|
Скачати 62.3 Kb.
|
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ III етап (2011-2012 н.р.) 11 клас 1 варіант І. Завдання закритої форми 1.Виконайте тестові завдання Завдання 1-20 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна (по 1балу) 1. Укажіть течію у мистецтві, яка виникла на початку ХХ ст. в межах авангардизму: А реалізм Б романтизм В футуризм Г класицизм 2. Роль авангардизму полягає у: А розкритті кризових явищ, запереченні традиції й пошук нової естетики Б відродженні традицій минулого й перенесенні їх на новий грунт В забезпеченні взаємодії між різними видами мистецтва й філософськими напрямами Г способі наслідування природи та осягнення її вічних законів 3. Укажіть «батька» європейської модерністської прози: А Л.Толстой Б М.Пруст В О.Бальзак Г А.Т.Гофман 4. Який епізод є кульмінацією новели Франца Кафки «Перевтілення»: А перевтілення Грегора Б Грегор рятує портрет жінки в хутрі Б вигнання сина батьком, «бомбардування» яблуками В смерть головного героя 5.Укажіть драматурга, у творчості якого виявляються риси «нової драматургії»: А Г.Ібсен Б Кальдерон В Лопе де Вега Г В.Шекспір 6. Який твір давньої української літератури Р.М.Рільке переклав німецькою мовою: А «Слово про Закон і Благодать» митрополита Іларіона Б «Слово о полку Ігоревім» В «Повчання дітям» Володимира Мономаха Г «Повість минулих літ» 7. У якій поетичній збірці Г.Аполлінер порушує тему війни і миру: А «Алкоголі» Б «Бестіарій, або кортеж Орфея» В «Каліграми» Г у вірші « Хвора осінь» 8. Укажіть назву збірки Г.Аполлінера, яка вразила сучасників незвичною бароковою формою віршів: А «Бестіарій, або Кортеж Орфея» Б «Каліграми» В «Алкоголі» Г «Вбитий поет» 9. У якому вірші О.Блоком був втілений образ Вічної жіночності: А «Про доблесті, про подвиги, про славу...» Б «Весно, весно, без меж і без краю...» В «Незнайома» Г «Фабрика» 10. Укажіть персонажа «єршалаїмської» частини роману «Майстер і Маргарити»: А Воланд Б Фагот В Маргарита Г Марк Крисобой 11. Втілені у творчості А.Камю концепції виявляють чимало спільних рис з філософією: А прагматизму Б позитивізму В конфуціанства Г екзистенціалізму 12. Герої роману А.Камю «Чума» переконуються в тому, що в несподіваній ситуації треба: А залишатися індивідуалістом Б чесно робити свою справу В вчитися бути колективістом Г зрозуміти сенс свого життя 13. Термін «реалізм» як назва художньої системи увійшов у загальний вжиток у: А другій половині ХІХст. Б 30-х роках ХІХст. В 40-х роках ХІХст. Г другій половині ХХст 14. Прочитайте уривок із твору і визначте його автора: Всі барви й кольори, всі аромати й тони Зливаються в могуть єдиного єства. І зрівноважують їх вимір і права Взаємного зв’язку невидимі закони. А О.Блок Б А.Рембо В В.Маяковський Г Б.Пастернак 15. Слова з «Лялькового дому» Г.Ібсена ...коли закони не беруть до уваги моральних намірів, тоді їх (закони) треба відкинути належать дійовій особі: А Крогстаду Б Норі В Хельмеру Г фру Лінне 16. Романтичний образ легендарної Лорелеї надихнув на створення художнього твору: А Г.Аполлінера Б О. Уайльда В О.Блока Г Ф.Кафку 17. Природа для головного героя повісті Е.М.Хемінгуея «Старий і море» є: А невідомою стихією Б жорстоким ворогом В рідною істотою Г джерелом існування 18. Представниками символізму в літературі є: А Е.Верхарн, А.Чехов, О.Мандельштам, А.Ахматова, М.Коцюбинський Б А.Рембо, М.Метерлінк, С.Малларме, П.Верлен, Олександр Олесь В О.Блок, І.Северянін, Кнут Гамсун, С.Цвейг, Леся Українка Г В.Маяковський, Л.Толстой, П.Верлен, П.Грабовський, А.Рембо 19. Б.Брехт розрізняв два види театру: А «арістотелівський» і «неарістотелівський» (епічний) Б «арістотелівський» і «шекспірівський» В «символічний» і «несимволічний» Г старий і новий 20. На думку Галілео Галілея (Б.Брехт. «Життя Галілея»), головна мета науки полягає у: А полегшенні життя народу Б можливості бути незалежною від життя народу В здатності приносити задоволення творцю Г служінні майбутньому ІІ. Завдання з відкритою відповіддю ІІ. Модернізм як сукупність напрямів і шкіл у літературі кінця ХІХ — початку ХХст. Модернізм — це спільна назва мистецьких напрямів та течій ХХст., яким притаманні спроби відобразити нові явища суспільства новими художніми засобами. Першими представниками були французькі поети ХІХ ст.: Ш.Бодлер, П.Верлен, А.Рембо, а в Україні — М.Вороний, О.Олесь, М.Коцюбинський, М.Хвильовий (поч. ХХст). Модерністи зосереджували увагу на глибинній сутності людини, сенсі буття, вийшли за межі конкретного й історичного. Розглядаючи життєві явища в їхній мінливості і суперечливості, письменники-модерністи опиралися на філософські дослідження А.Шопенгауера, Ф.Ніцше, З.Фрейда та ін. Для модернізму характені новторські пошуки змісту і форми, надання переваги творчій інтуїції, прагнення відкрити вічні ідеї, здатні перетворити світ за законами краси й мистецтва. Яскравими представниками модернізму в літературі ХХ ст. є Джеймс Джойс, М.Пруст, Ф.Кафка, які здійснили низку важливих творчих відкриттів, на основі яких виникли цілі літературні напрями та течії. Модернізм об’єднує різні нереалістичні течії: символізм, імпресіонізм, експресіонізм, кубізм, футуризм, дадаїзм, акмеїзм, імажизм, сюрреалізм, абстракціонізм. ІІІ. Ремінісценція ( від лат. спогад) — несвідомий або цілеспрямований спогад про інший твір: його перероблене відтворення (прийом, розрахований на асоціації читачів). Даний прийом використовує Дж. Джойс в есе «Джакомо Джойс»: самоіронічний натяк на знаменитого Джакомо Казанову. Акмеїзм (від грец. вершина, міць) — своєрідна модерністська течія «срібної доби» російської поезії, в якій велика увага приділяється психологічному аналізу, а також чимале значення надається естетичній досконалості, красі життя та людини. Загальна особливість — звернення до екзотичних тем та предметів, прагнення повернути поезію до реального життя. Виник у 10-і роки ХХст. М.Гумільов, С.Городецький, М.Кузмін — теоретики течії. Утворили групу «Цех поетів», видавали журнал «Гіперборей». Творчість ранньої Анни Ахматової є найповнішим утіленням можливостей акмеїзму. |
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Вірш, написаний з якогось певного приводу чи звернений до конкретного адресата, називається |
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ ІІІ етап (2011-2012н р.) Укажіть, кого із представників західноєвропейської поезії епохи середньовіччя зобразив Данте в «Божественній комедії» |
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Загальна назва кризових явищ кінця ХІХ – початку ХХ ст., що характеризувалася настроями безнадії, розчарування, відчуттям занепаду... |
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці... |
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ З ПРАВОЗНАВСТВА Завдання 1-20 мають по 4-5 варіанти відповідей, із яких лише одна правильна по 1 балу |
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману... Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас) |
Урок світової літератури у 5 класі Девда Марія Іванівна учитель світової... Мета: ознайомити учнів із самобутньою культурою Японії, розвивати навички самостійного пошуку потрібної інформації, вміння донести... |
Олімпіадні завдання з української мови і літератури, 8 клас Р/рідне П/прибуж я, шіс надцят ін єкція, В/верховна Р/рада У/україни, В/великий К/кобзар, жовто/гарячий, пів/яблука, пів/Миколаєва,... |
Юрчак В. А., методист світової літератури Черкаського ОІПОПП Інформаційно-комунікаційні... «українським інтелектуальним дивом». Зміст предмета логічно продовжує матеріал уроків із рідної мови та літератури, розширює межі... |
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;... |