. «Тепер ж для користі краю цим блискучим ланцюгом я прикую тебе до Речі Посполитої» (Потоцькому)

8. «Не проти народа я воюю, а проти гайдамак, народові ж бажаю миру і спокою» (Саві)

9. «Ми перед образом дали присягу оборонять людей своїх від лядської кривди і напасті. Присягу ту зламав ти, брате, тепер вона тебе вбиває» (Гнату Голому)

10. «Ти тільки мстити хочеш, а я прогнать всі кривди з України хочу, щоб не було потім причини нам кров братську знову проливать» (Саві Чалому)

11. «Я зараз смілива така, я – справжній гайдамака і нічогісінько вже не боюсь; з твоїх грудей в мої переселилася смілість і одвага» (Зосі Курчинській)

12. «Історія складається з помилок, і коли ті, що на чолі стоять народу, свої помилки поправляють бажанням стати на певний шлях – вони достойнії сини Отчизни!» (Шмигельському)

Схожі:

Діагностичний словниковий диктант
Вчитель перевіряє диктант і визначає орфограми, на які більше всього зроблено помилок
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ...
БІОГРАФІЧНИЙ ДОВІДНИК ДЛЯ СТУДЕНТІВ УСІХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ «БАКАЛАВР»
Уроку
Тематична – 4; перевірка мовної теми – 4; РМ – 13; зошит – 4; читання мовчки 1; письмовий переказ 1, контрольний диктант- 1
М атематичний диктант №1
Скільки сторін має правильний многокутник, кожний із внутрішніх кутів якого дорівнює
Тема: Предмет, структура, завдання й методи досліджень в юридичній психології
Юридична психологія, метод спостереження (інтроспекція), метод бесіди, метод експерименту (законодавчий, природний, лабораторний,...
Урок-презентація колективного проекту учнів 4 класу «Великий подвиг Кобзаря»
«Іменник» (писали малюнкові диктанти та диктант «Тарасові слова – то правда жива!»)
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни
Словниковий диктант(повторення раніше вивчених орфограм: правила вживання апострофа)
Фізичний диктант «Закінчити речення» Електричні явища
Явище, внаслідок якого тіла набувають здатності притягувати дрібні тіла – це …(електризація)
НА УРОКАХ
Диктант (від латинського – dicto – говорити, диктувати)- письмова робота, вправа для перевірки грамотності учнів і засвоєння ними...
Уроку
Тематична – 3; перевірка мовної теми – 3; зошит –5; контрольний письмовий переказ – 1, контрольний твір-1, контрольний диктант-1
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка