|
Скачати 58.41 Kb.
|
5 клас Тема: Світ дитинства у повісті Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра". ... нудного і нецікаврго життя Твен не сприймав ніколи - ні для себе, ні для своїх геров О. Звєрєв Мета: звернути увагу учнів на особливості зображення світу дитинства у повісті Марка Твена "Пригоди Тома Соєра"; розвивати вміння цілісно спиймати текст великого обсягу; аргументувати свою думку, користуючись набутими знаннями; розвивати зв'язне мовлення, навички виразного читання; виховувати в учнів оптимістичні погляди на життя. Обладнання: портрет Марка Твена, виставка різних видань повісті "Пригоди Тома Сойєра", фото пам'ятника героям твору в м. Ганнібал. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку 1. Актуалізація опорних знань. Вступне слово вчителя. Назва твору розпочинається зі слова, що заворожує своєю непередбаченністю, цікавістю, таємничістю: пригоди... " Пригоди Тома Сойєра"- так називається повість Марка Твена. Опрацьовуючи матеріали попереднього уроку, читаючи вдома статтю підручника, ви могли переконатися,що життя Марка Твена також сповнене пригод - щасливих і трагічних, і цікавих і небезпечних, веселих і загрозливих. Пригадаймо деякі з них, адже повість "Пригоди Тома Сойєра" безпосередньо пов'язана із життям письменника. Літературна вікторина - Кому Марк Твен присвятив свій твір ? (Дружині) - Хто був прототипом образу Гекельберрі Фінна ? (Том Бленкеншип) - Що робив Том, коли його шукала тітка Поллі? (Їв варення) - Як покарала тітонька Тома? (Наказала фарбувати паркан) - Ким був батько Беккі? (Окружним суддею) - Який подарунок отримав Том у недільній школі? (Біблію) - Навіщо Том і Гек пішли на цвинтар ? (Виводити бородавки) - Чим закінчилася пригода на цвинтарі? (Страшною присягою) - Що врятувало Мефа Потера? (Свідчення Тома) - Про що мріяв хлопець? (Знайти скарб) - Де був схований скарб? (У печері ) - Скільки часу Том і Беккі провели у печері? (Три доби) ІІ. Робота над темою уроку. Слово вчителя. Знаю, що ви не дуже довіряєте дорослим, коли чуєте їхні спогади про дитинство, сповнені жалю, що цей час минув. У майбутньому дорослому житті ви бачити себе самостійними, незалежними, успішними...Та чи не звнадто поспішаєте ви розлучитися з дитинством? Можливо, дорослі мають слушність хоча б в одному: дитинство - справді найпрекрасніша пора? Спробуємо на сьогоднішньому уроці знайти відповідь на це запитання.
- Пригадайте, що таке повість. - До якого різновиду повістей належить "Мауглі" - Що спільного між такими різними за змістом творами, як "Мауглі" та "Пригоди Тома Сойєра"? - Як можна визначити різновид повісті"Пригоди Тома Сойєра"? - Яку повість називають автобіографічною? - Знайдіть авобіографічні мотиви у повісті "Пригоди Тома Сойєра". - Доведіть, що цей твір - автобіографічні повість.
- Де відбуваються події, що описані в повісті? - Чи не здвувала вас назва американського містечка? Культурологічний екскурс.
*Демонстрація фото пам'ятника героям повісті у містечку Ганнібал. - Які враження справили на вас "Пригоди Тома Сойєра"? - Яким постає світ дитинства у повісті Марка Твена? Доведіть свою думку, виходячи із змісту твору. - Які епізоди повісті вам найбільше сподобалися? Обгрунтуйте свій вибір. Про яку пригоду йдеться ? Визначте за опорними словами, про яку пригоду йдеться : Квітка, соломинка, заручини, грифельна дошка, поцілунок. Мертва вода, біб, кліщ, здохлий кіт. Проповідь, пудель, жук, скавучання, сміх. Кладовище, вбивство. скарб, присяга, печера. Стогін, болячка, гангрена, зуб, дірка. Острів, пліт, багаття, крадіжка. "Знайди зайве" Цукерки, друзки синьої пляшки, ключ, іграшкова машинка, шматок крейди, скляна пробка від графина, ручка від дверей, рукоятка ножа,футбольний м'яч, апельсинова шкірка. Вибрати зайві предмети, які не отримав Том як винагороду за право побілити паркан
Усне малювання ілюстрацій до епізодів повісті, обкладинки книги. * Обговорення проектів ілюстрацій.
Вигадати інший початок або закінчення твору (мікрогрупі літераторів). З'єднати стрілками ознаки та цінності світу дорослих та дітей безкорисливість фантазія порядність щирість багатство скандали обмеженість Світ дорослих гроші справедливість сміливість допитливість брехня плітки боягузтво чесність шляхетність лицемірство пристойність свобода власна думка Світ дітей Перевірка виконаних завдань мікрогрупою літераторів. * Порівняльний аналіз повісті з творами української літератури. - Чи висвітлено тему дитинства в українській літературі? - Назвіть імена українських письменників, які розглядають цю тему. - Яким постає світ дитинства у названих вам творах? - Чим відрізняється зображення дитинства у повісті "Пригоди Тома Сойєра" від змальованого у творах українських письменників? - Чи дає це підстави стверджувати, що життя Тома, його друга Гека було абсолютно безжурним? - Які події в житті Тома можна назвати трагічними? - Пригадайте упізоди повісті, що викликають ваше співчуття до Тома, епізоди, в яких йому загрожує серйозна небезпека. - Як він переборює всі труднощі? - Що переважає в авторських спогадах про дитинсто, які й лягли в основу твору? ІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання діяльності учнів. Висновок. У повісті " Пригоди тома Сойєра" Марк Твен створив сонячний, радісно-бешкетний світ дитинства. Адже дитинство і справді найпрекрасніший період життя. Домашнє завдання Знайти в тексті епізоди, в яких проявляється вплив світу дорослих на дітей і їх стосунки. Підготувати усний переказ цих епізодів. |
Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» ... |
Сонячний, радісно-бешкетливий світ Тема. Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства в повісті Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра” |
Тема : Всі ми родом з дитинства Мета : познайомити учнів із життям і творчістю американського письменника, особливу увагу звернути на автобіографічні мотиви повісті... |
Тема: Марк Твен життя і творчість Мета: навчати учнів біографії Марка Твена, розкрити найцікавіші факти біографії; розвивати навики аналізу почутого, комунікативні... |
Тема: "Зачарована Десна" О. Довженка казкова подорож у світ його... |
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: Як правильно діяти під... Мета: засвоєння учнями знань про правильне поводження під час дорожньо-транспортної пригоди |
Урок № Тема: Зображення в повісті М. Гоголя героїзму, мужності українського народу Обладнання: кабінет комп’ютерних технологій, ПК, учительська презентація по темі Зображення в повісті М. Гоголя |
А Чайковський «За сестрою»: жанрові ознаки повісті Тема: А Чайковський «За сестрою»: жанрові ознаки повісті, динамічність сюжету. Запорозькі козаки як романтичні герої |
Урок засвоєння нового матеріалу (із використанням проектних технологій).... Тема. Повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» – пісня про казковий світ природи, про найсвітліші людські почуття. Трагічна... |
Для учнів 5 класу Пригоди на сторінках сучасної книги «Пригоди на сторінках сучасної книги (за повістю-казкою Івана Андрусяка «Стефа і її Чакалка»)» |