Урок позакласного читання сучасної дитячої прози Тема. Леся Воронина “ Таємне Товариство боягузів, або


Скачати 103.4 Kb.
Назва Урок позакласного читання сучасної дитячої прози Тема. Леся Воронина “ Таємне Товариство боягузів, або
Дата 15.12.2013
Розмір 103.4 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок


Урок позакласного читання сучасної дитячої прози
Тема. Леся Воронина “ Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9”

Мета: ознайомити шестикласників із сучасною письменницею Л. Ворониною та її повістю “ Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9 ”; удосконалювати вміння аналізувати художній твір, адекватно сприймати його й оцінювати; розвивати власне читацьку, когнітивну компетентності учнів, уміння поводити себе в різних життєвих ситуаціях та залишатися добрими, чуйними, ввічливими людьми; виховувати любов до друзів, знайомих, близьких та рідних.

Тип уроку: КВК

Обладнання:мультимедійний комплекс, презентація, музичне оформлення, кросворд, виставка дитячих ілюстрацій - малюнків до повісті, портрет Л. Ворониної.

Випереджувальні завдання: 1.Ознайомитися з біографією Лесі Ворониної.

2.Прочитати повість" Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".

3.Підготуватися до КВК.
Смілива не та людина, яка декларує свою

сміливість і надимає щоки,

а, на мою думку, геройство полягає в тому,

що ти долаєш свій страх.

Леся Воронина
Хід уроку
І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІІІ. Основний зміст уроку.

Учитель. Вирушаємо в країну, де добрі справи похвальби не потребують. А щоб там було гостинно ми повинні уявити й відчути все, про що прочитали. Можливість зазирнути у світ мудрості, боротьби добра і зла надає нам Леся Воронина. Отже, завітаємо в гості до письменниці.


ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

У гостях у письменниці ( презентація біографії члена НСП України Лесі

Ворониної).

Романченко Г.В., провідний бібліотекар.

Леся Воронина – письменниця, журналістка, перекладачка. Народилася в Києві 21 березня 1955 року. Навчаючись у школі, зацікавилася українським фольклором, співала в хорі «Гомін», а також захопилася східними двобоями та йогою.g:\леся.jpg

1972 р. вступила на заочне відділення філологічного факультету Київськогодержуніверситету ім. Т. Г. Шевченка, який закінчила 1979 року. За роки навчання встигла попрацювати кур’єром у Спілці письменників України, лаборантом у школі, електромонтером на деревообробному комбінаті, екскурсоводом у Музеї народної архітектури та побуту в Пирогово та на багатьох інших роботах. Мандрувала Україною (автостопом) та Польщею (на байдарках).

1987–1991 рр. – редактор відділу літератури та мистецтва журналу «Україна». З 1991 року працювала у дитячому журналі «Соняшник» (з 1992 до 2006 — головний редактор часопису). Нині – автор та ведуча програм на Радіо Культура. Член Спілки письменників України, член Асоціації Українських письменників. Пише для дітей.


Літературні псевдоніми:

Гаврило Ґава, Ніна Ворон, Олена Вербна, Сестра Лесич.

Перекладає з польської мови (твори Станіслава Лема, Славоміра Мрожека, Анни

Ковальської, Анни Карвінської, Гелени Бехлерової та ін.)

Відзнаки:

Лауреат Всеукраїнської акції «Книжка року» (2004);

Лауреат Всеукраїнського конкурсу романів, кіносценаріїв і п'єс «Коронація слова»

(2005);

Лауреат Міжнародного літературного конкурсу «Дитячий Портал» (2006);

Лауреат конкурсу «Книжка року Бі-бі-сі» (2008);

Перша премія VІ Московського міжнародного конкурсу «Мистецтво книги» у

номінації «Книга для дітей та юнацтва» за книжку «Сни Ганса-Християна» (2009); Перша премія Національного конкурсу «Краща книга України 2009», за книжку

«Сни Ганса-Християна».




Учитель. Ви прочитали пригодницьку повість сучасної письменниці Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку№9», в якій добро знову дає відсіч злу. І героями - переможцями є не фантастичні супер - кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті. У книгах не часто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх шпетять і соромлять, протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на неї реагують, вони чутливіші взагалі, вони не покриті товстою корою. І якби світ складався з суцільних боягузів, то, можливо, він був би м'якший. Це заспокійлива версія психологів, яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами - в ньому все звично й без подвигу. Отже, давайте поринемо у світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши випробування, поборов свій страх і став сміливим.

А хто з нас не уявляв хоч раз себе суперагентом, який рятує Всесвіт від прибульців? Хто з нас не мріяв про подорожі в часі і про розкриття неймовірних таємниць? Хто з нас не хотів бути членом якогось таємного товариства? Товариства ТТБ!

Тож давайте перевіримо, як ви засвоїли зміст твору, які зробили висновки.

Проведемо КВК.

Членами журі запрошуємо пані Лесю Воронину, автора книги, члена НСП України; Л.О.Отрошко, вчителя - методиста; Л.П.Кириленко -

Поділимося на дві команди.

Повідомлення вимоги до гри.
У. Проведення гри КВК.

1). Конкурс «Хто швидше»

Продовжіть прислів’я про книгу.

а) Книги - … (ключ до знань).

б) Золото добувають із землі, а …(знання – з книжок) .

в) З ручаїв – ріки, з …(книжок – знання) .

г) Хліб наснажує тіло, …( книга – розум) .

д) З книгою подружишся, …( розуму наберешся).

е) Книги читати - …(усе знати) .

є) Книга не пряник, …( а дітей до себе манить) .

ж)Книга - міст ...(у світ знань).

( 4 бали)
2). Конкурс «Відгадай героя»

а)" ... він став схожий на гібрид жирафи з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м̕язи. як у Шварцнеґера!” (Сашко Смик ).

б) “… Один із хлопців – кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами “ (Жук і Заєць).

в) “…У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння”( Синьоморди).

г) “…лагідна й завжди заклопотана хатніми справами” ( Бабуся Соля)

д) “…засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі –берберів” (Тато й мама).

е) “… Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів". ( Клим Джура).

(3 бали)

3). Конкурс «Запитань - відповідей» ( відповідають по черзі)

  • Хто такий Кактус? ( Кактус - це Сашко Смик, сусід головного героя Климка).

  • Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климком? (Битися хлопці почали ще лежачи у візочках).

  • Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком? ( Хлопчик несподівано полетів у люк).

  • Куди саме потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).

  • Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? ( Взяти участь у таємному експерименті, Схрестивши безіменний і середній пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).

  • З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? ( З двома хлопцями, яких Климко прозвав Зайцем і Жуком ).

  • Яке завдання - випробування чекало Климка ввечері? ( Рівно о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).

  • Що вразило Климка, коли він біг вулицею, повертаючись із будмайданчика? ( Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд. Вони рухалися,ніби у сповільненій зйомці).

  • Від кого отримав допомогу Клим? ( З неба, від метелика).

  • З ким проживав Климко? ( З мамою, батьком, бабусею).

  • Що найбільше ошелешило хлопчика, коли він повернувся додому? ( Наказ бабусі. І те, що вона якимось чином пов'язана з ТТБ).

  • Що змусило хлопчика вступити в "бій" з прибульцями? ( Небезпека для життя бабусі).

  • Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? ( Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

  • Що подумки наказав Климко прибульцям? (Відлетіти додому і ніколи не повертатися на землю).

( 7 балів )

4). Конкурс «Кросворд " Герої повісті "

Відгадайте героя твору за його першою літерою

  • Сашко Смик.

  • Заєць.

  • Байбачок.

  • Соля.

  • Клим Джура

  • .Синьоморди.










































С

 

 

 

 

 

С

 

 

 




З

 

 

 

 

























Б

 

 

 

 

 

 

 










С

 

 

 




























К

 

 

 

 

Д

 

 

 

 




С

 

 

 

 

 

 

 

 

 







































( 3 бали )

5). Конкурс капітанів

Відгадати героїв та події твору за ілюстрацією. «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9 »




image2










g:\media\image3.jpeg


g:\media\image1.jpegg:\media\image4.jpeg



( 3 бали )



6). Інсценізація уривків повісті І і ІІ команди.

1 команда - розділ 7.

11 команда - 35

( 5 балів )
ІV. Слово журі

Підбиття підсумків КВК. Визначення переможців.

Учитель.

Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Климка. Климко Джура - справжній герой, але чи завжди він був таким?
V. Домашнє завдання

Написати твір " Як я ставлюсь до Климка, героя повісті "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9 ".





Схожі:

Урок №1 Тема уроку: Леся Воронина. Пригодницько фантастична повість...
Тема уроку: Леся Воронина. Пригодницько фантастична повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9»
Мета: ознайомити учнів 6 класу із повістю «Дивовижні пригоди Наталки...
«Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу» Ніни Воскресенської сучасної дитячої української письменниці, залучити якомога більше учнів...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко,...
Тема. Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей»
Тема: Урок навчання грамоти. Леся Українка “Вишеньки” Мета
Мета : удосконалювати навички читання віршованих творів,ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем...
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА»
Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням...
Урок позакласного читання
Мета: вчити учнів аналізувати художній твір, давати характеристику персонажам, порівнювати різні твори
Урок позакласного читання в 11 класі
Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка