№
п/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-ть год
|
Дата
пров.
|
|
Вступ
|
2
|
|
1
|
Художній і науковий способи пізнання дійсності. Книга в духовній культурі суспільства
|
1
|
|
2
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові). Аналіз художнього твору.
Теорія літератури: поглиблення понять про художній образ, художній твір
|
1
|
|
Усна народна творчість
|
19
|
|
3
|
Український фольклор — колективна словесна творчість народу. Його жанрова різноманітність (узагальнююче повторення вивчених епічних жанрів фольклору: казок, легенд, переказів, загадок, прислів'їв та приказок). Обрядова поезія, її жанри (узагальнююче повторення колядок, щедрівок, веснянок та інших обрядових пісень). Теорія літератури: фольклор та його жанри
|
|
|
4
|
Народні голосіння — різновид родино- обрядової поезії, виявлення в них туги і скорботи за втраченім небіжчиком. Поетичні образи (сонце, птахи) ритмомелодика (речитатив). Народнопісенне римування. Використання голосінь у художній літературі. Зближення їх з народною піснею. Теорія літератури: голосіння
|
|
|
|
|
|
|
5
|
УКРАЇНСЬКІ ІСТОРИЧНІ ПІСНІ.
Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». Провідний мотав пісні. Художні засоби. ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: історична пісня
|
7
1
|
|
6
|
«Пісня про Байду». Характеристика образу оборонця рідної землі, створеного народною уявою. Художні прийоми гіперболізації.
|
1
|
|
7
|
Пісня «Та, ой, як крикнув же козак Сірко». Оптимістичний характер пісні. Образ захисника рідного краю
|
|
|
8
|
Пісні про боротьбу проти соціального і національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку». Морозенко як історична особа. Художні особливості
|
|
|
9
|
«Максим козак Залізняк». Увіковічнення імені героя народом. Провідні мотиви пісні. Характеристика образу
|
|
|
10
|
Боротьба українського народу проти польської шляхти у пісні «Чи не той то хміль». Історична основа пісні, її реальний прототип
|
|
|
11
|
Змалювання боротьби українського народу проти гнобителів за кривди народу у пісні «За Сибіром сонце сходить»
|
1
|
|
12
|
Зв’язне мовлення № 1. Літературно- критичний твір «Пісня — душа народу»
|
1
|
|
Пісні Марусі Чурай
|
3
|
|
13
|
Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, шо стали народними. «Засвіт встали козаченьки». Художні засоби
|
1
|
|
14
|
Пісня «Віють вітри, віють буйні». її популярність, народнопоетичні образи
|
1
|
|
15
|
Пісня «Ой не ходи, Грицю...». Фольклорна основа пісні. Народнопоетичні образи
|
1
|
|
16
|
Тематична контрольна робота № 1: тести І і IIрівнів
|
1
|
|
|
Українські народні думи
|
7
|
|
17
|
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові); жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.
Теорія літератури: дума. Урок-конференція
|
1
|
|
18
|
Кобзарі та лірники — виконавці народних дум (0. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: В. та М. Литвини, В. Нече- па. Національна капела бандуристів України
|
1
|
|
19
|
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі
|
1
|
|
20
|
Дума «Буря на Чорному морі». Символ гріхопадіння порятунку через покаяння
|
1
|
|
21
|
«Дума про козака Голоту». Звеличення мужності і звитяги народних героїв. Протиставлення в думі відважного козака багатому татарину. Художні засоби їх змалювання
|
1
|
|
22
|
Спостереження за побудовою дум, їхніми художніми засобами. Порівняльний аналіз дум та історичних пісень. Багатство пісенної творчості українського народу. (Урок захисту проектів)
|
1
|
|
23
|
Позакласне читання № 1. Героїчний епос. Народні думи (за вибором учнів)
|
1
|
|
24
|
Тематична контрольна робота № 2: тести І і IIрівнів
|
1
|
|
Із давньої літератури
|
9
|
|
25
|
Самобутній характер давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів». Давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова...». Теорія літератури: поняття про героїчний народний епос
|
1
|
|
26
|
Перекладні переспіви у XIX—XX ст. Проблема авторства
|
1
|
|
27
|
Робота над змістом «Слова...». Особливості композиції та стилістичних засобів
|
1
|
|
28
|
Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму
|
1
|
|
29
|
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни
|
1
|
|
30
|
Образ віщого Бояна, як народного співця. «Золоте слово» Святослава
|
1
|
|
31
|
Образ Руської землі. Висока художня майстерність твору
|
1
|
|
32
|
Місце «Слова...» серед творів світового зарубіжного епосу («Пісня про Роланда», «Пісня про Нібелунгів», «Витязь у тигровій шкурі» та ін.)
|
1
|
|
33
|
Зв 'язне мовлення № 2. Навчальний твір на літературну тему за поемою «Слово о полку Ігоревім»
|
1
|
|
34
|
ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ N° 1.
|
1
|
|
35
|
Тематична контрольна робота № 3: тести І і IIрівнів
|
1
|
|
Світ української поезії
|
40
|
|
36,
37
|
Лірика як своєрідний вид літературної творчості, її жанри
|
2
|
|
38
|
Тарас ШЕВЧЕНКО.
Викуп поета з неволі. Причини його покарання царем,арешт,перебування в казематі, заслання
|
8
1
|
|
39
|
Усвідомлення власної місії поета. Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі. «Думи мої, думи мої...» — програмна поезія ранньої творчості Т. Шевченка. Поетичні роздуми про роль художнього слова в житті народу. Образотворчі засоби поезії.
Теорія літератури: філософська лірика
|
1
|
|
40
|
Цикл «В казематі». Художнє вираження в ньому високих громадянських почуттів («Мені однаково, чи буду...»), глибокі переживання ліричного героя про майбутню долю України. Художні засоби твору
|
1
|
|
41
|
Урок-практикум. Силаботонічне віршування (рими, стопи, віршові розміри). Двоскладові віршові розміри
|
1
|
|
42
|
Фольклорні мотиви у вірші «Ой три шляхи широкії...». Майстерне використання народних символів
|
1
|
|
43
|
«Минають дні, минають ночі...» — зразок філософської лірики поета. Роздуми про суть людського життя, протиставлення двох способів життя людини. Яскраві поетичні образи, особливості ритмо-мелодики. Художні засоби поезії
|
1
|
|
44
|
Зв'язне мовлення N° 3. Творча робота шодо ідейно-художнього аналізу поезій або складання власного вірша чи акровірша про Т. Шевченка
|
1
|
|
45
|
Література рідного краю N° 2. Образ Шевченка у творчості письменників літератури рідного краю
|
1
|
|
46
|
|